Volgens mij kun je met wat minder laad-stops toe. Bijv bij vertrek uit Brabant kun je Wilnsdorf makkelijk in 1x halen zonder Urmond aan te doen.
Neem daarnaast wat marge in de planning op voor de laad-stops, mijn ervaring is dat het gemiddeld iets langer duurt dan strikt theoretisch noodzakelijk, er is altijd wel een vertragende factor. Een haperende stall of teveel auto's tegelijk aan het laden en daardoor langzamer, of meiden in de auto die bij vertrek eigenlijk toch wel nog even moeten plassen ;-)
Weet je wel dat de route die je aangeeft (op in mijn ogen nu overbodige Urmond na wanneer je volgeladen van huis gaat) de echte klassieke route is, zeg maar de Oriënt Express van de SuC's?
Op zich kan deze route maar verkijk je niet op de laadtijd. Ik heb die route nu een paar keer gereden en je gaat al gauw doorladen tot zo'n 330 km (destijds 350 km maar berekeningen in Model S zijn veranderd, toen was typical vol 410 km, nu ergens rond de 380 km) wat erg veel tijd kost.
Er is nu meer keus. Alles gezien vanuit vertrek uit Wilnsdorf en aankomst in Achstetten.
a) Je hebt de klassieke, hier genoemd. 479 km
b) Je kunt ook vanaf Wilnsdorf naar de net gisteren online gekomen Hirschberg gaan (bij Mannheim) en vandaar via Satteldorf (ook recent erbij gekomen) naar Aichstetten. Dat is 183 + 141 + 179 is 503 km. Dat is iets verder dan de klassieke route maar heeft wel wegen waar je sneller kunt rijden. Vooral het stuk via Stuttgart houdt erg op en omrijden via Crailsheim scheelt in tijd. Bovendien kun je de laadpauzes enorm inkorten omdat je steeds ruim onder de 200 km per traject blijft. Waarschijnlijk ben je in Hirschberg al binnen 15 minuten weer vertrokken.
c) Je kunt van Wilnsdorf naar de ook recente geopende Neuberg gaan (hoef je in Wilnsdorf maar heel kort te laden, kunt bijna in de auto blijven zitten) en dan via de A3 en A7 naar Satteldorf (je kunt als het meezit ook behoorlijk doorrijden) en dan naar Aichstetten. 115 + 208 + 179= 502 km.
Ik zou zelf mijn keuze laten afhangen van de verkeerssituatie van het moment zelf. Die kun je op de NAV goed inschatten aan de kleurtjes. Het stukje omrijden via Crailsheim i.p.v. via Stuttgart loont altijd vanwege de wegsituatie en de kans op file bij Stuttgart.
Tenslotte, Aichstetten Brandnertal is maar 119 km. ik zou niet gaan omrijden naar St Anton en terug. Misschien kun je op de eindbestemming zelf laden? Anders tijdens het verblijf een toeristisch tripje naar St Anton en tegelijk dan laden?
Het is in ieder geval, hoe je het ook bekijkt, een mooie trip die heel gemakkelijk te doen is.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en alvast een goede reis.