Ordep
Member
Jawel, maar je hebt misschien niet goed gelezen. We rijden in 2 dagen naar Italie en laden 3x 20 min per dagDrie keer 20 minuten? No way. Een mega vooruitgang t.o.v. de S, die had ik ook, maar drie keer 20 minuten lukt je nooit.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jawel, maar je hebt misschien niet goed gelezen. We rijden in 2 dagen naar Italie en laden 3x 20 min per dagDrie keer 20 minuten? No way. Een mega vooruitgang t.o.v. de S, die had ik ook, maar drie keer 20 minuten lukt je nooit.
Klopt. Ik sprak voor mijn MY.Met mijn oude S en zeker in de winter, was 300 km zowat tot 90% laden. En 100kW was de max snelheid.
ja denk ook dat je dan langer door blijft laden. Overigens vergroot dat alleen maar de problemen omdat als iedereen dat doet, de palen over het geheel een stuk minder efficient kunnen laden.Klopt. Ik sprak voor mijn MY.
Maar hoe dan ook, op een drukke dag, waar je vreest (terecht of onterecht) overal te moeten wachten om te kunnen laden, ga je geneigd zijn om voller te laden eenmaal je een paal te pakken hebt.
en de rest van het jaar nooit wachten omdat je thuis laadt. De terugkerende vraag van ICE-ers "hoe lang duurt het laden" beantwoord ik dan ook steevast met "meestal 5 seconden, namelijk de stekker pakken en hem erin prikken, volgende dag is ie vol, op vakantie hooguit een uur extra per heen/terugreis want ook op lokatie zorg ik voor laadmogelijkheid" en "hoe lang sta jij stil op je heen/terugreis?" "Heb je ook een tolbadge?" (en zo nee "dus heel belangrijk vindt je tijdverlies helemaal niet, behalve als het voor je energie is?"Uh 6 jaar, dat is het punt niet. Iemand schreef dat je aan de pomp net zo goed soms moet wachten. Alleen is dat minder erg als je dat op een dag maar 1 keer ipv 5 keer hoeft te doen.
Nee, toch? Als ik aan een drukke V2 sta te ‘pairen’ zoek ik direct de eerstvolgende v3 op om met minimaal laden daar heen te kunnen gaan. Ik geef mijn stekkie aan de v2 graag aan een anderKlopt. Ik sprak voor mijn MY.
Maar hoe dan ook, op een drukke dag, waar je vreest (terecht of onterecht) overal te moeten wachten om te kunnen laden, ga je geneigd zijn om voller te laden eenmaal je een paal te pakken hebt.
Ja maar dan heb je 's nachts een 100 procent sessie. Ook dan wordt het krap, tenzij je ergens in Noord-Italië zit. Laat maar weten hoe het straks gegaan is. Goede reis, bloody hot hier in Toscane.Jawel, maar je hebt misschien niet goed gelezen. We rijden in 2 dagen naar Italie en laden 3x 20 min per dag
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je vijf maal 10 minuten in de wachtrij staat.Alleen hoef je met de ICE natuurlijk niet 5 keer aan te schuiven in een dag.
Met mijn oude S en zeker in de winter, was 300 km zowat tot 90% laden. En 100kW was de max snelheid.
Ik ga straks met de Y naar Italie over 2 dagen en hoef dan per dag maar 3 x 20 min te laden. In het verleden heb ik in de vakanties in europa veel SuCs gezien die net tegen hun limiet aan zaten. Door soms eentje eerder of later te nemen hoefde ik bijna nooit te wachten.
Maar zoiets kan heel snel omslaan als je net over de capaciteit heen gaat, kunnen de rijen heel lang worden. Maar dat is dus de vraag hoe dat zich heeft ontwikkeld met veel nieuwe EVs erbij en ook veel laadpalen. We gaan het meemaken deze zomer
Niet eens met ‘s nachts laden. Iets van 680 km dag 1:Ja maar dan heb je 's nachts een 100 procent sessie. Ook dan wordt het krap, tenzij je ergens in Noord-Italië zit. Laat maar weten hoe het straks gegaan is. Goede reis, bloody hot hier in Toscane.
Oh. Drie keer per dag laden is 6 keer. Ja, dat zal best dan. Ben benieuwd of jij in de navigatie ook absurde voorspellingen krijgt.Niet eens met ‘s nachts laden. Iets van 680 km dag 1:
View attachment 954945
En 780 op dag 2:View attachment 954946
We zitten niet in zuid Italië.
Waar/hoe vind je die statistieken?Niet eens met ‘s nachts laden. Iets van 680 km dag 1:
View attachment 954945
En 780 op dag 2:View attachment 954946
We zitten niet in zuid Italië.
En wij beweren dat er aan beide kanten veel veranderd is.Jeetje iedereen schiet hier zo in de verdediging. Het enige wat hierboven wordt beweerd is dat er best veel verandert is de laatste tijd en hopelijk zal dit straks niet tot vervelende situaties leiden tijdens de vakantiedrukte bij het laden onder weg.
Ook niet overdrijven 5 keer ?Uh 6 jaar, dat is het punt niet. Iemand schreef dat je aan de pomp net zo goed soms moet wachten. Alleen is dat minder erg als je dat op een dag maar 1 keer ipv 5 keer hoeft te doen.
Ja, dat is prima. Maar hierboven worden zoveel andere zaken bij gehaald.En wij beweren dat er aan beide kanten veel veranderd is.
En dat we niet mogen focussen op uitzonderingen.
Bijvoorbeeld met abrp kan je van alles instellen en er komt ook een verbruik uit in kWh en EUR.Ik heb een Model S 100D met gratis laden en een Model Y LR
De Model Y zal een stuk sneller laden waardoor we wat sneller kunnen aankomen. We maken een rit naar Utrecht-Berlijn-Auschtwitz-Utrecht.Kan ik ergen zien wat de laadkosten zijn wanneer ik besluit met de Model Y te rijden?