Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
De nieuwe S&X laden een klap sneller en met een hogere laadpiek.

@wooter houdt wel van een hapje eten tijdens het laden dus ik vermoed dat hij twee keer met 100% vertrokken is bij de SC 😁
Dit inderdaad.

In mei met de Model 3 ook 2 keren onbedoeld tot 100% geladen, maar de grotere accu van de X en efficiëntie maak je lange ritten, zelfs doorheen Duitsland.
 
Ik ga in september naar de Nordkapp via Finland.
Nu zijn er in Noord Finland genoeg laadpalen te vinden.
Welke laadpas adviseren jullie. Via Shell Recharge zijn er geen laadpalen te vinden helaas.
Gaat met name om het gebied onder en t/m Inari.
Alvast bedankt.
 
Ik ga in september naar de Nordkapp via Finland.
Nu zijn er in Noord Finland genoeg laadpalen te vinden.
Welke laadpas adviseren jullie. Via Shell Recharge zijn er geen laadpalen te vinden helaas.
Gaat met name om het gebied onder en t/m Inari.
Alvast bedankt.
Lijkt er op dat je ook met Shell Recharge uit de voeten moet kunnen. Hier hun kaartje:

Screenshot_20230719_200644_Shell Recharge.jpg


En SuperChargers ook ok toch:

Screenshot_20230719_201140_Chrome.jpg
 
Ik ga in september naar de Nordkapp via Finland.
Nu zijn er in Noord Finland genoeg laadpalen te vinden.
Welke laadpas adviseren jullie. Via Shell Recharge zijn er geen laadpalen te vinden helaas.
Gaat met name om het gebied onder en t/m Inari.
Alvast bedankt.
Wij hebben met kerst 2021 geladen bij Holiday Club Saariselkä met de X100d. Zij hebben een aantal destination chargers die je tegen betaling kunt gebruiken. De chargers staan in een garage en je kunt er van buitenaf niet bij, dus je moet je bij de receptie melden en een afspraak maken voor een dag+tijd. Dan krijg je een pasje waarmee je de garage in kunt rijden waar de chargers hangen.

Wij waren daar voordat de supercharger in Rovianiemi open was, maar dat was geen probleem want er zijn genoeg laders. Verder naar het noorden is dat minder, maar met een beetje zoeken lukt het wel.
Handig is om een RFID druppel van Fortum aan te vragen. Die druppel werkte in Rovaniemi op een aantal plaatsen en ook onderweg van Rovaniemi naar Saariselkä bij Sodankylä.

1690125167632.png
 
Wij hebben met kerst 2021 geladen bij Holiday Club Saariselkä met de X100d. Zij hebben een aantal destination chargers die je tegen betaling kunt gebruiken. De chargers staan in een garage en je kunt er van buitenaf niet bij, dus je moet je bij de receptie melden en een afspraak maken voor een dag+tijd. Dan krijg je een pasje waarmee je de garage in kunt rijden waar de chargers hangen.

Wij waren daar voordat de supercharger in Rovianiemi open was, maar dat was geen probleem want er zijn genoeg laders. Verder naar het noorden is dat minder, maar met een beetje zoeken lukt het wel.
Handig is om een RFID druppel van Fortum aan te vragen. Die druppel werkte in Rovaniemi op een aantal plaatsen en ook onderweg van Rovaniemi naar Saariselkä bij Sodankylä.

View attachment 958871
Probleem lost zich vanzelf op. Hoop dat ie in september klaar is.
 

Attachments

  • Inari.png
    Inari.png
    2.8 MB · Views: 30
Oostenrijk heeft al een elektronisch vignet.

Als particulier moet je wel 14 dagen op voorhand bestellen, zodat je herroepingsrecht vervalt alvorens je het kan gebruiken.
En ook digitale tol. Bij Bremer afgelopen vrijdag geprobeerd denk dat het mij wel 10 minuten bespaarde. Weinig buitenlanders gebruikten dit. Je kan je tol wel meteen gebruiken deze heeft geen herroepingsrecht.

Verder afgelopen vrijdag en zaterdag overdag geen rijen bij de SuC naar de Gardameer. Alleen bij Affi was het druk. Vrijdag was nooit meer dan de helft van de stalls bezit, meestal maar 1 of 2 anderen en nooit een niet Tesla. Ook genoeg niet Tesla snelladers vrij.

Tip 1: Als het druk is onderweg, wat afgelopen zaterdag het geval was, niet stoppen bij een tankstation om te plassen want dan sta je al in de file vanaf de afrit. Navigeer naar een suc, ook al hoef je niet te laden en je kan daar zo naar de wc.

Tip 2: Heb je te weinig ruimte? Neem een trekhaakkoffer. Merk helemaal geen extra verbruik.

Helaas is mijn auto er niet mooier op geworden nadat hij in contact is gekomen met hagelstenen maar ik mag niet klagen, alle ruiten zijn heel.