Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Vakantie? in Frankrijk...

Wij gaan naar brix, frankrijk, aangezien de superchargers in Frankrijk nog iets achterlopen had ik een Ikea op het oog;
eerst langs supercharger in BE (Nivelles)

En dan (rustig) door naar Ikéa - Tourville La Rivière : borne de charge rapide Ã* Tourville la Rivière

Alleen geeft nu aan dat laden daar waarschijnlijk niet gaat lukken? Iemand toevallig een laatste update of het daar lukt?
of evt alternatief in regio? ....of is evt verloop CHAdeMO mogelijk/beschikbaar?

Alvast dank voor reacties!

Wij zijn sinds gisteren terug van een weekje Normandie met de Model S...

Ik had een kabel type 3 naar type 2 mee (maar weet niet of het kwalitatief een goed ding was want ik kon maar laden aan 21A aan de meeste punten, maar om kort samen te vatten: het was een HEL
Ik denk dat ik net de meest stressvolle vakantie ooit heb gehad, waarbij we van dag 1 tot letterlijk 1 uur voor thuiskomst gefrustreerd en gestresst hebben rondgereden, gewacht en gevloekt!

Wat wij hebben meegemaakt laat zich gewoon niet verfilmen, want iedereen zou het als ongeloofwaardig bestempelen. Laadpalen defect, slechts half werkend, bezet op moment van aankomst, gesloten, je noemt het maar op en we hebben het meegemaakt.
Ik denk dat je gerust mag stellen dat we 70%!!! van de vakantie hebben staan laden en/of rondrijden aan belachelijke snelheden om toch maar aan een laadpunt te geraken.

Nog nooit werd ik zo dikwijls ingehaald, en je kan je inbeelden dat als ik rechts van mij keek, ik beeld had, maar geen klank...

Ligt dit aan de Tesla? Zeer zeker niet. Vind het nog steeds een fantastische auto, en correct als het gaat om het inschatten van het aantal kilometers resterend. Maar de infrastructuur trekt gewoon op niks. Wat ben je met laadpalen aan Leclerc en Ikea vestigingen? Ik ken zowat elke Leclerc van binnen en van buiten, en van boven tot onder.
Daar verlies je dus ENORM veel tijd mee.
Laadpalen zouden ze net moeten plaatsen op plekken waar je sowieso een tijdje wou doorbrengen (je hotel, een bezienswaardigheid zoals Mont-St-Michel, openbare plaatsen in grote steden enz), dan kan je enkele uren laten laden terwijl je je vakantieding doet...

De laadpaal aan de Ikea in Tourville-La-Riviere is momenteel inderdaad defect, dus best checken voor je naar daar gaat, het enige alternatief was een Leclerc (weeral) die echter geen laadfaciliteiten biedt na sluiting, en als je dan maar kan laden aan 21A dan kan je na sluiting zoals wij dus een hotel gaan zoeken...

Toen we zaterdagavond volledig opgenaaid in Belgie kwamen en met nog 40km resterend in Nijvel aankwamen om nog snel een kwartiertje te laden voor de laatste 80km kan je je inbeelden hoe we gevloekt hebben toen we de povere 2 plaatsen allebei bezet zagen, waarbij een Nederlandse Model-S letterlijk seconden voor ons parkeerde om te starten met laden.
Hierbij ook meteen onze dank aan de man, die tijdens zijn maaltijd de tijd nam om zijn wagen te verplaatsen en ons aan de beurt te laten...

Mijn vrouw wil nu dus gewoon NOOIT meer met de Tesla op vakantie, want, zoals ze zelf zegt, zijn haar batterijen na deze vakantie ook helemaal niet opgeladen...

Ik heb mijn laadpunten op Chargemap gezet. Ik moet ook die mensen bedanken die mij geholpen hebben om toch aan stroom te geraken, zoals de Service Stationnement in Le Havre, de technische mensen van Leclerc in Vernon, Francois in Auchan Boulogne en Christophe Duponcheele voor de tips en telefoontjes naar Auchan...

Erwin
 
Nivelles: 100Kw
ImageUploadedByTapatalk1408377233.263057.jpg
 
Op ChargeMap - a community driven map of charging points for electric vehicles staan een stuk of 10 andere laadpalen in Rouen, maar allemaal wel met de franse stekker (type 3c). Heb je daar geen kabel voor, dan zou je kunnen overwegen om 100km eerder in Amiens te laden, daar staat een type 2 lader: Gueudet Frères - 19 rue des Otages Amiens : borne de charge rapide Ã* Amiens (tijdens kantooruren), maar dieper in Normandie wordt het wel moeilijk denk ik zonder 3c kabel.
Mocht je geen alternatief vinden dan kun je nog bij mijn oom laden bij Dieppe: Le Manoir de Tessy : borne de charge Ã* Ouville-la-Rivière met de UMC (max 11kW/50km/h). Is wel een 50km om maar als je er rond het diner bent en je belt of mailt van te voren dan kun je vast mee eten aan de heerlijke table d'hôtes (gastvrouw spreekt ook engels en duits), of zelfs overwegen er te overnachten in één van de chambres d'hôtes :wink:

PS: met 100 a 110km/h over de péage is zuiniger en sneller dan met 90km/h (en lager) over de routes nationales dus laat je niet verleiden door de kortere binnendoor routes. Je verbruikt namelijk veel energie in het afremmen en optrekken in alle dorpjes en er zijn veel meer heuvels is mijn eigen ervaring (en je moet altijd heuvel op het dorpje uit).

PS2: Chademo nog niet beschikbaar helaas...



Hartelijk dank voor je reactie!
Even wat extra bijladen (in Amiens) lijkt me dan niet verkeerd... (dan zit je toch wat lekkerder in de auto)
Zie daar inderdaad tijdens kantooruren, maar is er ook een pasje oid nodig? (kan het niet echt wijs worden)
Ikea Tourville ook maar even mailtje gedaan, hopelijk krijgen we nog reactie voordat we vertrekken! (of laadpunt weer goed functioneert)

PS, onder het motto; beter mee dan om verlegen.... mocht iemand een type 3c te leen/huur hebben hoor ik het graag!

- - - Updated - - -

En als ik het goed zie heb ik hier evt ook nog een mogelijkheid...

http://fr.chargemap.com/points/details/ikea-fleury-sur-orne

en zit ik zo wel vrij save met laadmogelijkheden? http://goo.gl/maps/A0dwc

Hartelijk dank voor je reactie!
Even wat extra bijladen (in Amiens) lijkt me dan niet verkeerd... (dan zit je toch wat lekkerder in de auto)
Zie daar inderdaad tijdens kantooruren, maar is er ook een pasje oid nodig? (kan het niet echt wijs worden)
Ikea Tourville ook maar even mailtje gedaan, hopelijk krijgen we nog reactie voordat we vertrekken! (of laadpunt weer goed functioneert)

PS, onder het motto; beter mee dan om verlegen.... mocht iemand een type 3c te leen/huur hebben hoor ik het graag!
 
Dan hebben ze nu alle 12 schakelaars bij v/d Valk omgezet.
2 weken geleden waren dat er 8 en hadden we 66 kW.
Ging het licht uit bij v/d Valk toen je ging laden ?
Niet dat dat erg zou zijn; wat ons betreft was dat restaurant eens maar nooit meer.

We hebben de van der Valk niet eens geprobeerd. Leek van buiten al niet aantrekkelijk. Gelukkig is er een winkelcentrum aan de overkant van de weg.
 
We hebben de van der Valk niet eens geprobeerd. Leek van buiten al niet aantrekkelijk. Gelukkig is er een winkelcentrum aan de overkant van de weg.

De Croissants in de ochtend zijn goed te doen, de koffie mag zich géén koffie noemen, zeker de Espresso niet. Geen laagje, geen pit.. Blijkbaar is het door vd Valk overgenomen niet zo lang geleden...
 
Zou kunnen.
Ben in ieder geval blij voor je dat het zo eenvoudig was!

Vandaag bevestiging gekregen dat ik mijn pas bij één van de kiosken kan afhalen, en afgelopen week meerdere malen contact met ze gehad. Lijkt me echt niets aan de hand. Beter voortaan even wat onderzoek doen en met links oid komen, niets kunnen vinden over dit "gerucht" Wat ik wel heb gevonden is dat de stad Parijs er nog steeds mee te maken heeft.

Wat mogelijk wel is, dat je over een andere Autolib iets hebt vernomen. is dat je een Autolib website hebt, met kantoor in Lyon. AUTOLIB' Deze is beetje wazig. Le site officiel Autolib is de juiste, met al die voertuigen, parkeerplaatsen en oplaadpunten in Parijs.
 
Zorg dat je altijd een extra type 2 kabel bij je heb!!!

Het kan zomaar gebeuren dat je gaat laden voor een uurtje om daarna je ferry halen, vervolgens klappen alle stoppen van de laadpaal.... dag dure laadkabel!!!

ATTACH]


Source london claimt dat het onderhoudsbedrijf de kabel naar NL zal sturen, ik heb me visite kaartje er tussen geklemd . To be continued.....
 

Attachments

  • uploadfromtaptalk1408392821213.jpg
    uploadfromtaptalk1408392821213.jpg
    91.8 KB · Views: 351
PS, onder het motto; beter mee dan om verlegen.... mocht iemand een type 3c te leen/huur hebben hoor ik het graag!
Ik heb er een te leen. (ik kom net terug uit Frankrijk, en heb er veel plezier van gehad) Stuur maar een PM.

Zorg dat je altijd een extra type 2 kabel bij je heb!!!
Het kan zomaar gebeuren dat je gaat laden voor een uurtje om daarna je ferry halen, vervolgens klappen alle stoppen van de laadpaal.... dag dure laadkabel!!!
Source london claimt dat het onderhoudsbedrijf de kabel naar NL zal sturen, ik heb me visite kaartje er tussen geklemd . To be continued.....

Een label met contactgegevens voor op de laadkabels is dus ook wel handig eigenlijk.
 
Zorg dat je altijd een extra type 2 kabel bij je heb!!!

Het kan zomaar gebeuren dat je gaat laden voor een uurtje om daarna je ferry halen, vervolgens klappen alle stoppen van de laadpaal.... dag dure laadkabel!!!

ATTACH]


Source london claimt dat het onderhoudsbedrijf de kabel naar NL zal sturen, ik heb me visite kaartje er tussen geklemd . To be continued.....

Wow, daar zullen wel wat krachttermen zijn geproduceerd.....
 
Ik lees hier steeds over IKEA laders van 22kw in het buitenland, maar IKEA Delft waar ik nu op een opdracht zit haalt de 3,7 Kw niet eens :)

(overigens wel gehoord dat er hier uitgebreid gaat worden)

rasu6ytu.jpg

Eindelijk, IKEA delft gaat flink uitbreiden met laadpalen. Zal nog eens polsen wat voor een palen hier nu gaan komen.

delftlaapalen.JPG


(hmmm, foto toont niet zo heel veel :) maar duidelijk was dat hier uitgebreid gaat worden).
 
off topic : Van de Valk - Nijvel is er al heeeeel lang, van 1980, vandaar ook de trieste aanblik.

Aha, ben ik niet gewend namelijk. Zag er idd erg triest uit.... Maar hoe het eruitziet wil niet altijd zeggen dat het er slecht is, maar zoals al aangegeven, de Espresso was niet te drinken. Ik moet er vrijdag wéér langs, en moet ook ontbijten.... Met een dochter die vegetarisch is... Iemand tips? Zag aan de overkant wel van alles.