Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe denken jullie over het rechtstreeks naar Bad Rappenau rijden vanuit Eindhoven (427 km).
Bijv met 100 op cc (ik heb 19" en rijdt de laatste 8000km gemiddeld 189w/km, dus dat zou nog beter kunnen als ik me niet laat verleiden tot sprintjes....)
Hierdoor zou ik dan de 61 kunnen volgen en dan een klein stukje door op de 6 op en neer en dan weer door richting Egerkingen....
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou dit in September willen doen om aan het Lago Maggiore te geraken...
Natuurlijk zou SC Stein het verschil kunnen maken indien die in de komende weken beschikbaar zou komen....

Dan kun je niet echt doorrijden lijkt me. Anders kun je ook eens lekker sprinten op de Duitse autobahn. Heb zelf grote stukken 150 km/h gereden zonder problemen.
 
Bijv met 100 op cc (ik heb 19" en rijdt de laatste 8000km gemiddeld 189w/km, dus dat zou nog beter kunnen als ik me niet laat verleiden tot sprintjes....)
Hierdoor zou ik dan de 61 kunnen volgen en dan een klein stukje door op de 6 op en neer en dan weer door richting Egerkingen....

Als ik je bijdragen lees dan zie ik dat je in de praktijk erg gunstige waarden haalt. Dat betekent dat je er zelf ook vertrouwen in kunt hebben.
In andere posts zie ik diverse malen dat men van Nivelle naar Auxerre rijdt op één lading en dat lukt dan ook.

Bovendien, je komt in beide scenario's langs Kreuz Kerpen en dan heb je er al een kleine 100 op zitten. Pas dan hoef je te beslissen. Wordt het een makkie, dan de 61, valt het tegen kun je altijd nog de 4 onder Keulen volgen naar Wilnsdorf.

De winst is een dikke 80 km en een laadsessie (want bij Wilnsdorf ben je toch altijd wel een 40 minuten aan het laden om naar Bad Rappenau te gaan en daar dan ook weer). Zou ik het zijn dan en ziet het er gunstig uit bij Kerpen, dan zou ik er voor gaan!

En ja, voor plaspauzes etc. kun je overal terecht en hoef je hooguit een paar honderd meter extra te rijden.

We horen het t.z.t. wel. Ik ben benieuwd.
 
Last edited:
Als ik je bijdragen lees dan zie ik dat je in de praktijk erg gunstige waarden haalt. Dat betekent dat je er zelf ook vertrouwen in kunt hebben.
In andere posts zie ik diverse malen dat men van Nivelle naar Auxerre rijdt op één lading en dat lukt dan ook.

Bovendien, je komt in beide scenario's langs Kreuz Kerpen en dan heb je er al een kleine 100 op zitten. Pas dan hoef je te beslissen. Wordt het een makkie, dan de 61, valt het tegen kun je altijd nog de 4 onder Keulen volgen naar Wilnsdorf.

De winst is een dikke 80 km en een laadsessie (want bij Wilnsdorf ben je toch altijd wel een 40 minuten aan het laden om naar Bad Rappenau te gaan en daar dan ook weer). Zou ik het zijn dan en ziet het er gunstig uit bij Kerpen, dan zou ik er voor gaan!

En ja, voor plaspauzes etc. kun je overal terecht en hoef je hooguit een paar honderd meter extra te rijden.

We horen het t.z.t. wel. Ik ben benieuwd.

Je hebt ook voldoende 22kW laders op de route. Zou eerder daarvoor kiezen, hoef je niet om naar een SuC idd. Je kan wel op de Autobahn langzaam gaan rijden, maar is ook niet echt bevorderlijk denk ik voor de veiligheid. Op 22kW 30 minuten plaspauze houden, toch weer 50km erbij (als je duolader en 32a fix hebt uiteraard, anders 25 of 40)
 
Hoe denken jullie over het rechtstreeks naar Bad Rappenau rijden vanuit Eindhoven (427 km).
Bijv met 100 op cc (ik heb 19" en rijdt de laatste 8000km gemiddeld 189w/km, dus dat zou nog beter kunnen als ik me niet laat verleiden tot sprintjes....)
Hierdoor zou ik dan de 61 kunnen volgen en dan een klein stukje door op de 6 op en neer en dan weer door richting Egerkingen....
Heeft iemand hier ervaring mee?
QUOTE]

Nu dat lijkt me goed te doen, als je aan de hand van INSTANT rijden gaat.
Op de onderste helft open je energie, en dan daarboven op 10 km instant.

Nu krijg je continu een indicatie aan de hand van je rijstijl in de laatste 10 kilometer,
Op deze wijze rijd ik dus rustig een afstand die groter is dan typical.
Zodra je bv een stuk 80 gereden hebt zie de te verwachten kms omhoog gaan
Ga je 100 rijden of zelfs maar een viaduct op als je nog maar weinig
hebt zie je het wegsmelten... maar bij hetnaar beneden gaan van het viaduct komt er weer bv 2 bij
(vooral als je beneden de 30 zit zie je dit)

Dus zoals ik altijd zeg tegen mensen die denken dat mijn snoertje tekort is..
Het grootste voordeel van een elektrische auto... is;
Hoe langzamer je rijdt hoe verder je komt!

Verder heb je dan nog ca 5kw maal 5 is 20 a 30 onder 0! Uit je "reserve" accu.
 
Afgelopen weekend ben ik naar M'era Luna geweest in Hildesheim.

Wat ik heb gemerkt tijdens het rijden is extreem slechte 3G connectie.

Wat is jullie ervaring met de 3G in Duitsland? Is het overal zo slecht of toevallig de route die ik heb gereden.

Betreffende de superchargers richting Hannover, super geplaatst. Heb gewoon kunnen rijden alsof ik een ICE had.

Nergens probleem met betrekking tot range/batterij lading. Wel enorm veel reacties op de auto. Bij elke Supercharger zijn er wel mensen geweest die foto's maken, aanspreken etc.

Alleen de supercharger in Kamen, de mensen snappen het daar niet. Wordt continu ge-ICE-ed.
 
Heel herkenbaar. Ik luister vaak internetradio en dan merk je een slechte 3G verbinding meteen. Toen ik deze winter naar Oostenrijk reed heb ik in Duitsland maar een USB stick geluisterd, want de ontvangst was te slecht, in Oostenrijk (klein stukje weliswaar) leek het overigens een stuk beter.
In NL haast nooit problemen hiermee gelukkig.
 
Je hebt ook voldoende 22kW laders op de route. Zou eerder daarvoor kiezen, hoef je niet om naar een SuC idd. Je kan wel op de Autobahn langzaam gaan rijden, maar is ook niet echt bevorderlijk denk ik voor de veiligheid. Op 22kW 30 minuten plaspauze houden, toch weer 50km erbij (als je duolader en 32a fix hebt uiteraard, anders 25 of 40)

Qua veiligheid: met ca 100-110 rijdt je 's nachts erg ontspannen over de 61, net snel genoeg om een lkw in te halen, en rustig genoeg om niet constant door raser opgesloten te worden :)
Pauzes wil ik tot een minimum beperken, de kleine is bijna 1, en stilstaan kan resulteren in onbedaarlijk huilen.... overigens is de kleine de belangrijkste reden om zo constant mogelijk te willen rijden met zo weinig mogelijk omwegen etc.

Wat overigens ook een uitkomst zou zijn, zou het openen van een SC bij Mogendorf zijn.... In de periode van de opening van Wilnsdorf werd daar druk over gespeculeerd, en ik had de indruk dat die er snel zou zijn. Echter al maanden niets meer over gelezen. Heeft iemand daar meer info over?

Discussie in December:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/21267-European-SuperCharger-rollout-updated/page7

http://www.tff-forum.de/viewtopic.php?f=55&t=1453&start=180
 
Wat overigens ook een uitkomst zou zijn, zou het openen van een SC bij Mogendorf zijn.... In de periode van de opening van Wilnsdorf werd daar druk over gespeculeerd, en ik had de indruk dat die er snel zou zijn. Echter al maanden niets meer over gelezen. Heeft iemand daar meer info over?

Ik denk dat dat wel eens zal gebeuren maar niet tussen nu en september. In onderstaande bijdrage naar aanleiding van de opening van Rhüden wordt aangegeven dat alle Maxi's een SuC krijgen.
Ben benieuwd hoe dat dan zit met Montebaur, dat niet veel verder aan de drie ligt en als "bevestigd" te boek staat. Ik denk dat Mogendorf gezien de faciliteiten beter is dan het ICE station bij Montebaur.

Tesla-Ladestation auf MAXI-Autohof Rhüden - Maxi-Autohof - Maxi-Autohof

Für Tesla-Kunden ist das „Zapfen“ von Strom auf dem MAXI-Autohof Rhüden kostenlos. Es ist beabsichtigt, alle MAXI-Autohöfe mit den Schnellladestationen von Tesla ausstatten zu lassen. Zukünftig sollen zudem auch Fahrzeuge anderer Hersteller auf einem MAXI-Autohof aufgeladen werden können.
 
Last edited:
Egerkingen - Zwitserland actief

Egerkingen in Zwitserland is actief. Heb er gisteren prima kunnen laden. Vreemd dat Tesla het nog steeds niet meldt overigens... Op het parkeerterrein van Mövenpick Hotel beetje van de snelweg af - 24/7 bereikbaar. eerste twee uur gratis parkeren (wel altijd kaart valideren - apparaat staat buiten voor de deur - Van der Valk model zeg maar). Hotel heeft separaat restaurant en bar, zag er goed uit. Gratis Wifi. Verder weinig te beleven. Op loopafstand een grote Erotik Markt en daarnaast een Mac Baby. Een Mac-variant die ik nog niet kende... Voor ieder wat wils zeg maar...Heb het zelf maar bij een espresso gehouden -;)

foto.JPG


foto.JPG


foto.JPG
 
Afgelopen weekend in Berlijn geweest met de Tesla. Vanuit Breda vertrokken en twee keer geladen bij de Superchargers in Kamen en Hohenwarsleben. Prima te doen, helaas wel veel file gehad! Het stuk tussen Kamen en Hohenwarsleben bijna full charge gedaan voor die 318 km
 
Waarom staat er nu net één paal vooraan de parkeerplaats en de rest achteraan tegen de bomenkant?

Dat zie je op meer plaatsen, o.a. ook Wilnsdorf. laten we het er maar op houden dat die handig is voor wie vooruit wil parkeren. De echte (technische) reden zal er ook wel zijn maar die weet ik niet.

Ik vind het alleen jammer dat ze de "varkensruggen" niet meer gebruiken. Handig bij het achteruitrijden zodat je niet te ver door rijdt en altijd goed staat (hooguit scheef zoals bij mij vaak:)
 
Waarom staat er nu net één paal vooraan de parkeerplaats en de rest achteraan tegen de bomenkant?

Aannemer uit België? :rolleyes:

- - - Updated - - -

Dat zie je op meer plaatsen, o.a. ook Wilnsdorf. laten we het er maar op houden dat die handig is voor wie vooruit wil parkeren. De echte (technische) reden zal er ook wel zijn maar die weet ik niet.

Ik vind het alleen jammer dat ze de "varkensruggen" niet meer gebruiken. Handig bij het achteruitrijden zodat je niet te ver door rijdt en altijd goed staat (hooguit scheef zoals bij mij vaak:)

Varkensrug is link met luchtvering die naar low zakt
 
Egerkingen in Zwitserland is actief. Heb er gisteren prima kunnen laden. Vreemd dat Tesla het nog steeds niet meldt overigens... Op het parkeerterrein van Mövenpick Hotel beetje van de snelweg af - 24/7 bereikbaar. eerste twee uur gratis parkeren (wel altijd kaart valideren - apparaat staat buiten voor de deur - Van der Valk model zeg maar). Hotel heeft separaat restaurant en bar, zag er goed uit. Gratis Wifi. Verder weinig te beleven. Op loopafstand een grote Erotik Markt en daarnaast een Mac Baby. Een Mac-variant die ik nog niet kende... Voor ieder wat wils zeg maar...Heb het zelf maar bij een espresso gehouden -;)

View attachment 56182

View attachment 56183

View attachment 56184
Bedankt voor de info!!!
 
Egerkingen in Zwitserland is actief. Heb er gisteren prima kunnen laden. Vreemd dat Tesla het nog steeds niet meldt overigens... Op het parkeerterrein van Mövenpick Hotel beetje van de snelweg af - 24/7 bereikbaar. eerste twee uur gratis parkeren (wel altijd kaart valideren - apparaat staat buiten voor de deur - Van der Valk model zeg maar). Hotel heeft separaat restaurant en bar, zag er goed uit. Gratis Wifi. Verder weinig te beleven. Op loopafstand een grote Erotik Markt en daarnaast een Mac Baby. Een Mac-variant die ik nog niet kende... Voor ieder wat wils zeg maar...Heb het zelf maar bij een espresso gehouden -;)

Bedankt voor de info! Dacht de locatie op eerdere foto's al te herkennen.
Heb daar 3 jaar geleden overnacht op doorreis naar Italie. Achter hotel nog een mooi terras en speeltuin. Kids hebben zich goed vermaakt. Prima gegeten en geslapen. Niet goedkoop, maar ja, Zwitserland.
 
Heb toevallig thuis ook zo'n ding op mijn p-plaatsje liggen en ook op low is dat geen enkel probleem. Weet alleen niet of er ook nog hogere "ruggen" in omloop zijn dat zou zomaar kunnen.

Absoluut oppassen met die "ruggen"! Heb al een paar keer gehad dat m'n MS aan de voorkant zo'n ding schaaft :eek:.
Als ik het zie parkeer ik in zo'n geval tegenwoordig in "high" stand. Dan zakt de auto ook niet naar "low", maar blijft op "high" staan.