Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik lees juist op twitter dat Kiwhi en TheNewMotion de handen in elkaar slaan en dat de beide netwerken elkaars laadpassen toegang geven.
Excellent nieuws voor wie naar Frankrijk wil, want daar heb je met de Kiwhi-kaart een zeer uitgebreid netwerk.
http://www.automobile-propre.com/breves/carte-kiwhi-egis-europe-the-new-motion/
Au-delà du partage des points de charge de leurs réseaux respectifs, les deux partenaires annoncent également un travail commun pour le lancement de nouveaux services « innovants et qualitatifs ».
Stilaan beginnen de winnaars zich af te tekenen: TheNewMotion in Benelux en nu ook Frankrijk, Plugsurfing in Duitsland (?)

Goed nieuws, nu Italie en Spanje nog [emoji106]
 
Heb reeds een TNM kaart in mijn bezit. Is het zinvol om meerdere kaarten te hebben dan? Dus met bijv. een Ecotap kaart erbij, kan ik dan op meer plekken potentiëel laden? Of hebben die allemaal zelfde dekking?

in principe is één kaart voldoende. Voor het buitenland is het vaak nog wel nodig, maar ze gaan steeds vaker gaan samenwerken zoals ook uit dit bericht blijkt. Je kunt hooguit de kosten per kaart nog eens met elkaar vergelijken.

Maar... Met alle superchargers die er nu staat is het allemaal een stuk eenvoudiger... Kwestie van plannen :)
 
Op het Spaanse deel van TMC staat deze aankondiging http://www.boe.es/boe/dias/2015/11/1...2015-12238.pdf
Mijn Spaans is niet optimaal en google translate ook niet, maar het lijkt er op dat Tesla de goedkeuring heeft gekregen om (meer) SuCs te gaan plaatsen.

Tijdens mijn vakantie mocht ik bij de Parador Vic niet laden in de garage, ook niet nadat ik het nogmaals nadrukkelijk gevraagd had aan de manager, het kwam er op neer dat ze geen mogelijkheid hadden om de afgenomen kWhs te verrekenen? Even wat rond gebeld.
Toevallig ken ik via via Mark Gemmell uit Madrid en hij meldde dat alle Paradores een convenant hadden gesloten over het toestaan van het laden van EVs, helaas werd dit niet in praktijk gebracht.
Maar Mark meldde ook nog dat de Spaanse minister van verkeer/milieu (?) trots was dat hij de monopoliepositie van Tesla doorbroken had en niet toestond dat Tesla in Spanje (nog meer) SuCs zou kunnen plaatsen.
Laadpalen okay, maar dan voor alle merken. Goed we weten hier allemaal dat er voorlopig geen andere merken EVs zijn die in staat zijn om met 100kW en meer te laden, maar er zat meer achter.
De betreffende minister had al eens openlijk gesolliciteerd naar een mooie functie bij Repsol...
Het lijkt er op dat het aantal SuCs een weerspiegeling van het democratisch gehalte van een samenleving is.
 
Op het Spaanse deel van TMC staat deze aankondiging http://www.boe.es/boe/dias/2015/11/1...2015-12238.pdf
Mijn Spaans is niet optimaal en google translate ook niet, maar het lijkt er op dat Tesla de goedkeuring heeft gekregen om (meer) SuCs te gaan plaatsen.

Tijdens mijn vakantie mocht ik bij de Parador Vic niet laden in de garage, ook niet nadat ik het nogmaals nadrukkelijk gevraagd had aan de manager, het kwam er op neer dat ze geen mogelijkheid hadden om de afgenomen kWhs te verrekenen? Even wat rond gebeld.
Toevallig ken ik via via Mark Gemmell uit Madrid en hij meldde dat alle Paradores een convenant hadden gesloten over het toestaan van het laden van EVs, helaas werd dit niet in praktijk gebracht.
Maar Mark meldde ook nog dat de Spaanse minister van verkeer/milieu (?) trots was dat hij de monopoliepositie van Tesla doorbroken had en niet toestond dat Tesla in Spanje (nog meer) SuCs zou kunnen plaatsen.
Laadpalen okay, maar dan voor alle merken. Goed we weten hier allemaal dat er voorlopig geen andere merken EVs zijn die in staat zijn om met 100kW en meer te laden, maar er zat meer achter.
De betreffende minister had al eens openlijk gesolliciteerd naar een mooie functie bij Repsol...
Het lijkt er op dat het aantal SuCs een weerspiegeling van het democratisch gehalte van een samenleving is.

Lees even deze , en ook volgende , posts (inclusief de post van Daniël) :Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure - Page 286
 
Arm Spanje.
Meer belastingen voor zonnepaneel gebruikers in Spanje | SpanjeVandaag
Als er nou één land is met genoeg zon en geen eigen fossiele brandstoffen..

Deze regeling is inderdaad werkelijk schandalig. Alle andere partijen in het Spaanse parlement hebben destijds een motie ingediend om deze "belasting op de zon" af te gelasten, helaas zonder resultaat. Bij de aanstaande verkiezingen zal de regerende partij (pp) waarschijnlijk verliezen. Grote kans dat sprake zal zijn van een coalitie die deze belasting weer terug zal draaien.
 
Vraag me eigenlijk af wat de reden van dit topic nog is.
Als je kijkt naar de eerste 20 pagina's van destijds... Dat was gewoon avontuur! Sommigen waagden het er gewoon op en andere planden alles minutieus (hoogteprofielen, Pasjes, reserve-plannen,...)
Als je nu avontuur wil moet je je vakantie al in Turkije gaan zoeken :wink:
 
En het kan niet op. Gisteren werd nog geconcludeerd dat de SuC bij Kaiserslautern van de baan was (bij Kullmann's Diners) en vandaag ontdekt men dat er in de buurt al een 8 stalls SuC gebouwd wordt (of eigenlijk al bijna klaar is) in de buurt van de aansluiting A63 en A6.

Supercharger in Deutschland Freunde

Er wordt wel gemopperd dat er in de buurt niets te doen is, maar met deze dichtheid heb je al genoeg geladen als je even je Macbook openklapt en wat mailtjes beantwoordt. En na 15 minuten gewoon weer verder.
Blijft fantastisch wat daar in Duitsland, off al places, even wordt neergezet in twee jaar.

Je ziet nu ook dat het niet meer gaat om het "mogelijk maken" van routes maar om verdichting. In die regio gaat het om onderlinge afstanden van rond 100 km. Alvast prepareren op Model 3?

Het is trouwens wel grappig want op het Duitse forum is het een sport om een nieuwe te ontdekken. Dan mag men in het stuurwiel een kerf zetten. Deze ontdekker mag dat ook maar krijgt ervan langs want de SuC is maar 2 km van zijn huis en hij ontdekt hem pas als hij al (bijna) helemaal klaar is.
 
Last edited: