Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Wij vertrekken overmorgen naar de UK met de Tesla om Good Wood Festival of speed te bezoeken.
Aangezien we vlak bij overnachten is de Tesla gedurende dat bezoek niet nodig.
Wel wil ik de Tesla opladen voor de terug reis (kanaal tunnel) en heb dus het volgende geleend maar weet niet of het gaat werken…
Iemand ervaring?
Ik kan de Tesla "knijpen" naar 10A indien nodig. Maar is dat ook echt noodzakelijk?
Graag jullie input/ideeen
IMG_0753.JPG
 

Attachments

  • IMG_0754.JPG
    IMG_0754.JPG
    152 KB · Views: 37
Als je niet wilt volladen bij Maidstone en het daarbij laten, en je hebt nog wat zorgen over de mogelijkheden van de geleende kabel, dan kun je als backup nog een CHAdeMO adapter meenemen met een Ecotricity card, en dan zonodig bij Crawley snelladen. Mocht je zelf niet over een adapter en kaart beschikken, dan weet ik wel iemand in Rotterdam die je daar aan kan helpen :)
 
Hij schroeft automatisch terug de tesla, al meegemaakt, de kabel van de JuiceBooster met het gewone socket is rated op 16A, stopcontact in Frankrijk rated op 20A. Schakelde na 2 tal uur automatisch terug naar 17-18A ipv 20A. Moet wel zeggen dat die redelijk heet was.

Heb die nu zelf vervangen met 2.5mm vaste koper en komt niet echt meer warm nu in dezelfde situatie. In Frankrijk mag je namelijk 20A uit een gewoon stopcontact halen. In de parkings stonden er telkens gewone sucko stopcontacten met 20A rated power. 20A vs 16A is toch een 4 tal KM per uur verschil, toch al de moeite. Tenzij je tijd hebt uiteraaard
 
Met een Chademo gebruikt ie de interne lader toch niet, net als bij een Tesla Supercharger?
Klopt, met een chademo wordt direct gelijkstroom geleverd. De conversie van wisselstroom naar gelijkstroom gebeurt in de laadpaal ipv in de auto. Daarom zul je in de praktijk vaak 40 a 50 kw krijgen. Reken op zo'n 200 kilometer per uur aan lading. Als de accu bijna vol is, gaat het iets langzamer.
 
Ik dacht dan weer dat het, omwille van het vermelden van de "dual charger", om het vermogen op de AC-plug ging.
  • Idd: CCS en Chademo beide 50 kW DC (eigenlijk stroom tot 125A en het maximaal vermogen hangt dus af van het voltage en dus van de SOC van de batterij: initieel wat minder door een lager voltage en geleidelijk oplopend met stijgend voltage om dan op het einde af te nemen omdat de auto de laadsnelheid terugschroeft wanneer de batterij bijna vol is.
  • AC 43 kW (63A,3f in de praktijk vaak beperkt tot 59A,3f).
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Steven and BjörnTM
Das mooi kaartje !!! ook Corsica
We trekken eind Augustus naar ginder (Ajaccio & Porto Vecchio).
Ondertussen staat er nog steeds geen SuC in Corsica, enkel 1 DeC aan de andere kant van het eiland.

Ons plan is te laden aan ons huisje op 220V, tijd genoeg. Heeft hier iemand twijfels over, gaat dit werken met de standaard UMC (neuter, spanningsverschillen, ...)?

Mocht het niet lukken, kunnen we nog steeds terugvallen op L'île électrique , maar dat lijkt met ook niet meer dan wat simpele 220V stekkers verspreid over het eiland.
 
We trekken eind Augustus naar ginder (Ajaccio & Porto Vecchio).
Ondertussen staat er nog steeds geen SuC in Corsica, enkel 1 DeC aan de andere kant van het eiland.

Ons plan is te laden aan ons huisje op 220V, tijd genoeg. Heeft hier iemand twijfels over, gaat dit werken met de standaard UMC (neuter, spanningsverschillen, ...)?

Mocht het niet lukken, kunnen we nog steeds terugvallen op L'île électrique , maar dat lijkt met ook niet meer dan wat simpele 220V stekkers verspreid over het eiland.

Ik heb me een Fivari aangeschaft zo ben ik zeker dat ik overal kan laden ...
 
Heeft iemand toevallig wel eens een hotel gevonden met oplaadmogelijkheid in of nabij Achern/DE?
We vertrekken in de middag vanuit NL en zijn dan daar in de avond.
We kunnen natuurlijk de SC daar gebruiken maar laden terwijl we overnachten is een stuk makkelijker.

Dan hoeft het ook niet Achern te zijn. Ik heb zelf een keer, met veel familie aan boord, een hotel geboekt in Waldlaubersheim via Booking.com (zonder op laadmogelijkheden te letten) op 6 km van de SuC. Terwijl iedereen zich installeerde ben ik even gaan bijladen tot ik genoeg had. Was niet eens vervelend, even zo'n rustige 20 minuten.
Maar succes bij het vinden. Vaak is de extra tijd die nodig is om iets te zoeken met laadmogelijkheid en/of de extra kilometers al snel meer dan even aan de SuC bijladen tot wat nodig is en dan eerste de beste slaapadres nemen.

Als het snel gaat zou je kunnen overwegen naar Egerkingen door te gaan. Dat is mooi hotel met SuC op prachtige lokatie.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Vanmiddag terug gekomen van vakantie in Zuid Frankrijk. Ik was erg verrast dat bij alle SUC locaties waar we hebben geladen, er laders bezet werden gehouden Tesla's van hotelgasten (overigens geen Nederlandse gebruikers). Valance: 1/8, Beaune: 2/8, Nancy: 2/4, Urmond, 1.

Ik ben benieuwd hoe dit zal zijn in het hoogseizoen, en wanneer de Model 3 veelvuldig is uitgeleverd. Wat mij betreft zou Tesla daar echt beleid op moeten maken. Bijvoorbeeld, binnen 1 jaar, 1x langer dan 2 uur aan een SUC, is een waarschuwing. 2e keer binnen 1 jaar is 1 maand geen gebruik van SUC's.
 
Vanmiddag terug gekomen van vakantie in Zuid Frankrijk. Ik was erg verrast dat bij alle SUC locaties waar we hebben geladen, er laders bezet werden gehouden Tesla's van hotelgasten (overigens geen Nederlandse gebruikers). Valance: 1/8, Beaune: 2/8, Nancy: 2/4, Urmond, 1.

Ik ben benieuwd hoe dit zal zijn in het hoogseizoen, en wanneer de Model 3 veelvuldig is uitgeleverd. Wat mij betreft zou Tesla daar echt beleid op moeten maken. Bijvoorbeeld, binnen 1 jaar, 1x langer dan 2 uur aan een SUC, is een waarschuwing. 2e keer binnen 1 jaar is 1 maand geen gebruik van SUC's.
Hoe weet je dat dat hotelgasten zijn?
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN