Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MIA 2019

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de MIA direct aangevraagd na mijn bestelling vorige maand.
Jammer deze daling van een investeringsaftrek met 7.200 EUR niet vooraf bekend is gemaakt (zoals bij de bijtellingsregels), anders denk ik dat een aantal zakelijke rijders niet hadden gewacht op de goedkopere Mid of Short Range.
 
Het gaat toch niet om het moment van aanvraag maar om het moment van aankoop auto?
Dus als je een EV in 2018 hebt besteld heb je volgens mij gewoon recht op de regeling zoals die in 2018 was.
Je hebt na aankoop namelijk 3 maanden de tijd om het aan te vragen.

Als je in 2019 bestelt, heb je recht op de regeling van 2019, etc.
 
Het gaat toch niet om het moment van aanvraag maar om het moment van aankoop auto?
Dus als je een EV in 2018 hebt besteld heb je volgens mij gewoon recht op de regeling zoals die in 2018 was.
Je hebt na aankoop namelijk 3 maanden de tijd om het aan te vragen.

Als je in 2019 bestelt, heb je recht op de regeling van 2019, etc.

ik heb dit even nagevraagd. Het is inderdaad zo dat als je in 2018 de investeringsverplichting bent aangegaan je recht hebt op de regeling in 2018.

Iedereen die een M3 in 2018 heeft besteld en nog geen MIA heeft aangevraagd kan dat dus gewoon doen met het 2018 formulier.

nieuwe bestellers hebben wel de lagere MIA.
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Misschien had je hem wel telefonisch besteld in 2018 en kreeg je de bevestiging pas in 2019.
Denk dat je mijn reactie niet begrijpt. Er wordt gevraagd of een wijziging in je bestelling leidt tot een gewijzigde besteldatum :
Oke gelukkig , kan ik dan wel nog van lR naar performance wijzigen of valt dit dan in MIA 2019
Ik verwacht dat het antwoord negatief is voor @Janan. Het wijzigen van de kleur leidt al tot een nieuwe besteldatum, zie : Model 3 draadje

Nu in 2019 je 2018 bestelling aanpassen kost je dus een beetje MIA voordeel.
 
Denk dat je mijn reactie niet begrijpt. Er wordt gevraagd of een wijziging in je bestelling leidt tot een gewijzigde besteldatum :

Ik verwacht dat het antwoord negatief is voor @Janan. Het wijzigen van de kleur leidt al tot een nieuwe besteldatum, zie : Model 3 draadje

Nu in 2019 je 2018 bestelling aanpassen kost je dus een beetje MIA voordeel.

In dat geval kan je het dus ook gebruiken om je bestelling juist op 2019 te zetten als dat voor jouw situatie gunstig is.