Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Slecht nieuws over de laadplek bij Villoresi Est

Door italiaans forumlid xxxyyy op het Tesla forum:

As for Villoresi, I hopped there tonight, after the upgrade. the column has 50 different options to charge. the fast charger was out of service, they did indeed have a type2 (Or maybe 2 of them, hard to tell if the 2nd was suitable for the Tesla, since it had its own cable). It did charge at home voltage speed, so basically the good 25 hours, in slow mode. The screen / menu / software is HORRIBLE. It's counter intuitive. Have I not have been a semi software guru, I would have not managed to charge anything and even if I achieved the first part, I would have probably have had to call someone to get my cable back from the totem, since they had no instructions on how to do that, nor anything that said I was charging the car, just a semi blank menu. the totem is full of buttons that have options corresponding to the wrong option or out of place. Charging there is basically a 20% chance of success, if not less. At least in Milan you have tons of A2A chargers, in case my home 22kw charger is not being liked by my car, or other Teslas that day.

Het goede nieuws is dan wel dat A2A goed werkende laadstations in Milaan heeft staan. Heb hen een mail gestuurd over hoe aan pasjes te komen...

Straf!
Net omdat ik die DBT-palen niet 100% vertrouw had ik op Chargemap al een gelijkaardige vraag gesteld.

Jean,
Waar precies heb je dat gevonden? Want ik vind het niet op het Italiaanse gedeelte.
 
Straf!
Net omdat ik die DBT-palen niet 100% vertrouw had ik op Autogrill Villoresi Est: charge point in Lainate al een gelijkaardige vraag gesteld.

Jean,
Waar precies heb je dat gevonden? Want ik vind het niet op het Italiaanse gedeelte.

Kijk even hier:

Italian Model S in Italy, a few impressions and suggestions... | Forums | Tesla Motors

Leuke thread!

Dit was overigens het antwoord dat ik kreeg van Villoresi zelf (kan iemand dit voor mij vertalen :crying:?)

Buongiorno,
in risposta alla Vostra mail vado a comunicarVi che:

- la carica dell'auto elettrica è totalmente gratuita;
- per la carica l'auto deve essere collegata alla colonnina per 45/50 min. circa.

Grazie per averCi scelto.

Per qualsiasi chiarimento non esitate a contattarCi.

Cordialmente.
 
Kijk even hier:

Dit was overigens het antwoord dat ik kreeg van Villoresi zelf (kan iemand dit voor mij vertalen :crying:?)

Buongiorno,
in risposta alla Vostra mail vado a comunicarVi che:

- la carica dell'auto elettrica è totalmente gratuita;
- per la carica l'auto deve essere collegata alla colonnina per 45/50 min. circa.

Grazie per averCi scelto.

Per qualsiasi chiarimento non esitate a contattarCi.

Cordialmente.

Google Translate:

Hello,
in response to your email I am going to inform you that:

- The position of the electric car is totally free;
- For the office, the car must be connected to the column for 45/50 min. about.

Thank you for choosing us.

For any clarification, please contact Us.

Sincerely.
 
Google Translate:

Hello,
in response to your email I am going to inform you that:

- The position of the electric car is totally free;
- For the office, the car must be connected to the column for 45/50 min. about.

Thank you for choosing us.

For any clarification, please contact Us.

Sincerely.

Haha. Nog een hoop te verbeteren aan die automatische vertalingen. 'La carica' zal in deze contekst wel 'het opladen' betekenen en niet positie of kantoor. ;-)
 
Laden op de terugweg bij Autogrill in Milaan of niet. Onze inschrijving voor een gedeeltelijke deelname aan de Electric Marathon is buiten. We gaan de groep vervoegen in Zurich tot in Monaco.
M'n stiefvader en ik kijken er naar uit.

Albert here we come!
 
Last edited:
Goed nieuws, vers van de pers van onze verslaggever in Milaan:

"I am at Villoresi again and the fast charge is
Fixed. I am using their Mennekes cable and the
Car does the 32 amps. In theory it could grab
62"

Villoresi.png
 
Last edited:
32A? Hoe kan dat????

Ik was woensdag in het SC den haag en vroeg naar de junction box upgrade. Men vertelde me dat de verlaging van 32A naar 26A niet bij iedereen voorkomt. Als m'n nieuwe ramen binnen zijn zou er bij mij ook een fix gedaan worden om weer 32A te kunnen laden. Ik kreeg ben benieuwd, heb namelijk buiten de superchargers nog nooit meer dan 20A geladen.
 
Hij stuurde mij ook een aantal foto's van de inmiddels werkend gekregen laadpaal in Villoresi Est. Geen bijzonder intuïtieve gebruikersinterface...

De UI valt wel mee hoor (als het dezelfde software is als in Avignon). Je kiest welke stekker je wil gebruiken, hij zegt je dat je de kabel mag inpluggen, en laden begint 10sec. erna.
Alleen communiceerde de paal niet met de Tesla bij de Ikea in Avignon. Bij een ZOE werkte hij wel.

- - - Updated - - -

Goed nieuws, vers van de pers van onze verslaggever in Milaan:

"I am at Villoresi again and the fast charge is
Fixed. I am using their Mennekes cable and the
Car does the 32 amps. In theory it could grab
62"

View attachment 49344

Alé, opnieuw hoop!!!

- - - Updated - - -

Albert ? Charlène zal je bedoelen...

Die mag er ook bij zijn, maar die staat niet vermeld op de uitnodigingen. :rolleyes:
 
Ik was woensdag in het SC den haag en vroeg naar de junction box upgrade. Men vertelde me dat de verlaging van 32A naar 26A niet bij iedereen voorkomt. Als m'n nieuwe ramen binnen zijn zou er bij mij ook een fix gedaan worden om weer 32A te kunnen laden. Ik kreeg ben benieuwd, heb namelijk buiten de superchargers nog nooit meer dan 20A geladen.

Moeten we vragen voor deze upgrade? Of wordt het ons verteld wanneer we een afspraak kunnen maken?
Vandaag is mijn wagen bij het service center in Tilburg.
Panorama dak wordt gefixt en krijg de armor upgrade eronder.
Weet nog niks of de laadsnelheid ook erbij komt...
 
Moeten we vragen voor deze upgrade? Of wordt het ons verteld wanneer we een afspraak kunnen maken?
Vandaag is mijn wagen bij het service center in Tilburg.
Panorama dak wordt gefixt en krijg de armor upgrade eronder.
Weet nog niks of de laadsnelheid ook erbij komt...

Ik heb er expliciet om gevraagd, maar vraag me nu nog af of we het wel over hetzelfde hadden.
 
Ik heb er expliciet om gevraagd, maar vraag me nu nog af of we het wel over hetzelfde hadden.

Vandaag nog eens na gevraagd bij het SC Tilburg.
Upgrade is nog niks van bekend. Of het uiteindelijk puur een software upgrade of een combinatie is, is nog even onduidelijk.
Maar als het klaar is, dan wordt elke Tesla eigenaar gecontacteerd om het te laten ombouwen/patchen of wat voor oplossing er is.

Gewoon dus even afwachten.