Tsja, als je zo'n tabelletje maakt m.b.v. Merijn's hoogte-tool, gaat het vanzelf goed. Ben dus inderdaad in één dag van Voorburg naar Wenen gereden, in m'n uppie, inspanning en ontspanning, erg genoten en in het laatste stuk alsnog wat stress. De inschattingen van reisduur en laadtijd zijn vrij goed geweest, meestal minder reistijd en wat langer laadtijd. Slaagde er niet goed in om de tank steeds ver leeg te rijden, omdat er natuurlijk om de zoveel kilometer weer aan de weg gewerkt wordt. Toch leuk om 220 km/u op de teller te zien staan (heuveltje af he) en met name in de korte legs echt hele stukken echt heel heel hard te kunnen gaan, BMW's, Audi's, Mercedessen en Jaguars met verbijsterde bestuurders achter je te laten. Ook heerlijk om rustig te toeren, genieten van de stilte of weer eens hard die muziek te draaien waar de rest van de familie anders niet blij van wordt.
En dan, de laatste leg ... SuC Regensburg - SuC Wenen, net een beetje teveel om in een keer te rijden, dus vooraf een Smatrics paal in Amstetten uitgekozen. Zowel bij Smatrics als bij TNM gecheckt of het zal werken. Het zal werken. Ter plaatse even zoeken, want een ander deel van de gemeente heeft eenzelfde straatnaam, en daar staat-ie dan wel :frown: (de korte versie). Twee laadplekken. Een ge-ICEd, auto staat ook nog es met één wiel in het tweede vak, mag ook met zo'n kenteken
de auto aan de andere kant doet hetzelfde, geen MS plek, zeg maar. Gelukkig gaat er iets verderop iemand weg en heb ik 8m kabel. Volgende keer leg ik m over het dak van de etterbakken. Pas ervoor ... paar seconden wachten ... onee, ik wil de korte versie geven ...
Door Smatrics naar een laadstation verderop langs de snelweg gestuurd, Loosdorf-Mühl. Aldaar laadpas op te halen bij de OMV benzinepomp. Fijn. Helaas aldaar wel een paal, geen benzinepomp. Iets verderop een OMV benzinepomp; geen laadpaal. Weer gebeld. Nieuwe bestemming. Afslag ... nemen (ben de naam alweer kwijt). Neem de afslag .. donkere leegte. Opnieuw bellen. Medewerker vertrokken, niemand weet iets. Moet nu echt gaan schelden en dreigen om enige medewerking te krijgen. Nieuwe bestemming. Energy scherm weggedrukt, we gaan al in het rood. Hypermilen achter een vrachtwagen (wow, efficient zeg: 120Wh/km, 15 km lang!); wel gevaarlijk in het donker en met regen. Plotseling doemt een Raststätte op. Naam klopt niet; komt 'de mijne' pas later? Toch proberen ... JAWOHL!! Alle typen stekkers, hopla. Binnen bij de pomp vragen om de pas. Niemand weet iets van een pas. Duurt een minuut of 10. Ik begin al blij te worden dat ik een paar van die lekkere Tesla plaids heb meegenomen. Dan: Hoera!!
Al met al toch pas tegen 23 uur aangekomen, was nergens voor nodig. Had ik mijn vraag hier naar een Smatricspas te leen maar eerder gesteld...
Wat is verder nog vermeldenswaard?
Van huis tot Regensburg nul (0) Tesla's gezien, ook niet bij de Suc's dus.
Wel een andere merk, ook mooi, de meneer wilde niet een stukje van stuur ruilen. Beetje flauw om dan wel spontaan te vertellen dat je nog een auto van dit merk hebt, ben het type vergeten, maar als je dan goed kan voetballen ofzo moet je ook onderweg sportief zijn toch?
Dan valt me nog op wat een ontzettend aardige mensen je veelal bij de SuC's spreekt. Bij SuC Wien een Duitser, die mij de tip gaf het op de terugreis te proberen in Wels,
http://www.goingelectric.de/forum/infrastruktur/lademekka-wels-neue-43kw-ladesaeule-t5023.html hoewel hij een andere straatnaam gaf; Hans Noordsij, ik meld nog het precieze adres en hoe het ging; 43kW Type 2..? Eveneens SuC Wien een Slovaaks gezin, had de MS zelf opgehaald in Tilburg, erg leuk gesprekje gehad. Ik snap intussen wel waarom Merijn daglievemensen.nl/Tesla heeft bedacht. :love:
Morgen terug. Regensburg die kant op echt onbereikbaar zonder tussendoor te laden. Ben benieuwd.
Dag lieve mensen!