Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Begin april vanuit Kortenberg een gelijkaardige route, naar Montpellier in ons geval.
De eerste 'leg' naar Metz in het heengaan bezorgt me matig kop brekens, het is de terugrit...
Dan ga je in Metz moeten blijven 'slurpen' tot 100% om een droge broek te houden...
En Metz is geen feestelijke locatie als ik het hier zo lees...
Beter eerst laden in Nancy, is meer te doen. Winkelcentra, prima hotel. Daarna aftoppen in Metz.
 
Ik moet alle data nog rustig verwerken. Gisteren na 17 uur rijden een uurtje mijn ogen om 06.30 in Oosterhout dichtgedaan en daarna nog een volle dag tot 23.00 met rijden en stress/spanning gehad. Op dat uurtje na 42 uur op de been geweest. Maar heb veel data verzameld en heb veel geleerd van het met name (bijna) leeg aankomen en voldoende laden om naar de volgende SuC te geraken of juist ietsjes langer laden en dan één of zelfs twee SuC overslaan.

Wel alvast een interessante voor diegene welke via Waldlauberscheim naar Urmond gaan. Allereerst klopt de navigatie van de S niet, maar TomTom ook niet.. Maar als je gewoon de navigatie volgt en Koblenz/Koln/Bonn blijven volgen totdat je Aachen ziet en die dan volgen.
Ik ben met 91% / 355 km vertrokken uit Waldlauberscheim om 00:50. Ik kreeg overigens 118 kW toen ik met 12% aankwam. De rit naar Urmond was een hel overigens. Ik had op een gegeven moment regen EN mist. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ook had ik in het direct op de predict ineens -8% waar ik erg van schrok. Op de TomToom kreeg ik de melding dat er een wegafluiting zou zijn op de route (wat dus niet bleek te zijn) en ben ik even gestopt bij een tankstation om even een "plan de campagne" te maken. Aldaar voerde ik opnieuw de bestemming Urmonnd in en ineens zou ik nog 20% in de plus hebben bij aankomst... weird.

Afijn, na exact 2 en een half uur rijden waarbij ik continu regen (dus de natte) had, aangekomen in Urmond met nog 15% / 60km over. Ik had 236,5 km afgelegd, met 236 gemiddeld verbruik en 55.7 kW verbruikt. Als ik overdag zonder regen (natte) had gereden dan had ik leeg aangekomen en de trip in zeker 2 uur kunnen doen. Soms moest ik 80 rijden ivm slecht zicht, waar je anders 150-160 zou rijden. Maar het is dus prima te doen.
 
Ik moet alle data nog rustig verwerken. Gisteren na 17 uur rijden een uurtje mijn ogen om 06.30 in Oosterhout dichtgedaan en daarna nog een volle dag tot 23.00 met rijden en stress/spanning gehad. Op dat uurtje na 42 uur op de been geweest. Maar heb veel data verzameld en heb veel geleerd van het met name (bijna) leeg aankomen en voldoende laden om naar de volgende SuC te geraken of juist ietsjes langer laden en dan één of zelfs twee SuC overslaan.

Wel alvast een interessante voor diegene welke via Waldlauberscheim naar Urmond gaan. Allereerst klopt de navigatie van de S niet, maar TomTom ook niet.. Maar als je gewoon de navigatie volgt en Koblenz/Koln/Bonn blijven volgen totdat je Aachen ziet en die dan volgen.
Ik ben met 91% / 355 km vertrokken uit Waldlauberscheim om 00:50. Ik kreeg overigens 118 kW toen ik met 12% aankwam. De rit naar Urmond was een hel overigens. Ik had op een gegeven moment regen EN mist. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ook had ik in het direct op de predict ineens -8% waar ik erg van schrok. Op de TomToom kreeg ik de melding dat er een wegafluiting zou zijn op de route (wat dus niet bleek te zijn) en ben ik even gestopt bij een tankstation om even een "plan de campagne" te maken. Aldaar voerde ik opnieuw de bestemming Urmonnd in en ineens zou ik nog 20% in de plus hebben bij aankomst... weird.

Afijn, na exact 2 en een half uur rijden waarbij ik continu regen (dus de natte) had, aangekomen in Urmond met nog 15% / 60km over. Ik had 236,5 km afgelegd, met 236 gemiddeld verbruik en 55.7 kW verbruikt. Als ik overdag zonder regen (natte) had gereden dan had ik leeg aangekomen en de trip in zeker 2 uur kunnen doen. Soms moest ik 80 rijden ivm slecht zicht, waar je anders 150-160 zou rijden. Maar het is dus prima te doen.

Er zit inderdaad iets (nog) niet goed tussen Heerlen en Kreuz Kerpen. Daar lijkt het alsof de weg in de navigatie niet bestaat of een stukje verlegd is. Nu ziet dat stuk weg er wel mooi nieuw uit. Ik weet niet of daar recent nieuwe stukken zijn aangelegd buiten het oude tracé. Maar het simpelst is inderdaad gewoon doorrijden en de borden Köln volgen (of Aachen) de andere kant op. Dan gaat het goed. Maar is een kwartiertje een rommeltje in de navigatie. Niet op letten dus :)
 
Groeten uit Keulen
IMG_20150228_154909.jpg


1 plek ge-iced, beide plekken niet te activeren "maandag komen we kijken". McGyver vindt hier gelukkig een CEE 3*16A kabel in de kabelgoot. Reistip: check de kabelgoot voor contactdozen of kabels :rolleyes:

- - - Updated - - -

Parkeergarage Marriot hotel trouwens
 
Begin april vanuit Kortenberg een gelijkaardige route, naar Montpellier in ons geval.
De eerste 'leg' naar Metz in het heengaan bezorgt me matig kop brekens, het is de terugrit...
Dan ga je in Metz moeten blijven 'slurpen' tot 100% om een droge broek te houden...
En Metz is geen feestelijke locatie als ik het hier zo lees...

Van Metz naar Brussel/Leuven/Kortenberg is goed te doen (is trouwens héél lichtjes bergaf :smile:). Als je voltankt in Nancy heb aan een klein half uurtje Metz meestal voldoende om tot zo'n 360 km te laden, en dan kom je op je bestemming met nog 10% à 15%. Ik zeg 'meestal' omdat de laadsnelheid in Metz, ook al sta je er alleen, gehoorzaamt aan een interne logica die mij ontgaat !
 
Ik ga laden in Maidenhead in mei en dan door naar London. Heb een laadpas van Source London aangevraagd. Ik ben bezig met London Congestion met de vraag of ik me moet registreren, want de site accepteert mijn kenteken niet. In het weekend is er zo wie zo geen congestion charge, maar ik wil graag een keertje door london heen rijden, just for the experience

No need to register. EVs do not pay the charge. I've driven around London with no problems.
 
Ja, dat van Zwolle en Arnhem wist ik natuurlijk niet.

Dan Zevenaar, Wilnsdorf.

Twee weken terug heb ik die route zo gedaan.

Wilnsdorf, heel kort laden, en dan door naar Neuberg (Frankfurt). Daar genoeg geladen om via de snelle A3 en vanaf Würzburg de A7 naar Satteldorf te rijden. Daarmee vermeed ik een tamelijk gecompliceerd stuk met files en een erg lange Baustelle. (Zoals gezegd deed ik dat op de terugweg niet en dat heb ik geweten)

Satteldorf betekent wel een klein stukje omrijden maar dat gaat enorm snel.

Van Satteldorf kun je dan naar Aichstetten (ik koop daar altijd al mijn vignet, dan hoef ik bij de grens niet meer te stoppen).

Mijn bestemming daar is dan Rankweil, bij Feldkirch (daar woont mijn zoon) zo'n dertig kilometer over de grens.

Wilnsdorf - Neuberg 110 km en dit is inclusief afdaling naar niveau Main, dus vlot ritje met gunstig verbruik.

Neuberg - Satteldorf 210 km, tot Würzburg lekker snel mee op de A3 en dan naar zuiden A7 (kun je ook goed doorrijden) en klein stukje A6.

Satteldorf - Aichstetten 180 km, goed en vlot te rijden. je omzeilt zo Stuttgart - Ulm.

Aichstetten - St. Anton 150 km, in totaal 650 km

Ter vergelijking: Wilnsdorf - St. Anton via Bad Rappenau is 660 km waarbij mijn app trouwens daarna ook adviseert om via de A6 en niet Stuttgart te rijden, dus kom je ook langs Satteldorf toevallig.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Hier had ik zeker wat aan! Na 12,5 uur in Pettneu (vlak achter St Anton) aangekomen. 5 keer stoppen is echt geen bezwaar heb ik gemerkt, relaxt zelfs juist. En door het vele laden, ook geregeld snelheden tussen 150 en 180 aangetipt.

Tussendoor wat eten, drinken of even een nieuwe gadget uitproberen:
6e0a7b5527c3e4a4248617212a2f1077.jpg


Nu staat Tessie bij het appartement gratis aan de rode 3x16A stekker (met dank aan de rode-stekker-verlengkabel van de Laadkabelwinkel.nl, wat ben ik blij dat ik daar een paar tientjes in 'geinvesteerd' had)
 
Ja, die afdaling ken ik, we rijden daar enkele malen per jaar langs. En daar moet je dus echt de 100 vasthouden, wat de CC trouwens prima doet. Ook niet even op de rechter baan gaan rijden met de "60" er boven want dan schrik je je rot van de flits (al krijg je geen boete).

Nu niet denken dat ik een echte hardrijder ben hoor. Het zijn maar kleine momenten "gewoon omdat het kan" hoewel er wel steeds wat meer stukken bijkomen waar de CC op 150 gaat, waar je dan eigenlijk niets van merkt. Ik haal soms enorme ranges uit de batterij.

Ik heb twee kleine nou ja, wordt steeds minder klein, kinderen, 5 en 7 en reizen met hen gaat prima. Nu gaat het met de trip waarzegger vanzelf maar vroeger (als je dat al zo mag zeggen) draaide ik het scherm zo dat het vlaggetje boven staat en kunnen ze precies volgen hoe ver het nog is.
In de zomer kijken ze uit naar de speelplaatsen en bij Bad Rappenau hebben we toen heerlijk zitten picknicken.
In de vorige auto hingen twee videoschermen in het plafond en was het een groot deel van de reis filmpjes kijken. Nu hoor je ze daar niet meer over, hoewel K3 en Frozen (audio alleen) wel regelmatig verzoeknummers zijn.

Je woont in Tilburg. Eens een keertje bijkletsen?

Zodadelijk op weg naar Limmen, bij Alkmaar, voor een lustrumvoorbereiding (iets van werk). Gelijk kijken of ik al in Amsterdam Zuid Oost beetje kan bijladen. Zou moeten gaan. Wordt wel steeds beter zo
.
Hans, de Tesla veroorzaakt regelmatig een moment waarop ik me laat gaan, ik woon in Dongen doch Tesla ligt zakelijk nu 250 mtr van mijn bedrijf. Ik schrijf Tilburg omdat bij mij tegenover Tilburg is, mijn vrouw daar vandaan komt (Vroeg vandaag of ik meer om de Tesla of haar gaf, dus moest ik liegen, een auto is iets anders niet?), (schoonouders wonen er) mijn favoriete voetbal club er ligt, WII en ik daar veel kom.
Leuk Hans, bijkletsen doe ik graag want de TMS club bestaat alleen echt maar in forumvorm.
Laat maar weten!
 
je vrouw is zeker digibeet..
Was ze zeker maar nu niet meer, maar is nooit op dit forum actief, kom er dus mee weg, ze vraagt dit omdat ik nog nooit bijna elk weekend mijn Tesla schoonmaak en was, iets wat ik altijd aan een wasstraat overliet, ze is zelf ook gek op de Tesla want wil altijd mijn Tesla (auto is te gewoon), haar auto is superzuinig maar die laat ze staan.
 
Was ze zeker maar nu niet meer, maar is nooit op dit forum actief, kom er dus mee weg, ze vraagt dit omdat ik nog nooit bijna elk weekend mijn Tesla schoonmaak en was, iets wat ik altijd aan een wasstraat overliet, ze is zelf ook gek op de Tesla want wil altijd mijn Tesla (auto is te gewoon), haar auto is superzuinig maar die laat ze staan.

Heel erg zuinig idd nu dat ze hem laat staan;)
 
Thuis! Toch 18 uur onderweg geweest... Hoger verbruik, minder snel laden.
Wat ik vreemd vind: gemiddeld 265 of zo in het dashboard, maar in trip, enz moet het meer zijn want ik heb consequent nagenoeg leeggereden... RaRa
 
Na 13 uur rit weer thuis. Stuk sneller dan de heen reis! Ergvroeg vertrokken om 4.30, en dus geen files gehad alleen klein beetje bij zevenaar.. Ddoor een dikke pak sneeuw de berg af gereden, de auto gaf geen krimp. Voldoende tractie, voelt geweldig veilig aan en de ketting geen moment nodig gehad.

route st anton, aichstatten, satteldorf, gramschatzer wald, satteldorf, kamen, zevenaar.
ideale route want je ontwijkt heel veel files. Mensen die later kwamen en via de a3 zijn gegaan hadden veel oponthoud.
wel is deze route zon 100 km om tov direct met ee ICE maar omdat ik op de heenweg ook via Kamen en satteldorf moest had ik die 100 km om sowieso wel.

op sommige stukken door kunnen rijden omdat de laders zo kort op elkaar zitten. Dat is wel erg fijn omdat je dan niet zo op de range hoeft te letten. De range predictor werkt echt feilloos. Af en toe na een heuvel en wat doortrekken opnieuw laten berekenen en je zit weer goed.

Kortom de terug reis Was beter dan de heen reis, natuurlijk ook door netto dalen, maar nog steeds 4 uur langer dan bij mijn vorige auto. De familie heeft het moedig uitgezeten maar ook de stoelen begonnen op de houten banken van het park te lijken.

Er zijn al een aantal mensen die spontaan een weekje hun ICE willen ruilen nadat mijn vrouw de 91 km/u op facebook heeft gepost. We hebben op de heen reis bad rappenau aichstetten in 1 keer gedaan. En satteldorf overgeslagen. Dom want dan kan je helemaal niet doorrijden en dus ook op de rehterban blijven hangen. En je wordt op social media belachelijk gemaakt. Tenmimste dacht ze. Heel veel aanmoeidigingen en thumbs up dat we het wel doen. Ik zorg tenminste dat de kinderen van mijn kinderen ook nog kunnen skieeen zeg ik dan maar!

Opvallend dat er een 85 met ons op trok en op precies dezelfde punten aan het laden was, en steeds eerder weg was dan wij. Ik had wel verwacht dat die het toch sneller zou kunnen doen?
 
Opvallend dat er een 85 met ons op trok en op precies dezelfde punten aan het laden was, en steeds eerder weg was dan wij. Ik had wel verwacht dat die het toch sneller zou kunnen doen?

Hoi,
Die 85 kan ik geweest zijn. Wij waren om 4.45 vertrokken en ook via Gramschatzer Wald, Malsfeld, Kamen en Zevenaar gereden. Had jij die zwarte 60? Het viel me op dat je vrij snel bij de volgende SUC was terwijl ik continu rond de 150 reed en we nagenoeg gelijk vertrokken. Naar Kamen en naar Zevenaar zelfs nog harder gereden. Erg leuk! Door alle koffiepauzes en korte laadtijden voelden we ons bijna 'opgehaast' en vertrokken we met alweer bijna 70%.

Wij deden 13 uur over 1100km. Niet slecht maar veel sneller is denk niet haalbaar in een schoolvakantieperiode. Gok max 30 vertraging door file gehad.
Zal later vandaag mijn 1e ervaring met een buitenland delen op het forum.
 
Na 13 uur rit weer thuis. Stuk sneller dan de heen reis! Ergvroeg vertrokken om 4.30, en dus geen files gehad alleen klein beetje bij zevenaar.. Ddoor een dikke pak sneeuw de berg af gereden, de auto gaf geen krimp. Voldoende tractie, voelt geweldig veilig aan en de ketting geen moment nodig gehad.

route st anton, aichstatten, satteldorf, gramschatzer wald, satteldorf, kamen, zevenaar.
ideale route want je ontwijkt heel veel files. Mensen die later kwamen en via de a3 zijn gegaan hadden veel oponthoud.
wel is deze route zon 100 km om tov direct met ee ICE maar omdat ik op de heenweg ook via Kamen en satteldorf moest had ik die 100 km om sowieso wel.

op sommige stukken door kunnen rijden omdat de laders zo kort op elkaar zitten. Dat is wel erg fijn omdat je dan niet zo op de range hoeft te letten. De range predictor werkt echt feilloos. Af en toe na een heuvel en wat doortrekken opnieuw laten berekenen en je zit weer goed.

Kortom de terug reis Was beter dan de heen reis, natuurlijk ook door netto dalen, maar nog steeds 4 uur langer dan bij mijn vorige auto. De familie heeft het moedig uitgezeten maar ook de stoelen begonnen op de houten banken van het park te lijken.

Er zijn al een aantal mensen die spontaan een weekje hun ICE willen ruilen nadat mijn vrouw de 91 km/u op facebook heeft gepost. We hebben op de heen reis bad rappenau aichstetten in 1 keer gedaan. En satteldorf overgeslagen. Dom want dan kan je helemaal niet doorrijden en dus ook op de rehterban blijven hangen. En je wordt op social media belachelijk gemaakt. Tenmimste dacht ze. Heel veel aanmoeidigingen en thumbs up dat we het wel doen. Ik zorg tenminste dat de kinderen van mijn kinderen ook nog kunnen skieeen zeg ik dan maar!

Opvallend dat er een 85 met ons op trok en op precies dezelfde punten aan het laden was, en steeds eerder weg was dan wij. Ik had wel verwacht dat die het toch sneller zou kunnen doen?
Als je niet twee keer langs Satteldorf was gereden, zou je waarschijnlijk eerder thuis zijn geweest...:biggrin:. Neem aan dat je Wilnsdorf hebt bedoeld..

Als je de route goed plant qua tijd (dagindeling), dan krijg je een andere beleving. Wij rijden aanstaande zaterdag rond 6.00u van huis.Uit bed, direct in de auto. De eerste stop in Waldlaubersheim is onze ontbijtstop. 2e stop, iets korter voor koffie en plaspauze, 3e stop voor de lunch (Aichstetten) en dan door naar het hotel of indien nodig een korte stop in St. Anton. Dan is het prima te doen, maar uiteraard anders als ineens doorblazen, in de auto eten en alleen stoppen om te tanken. Moet wel bekennen dat voor mij de rit sowieso 2 uur korter is, als de meesten van jullie. Daarbij scheelt dit voor mij een stop extra.

Voorheen met de ICE deden we het ook altijd al zo en nu zijn we waarschijnlijk slechts een half uur langer onderweg.
 
Last edited: