You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hebben ze Chamonix verplaatst van Frankrijk naar Zwitserland?Ik rijd aanstaande vrijdagavond van Utrecht naar Chamonix in Zwitserland en zoek tussen Mainz en Heidelberg een leuk hotel met lader. Weten jullie nog een goed adres?
oepsie, Chamonix ligt nog steeds in Frankrijk. Mijn eerste reisplan is via Zwitserland. Via Frankrijk is wellicht de betere route. Waar kan ik op die route na ca 4,5 uur vanaf Utrecht goed overnachten met laadmogelijkheid?Hebben ze Chamonix verplaatst van Frankrijk naar Zwitserland?
Ifv de roaming van het mobiele netwerk wel belangrijk om te weten.
On topic: ik zou dan ook de route over Frankrijk overwegen.
Logis Auberge des Moissonsoepsie, Chamonix ligt nog steeds in Frankrijk. Mijn eerste reisplan is via Zwitserland. Via Frankrijk is wellicht de betere route. Waar kan ik op die route na ca 4,5 uur vanaf Utrecht goed overnachten met laadmogelijkheid?
En zicht op het zwembadHotel met eigen SuC.
★★★ Burg & Gästehaus by Schwarzenstein, Geisenheim, Duitsland met opladerIk rijd aanstaande vrijdagavond van Utrecht naar Chamonix in Zwitserland en zoek tussen Mainz en Heidelberg een leuk hotel met lader. Weten jullie nog een goed adres?
Je komt niet altijd aan op je bestemming met 100%. Als je dan niet kan laden op de bestemming, zal laden bij een uitstap maken nodig zijn. Of in de buurt als je met weinig bent aangekomen, of wat verder weg als je nog wat meer over had bij aankomst op de bestemming. Of die laadplek in de buurt er is en werkt, is maar de vraag. Natuurlijk check je de opties van tevoren, maar terplekke weet je pas of het laden lukt. Persoonlijk heb ik graag een snellader (SuC, Ionity, Fastned o.i.d.) op max 50km in de 'buurt', maar als dat je enige laadoptie is moet je bij al je grotere uitstapjes via die lader moeten gaan. En die zal niet altijd in de richting liggen van je dagbestemming. In mei was ik in de Ardennen. SuC's op 50km en een Ionity op 20km. Voldoende, maar zelfs dan is het soms goed puzzelen met de route om je dagbestemmingen te bereiken, wat over te hebben om te touren rond die locatie maar zonder al te veel om te rijden om te kunnen laden. Op zeker moment moest ik 25km in de verkeerde richting rijden om bij een SuC te laden om het appartement weer te bereiken, en daar voldoende over te hebben om de volgende dag weer op pad te kunnen. Overkomelijk? Ja. Verlies van tijd vanwege het omrijden irritant soms? Ja. Zeker op vakantie. Ik zal omwille van comfort van EV's en Tesla in het bijzonder, en het zuiniger en duurzamer omspringen met energie, elektrisch blijven rijden maar rijden met een ICE ervaar ik nog steeds als onbezorgder.Je beweert dat je geen lange uitstappen kan doen omwille van het laden.
Je hebt met een Tesla minstens 300 km range. Dan moet die uitstap al 300km zijn om onmogelijk te zijn. Waar vind je in Europa nog een traject van 300km zonder SeC?
En als je die al vindt, dan ook nog zonder third party snellader. En als die er ook noet zijn ook nog eens zonder zonder een stop van een 2-tal uur aan een AC lader die werkt. Dan heb je al minstens 400km.
Ik plan mijn uitstappen ook niet ifv het laden. Andersom lukt immers altijd. En het is niet dat ik niet veel en ver reis.
Ik zie wel niet op tegen een half uurtje stappen op vakantie. Is lekker chill en gezond. Heen en terug en uurtje ter plaatse en je wagen laadt al 2 uur ondertussen.
Volgens mij doen die apps het in die landen niet eens. Zwitserland geeft nul meldingen.Als ik het goed lees is gebruik van Flitsmeister oa toegestaan in NL, BE en F. Ik moet altijd even gniffelen als Flitsmeister in Frankrijk de eerste “gevarenzone” aangeeft.
Voor landen waar Flitsmeister niet zou zijn toegestaan is de pakkans voor het gebruik van Flitsmeister natuurlijk te verwaarlozen tov de kans dat je op een voor jou onbekend traject te hard voorbij een flitspaal rijdt.
over welke apps heb jij het? Flitsmeister doet het prima in die landen.Volgens mij doen die apps het in die landen niet eens. Zwitserland geeft nul meldingen.
Misschien ligt het in Zwitserland aan je EU-abonnement zonder data roaming in Zwitserland?Volgens mij doen die apps het in die landen niet eens. Zwitserland geeft nul meldingen.
Nee, ik heb Vodafone. Altijd toegangMisschien ligt het in Zwitserland aan je EU-abonnement zonder data roaming in Zwitserland?
Enerzijds wordt Zwitserland op haar website niet genoemd als actief land. En op een forum over flitsmeldingen en buitenland lees ik:Misschien ligt het in Zwitserland aan je EU-abonnement zonder data roaming in Zwitserland?
Dank voor de goede waarschuwingWaar mijn melding over ging is dat een flitspaal in het zuiden van België ingesteld stond op 140 km/u (waar 120 km/u is toegestaan) en nu er al geflitst wordt vanaf 127 km/u.
Dus, als jij in het verleden het risico nam van 130 of zelfs 139 te rijden, dan ben je er nu aan voor de moeite.
Mijn "waarschuwing" (of wat het dan al mogen geweest zijn) had helemaal niets te maken met het detecteren van flitspalen...