Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MIA 2019

This site may earn commission on affiliate links.
27 December aangevraagd en vandaag de bevestiging van acceptatie ontvangen. Denk dus niet dat iemand zich zorgen hoeft te maken.

Goede zaak. Ik vind het hele idee al een beetje verdrietig klinken dat voor gewenst gedrag een maximum budget geldt.

Wat natuurlijk ook helemaal geen ‘echt budget’ is, maar eerder een soort afboeking op een verwachte winstbelasting. Zo’n zelfde sommetje als de omzin waar Omtzigt op aansloeg toen de ‘misgelopen belasting’ werd berekend alsof jij en ik normaal gesproken een even dure benzineauto zouden kopen.

Edit: ik zie een typo (dikke vinger), maar het is eigenlijk wel een geschikt woord voor Omtzigt onzin: ‘omzin’
 
  • Funny
Reactions: HWS
Fiscale vraag, die ik helaas nergens beantwoord krijg:

Datum investeringsbeslissing + aanbetaling =
12-Dec-2018
Goedkeuring MIA = 5 Feb 2019
In gebruikname (levering) voertuig = 25 Feb 2019


Verlopen MIA
- Is dit dan op 1 januari 2022 (want kalenderjaar 1 = 2018, jaar 5 = 2022)
- Of is dit op 1 jan 2023 (want 5 kalenderjaren)
- Of is dit op 1Jan 2024 / 25 feb 2024 (want aanschafdatum + 5 jaar)
 
Fiscale vraag, die ik helaas nergens beantwoord krijg:

Datum investeringsbeslissing + aanbetaling =
12-Dec-2018
Goedkeuring MIA = 5 Feb 2019
In gebruikname (levering) voertuig = 25 Feb 2019


Verlopen MIA
- Is dit dan op 1 januari 2022 (want kalenderjaar 1 = 2018, jaar 5 = 2022)
- Of is dit op 1 jan 2023 (want 5 kalenderjaren)
- Of is dit op 1Jan 2024 / 25 feb 2024 (want aanschafdatum + 5 jaar)

Er zijn twee dingen van belang.

Wat geldt als moment van investeren en wat is de termijn.

Voorwaarden investeringsregelingen

upload_2020-5-25_15-22-56.png

Desinvesteringsbijtelling

upload_2020-5-25_15-23-45.png


Opgeteld: 5 jaar ná 1 januari 2018 = 1 januari 2023.
 
Helder, dank voor de uitleg @DutchTM3
Graag gedaan. Er is één dingetje waarvan ik me wel eens heb afgevraagd of dat, als de blauwen dat willen, roet in het eten zou kunnen gooien.

Tesla is nogal scheutig als het gaat om "bedenken". Er zijn er hier zat die hun auto vlak voor levering (of zelfs na levering) afbesteld hebben. Zonder financiële consequenties. Dus kun je eigenlijk wel stellen dat je op 12 december 2018 een juridische betalingsverplichting bent aangegaan? Spijkers op laag water, zullen we maar denken :D.
 
Update: Telefonische bevestiging van belastingdienst dat ik in 2018 de beslissing heb genomen (is aanbetaling) en binnen 3 maanden MIA heb aangevraagd. Derhalve kan de Model 3 vanaf 1 januari 2023 de deur uit. Nu begint het zoeken naar een mooi alternatief :)