You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Je zou denken dat dit niet uit zou moeten maken omdat de SuperChargers alleen geschikt zijn voor de Tesla en die hebben ook in Frankrijk een type-2 aansluiting.
Type3 discussie in Frankrijk gaat niet over de aansluiting aan de auto; maar over de contacten aan de laadpaal.
Bij type3 zijn deze afgeschermd.
Met andere woorden : is wel degelijk een thema voor de SC van Tesla.
Ik twijfel of dat bij een vaste kabel ook op gaat. Er zijn immers ook CHAdeMO en 43kW AC Type 2 laadpalen in Frankrijk.Type3 discussie in Frankrijk gaat niet over de aansluiting aan de auto; maar over de contacten aan de laadpaal.
Bij type3 zijn deze afgeschermd.
Met andere woorden : is wel degelijk een thema voor de SC van Tesla.
Was het toch even handig geweest om dit topic door te lezen. Niet ver terug uitgebreid verslag van de Kermis van Kortrijk en hoe je er toch kunt laden. Gok dat het in Kortrijk (culinair gezien) toch beter toeven/pauzeren is dan bij de Ikea.
.
We willen in juli naar Italië (Gardameer) gaan met de Tesla maar had gehoopt dat er meerdere SC zouden staan rond deze tijd. Tot St. Anton is het natuurlijk geen probleem maar ik zit met het laatste stuk in mijn maag.
De afstand St. Anton - Peschiera del Garda is 356 km en die zullen niet vlak zijn dus het zal lastig worden om die afstand te halen (ook met aangepast) rijgedrag denk ik.
Weet iemand of er op de route nog laadpalen staan als er tegen die tijd geen SC bijgeplaatst is?
Prachtige locatie Edi99Had daar overheen gekeken. Op de terugweg daar gestopt. Ideale plek. Geen risico op ICE-ing. 2 minuten lopen van tankstation/eten. Een een groot grasveld voor de kinderen. 200km na Oosterhout en ongeveer 200 km naar Servicecenter Tesla in Parijs. Ideale locatie als je met tempo naar Parijs wilt rijden - op de route. Overigens kan je met goed weer Oosterhout/Parijs halen - rustig aan achter vrachtauto op 95 km/u.
Rue du Progrès 17
7503 Froyennes nabij Doornik. GPS-coordinaten: 50.617868, 3.341622, http://chargemap.com/points/details/carport-negundo
Mocht je naar Tesla Parijs gaan: de navigatie sturt je naar een andere lokatie (wel inde buurt) zie foto. Je moet zijn waar de vlag is.
Had daar overheen gekeken. Op de terugweg daar gestopt. Ideale plek. Geen risico op ICE-ing. 2 minuten lopen van tankstation/eten. Een een groot grasveld voor de kinderen. 200km na Oosterhout en ongeveer 200 km naar Servicecenter Tesla in Parijs. Ideale locatie als je met tempo naar Parijs wilt rijden - op de route. Overigens kan je met goed weer Oosterhout/Parijs halen - rustig aan achter vrachtauto op 95 km/u.
Rue du Progrès 17
7503 Froyennes nabij Doornik. GPS-coordinaten: 50.617868, 3.341622, http://chargemap.com/points/details/carport-negundo
Mocht je naar Tesla Parijs gaan: de navigatie sturt je naar een andere lokatie (wel inde buurt) zie foto. Je moet zijn waar de vlag is.
View attachment 48731
Met welke kaart kun je hier laden?Had daar overheen gekeken. Op de terugweg daar gestopt. Ideale plek. Geen risico op ICE-ing. 2 minuten lopen van tankstation/eten. Een een groot grasveld voor de kinderen. 200km na Oosterhout en ongeveer 200 km naar Servicecenter Tesla in Parijs. Ideale locatie als je met tempo naar Parijs wilt rijden - op de route. Overigens kan je met goed weer Oosterhout/Parijs halen - rustig aan achter vrachtauto op 95 km/u.
Rue du Progrès 17
7503 Froyennes nabij Doornik. GPS-coordinaten: 50.617868, 3.341622, http://chargemap.com/points/details/carport-negundo
Met welke kaart kun je hier laden?
Werkt de New Motion kaart?
Goeie tip, is bovenstaande foto van die laadplek bij Froyennes? Op chargemap staat aangegeven dat er maar 1 plek met type 2 zou zijn, op de foto zie ik 2 palen (met waarschijnlijk 4 aansluitingen?).
Ik vermoed dat wij die net na aanbouw ontdekt hebben: Car Pull parking: oplaadstation voor TournaiJa die werkt. Startte zo snel en soepel dat ik het niet eens in de gaten had.. met duolader 86 km/uur.
- - - Updated - - -
2 palen met op elke paal een Chuko en een Type 2. Zonnepanelen op het dak. En ruimte om nog een paar palen onder het dakje bij te plaatsen. Vind het een ideale lokatie, was mijn dochters direct kwijt op het grote grasveld erachter. Op Google maps is het nog in aanbouw, maar je ziet goed hoe dichtbij het tankstation is.
View attachment 48733
Ik twijfel of dat bij een vaste kabel ook op gaat. Er zijn immers ook CHAdeMO en 43kW AC Type 2 laadpalen in Frankrijk.
Dat snap ik dus ook niet.
Ik zou graag eens de werkelijke wettekest zie die dit bepaalt. Misschien kunnen we dan te weten komen waarom die "Chademo-Type2-palen" er ook staan tov. de Type3-stopcontacten.
Contrairement au connecteur de type 2 (retenu en Allemagne côté borne), le type 3 garantit la conformité avec la norme NFC 15-100 qui concerne les installation Basse Tension (moins de 1000V AC en France).
Blackmac said:Ik las net in de nederlandse tripjes thread, dat je opgeladen had in bremen (naast/bij een hotel volgens mij?), toen je naar denemarken ging.
Over een paar weken vertrek ik richting hamburg, heb zelf een essent pas, actief voor buitenland. Werkt dit goed daar, of hoef je het niet te activeren alvorens te laden?
[Of course you can charge your Car, it is free.
Our Lounge and Bar will be open from 2 pm till 10 pm.
We offer:
Chili con carne
Toasted Bratwurst
Tarte Flambe (2 different types)
Small Pizza (3 different types)
Nachos with cheese
Whole grain bread (with salami or cheese)
There is also a good Italian restaurant in our Partnerhotel “Munte” just 400 meters away from us, which is open from 12pm to 3pm
Vraag via PM:
Hi, Bremen was bij 7Things, een Hotel op de campus van de universiteit aldaar.
Hotel Bremen - Hotel in Bremen 7THINGS in Nähe Universität Bremen Home
Laden is gratis. Zij hebben een pas en helpen je daarmee. Heel vriendelijk en behulpzaam.
Ze hebben een hele stapel palen, maar soms moet een paal eerst gereboot worden alvorens de Tesla wil laden... software issue in hun palen lijkt het.
Reactie van hen:
In Hamburg zelf zijn een aantal RWE palen die je met je Essent (RWE) pas (buitenlandactivatie vereist) kan bedienen.
Ik heb de paal bij Flughafenstraße 54, 22335 Hamburg. Dat is een 2x22kW paal.
Dat is vlakbij het vliegveld (Noord) en direct naar U-bahn Fuhlsbüttel Nord, dus met 15min ben je in het centrum.
eMobility | RWE Ladesäulenfinder
De palen van RWE in het centrum (3) zijn vrijwel altijd bezet.
Verder heeft het Radisson Blu hotel in het centrum een 11kW paal in de garage (gratis, geen pas nodig), maar geen bord dus er staan ook ICEs. Ik heb hem er toen dwars voorgezet.