You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Had het laatst dat de koeling aansloeg, toen ik parkeerde viel me op hoeveel geluid daarvan vanaf komt!Tsja, die koeling he... :scared:
Bedankt voor het verslag. Goed te lezen dat Berlijn te bereiken is.even een kort verslagje van mijn weekendje naar Berlijn met de Tesla:
wat voor laadpassen heb je nodig in Berlijn?
oh ja, en wat een DRAMA is de internetontvangst in Duitsland zeg. Zeker 50% van de heenweg hadden we geen internetmuziek en geen kaarten. Meermalen reset geprobeerd maar dat hielp niet echt. Terugweg leek iets beter (65% verbinding) maar nog steeds heel slecht. Overigens ook op de mobiele telefoon regelmatig GPRS of geen netwerk, dus niet volledig de 'schuld' van de Model S (al duurt het wel erg lang voordat de verbinding weer wordt opgepikt als deze weer beter is).
Hopelijk is het extraatje dat Elon voor aanstaande donderdag belooft een 4G verbinding, want dit is onderhand de achillieshiel van de navigatie.
thanksPlugsurfing app heb ik daar gebruikt.... 4 locaties, Allen 22kW, werkte perfect.
Weinig TNM accepterende palen.
Ondertussen zijn er in Zwitserland twee nieuwe SuC's in aanbouw. Ik begin er over te denken weer eens een vakantieweekje daarheen te plannen in het voorjaar. In een land waar de natuur zo hoog staat aangeschreven en waar (net als in Noorwegen) de stroom uit waterkracht komt is de MS in zijn element. De over het algemeen lagere snelheden en veel "regen"werk maken dat de range moeiteloos gehaald wordt en als je dan af en toe even "bijtankt" aan een SuC kun je schitterende autotochten maken. En met het panodak open passen klimmen en toch de koeienbellen horen
Goed idee wil ik ook doen! (Kun je in de zomer met een zoontje van 6 maand zo'n trip maken? )
Er is een nieuwe supercharger in aanbouw bij lauenau net voor Hannover waardoor Berlijn makkelijker via noordelijke route te bereiken is
Bram, bedankt voor het verslag. Ik ga volgende week naar Parijs. Bijna zelfde route. SuC Nivelles -> SuC Senlis is 226 km volgens Google Maps. Jij zegt dat je in Nivelles dus moet zorgen dat je ca 350 km typical range hebt om comfortabel en zonder "range anxiety" Senlis te halen? Dan verlies je nogal wat onderweg ...
Kachel gebruikt meestal ook nogal wat maar die was bij jou kapot dus dat zou je range juist moeten verlengen. Zie wel dat je 21" velgen hebt. Ik heb 19" en heb toch het gevoel dat dit ook wel wat scheelt.
Enfin, bedankt voor het verslagje.
In de stad zijn enorm veel plekken voor de EV deelauto van Parijs die je niet mag gebruiken als gewone EV rijder zover ik kon