Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Arrived at the Metz supercharger at 8pm this evening. One other Tesla when I arrived. But there was some kind of fault, the SuC didn't like having two Teslas connected and kept throwing one or both of us off. The other guy eventually gave up, which was fine for me as it worked perfectly with just one car connected.

I'd expected it to be busy, but in the hour I was there I was mostly alone. Now overnight in Nancy and on to Provence tomorrow.

Rob.
 
Voor Frankrijk geeft deze kaart betrouwbare alle AC-laadpalen. De snellaadpalen met een vaste kabel zijn zonder meer bruikbaar, die zonder zijn vaak enkel voorzien van een Franse aansluiting.
De interface laat toe om te selecteren op vermogen, stekker of operator.
http://www.renault.fr/gamme-renault/vehicules-electriques/zoe/zoe/toutes-les-bornes-de-recharge.jsp
In de buurt van Metz zijn er volgens mij twee bruikbare alternatieven:
de Cora van Metz: 90 Boulevard Solidarité 57071 Metz
de Ikea van Metz: Rue du Trou aux Serpents 57140 La Maxe
 
Arrived at the Metz supercharger at 8pm this evening. One other Tesla when I arrived. But there was some kind of fault, the SuC didn't like having two Teslas connected and kept throwing one or both of us off. The other guy eventually gave up, which was fine for me as it worked perfectly with just one car connected.

Rob.

Was there at 5pm. One other car when I arrived; so I got only around 150 km/h, but otherwise the charging went well. Left after 30 minutes and arrived in Nancy an hour later, "filled up" there, and then parked elsewhere on the parking lot for the night, to leave the SuCs free for other nightly users.

So we're probably at the same hotel - see you at breakfast perhaps :)
 
Vanacht gaan rijden naar Zwitserland, had gehoopt lotgenoten te zien en samen op te rijden, maar is heel rustig.
De koers van de Zwitserse Franc heeft wellicht de welnadenkende Tesla rijders afgeschrokken. Gelukkig hadden we vooruit betaald en heeft de Tesla voldoende ruimte om naast 4 personen met bagage ook veel boodschappen mee te nemen :)
Wilnsdorf stond om 3.15 een zwarte Tesla te laden, later ingehaald op de snelweg.
Hirschberh en nu in Achern helemaal alleen, dus verwacht ook niemand in Egerkingen en Martigny. hoop op de terugweg meer lotgenoten te zien overdag.
 
Was there at 5pm. One other car when I arrived; so I got only around 150 km/h, but otherwise the charging went well. Left after 30 minutes and arrived in Nancy an hour later, "filled up" there, and then parked elsewhere on the parking lot for the night, to leave the SuCs free for other nightly users.

So we're probably at the same hotel - see you at breakfast perhaps :)

Was at Nancy at 9am, three Tesla's connected when I got there: white Belgian, grey Belgian, Red French. One of those yours? If so, then we said "Hi!"...
 
Afgelopen week een paar dagen naar Nurnberg geweest. Wat een reis zeg met een Tesla! Laden ed ging goed en snel maar wat gaat het allemaal langzaam tov een auto op brandstof. Heen 9 uur over gedaan, normaal rijd ik dit in 6 uur. Volgende week wintersport gepland, ik denk dat ik niet met de Tesla ga (volgens mij gaat dat gewoon 15 uur duren), is niet te doen met 3 kinderen. Het rijden is normaal echt heerlijk maar met 110 km over de Duitse Autobahn omdat je het anders niet haalt, is gewoon een verschrikkelijk. Ik zag hier van tevoren al tegenop, na berichten op het forum dacht ik dat het wel te doen zou zijn, maar mijn eerste ervaring met een grote afstand is echt heel negatief.
 
Afgelopen week een paar dagen naar Nurnberg geweest. Wat een reis zeg met een Tesla! Laden ed ging goed en snel maar wat gaat het allemaal langzaam tov een auto op brandstof. Heen 9 uur over gedaan, normaal rijd ik dit in 6 uur. Volgende week wintersport gepland, ik denk dat ik niet met de Tesla ga (volgens mij gaat dat gewoon 15 uur duren), is niet te doen met 3 kinderen. Het rijden is normaal echt heerlijk maar met 110 km over de Duitse Autobahn omdat je het anders niet haalt, is gewoon een verschrikkelijk. Ik zag hier van tevoren al tegenop, na berichten op het forum dacht ik dat het wel te doen zou zijn, maar mijn eerste ervaring met een grote afstand is echt heel negatief.

Gewoon anders erin staan en en overnachting erbij plannen. Ik denk dat 3 kinderen (neem aan dat ze verschillende leeftijden hebben) het best fijn vinden om even 30 minuutjes per 2 uur even te stoppen.

Als je 130-140 gaat in DE en je hebt ook nog een paar keer wegwerkzaamheden EN je zorgt dat je bij zo een 55-60% iedere keer stopt met laden en je rit naar de volgende SuC op aanpast zal het best meevallen. Laatst Winterberg even getest maar lekker stukken 170-180 om er voor te zorgen dat ik leeg aankom bij de SuC. Laden van 0 naar 50% is dan maar 20-25 minuten. Even koffie halen, plassen en je kan weer verder. Kan je ook nog een keer lunchen of dineren en hem vol laden. Kan je vaak een SuC overslaan.
 
Afgelopen week een paar dagen naar Nurnberg geweest. Wat een reis zeg met een Tesla! Laden ed ging goed en snel maar wat gaat het allemaal langzaam tov een auto op brandstof. Heen 9 uur over gedaan, normaal rijd ik dit in 6 uur. Volgende week wintersport gepland, ik denk dat ik niet met de Tesla ga (volgens mij gaat dat gewoon 15 uur duren), is niet te doen met 3 kinderen. Het rijden is normaal echt heerlijk maar met 110 km over de Duitse Autobahn omdat je het anders niet haalt, is gewoon een verschrikkelijk. Ik zag hier van tevoren al tegenop, na berichten op het forum dacht ik dat het wel te doen zou zijn, maar mijn eerste ervaring met een grote afstand is echt heel negatief.
Klopt. Is ook mijn ervaring. Je moet met 30-50% extra reistijd rekenen. Als je alleen rijdt is dit prima, zelfs beter vol te houden dan met een ICE. Als je met je gezin reist.... moet je ook hier gaan omdenken. 700km op een dag is echt wel de max. Dus een hotelletje nemen. Vroeger reed ik bij voorkeur s'nachts, kon je lekker doorrijden. Met de Tesla wil je s'nachts niet bij de meeste SuC's in Frankrijk zijn.

- - - Updated - - -

Now at Nuits St Georges. Different story: two Teslas charging, two waiting. I'm number 3, number 1 will leave in 20 mins, so the wait will not be too bad. Number 4 will have a longer wait as both 2 and 3 need a big charge.

They really need to speed up getting more chargers setup here...

Rob.
You could charge just for 15 min and move on to Macon. If you stay there longer don't go to the hotel for a lunch. Behind the hotel accros the street next to the Ibis hotel is a nice bakery with good sandwiches and pannini's
 
You could charge just for 15 min and move on to Macon. If you stay there longer don't go to the hotel for a lunch. Behind the hotel accros the street next to the Ibis hotel is a nice bakery with good sandwiches and pannini's

Good to know for next time. But several of the drivers at Nuits were planning to do just what you said, move on to Macon. So I didnt want to risk being at the back of a queue there as well. Took total 1.5 hrs from arrival to departure, including 60mins charging. Now at Chasse sur Rhone. Quiet here, fortunately.
 
Waldlaubersheim gisteren (tff forum)
Ik denk toch echt dat ik geluk ga hebben volgende week!
ad52c5c11771835f4785cd1de2c87fa7.jpg
 
Is 243 km, en ik ben in de zomer in Luxemburg geweest toen Urmond er nog niet was. Ben toen vanuit Oosterhout met 95% vertrokken en 270km later aangekomen in Clervaux met nog paar km. En moet zeggen dat als je vanaf bovenin Luxemburg naar beneden gaat (dus richting hoofdstad) was mijn verbruik het beste wat ik ooit heb gehad tot nu toe. 90-110 km/u rijden op die wegen.

En niet vergeten, ik verbruik ver bovengemiddeld...
Ik heb t niet nagemeten Paul.:wink: Ik gebruik de site van Superchargers.info veel.

Knipsel.JPG

Desalniettemin kwam ik met 3km range rond middernacht in Metz aan. Met name de toiletvoorzieningen rond die tijd werden door de dames niet gewaardeerd:rolleyes:. Op de terugweg overdag was t trouwens niet veel beter daar.
 
Last edited: