raetser
Member
Vakantie? in Frankrijk...
Wij zijn sinds gisteren terug van een weekje Normandie met de Model S...
Ik had een kabel type 3 naar type 2 mee (maar weet niet of het kwalitatief een goed ding was want ik kon maar laden aan 21A aan de meeste punten, maar om kort samen te vatten: het was een HEL
Ik denk dat ik net de meest stressvolle vakantie ooit heb gehad, waarbij we van dag 1 tot letterlijk 1 uur voor thuiskomst gefrustreerd en gestresst hebben rondgereden, gewacht en gevloekt!
Wat wij hebben meegemaakt laat zich gewoon niet verfilmen, want iedereen zou het als ongeloofwaardig bestempelen. Laadpalen defect, slechts half werkend, bezet op moment van aankomst, gesloten, je noemt het maar op en we hebben het meegemaakt.
Ik denk dat je gerust mag stellen dat we 70%!!! van de vakantie hebben staan laden en/of rondrijden aan belachelijke snelheden om toch maar aan een laadpunt te geraken.
Nog nooit werd ik zo dikwijls ingehaald, en je kan je inbeelden dat als ik rechts van mij keek, ik beeld had, maar geen klank...
Ligt dit aan de Tesla? Zeer zeker niet. Vind het nog steeds een fantastische auto, en correct als het gaat om het inschatten van het aantal kilometers resterend. Maar de infrastructuur trekt gewoon op niks. Wat ben je met laadpalen aan Leclerc en Ikea vestigingen? Ik ken zowat elke Leclerc van binnen en van buiten, en van boven tot onder.
Daar verlies je dus ENORM veel tijd mee.
Laadpalen zouden ze net moeten plaatsen op plekken waar je sowieso een tijdje wou doorbrengen (je hotel, een bezienswaardigheid zoals Mont-St-Michel, openbare plaatsen in grote steden enz), dan kan je enkele uren laten laden terwijl je je vakantieding doet...
De laadpaal aan de Ikea in Tourville-La-Riviere is momenteel inderdaad defect, dus best checken voor je naar daar gaat, het enige alternatief was een Leclerc (weeral) die echter geen laadfaciliteiten biedt na sluiting, en als je dan maar kan laden aan 21A dan kan je na sluiting zoals wij dus een hotel gaan zoeken...
Toen we zaterdagavond volledig opgenaaid in Belgie kwamen en met nog 40km resterend in Nijvel aankwamen om nog snel een kwartiertje te laden voor de laatste 80km kan je je inbeelden hoe we gevloekt hebben toen we de povere 2 plaatsen allebei bezet zagen, waarbij een Nederlandse Model-S letterlijk seconden voor ons parkeerde om te starten met laden.
Hierbij ook meteen onze dank aan de man, die tijdens zijn maaltijd de tijd nam om zijn wagen te verplaatsen en ons aan de beurt te laten...
Mijn vrouw wil nu dus gewoon NOOIT meer met de Tesla op vakantie, want, zoals ze zelf zegt, zijn haar batterijen na deze vakantie ook helemaal niet opgeladen...
Ik heb mijn laadpunten op Chargemap gezet. Ik moet ook die mensen bedanken die mij geholpen hebben om toch aan stroom te geraken, zoals de Service Stationnement in Le Havre, de technische mensen van Leclerc in Vernon, Francois in Auchan Boulogne en Christophe Duponcheele voor de tips en telefoontjes naar Auchan...
Erwin
Wij gaan naar brix, frankrijk, aangezien de superchargers in Frankrijk nog iets achterlopen had ik een Ikea op het oog;
eerst langs supercharger in BE (Nivelles)
En dan (rustig) door naar Ikéa - Tourville La Rivière : borne de charge rapide Ã* Tourville la Rivière
Alleen geeft nu aan dat laden daar waarschijnlijk niet gaat lukken? Iemand toevallig een laatste update of het daar lukt?
of evt alternatief in regio? ....of is evt verloop CHAdeMO mogelijk/beschikbaar?
Alvast dank voor reacties!
Wij zijn sinds gisteren terug van een weekje Normandie met de Model S...
Ik had een kabel type 3 naar type 2 mee (maar weet niet of het kwalitatief een goed ding was want ik kon maar laden aan 21A aan de meeste punten, maar om kort samen te vatten: het was een HEL
Ik denk dat ik net de meest stressvolle vakantie ooit heb gehad, waarbij we van dag 1 tot letterlijk 1 uur voor thuiskomst gefrustreerd en gestresst hebben rondgereden, gewacht en gevloekt!
Wat wij hebben meegemaakt laat zich gewoon niet verfilmen, want iedereen zou het als ongeloofwaardig bestempelen. Laadpalen defect, slechts half werkend, bezet op moment van aankomst, gesloten, je noemt het maar op en we hebben het meegemaakt.
Ik denk dat je gerust mag stellen dat we 70%!!! van de vakantie hebben staan laden en/of rondrijden aan belachelijke snelheden om toch maar aan een laadpunt te geraken.
Nog nooit werd ik zo dikwijls ingehaald, en je kan je inbeelden dat als ik rechts van mij keek, ik beeld had, maar geen klank...
Ligt dit aan de Tesla? Zeer zeker niet. Vind het nog steeds een fantastische auto, en correct als het gaat om het inschatten van het aantal kilometers resterend. Maar de infrastructuur trekt gewoon op niks. Wat ben je met laadpalen aan Leclerc en Ikea vestigingen? Ik ken zowat elke Leclerc van binnen en van buiten, en van boven tot onder.
Daar verlies je dus ENORM veel tijd mee.
Laadpalen zouden ze net moeten plaatsen op plekken waar je sowieso een tijdje wou doorbrengen (je hotel, een bezienswaardigheid zoals Mont-St-Michel, openbare plaatsen in grote steden enz), dan kan je enkele uren laten laden terwijl je je vakantieding doet...
De laadpaal aan de Ikea in Tourville-La-Riviere is momenteel inderdaad defect, dus best checken voor je naar daar gaat, het enige alternatief was een Leclerc (weeral) die echter geen laadfaciliteiten biedt na sluiting, en als je dan maar kan laden aan 21A dan kan je na sluiting zoals wij dus een hotel gaan zoeken...
Toen we zaterdagavond volledig opgenaaid in Belgie kwamen en met nog 40km resterend in Nijvel aankwamen om nog snel een kwartiertje te laden voor de laatste 80km kan je je inbeelden hoe we gevloekt hebben toen we de povere 2 plaatsen allebei bezet zagen, waarbij een Nederlandse Model-S letterlijk seconden voor ons parkeerde om te starten met laden.
Hierbij ook meteen onze dank aan de man, die tijdens zijn maaltijd de tijd nam om zijn wagen te verplaatsen en ons aan de beurt te laten...
Mijn vrouw wil nu dus gewoon NOOIT meer met de Tesla op vakantie, want, zoals ze zelf zegt, zijn haar batterijen na deze vakantie ook helemaal niet opgeladen...
Ik heb mijn laadpunten op Chargemap gezet. Ik moet ook die mensen bedanken die mij geholpen hebben om toch aan stroom te geraken, zoals de Service Stationnement in Le Havre, de technische mensen van Leclerc in Vernon, Francois in Auchan Boulogne en Christophe Duponcheele voor de tips en telefoontjes naar Auchan...
Erwin