Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand al ervaring met reizen (met name laden) vanuit Nederland naar Euro Disney? zonder daar 4 uur extra over te doen?
Ik slaap niet in Disney maar in Rambouillet.

Is goed te doen. Kost je alleen 1,5 uur laadtijd bij Ikea in Lille en 120km/u op je cc.
Ik ben er 3 maanden geleden geweest voor een klein weekje, je kan gratis laden op de parking van Euro Disney ( 230v ). Let wel op dat je een verleng kabel meeneemt omdat de umc adaptor te groot is.
 
Iemand al ervaring met reizen (met name laden) vanuit Nederland naar Euro Disney? zonder daar 4 uur extra over te doen?
Ik slaap niet in Disney maar in Rambouillet.


Mijn advies is om niet laden bij IKEA in Lille. Mocht de lader daar namelijk bezet zijn of niet werken dan is er in de directe omgeving geen alternatief en ben je veel extra tijd kwijt met wachten of omrijden.

Je kunt daarom beter laden in Kortrijk. Mocht het hier namelijk niet lukken dan zijn er in de directe omgeving nog een aantal alternatieven (BlueCorner) voorhanden. Hou rekening met ca. 1,5 uur laden als je over een duolader beschikt. Voor de BlueCorner laadpunten heb je een geactiveerde laadpas van TheNewMotion nodig.
 
Dank voor de tips.
verlengkabel ligt in de auto.
Hebben ze bij bij Disney (of frankrijk in het algemeen) "normale" stopcontacten of wijken die af?
Ikea en Kortrijk staan in m'n boekje. Daarmee zal ik zeker in Rambouillet komen.
De uitdaging is meer om na het rondrijden daar, weer terug te komen :)

Moet ik nog een speciale type 3 to 2 M-F 3x32A aanschaffen.

Zijn de "rode krachtstroom" aansluitingen in Frankrijk vergelijkbaar? Misschien kan ik bij een hotel of de school waar m'n zoon Frans studeert wel 400V laden.

Ik heb een geactiveerde laadpas van de blue motion en heb duo lader
 
Of laden in Gent (Station Sint Pieter) daar staan 6 x 22 kWh palen. Heb daar zaterdag geparkeerd en het laden is nog gratis ivm pilot proef. Was voor 6 uur parkeren €6,05 kwijt en een 'volle tank'. Bovendien zitten er op 1,5km afstand nog eens 12 BlueMotion palen. Dus zeker een tip waard!
 
Is goed te doen. Kost je alleen 1,5 uur laadtijd bij Ikea in Lille en 120km/u op je cc.
Ik ben er 3 maanden geleden geweest voor een klein weekje, je kan gratis laden op de parking van Euro Disney ( 230v ). Let wel op dat je een verleng kabel meeneemt omdat de umc adaptor te groot is.

Zoek even verder op deze thread -0 er is een beter alternatief direct langs de snelweg. pas van The New Motion werkt, 22 kw, eten bij resto, groot speelveld voor de kinderen. kans op icing= 0%

Ikea: is 30 km omrijden. 90% kans op icing (laadpunt staat direct bij uitgang - mooi laadpunt coor dozen)
Kortrijk - alleen doen als je het leuk vind de stad in te gaan - kost veel tijd. kleine kans op icing van alle palen

Ik heb alle punten gezien twee weken terug naar Parijs. Even daar op zoeken en je vindt de info.
Alternatief is ook nog Arras (plan B of c)
Je kanook altijd nog bij Tesla Parijs terecht - 22kw
 
Bevestiging van Tesla Parijs:

Bonjour,

You are welcome to charge your Model S in our Service Center on 30[SUP]th[/SUP] afternoon.

We are open from 9 am to 7 pm Monday to Saturday.

We have 22kW charging stations which will charge your vehicle at 100 km/h.

We are not far from the A15 or the A1.
Regards,
Jean-Baptiste Marie | Service Advisor | EU Service
Tesla Paris West | 5, rue Olympe De Gouges | 92230 Gennevilliers
m +33 6 12 95 52 91 | t +33 1 41 32 21 80 [email protected]

- - - Updated - - -

Heb ik een speciaal verlengsnoer nodig?
Wanneer ik google, zie ik dat in Frankrijk veel stopcontacten zijn met een aardpen die naar buiten steekt.

Als ik daar 400V kan vinden, kan ik dan in frankrijk de CEE rood krachtstroomstekker gebruiken?
 
Last edited:
Ik ga volgende week naar Oostenrijk (tienkamp kijken in Götzis in Vorarlberg) en de eigenaar van het hotel waar ik vorig jaar nog stond te klungelen met de Volt blijkt een oplaadpunt te hebben aangelegd, met 2 x rode stekker (krachtstroom) en 2 x schuko. Ik ben de eerste gebruiker. Die man snapt wat de toekomst brengen gaat. Dus wie ooit eens in die buurt een hotel zoekt met oplaadmogelijkheid - er staan weliswaar SC's op een afstand zo'n 50 km in noordelijke en zuidelijke richting, maar wie weet - die kan terecht bij hotel Rössle in Röthis.

Foto (2).jpg


- - - Updated - - -

Sorry voor de grote foto. En de gedraaide foto. Misschien kan/wil een moderator die weghalen...
 

Attachments

  • Foto.JPG
    Foto.JPG
    1.1 MB · Views: 364
Vergeet je verloopstukje (32-16) niet, en bij de laatste SC in Aichstetten 100km extra te tanken voor de rit bergop.

Bedankt. Het zal de eerste keer zijn dat ik de rode adapter ga gebruiken (hij is al wel drie maanden uitgeleend geweest). Hij ligt altijd achterin. Vanaf de SC Aichstetten is het maar 80 km naar het hotel, dat niet hoog ligt, maar we gaan in de dagen daarna nog wel een paar keer even de bergen in. Dat is slechts 30 km ver, maar ondertussen wel van 400 naar 1800 m, dus dan is het zaak de accu bij het hotel helemaal af te toppen. Iemand enig idee hoeveel hoger het verbruik is bij een flinke klim?
 
Wanneer ik google, zie ik dat in Frankrijk veel stopcontacten zijn met een aardpen die naar buiten steekt.

Als ik daar 400V kan vinden, kan ik dan in frankrijk de CEE rood krachtstroomstekker gebruiken?

alle stopcontacten in Belgie en Frankrijk zijn type E, met aardingspen.
Maar de Tesla-UMC heeft daar geen probleem mee, kijk eens goed.
'Neuterprobleem' kan wel optreden gezien je de stekker maar op 1 maniet in het stopcontact kan steken.

ScreenShot178.jpg



rode CE stekker is wel standaard - maar heeft verschillende uitvoeringen ifv stroomsterkte.
16A (Rode stekker voor de UMC), maar ook 32A, 64A
 
Ik ga komend weekend met de Model S naar Duitsland, en ik ben eigenlijk nog helemaal niet de grens over geweest met deze auto. Nou ja, vorige week met de rally voor het eerst een stukje Belgie, en toen viel het op dat de 3G connectie er mee stopte. Ik heb wel eens iets gelezen over problemen in het grensgebied, maar hoe los je dat op? Pakt hij het vanzelf weer op als je dieper het land in gaat en hij een locale provider oppakt? Of moet je even resetten?
 
Als hij niet binnen de 10 minuten is overgeschakeld of als je de verbinding zelf wil herstarten kun je het center screen rebooten, dat kan ook veilig tijdens het rijden. Als hij terug komt is hij vanzelf op het nieuwe netwerk.

Ik rijd heel veel in het grensgebied met België, 20 minuten wachten is geen uitzondering en twee keer rebooten ook niet.:cursing:
Vooral in een gebied waarbij je ontvangst hebt van twee palen (van twee netwerken) duurt het erg lang. Ik heb al eens logs van zo'n trip naar Tesla gestuurd. VisibleTesla laten meelopen toont op de kaartt meteen waar je geen ontvangst had. Dat had het verwachtte resultaat. Een vriendelijke mailtje met dank voor de moeite en een opmerking dat er aan gewerkt wordt.... The End.

Overigens blijft je Navigon WEL gewoon werken, die heeft lokale kaarten, die in 2010 heel actueel waren :) Maar wat maakt het uit. Omrijden met een Tesla is bepaald geen straf.
 
Ik rijd heel veel in het grensgebied met België, 20 minuten wachten is geen uitzondering en twee keer rebooten ook niet.:cursing:
Vooral in een gebied waarbij je ontvangst hebt van twee palen (van twee netwerken) duurt het erg lang.

Ik rij bijna elke week in België (E19 naar Antwerpen vv) en het wisselt enorm hoe snel het Belgische netwerk opgepikt wordt. Soms is het binnen 5 minuten maar ik heb ook gehad dat ik al ruimschoots op de ring Antwerpen zat - zo'n 50 km van de grens - voordat er eindelijk weer een 3G signaal kwam. Gemiddeld duurt het zo'n 10-15 minuten en heb ik ergens tussen Brecht en St. Job m'n signaal weer terug. Terug Nederland in gaat het over het algemeen wat sneller, op knooppunt St. Annabosch (A58/A27) zit ik weer op NL-netwerk.
 
Ik rij bijna elke week in België (E19 naar Antwerpen vv) en het wisselt enorm hoe snel het Belgische netwerk opgepikt wordt. Soms is het binnen 5 minuten maar ik heb ook gehad dat ik al ruimschoots op de ring Antwerpen zat - zo'n 50 km van de grens - voordat er eindelijk weer een 3G signaal kwam. Gemiddeld duurt het zo'n 10-15 minuten en heb ik ergens tussen Brecht en St. Job m'n signaal weer terug. Terug Nederland in gaat het over het algemeen wat sneller, op knooppunt St. Annabosch (A58/A27) zit ik weer op NL-netwerk.

tja...
ScreenShot181.jpg


overigens is het wel zo dat 3G vèèl beter werkt in NL dan in B.
Rdio, TuneIn : in België werkt het in de praktijk niet (bij mij).
In Nederland werkt het super.
 
tja...
View attachment 49983

overigens is het wel zo dat 3G vèèl beter werkt in NL dan in B.
Rdio, TuneIn : in België werkt het in de praktijk niet (bij mij).
In Nederland werkt het super.

In die regio (en richting Geel) heb ik ook vaak problemen. E19 naar Antwerpen, Brussel en Leuven leveren geen enkel probleem, ook niet voor TuneIn. Ik kan inmiddels niet meer zonder 181 FM op TuneIn :)