Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je ook de 32 naar 16 A verloopstuk. Ik hoorde dat Ikea Valencia niet altijd deed. Anderzijds er zijn daar redelijk wat fabriekjes die in ruil voor een kort ritje je laten bijladen..

Ik heb nog een rode 32A naar 16A verloop liggen. Had er eentje besteld via eBay (klikkerdekklik) om vervolgens te ontdekken dat ik er eerder al een via laadkabelwinkel.nl had besteld

Af te halen in ruil voor wat lekkere wijn ofzo?
 
Verkeerde draadje, want niet voor een vakantie maar voor het werk (ik vlieg soms liever laag dan hoog):

Iemand o.b.v. ervaring een idee hoeveel tijd ik met het huidige SuC netwerk moet reserveren om vanaf Zevenaar dan wel Urmond naar Sankt Gallen te racen?

Liefst met suggestie voor de route want tegenwoordig hebben we de luxe dat we kunnen kiezen! De laatste keer dat ik Zwitserland in reed was afgelopen zomer, via Aichstetten, toen was het nog puzzelen en hypermilen naar Bad Rappenau...

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Hi, wij gaan zelf naar zauchensee, oostenrijk (onder salzburg) en ik ben van plan deze route te rijden. In de hoop dat Waldlaubersheim SUC al open is op 20 feb.

Alphen a/d Rijn (NL) – Urmond (NL): 190km 1:47 min
Urmond (NL) – Waldlaubersheim (D): 234km 2:11 min
Waldlaubersheim (D) – Hirschberg (D): 98km 0:58 min
Hirschberg (D) - Jettingen-Scheppach (D): 246km 2:22 min
Jettingen-Scheppach (D) - Irschenberg (D): 169km 1:38 min
Irschenberg (D) - Salzburg (O): 96km 0:57 min
Salzburg (O) - Zauchensee (O): 72km 0:52 min

Iemand nog tips of betere alternatieven over deze route? Het zijn geen lange ritten maar denk daarom dat laden sneller gaat omdat je niet tot 100% vol hoeft te laden.

Voor sankt gallen wil je misschien over Freiburg ipv Stuttgart/Ulm of niet?

Gr Bas
 
Hi, wij gaan zelf naar zauchensee, oostenrijk (onder salzburg) en ik ben van plan deze route te rijden. In de hoop dat Waldlaubersheim SUC al open is op 20 feb.

Alphen a/d Rijn (NL) – Urmond (NL): 190km 1:47 min
Urmond (NL) – Waldlaubersheim (D): 234km 2:11 min
Waldlaubersheim (D) – Hirschberg (D): 98km 0:58 min
Hirschberg (D) - Jettingen-Scheppach (D): 246km 2:22 min
Jettingen-Scheppach (D) - Irschenberg (D): 169km 1:38 min
Irschenberg (D) - Salzburg (O): 96km 0:57 min
Salzburg (O) - Zauchensee (O): 72km 0:52 min

Iemand nog tips of betere alternatieven over deze route? Het zijn geen lange ritten maar denk daarom dat laden sneller gaat omdat je niet tot 100% vol hoeft te laden.

Voor sankt gallen wil je misschien over Freiburg ipv Stuttgart/Ulm of niet?

Gr Bas
Ik ga naar Kleinarl (zelfde gebied, twee heuvels verderop) en heb een heel andere route gepland. Ik rijd iets om ten opzichte van de snelste route met een ICE, maar ik heb het zo uitgedokterd dat ik het aantal stops minimaliseer en geen etappes boven de 300 km heb. Mijn vertrekpunt is weliswaar anders dan Alphen ad Rijn, maar ik ga als volgt rijden:
Krommenie - Kamen - Neuberg - Satteldorf - Irschenberg (als dat te ver blijkt (294 km) eventueel kort bijladen in Schweitenkirchen) - overnachting vlakbij Ischenberg - Salzburg - Kleinarl.
Scheelt toch een stop met jouw planning. Nu zijn er theorieen over vaker stoppen en minder lang laden of minder vaak stoppen en langer laden, maar dat moet ik maar eens gaan ondervinden.
Misschien treffen we elkaar nog ergens. Denk dat het halve forum over twee weken onderweg is. In elk geval stikt het van de Bassen uit Alphen op vrijdag de 20e :wink:
 
Leuk om te zien dat er zoveel keuze is welke routes je naar de alpen kan rijden. Ben wel bang dat de SUC's goed bezet zullen zijn. Hoop wel dat ze s'avonds niet bezet blijven als mensen vrijdagavond een overnachting hebben vlakbij een SUC (neem aan dat ze niet de hele nacht bij een SUC blijven staan..).
Ik overnacht ook vlakbij München maar kom s'avonds laat pas aan.
 
Voor wie wat verder wil, richting Italië, is er goed nieuws. Er is een SuC opgepopt in Monte Ceneri.
Dat is zeker mooi.

Deze zomer gaan wij richting omgeving Chianti (ten zuiden van Florence). Is er al een schop in de grond gespot in Florence ...?
Ik lees daar nog niks over op het forum, maar hij staat er wel op als "Binnenkort beschikbaar" bij Tesla zelf.

Daarover gesproken. Hoe waren jullie ritten/ervaringen in Italië dusver?

ps. groet aan de Alphenaren hier. (Ik telde gister 9 Tesla's hier in de straat... moet niet gekker worden!)
 
Last edited:
Dat is zeker mooi.

Deze zomer gaan wij richting omgeving Chianti (ten zuiden van Florence). Is er al een schop in de grond gespot in Florence ...?
Ik lees daar nog niks over op het forum, maar hij staat er wel op als "Binnenkort beschikbaar" bij Tesla zelf.

Daarover gesproken. Hoe was jullie ritten/ervaringen in Italië dusver?

ps. groet aan de Alphenaren hier. (Ik telde gister 9 Tesla's hier in de straat... moet niet gekker worden!)

Het is dat ik een aantal jaren geleden verhuisd ben naar Tilburg na een goede twintig jaar in Alphen te hebben gewoond, anders waren het er tien ;)
 
Thanks! Enel/Hera pas aanvragen zal geen overbodige luxe zijn.
Ik overweeg nog of een juice booster aan te schaffen / te huren / te lenen.

Je kan met de UMC prima laden, heb dat in Florence bij het hotel gedaan aan een 3x16a maar deze was niet zo best aangesloten qua bedrading dus heb aan het gewone stopcontact geladen met een Italiaanse verloopplug
 
Zeker - alleen is de UMC erg gevoelig voor spanningsverschil. "Ons" vakantiehuis in Italië stond aan het eind van de bovengrondse leiding.. er was continue sprake van een grote variatie in spanning. De UMC stopt er dan mee. Was erg blij ook de Juice Booster bij me te hebben - die ging wel door. Het dichtbij zijnde 22kW laadpunt stond op 75 km. Als alternatief was ik gedurende die drie weken anders waarschijnlijk bij an een vde wijnboeren langs gegaan..

Je kan met de UMC prima laden, heb dat in Florence bij het hotel gedaan aan een 3x16a maar deze was niet zo best aangesloten qua bedrading dus heb aan het gewone stopcontact geladen met een Italiaanse verloopplug
 
Nog steeds twijfel. 100-150 kilometer omrijden door Duitsland en Zwitserland naar de Franse Alpen of toch maar 'traditioneel'?
Het risico van bezet en lagere spanning en lange afstanden in Frankrijk of de zekerheid van kortere afstanden, korter laden, vrijwel zeker plaats, ...
Als ik nou zeker wist dat 20-2 de nieuwe Duitse SC's klaar zouden zijn, maar dat gaat vrijwel zeker niet lukken volgens de Duitse Tesla fans, het werk schijnt stil te liggen vanwege de vorst.

Wellicht toch Duitsland met een overnachting?