Aangekomen in st anton na een toch wel erg lange reis. Vrijdagmiddag vertrokken en door files in nederland schoot het al niet op. Toch maar gestopt in zevenaar en daar geladen, toen in kamen en daar stonden maar 2 tesla's en 2 laders geblokkeerd door asociale ICE. En toen heb ik het idee dat het daarna wel erg langzaam ging. Op de snelweg 100- 120 km/u terwijl de andere auto's je met 160 voor bij komen. Normaal deed ik dat ook in mijn bmw maar nu alleen maar inhouden. Bij wilnsdorf 2 laders kapot en wachten omdat het er vol stond met met name nederlandse tesla's.
Gelukkig had ik mazzel en kreeg een lader die meteen op 105 kw ging laden. Na ongeveer 30 minuten weer vol om op te laden bij hirschberg. Dat kan je met een tesla eigenlijk met deze temperatuur dan niet overslaan. 8 laders, helemaal leeg daar dus kon ik uitkiezen. Overnachten in bad rappenau waar we om 1.30 aankwamen. De familie was er inmiddels helemaal klaar mee. En ik ook wel. Bijna 10 uur om 620 km af te leggen!
Er waren overigens teslas die aan de lader bleven hangen overnight. Vreemd en niet erg sociaal in mijn ogen.
De volgende dag vol vertrokken en met de 6.1 wel top dat je goed kunt zien of je kon halen. 12% range over om aichstatten te halen dus toen maar satteldorf niet aangedaan en direct gereden. De auto laat je heel goed zien wat je nog kan rijden. Zeer handig. Door met een fluwelen voet te rijden gehaald. De navigatie gaf duidelijm files aan dus toen omweg gebruikt. Dat scheelde heel veel dus zelfs eerder dan andere teslas die eerder bij bad rappenau waren vertrokken aangekomen.
Onder de indruk van de snelheid van laden. Na de lunch weer op 90%, en weer door.
uiteraard zeer druk op weg naar st anton. Ook daar beetje binnen door gegaan. Wel bevestigd merijn dat ook de planner gebruikt maakt van de satteliet gegevens (meet de top van de berg) want in de tunnel kreeg ik ineens er 10% range bij. Even een foto van gemaakt.
dus dat is dan weer een leuke verrassing. Dat was dan het enige, 330 km in 5,5 uur.
Kortom met de 60 kun je het halen, overal en veel laders en veel opties voor de route. Files heb je ook met een ICE Maar doordat je belachelijk langzaam moet rijden wel een erg grote stap terug.
Ik vind het ook echt vreemd dat je een auto koopt van 76,000 euro met een beloofde range van 380 km, dan accepteer ik nog dat als je doorrijdt op bijv een snelweg dat je dan minder haalt. Dat zou 290 km moeten zijn maar dat is krap aan 190 tot 200 km. En dan nog met een fluwelen voet rijden.
Ik hoorde ook verl andere rijders er over klagen dat het deze keer wel bar en boos was ook met een 85.
ik ben nkg steeds dol op mijn tesla en een heerlijke super auto in nederland. Maar op wintersport vakantie... Nee
Ik reken op een update 8.2 dat de auto via inductie wordt opgeladen. ��
de batterijwissrl zou ook een uitkomst zijn.