You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Beter eerst laden in Nancy, is meer te doen. Winkelcentra, prima hotel. Daarna aftoppen in Metz.Begin april vanuit Kortenberg een gelijkaardige route, naar Montpellier in ons geval.
De eerste 'leg' naar Metz in het heengaan bezorgt me matig kop brekens, het is de terugrit...
Dan ga je in Metz moeten blijven 'slurpen' tot 100% om een droge broek te houden...
En Metz is geen feestelijke locatie als ik het hier zo lees...
Ik moet alle data nog rustig verwerken. Gisteren na 17 uur rijden een uurtje mijn ogen om 06.30 in Oosterhout dichtgedaan en daarna nog een volle dag tot 23.00 met rijden en stress/spanning gehad. Op dat uurtje na 42 uur op de been geweest. Maar heb veel data verzameld en heb veel geleerd van het met name (bijna) leeg aankomen en voldoende laden om naar de volgende SuC te geraken of juist ietsjes langer laden en dan één of zelfs twee SuC overslaan.
Wel alvast een interessante voor diegene welke via Waldlauberscheim naar Urmond gaan. Allereerst klopt de navigatie van de S niet, maar TomTom ook niet.. Maar als je gewoon de navigatie volgt en Koblenz/Koln/Bonn blijven volgen totdat je Aachen ziet en die dan volgen.
Ik ben met 91% / 355 km vertrokken uit Waldlauberscheim om 00:50. Ik kreeg overigens 118 kW toen ik met 12% aankwam. De rit naar Urmond was een hel overigens. Ik had op een gegeven moment regen EN mist. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ook had ik in het direct op de predict ineens -8% waar ik erg van schrok. Op de TomToom kreeg ik de melding dat er een wegafluiting zou zijn op de route (wat dus niet bleek te zijn) en ben ik even gestopt bij een tankstation om even een "plan de campagne" te maken. Aldaar voerde ik opnieuw de bestemming Urmonnd in en ineens zou ik nog 20% in de plus hebben bij aankomst... weird.
Afijn, na exact 2 en een half uur rijden waarbij ik continu regen (dus de natte) had, aangekomen in Urmond met nog 15% / 60km over. Ik had 236,5 km afgelegd, met 236 gemiddeld verbruik en 55.7 kW verbruikt. Als ik overdag zonder regen (natte) had gereden dan had ik leeg aangekomen en de trip in zeker 2 uur kunnen doen. Soms moest ik 80 rijden ivm slecht zicht, waar je anders 150-160 zou rijden. Maar het is dus prima te doen.
Begin april vanuit Kortenberg een gelijkaardige route, naar Montpellier in ons geval.
De eerste 'leg' naar Metz in het heengaan bezorgt me matig kop brekens, het is de terugrit...
Dan ga je in Metz moeten blijven 'slurpen' tot 100% om een droge broek te houden...
En Metz is geen feestelijke locatie als ik het hier zo lees...
Laden in Egerkingen, krijg maar 138 km/h ... Goed dat ik maar paar km extra nodig heb voor Achern. En dat Lully zo snel laadde...
Ik ga laden in Maidenhead in mei en dan door naar London. Heb een laadpas van Source London aangevraagd. Ik ben bezig met London Congestion met de vraag of ik me moet registreren, want de site accepteert mijn kenteken niet. In het weekend is er zo wie zo geen congestion charge, maar ik wil graag een keertje door london heen rijden, just for the experience
No need to register. EVs do not pay the charge. I've driven around London with no problems.
Ja, dat van Zwolle en Arnhem wist ik natuurlijk niet.
Dan Zevenaar, Wilnsdorf.
Twee weken terug heb ik die route zo gedaan.
Wilnsdorf, heel kort laden, en dan door naar Neuberg (Frankfurt). Daar genoeg geladen om via de snelle A3 en vanaf Würzburg de A7 naar Satteldorf te rijden. Daarmee vermeed ik een tamelijk gecompliceerd stuk met files en een erg lange Baustelle. (Zoals gezegd deed ik dat op de terugweg niet en dat heb ik geweten)
Satteldorf betekent wel een klein stukje omrijden maar dat gaat enorm snel.
Van Satteldorf kun je dan naar Aichstetten (ik koop daar altijd al mijn vignet, dan hoef ik bij de grens niet meer te stoppen).
Mijn bestemming daar is dan Rankweil, bij Feldkirch (daar woont mijn zoon) zo'n dertig kilometer over de grens.
Wilnsdorf - Neuberg 110 km en dit is inclusief afdaling naar niveau Main, dus vlot ritje met gunstig verbruik.
Neuberg - Satteldorf 210 km, tot Würzburg lekker snel mee op de A3 en dan naar zuiden A7 (kun je ook goed doorrijden) en klein stukje A6.
Satteldorf - Aichstetten 180 km, goed en vlot te rijden. je omzeilt zo Stuttgart - Ulm.
Aichstetten - St. Anton 150 km, in totaal 650 km
Ter vergelijking: Wilnsdorf - St. Anton via Bad Rappenau is 660 km waarbij mijn app trouwens daarna ook adviseert om via de A6 en niet Stuttgart te rijden, dus kom je ook langs Satteldorf toevallig.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Hans, de Tesla veroorzaakt regelmatig een moment waarop ik me laat gaan, ik woon in Dongen doch Tesla ligt zakelijk nu 250 mtr van mijn bedrijf. Ik schrijf Tilburg omdat bij mij tegenover Tilburg is, mijn vrouw daar vandaan komt (Vroeg vandaag of ik meer om de Tesla of haar gaf, dus moest ik liegen, een auto is iets anders niet?), (schoonouders wonen er) mijn favoriete voetbal club er ligt, WII en ik daar veel kom.Ja, die afdaling ken ik, we rijden daar enkele malen per jaar langs. En daar moet je dus echt de 100 vasthouden, wat de CC trouwens prima doet. Ook niet even op de rechter baan gaan rijden met de "60" er boven want dan schrik je je rot van de flits (al krijg je geen boete).
Nu niet denken dat ik een echte hardrijder ben hoor. Het zijn maar kleine momenten "gewoon omdat het kan" hoewel er wel steeds wat meer stukken bijkomen waar de CC op 150 gaat, waar je dan eigenlijk niets van merkt. Ik haal soms enorme ranges uit de batterij.
Ik heb twee kleine nou ja, wordt steeds minder klein, kinderen, 5 en 7 en reizen met hen gaat prima. Nu gaat het met de trip waarzegger vanzelf maar vroeger (als je dat al zo mag zeggen) draaide ik het scherm zo dat het vlaggetje boven staat en kunnen ze precies volgen hoe ver het nog is.
In de zomer kijken ze uit naar de speelplaatsen en bij Bad Rappenau hebben we toen heerlijk zitten picknicken.
In de vorige auto hingen twee videoschermen in het plafond en was het een groot deel van de reis filmpjes kijken. Nu hoor je ze daar niet meer over, hoewel K3 en Frozen (audio alleen) wel regelmatig verzoeknummers zijn.
Je woont in Tilburg. Eens een keertje bijkletsen?
Zodadelijk op weg naar Limmen, bij Alkmaar, voor een lustrumvoorbereiding (iets van werk). Gelijk kijken of ik al in Amsterdam Zuid Oost beetje kan bijladen. Zou moeten gaan. Wordt wel steeds beter zo
.
Was ze zeker maar nu niet meer, maar is nooit op dit forum actief, kom er dus mee weg, ze vraagt dit omdat ik nog nooit bijna elk weekend mijn Tesla schoonmaak en was, iets wat ik altijd aan een wasstraat overliet, ze is zelf ook gek op de Tesla want wil altijd mijn Tesla (auto is te gewoon), haar auto is superzuinig maar die laat ze staan.je vrouw is zeker digibeet..
Was ze zeker maar nu niet meer, maar is nooit op dit forum actief, kom er dus mee weg, ze vraagt dit omdat ik nog nooit bijna elk weekend mijn Tesla schoonmaak en was, iets wat ik altijd aan een wasstraat overliet, ze is zelf ook gek op de Tesla want wil altijd mijn Tesla (auto is te gewoon), haar auto is superzuinig maar die laat ze staan.
Opvallend dat er een 85 met ons op trok en op precies dezelfde punten aan het laden was, en steeds eerder weg was dan wij. Ik had wel verwacht dat die het toch sneller zou kunnen doen?
Als je niet twee keer langs Satteldorf was gereden, zou je waarschijnlijk eerder thuis zijn geweest...:biggrin:. Neem aan dat je Wilnsdorf hebt bedoeld..Na 13 uur rit weer thuis. Stuk sneller dan de heen reis! Ergvroeg vertrokken om 4.30, en dus geen files gehad alleen klein beetje bij zevenaar.. Ddoor een dikke pak sneeuw de berg af gereden, de auto gaf geen krimp. Voldoende tractie, voelt geweldig veilig aan en de ketting geen moment nodig gehad.
route st anton, aichstatten, satteldorf, gramschatzer wald, satteldorf, kamen, zevenaar.
ideale route want je ontwijkt heel veel files. Mensen die later kwamen en via de a3 zijn gegaan hadden veel oponthoud.
wel is deze route zon 100 km om tov direct met ee ICE maar omdat ik op de heenweg ook via Kamen en satteldorf moest had ik die 100 km om sowieso wel.
op sommige stukken door kunnen rijden omdat de laders zo kort op elkaar zitten. Dat is wel erg fijn omdat je dan niet zo op de range hoeft te letten. De range predictor werkt echt feilloos. Af en toe na een heuvel en wat doortrekken opnieuw laten berekenen en je zit weer goed.
Kortom de terug reis Was beter dan de heen reis, natuurlijk ook door netto dalen, maar nog steeds 4 uur langer dan bij mijn vorige auto. De familie heeft het moedig uitgezeten maar ook de stoelen begonnen op de houten banken van het park te lijken.
Er zijn al een aantal mensen die spontaan een weekje hun ICE willen ruilen nadat mijn vrouw de 91 km/u op facebook heeft gepost. We hebben op de heen reis bad rappenau aichstetten in 1 keer gedaan. En satteldorf overgeslagen. Dom want dan kan je helemaal niet doorrijden en dus ook op de rehterban blijven hangen. En je wordt op social media belachelijk gemaakt. Tenmimste dacht ze. Heel veel aanmoeidigingen en thumbs up dat we het wel doen. Ik zorg tenminste dat de kinderen van mijn kinderen ook nog kunnen skieeen zeg ik dan maar!
Opvallend dat er een 85 met ons op trok en op precies dezelfde punten aan het laden was, en steeds eerder weg was dan wij. Ik had wel verwacht dat die het toch sneller zou kunnen doen?