Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Kwam langs Monte Ceneri in het zuiden van Zwitserland- hoefde er eigenlijk niet eens te stoppen omdat ik s'nachts in het hotel had geladen (wat een luxe tegenwoordig !) maar wilde het wel even zien. Moet een van de weinige spots zijn waar je zelfs als doorsnee Tesla rijder niet zo snel gaat staan -;)

View attachment 87445

Dus als ik het goed begrijp is deze plaats enkel voor gehandicapte tesla-rijders? :confused:
 
Via overnachting in SuC hotel Kaiserhof in Salzburg in Kroatie beland. Het avontuur is er inmiddels wel een beetje vanaf om met de Tesla op vakantie te gaan. Je zit nu met het luxeprobleem om uit te vissen welke SuC's je gaat overslaan ipv je tempo aan te passen om met een natte bilnaad de volgende net te halen. Of om het helemaal zonder SuC's te redden...

Inmiddels heeft het stopcontact van de magnetron in de stacaravan de accu met druppelsnelheid van 10A weer gevuld voor de rit naar een europaleaguewedstrijd in Koper, Slovenie vanavond. Zoon heeft me overgehaald :)

image.jpg
 
Via overnachting in SuC hotel Kaiserhof in Salzburg in Kroatie beland. Het avontuur is er inmiddels wel een beetje vanaf om met de Tesla op vakantie te gaan. Je zit nu met het luxeprobleem om uit te vissen welke SuC's je gaat overslaan ipv je tempo aan te passen om met een natte bilnaad de volgende net te halen. Of om het helemaal zonder SuC's te redden...

Inmiddels heeft het stopcontact van de magnetron in de stacaravan de accu met druppelsnelheid van 10A weer gevuld voor de rit naar een europaleaguewedstrijd in Koper, Slovenie vanavond. Zoon heeft me overgehaald :)

View attachment 87539
Wat heb je voor soort kabel in je auto zitten? Die van de UMC is toch niet zo lang? Of heb je een zo'n mobiel laadstation?
Veel plezier daar!
 
Ik weet dat ik zelfs nog het voorstel heb gedaan om een type3-kabel via het estafette-principe tot bij Daniel te krijgen...

HVT, klopt, zonder prediction de berg op naar ons hotelletje en 60km typical verbruiken op een afstand van slechts 15km en met 20km resterend aankomen ...


En het hotelletje had een schuko aansluiting zodat je rest van de dag verplicht "rust" moest nemen!
Nu nog zien of Elon Musk's opmerking vorig jaar dat een ietwat krachtiger batterij pakket "mogelijk" komt.
 
hi all,

wij gaan over twee weken richting Frankrijk / Deauville. Uit de threads hier begrijp ik dat we daar gratis kunnen laden, zo begreep ik dat ook van de eigenaresse van het huis dat we hebben gehuurd. Ook kunnen we bij het huis zelf laden... maar aangezien dit echt de eerste keer is dat ik op een verre trip ga met de Tesla heb ik wat vragen waar jullie me vast mee kunnen en hoop ook willen helpen :).

- het gratis laden in Deauville; heb ik daar een andere laadkabel voor nodig?
- het gratis laden in Deauville; heb ik daar een laadpas voor nodig?
- het laden bij het vakantiehuis: past de standaard stekker gewoon in het stopcontact of moet ik wat extra's kopen / meenemen (lees wel over een verlengsnoer)?

Ik verwacht (met 3 kleine kindjes) niet veel te gaan rijden in de omgeving, dus snel laden is op zich geen must...

Zijn er andere dingen die ik moet weten en nu niet heb gevraagd?

Dank vast voor jullie antwoorden.

Groet
Björn
 
Hoi Bjorn,
Mijn ervaring is slechts gebaseerd op 1 keer rijden naar Zuid Frankrijk. Wij konden gewoon laden bij onze stacaravan. Ik begrijp echter dat eea. afhankelijk is van de kwaliteit van het net, en die is niet overal stabiel. Wat essentieel is, is zorgen dat je een goede verlengkabel mee neemt. In Nederland maakt het niet uit hoe je de stekker van de lader in het stopcontact steekt, in Frankrijk wel. En door de verlengkabel (wel eentje die ook de "franse" aarde pen heeft), kan je dat probleem oplossen.

Ik heb verder niet publiek hoeven te laden, ook omdat we ook geen verre ritten hebben gemaakt in de omgeving (en met 300+ km kom je ver genoeg) en de snelladers zijn prima. Zorg wel dat je op de heenreis in Senlis voldoende laadt. Mijn ervaring is dat het verbruik bij een vol bepakte auto (en zeker met tegenwind en hoogteverschillen) fors hoger is dan wanneer ik hier in Nederland rij.
 
Ik ga ook over 2 weken richting Frankrijk, is de 3de keer, via de SUC gaat de reis prima, het laden aan een gewoon stopcontact lukt niet altijd, als er te grote spanningsverschillen zijn stop de UMC ermee, heb ik al een paar keer gehad, daaarom heb ik nu een juice booster gekocht, daarmee zou het altijd moeten lukken.
 
Ik denk dat veel van ons dat al doen. Nu nog SuC, straks strijd tussen hotels etc. via Destination Chargers. Maar eerlijk, bij het plannen van een trip zijn SuC's voor mij leidend. Ook omdat ik een hekel heb aan de infra met pasjes, lidmaatschappen etc. Op termijn zul je gelijk hebben.
Eens Hans, zie ook mijn laatste post in Met de Tesla op vakantie in Frankrijk. Nu ik een Franse UMC stekker heb, heb ik zelfs de Suc niet meer nodig!
 
Ik probeer in Italy met de shuko te laden. Krijg alleen de melding "fout laadkabel".. Iemand een idee wat dit betekent? Heb de afgelopen dagen de shuko prima kunnen gebruiken op een ander adres in Italy. Vreemd.. �� en lastig want zonder kom ik niet thuis..

Alles geprobeerd? Stekker gedraaid, ander stopcontact (van andere groep), in auto beginnen met minimum ampere? Verlengkabel misschien net te lang (als je die gebruikt).

Desnoods een keer auto resetten?