Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Gebruik je verlengkabel, zo ja hoe lang/dik ?
andere vraag - zie je spanningsverschil optreden ?

Ik probeer in Italy met de shuko te laden. Krijg alleen de melding "fout laadkabel".. Iemand een idee wat dit betekent? Heb de afgelopen dagen de shuko prima kunnen gebruiken op een ander adres in Italy. Vreemd.. en lastig want zonder kom ik niet thuis..
 
je ziet dat op het scherm in de auto - op beiden zelfs geloof ik... je zien de spanning sterk variëren - was mij mij eerder tussen 195 en 225V geloof ik.
UMC vind dat niet leuk en stopt er dan mee - je zou laden op 7A nog kunnen proberen ..

Ik gebruik nu de Juice Booster - die is minder kritisch en laadt op 10A - toch nog altijd 9 km per uur bij laden !!

Begrijp dat er hier inderdaad wat spanningswisselingen zijn.. Volgens de eigenaar hier branden hier ook bepaalde typen ledlampen niet (knipperen) - Laat staan mn Tesla.. Pff.. Morgen maar bij de Nissan garage proberen in Lucca.
 
Thanks voor de antwoorden! Ik verwacht met suc's en lokaal laden prima te redden..

Heb dus een verlengkabel nodig, iemand een link en tip voor welke?

En nog de vraag; kan ik met mijn huidige kabel gewoon laden in Frankrijk of andere kabel noodzakelijk?

hoor graag!

hi all,

wij gaan over twee weken richting Frankrijk / Deauville. Uit de threads hier begrijp ik dat we daar gratis kunnen laden, zo begreep ik dat ook van de eigenaresse van het huis dat we hebben gehuurd. Ook kunnen we bij het huis zelf laden... maar aangezien dit echt de eerste keer is dat ik op een verre trip ga met de Tesla heb ik wat vragen waar jullie me vast mee kunnen en hoop ook willen helpen :).

- het gratis laden in Deauville; heb ik daar een andere laadkabel voor nodig?
- het gratis laden in Deauville; heb ik daar een laadpas voor nodig?
- het laden bij het vakantiehuis: past de standaard stekker gewoon in het stopcontact of moet ik wat extra's kopen / meenemen (lees wel over een verlengsnoer)?

Ik verwacht (met 3 kleine kindjes) niet veel te gaan rijden in de omgeving, dus snel laden is op zich geen must...

Zijn er andere dingen die ik moet weten en nu niet heb gevraagd?

Dank vast voor jullie antwoorden.

Groet
Björn
 
Als je gebruik maakt van de UMC en gewoon op 220 V wilt laden heb je doorgaans een franse stekker nodig (met een pin/gat voor de aarding). Kijk maar even op Franse draadje in TMC

Verlengkabel - voor 220V - niet een gewone, maar een wat dikkere nemen van 2,5 MM. 25 meter gaat prima - langer werkt ook nog wel hoor ik (tot 40 m). Hier zie je een voorbeeld. Kortingscode is toepasbaar voor trouwe TMC bezoekers - te vinden via TMC.

Thanks voor de antwoorden! Ik verwacht met suc's en lokaal laden prima te redden..

Heb dus een verlengkabel nodig, iemand een link en tip voor welke?

En nog de vraag; kan ik met mijn huidige kabel gewoon laden in Frankrijk of andere kabel noodzakelijk?

hoor graag!
 
Last edited:
Als je gebruik maakt van de UMC en gewoon op 220 V wilt laden heb je doorgaans een franse stekker nodig (met een pin/gat voor de aarding). Kijk maar even op Franse draadje in TMC

Verlengkabel - voor 220V - niet een gewone, maar een wat dikkere nemen van 2,5 MM. 25 meter gaat prima - langer werkt ook nog wel hoor ik (tot 40 m). Hier zie je een voorbeeld. Kortingscode is toepasbaar voor trouwe TMC bezoekers - te vinden via TMC.

thx, ik heb 'm gelijk besteld!

en in die verlengkabel zit een pin/ gat dus daarmee heb ik gelijk een Franse stekker toch?
 
" Ingang: 1 Schuko stekker 3-polig 16A (inclusief uitsparing voor aardepen België/Frankrijk"

zo te zien wel -;) was me niet opgevallen.
kan nog voorkomen dat laden niet werkt. In dat geval moet je proberen de contrastekker van de verlengkabel om te draaien zodat pos/neg gewijzigd wordt.


thx, ik heb 'm gelijk besteld!

en in die verlengkabel zit een pin/ gat dus daarmee heb ik gelijk een Franse stekker toch?
 
Is er iemand die ervaring heeft om vanaf supercharcher nabij Monaco/Nice (Frejus Supercharger) naar Milaan (bijladen in Dorno) te rijden niet via Zwitserland? Is het te doen. EVtripplanner geeft aan dat het 322 km is en 120 hoogte verschil. Dus theoretisch zou het moeten kunnen als ik de 85 helemaal aftop op max range. Maar wat is de ervaring in het echt?
 
Is er iemand die ervaring heeft om vanaf supercharcher nabij Monaco/Nice (Frejus Supercharger) naar Milaan (bijladen in Dorno) te rijden niet via Zwitserland? Is het te doen. EVtripplanner geeft aan dat het 322 km is en 120 hoogte verschil. Dus theoretisch zou het moeten kunnen als ik de 85 helemaal aftop op max range. Maar wat is de ervaring in het echt?
Dat zou geen probleem moeten zijn. Ik ken deze route niet, maar heb al meermalen zo'n 500km op 1 lading gereden. Dat is wel een beetje afzien, achter vrachtwagen of grote bestelbus blijven hangen met 90km/u maar als je dat de eerste 100km doet blijkt al snel hoe kritisch de rit gaat worden. Wellicht kun je de rest van die 322km normaal rijden...