Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een vergelijkbare route gemaakt (Leuven - Senlis - Parijs) en (Parijs - Senlis - Nivelles - Leuven). Op de heenweg met 100% charge vertrokken (Nivelles is 42 km van mijn startpunt). Wij hebben constant 130 kunnen rijden en hadden nog 14 km over bij aankomst in Senlis. Op de terugweg opgeladen tot een 320km in Senlis, en toen zijn we met een 40-tal km aangekomen in Nivelles. Op de terugweg bijna constant 140-150 gereden.

Op de terugweg stuurde de navigatie me zelfs via een binnenweg langs Bergen (Mons). Gelukkig maar, want er waren wegenwerken op de andere route. Heeft ons toch een 10-tal minuten gewonnen.

Ja vooral de hoge snelheid die je daar voor zeer lange tijd (want rechte weg) kunt aanhouden en het hoogteverschil zijn de oorzaak.
 
Het is zover. Eind oktober doen we onze eerste lange road trip, richting Zwitserland (in de buurt van Verbier).

We vertrekken bij Brussel, op pakweg 30km van Nivelles, waar we een eerste "top up" zouden doen.
Ik ben nu aan het uitzoeken wat de beste route zou zijn voor de rest van het traject.
EV trip planner stuurt me helemaal over Parijs (SuC Nivelles, SuC van Senlis, Auxerre & Nuits-Saint-Georges) naar de SuC van Lully.

Wat denken jullie over de volgende alternatieven:
Over Metz naar Nuits-Saint-Georges en dan naar Lully --> langste etappe is dan 300km
Over Metz naar Egerkingen en dan naar Lully (mijn favoriet want via een leuke secundaire weg over Epinal die ik eerder al met de ICE gereden heb) --> 320km

Is dit haalbaar? Of ben ik knettergek om hier ook maar aan te dénken?
Ik verwacht relatief lage temperaturen en uiteraard moet ik de hoogte van de Jura over.

Ter plekke kan ik met de UMC laden op een gewoon stopcontactje aan het hotel (ik dacht dit op een "fenomenale" 8A te doen). IS goed genoeg voor hetgeen we nodig hebben
Heeft er iemand goede of minder goede ervaringen met Zwitserse stopcontacten?
Ik zou via Metz en Egerkingen gaan, wel het stukje afsnijden tussen Saverne-Obernai. Zijn maar 2 stops en het Mövenpick hotel bij Egerkingen is een prima plek om een hapje te eten. Heb ik vorige maand op de terugweg gedaan en ging prima. Ik moest 3 dagen in Grindelwald zijn. Heb daar met de UMC en adapterverloop naar een Zwitserse stekker op 10A geladen. Duurt ff maar ging goed, werdt niet warm.
 
Last edited:
Ik zou via Metz en Egerkingen gaan, wel het stukje afsnijden tussen Saverne-Obernai. Zijn maar 2 stops en het Mövenpick hotel bij Egerkingen is een prima plek om een hapje te eten. Heb ik vorige maand op de terugweg gedaan en ging prima. Ik moest 3 dagen in Grindelwald zijn. Heb daar met de UMC en adapterverloop naar een Zwitserse stekker op 10A geladen. Duurt ff maar ging goed, werdt niet warm.

Bedankt voor de info.
Goed te horen dat je aan 10A kan laden met een verloopstuk.

Ik dacht de binnenweg over Epinal te nemen; de route over Saverne en Obernai is inderdaad ook een optie die ik zeker ga overwegen.

Op hoop van zegen dan maar ;-)
 
nog vier dagen, gan ga ik ook aan de rit beginnen:
Oosterhout-nivelles-Chalons-Auxerre-Macon-Vienne-Nimes-overnachting
nimes-narbonne-barcelona-paar nachten, opladen aan schuko

terug:
barcelona-Narbonne-Nimes-Aixenprovence-Sttropez (overnachting)-nimes-Chamberry-Lully-Egerkingen-overnachting
Egerkingen-Aichstetten-Badrappenau-Wilnisdorf

ben benieuwd! 4300 kilometer voor welgeteld 0 euro brandstofkosten :)
 
nog vier dagen, gan ga ik ook aan de rit beginnen:
Oosterhout-nivelles-Chalons-Auxerre-Macon-Vienne-Nimes-overnachting
nimes-narbonne-barcelona-paar nachten, opladen aan schuko

terug:
barcelona-Narbonne-Nimes-Aixenprovence-Sttropez (overnachting)-nimes-Chamberry-Lully-Egerkingen-overnachting
Egerkingen-Aichstetten-Badrappenau-Wilnisdorf

ben benieuwd! 4300 kilometer voor welgeteld 0 euro brandstofkosten :)

enkel tol :wink:
 
nog vier dagen, gan ga ik ook aan de rit beginnen:
Oosterhout-nivelles-Chalons-Auxerre-Macon-Vienne-Nimes-overnachting
nimes-narbonne-barcelona-paar nachten, opladen aan schuko

terug:
barcelona-Narbonne-Nimes-Aixenprovence-Sttropez (overnachting)-nimes-Chamberry-Lully-Egerkingen-overnachting
Egerkingen-Aichstetten-Badrappenau-Wilnisdorf

ben benieuwd! 4300 kilometer voor welgeteld 0 euro brandstofkosten :)
Ik zou via Urmond-Metz-Nuits Saint George-Vienne-Nimes gaan. Urmond, 8 stalls, veel beter dan Nivelles en 2 stops minder. En Lully en Aichstetten kun je op de terugweg ook makkelijk overslaan.
 
Ik zou via Metz en Egerkingen gaan, wel het stukje afsnijden tussen Saverne-Obernai. Zijn maar 2 stops en het Mövenpick hotel bij Egerkingen is een prima plek om een hapje te eten. Heb ik vorige maand op de terugweg gedaan en ging prima. Ik moest 3 dagen in Grindelwald zijn. Heb daar met de UMC en adapterverloop naar een Zwitserse stekker op 10A geladen. Duurt ff maar ging goed, werdt niet warm.

Ik ga in januari ook paar dagen naar Grindelwald. Van Metz naar Egerkingen lijkt maar net haalbaar, zeker in januari? Of was het echt goed te doen?
 
Ik ga in januari ook paar dagen naar Grindelwald. Van Metz naar Egerkingen lijkt maar net haalbaar, zeker in januari? Of was het echt goed te doen?
Ik heb het van Egerkingen naar Metz gedaan. Da's iets meer bergaf. Had wel een gunstige temperatuur met een beetje neerslag. Heb merendeels 120-140 gereden. Heb 21" wielen. Denk als je 100 rijdt het goed te doen moet zijn. Als het er gaandeweg goed uitziet kun je de snelheid wat opvoeren. Egerkingen is wel een veel betere SuC, Mövenpick, dan Metz, supermarkt om langere tijd door te brengen om weer vol te laden.

- - - Updated - - -

en op terugweg bad R - Urmond, dan kun je gewoon de 61 terugrijden, ipv de route via Wilnsdorf
Dan zou ik wel erg rustig moeten rijden, is 372km. Nominaal verbruik moet ik nog op oefenen:smile:
Wel heerlijk gelunched in BR met mooi uitzicht op de Tesla
image.jpg
 
Ik heb het van Egerkingen naar Metz gedaan. Da's iets meer bergaf. Had wel een gunstige temperatuur met een beetje neerslag. Heb merendeels 120-140 gereden. Heb 21" wielen. Denk als je 100 rijdt het goed te doen moet zijn. Als het er gaandeweg goed uitziet kun je de snelheid wat opvoeren. Egerkingen is wel een veel betere SuC, Mövenpick, dan Metz, supermarkt om langere tijd door te brengen om weer vol te laden.

- - - Updated - - -


Dan zou ik wel erg rustig moeten rijden, is 372km. Nominaal verbruik moet ik nog op oefenen:smile:
Wel heerlijk gelunched in BR met mooi uitzicht op de Tesla
Primeur!!! Volgens mij zie ik op de foto een nieuw Tesla Model staan, de Tesla Model B. (bestelwagen). Onmiddellijk valt op dat dit model aan de voorkant kan laden! :biggrin:
 
Ik heb het van Egerkingen naar Metz gedaan. Da's iets meer bergaf. Had wel een gunstige temperatuur met een beetje neerslag. Heb merendeels 120-140 gereden. Heb 21" wielen. Denk als je 100 rijdt het goed te doen moet zijn. Als het er gaandeweg goed uitziet kun je de snelheid wat opvoeren. Egerkingen is wel een veel betere SuC, Mövenpick, dan Metz, supermarkt om langere tijd door te brengen om weer vol te laden.

Hmm, misschien moet ik het proberen, inderdaad rustig rijden want deze is volgens mij wel korter dan de Zevenaar - Wilnsdorf - Bad Rappenau - Egerkingen route. Wordt spannend! Zijn er ergens mogelijkheden tot beetje bijladen onderweg?
 
Hmm, misschien moet ik het proberen, inderdaad rustig rijden want deze is volgens mij wel korter dan de Zevenaar - Wilnsdorf - Bad Rappenau - Egerkingen route. Wordt spannend! Zijn er ergens mogelijkheden tot beetje bijladen onderweg?
Heb ik niet naar gekeken. Je bereik is heel goed en nauwkeurig te managen met je snelheid. Op het grote scherm kun je met Navigatie zien: hoe ver moet ik nog. En met je verbruiksgrafiek op avarage en 10km: hoe ver kan ik nog.

- - - Updated - - -

in de zin van weet niet, of in de zin van nee dat is niet zo? scheelt inderdaad 2,5 uur....
In de zin van "weet ik niet". Nivelles is niet top, zowel wat laadmogelijkheid als horeca betreft. Slechts 2 stalls soms zomaar langzaam en vaak druk. Urmond: 8 stalls en VD Valk is prima daar.
 
Heb ik niet naar gekeken. Je bereik is heel goed en nauwkeurig te managen met je snelheid. Op het grote scherm kun je met Navigatie zien: hoe ver moet ik nog. En met je verbruiksgrafiek op avarage en 10km: hoe ver kan ik nog.

- - - Updated - - -

In de zin van "weet ik niet". Nivelles is niet top, zowel wat laadmogelijkheid als horeca betreft. Slechts 2 stalls soms zomaar langzaam en vaak druk. Urmond: 8 stalls en VD Valk is prima daar.

Vergeet bij Nivelles de horeca aan de overkant bij het winkelcentrum niet. Stuk beter, en als je gaat eten maakt de laadsnelheid niet zo veel uit.