Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Mijn Roadster project

Herbie65

eigenaar TESLAND.COM en AlloyGator.nl
Dec 2, 2014
917
891
Netherlands
Hoe leuk is het als er een klant bij je langs komt en vraagt of je een Roadster uit 2010 wil overnemen.... Na heel lang nadenken (niet echt) besloten om het te doen. Het wordt een mooie "eyecatcher" in de werkplaats, maar ik zal er ook zeker in gaan rijden. En ik heb het vermoeden dat deze zeldzame auto (er zijn maar 2450 van gebouwd) ook een beleggingsobject is.
Hier is ie dan serienummer 296:
IMG_2302.jpg

IMG_2303.jpg

Even wat mooie plaatjes op de dijk geschoten.
IMG_2357.jpg

IMG_2365.jpg

Frank en Trunk ruimte schoongemaakt.
IMG_2331.jpg

Koplamp gepolijst.

Indien jullie dit leuk vinden, zal ik het de voortgang van het project hier blijven updaten.
 
Stevig jaloers! Jaren geleden toen de Model S nog niet bestond eens een testrit in een Roadster gedaan, en niet gebeten omdat mijn BMW roadster toen 250 reed en deze Tesla Roadster maar 200.

Dingen zijn niet veel goedkoper geworden, en het wordt inderdaad bijna een uniek ding.

Soms kijk ik eens naar mobile.de maar ik ken mezelf: ik zou er nauwelijks in rijden, en da's ook zonde van de garageruimte.
 
Kijk er al jaren naar, maar zodra de accu slecht wordt heb je pech (tesla levert ze niet meer en onduidelijk of ze dat ooit nog gaan doen), alleen de 3.0 heeft de nieuwe accu. Zijn er al aantal als "baksteen" te koop (worden ook als donor auto gebruikt). Zijn in de USA wel paar bedrijven die de accu kunnen repareren. Dus zelf nooit de knoop doorgehakt.

Maar 99,9% zeker dat het een klassieker wordt (eerste Tesla, eerste echte elektrisch sportwagen en nog en nog mooi ook), wordt gewoon meer waard. Je moet gewoon beetje mazzel hebben met je accu. Er rijden er al minder rond dan ooit gemaakt. Leuk project :) Gewoon houden.
 
Is dat niet met alle auto's zo? ;)
Zou je denken, maar er rijden meer corvettes split windows rond dan er ooit gemaakt zijn.
Bij klassiekers is het aantal wat er nog op de weg rijdt wel belangrijk (ford mustang, heel veel van gemaakt, niks waard destijds en nu zeldzaam omdat er nog weinig over zijn).

In principe heb je gelijk, echter niet in deze context.
 
Het carbon dak had last van lak die los liet.
 

Attachments

  • A078DFBE-6A89-4766-9032-9ABD3788B352.jpeg
    A078DFBE-6A89-4766-9032-9ABD3788B352.jpeg
    501.9 KB · Views: 47
  • 42323F24-2164-4C41-BE63-25BBCE0B2E03.jpeg
    42323F24-2164-4C41-BE63-25BBCE0B2E03.jpeg
    585 KB · Views: 50
  • 37D94FC8-2C14-4B6E-B461-2B245BE309A2.jpeg
    37D94FC8-2C14-4B6E-B461-2B245BE309A2.jpeg
    74.9 KB · Views: 54
  • 8F5D15DA-0E5A-4314-91AB-AE052B842089.jpeg
    8F5D15DA-0E5A-4314-91AB-AE052B842089.jpeg
    82.4 KB · Views: 42
  • B5F407C6-8A5E-4779-9426-785F6250D130.jpeg
    B5F407C6-8A5E-4779-9426-785F6250D130.jpeg
    148.9 KB · Views: 52
In 2014 heb ik een keer de roadster een dag meegekregen van Tesla.
Los van het redelijk 'hard-core' rijden, was er nog één ding dat opvallend was: het in- en uitstappen.
Een enorm hoge balk aan de zijkant, waar je over heen moet, om in je stoel te komen (of er uit).
@Daniel 74 : de laatste keer dat ik je zag, zag je er uit als een goede genieter van het leven.
Dus vraag ik mij af: hoe lang doe je er nu over om achter het stuur van de roadster te komen? ;)
 
In 2014 heb ik een keer de roadster een dag meegekregen van Tesla.
Los van het redelijk 'hard-core' rijden, was er nog één ding dat opvallend was: het in- en uitstappen.
Een enorm hoge balk aan de zijkant, waar je over heen moet, om in je stoel te komen (of er uit).
@Daniel 74 : de laatste keer dat ik je zag, zag je er uit als een goede genieter van het leven.
Dus vraag ik mij af: hoe lang doe je er nu over om achter het stuur van de roadster te komen? ;)
Zoiets?
 
Ik heb er ooit ook eentje mee gekregen als vervangwagen voor de S. Vloeiend in en uit stappen was hier ook geen succes. Zeker niet als het dak er op zit.
Nadat ik op de Antwerpse ring een klein uurtje in de file had gereden en al de uitlaadgassen van de vrachtwagens naast me, binnen kwamen gevlogen, hield ik het snel voor bekeken en was ik blij als ik in mijn S kon overstappen.
Nee, de Roadster 1.0 is niet voor mij. ;)
Een overjaarse midlifecrisis zie ik me eerder verwerken in de Roadster 2.0🤣
 
Ik heb nog altijd een zwakke plek voor de MK1 roadster. Ik heb het ding eens getest en ik reed toen met een Z4M, dus ik ben wel bekend met een corpulent lijf uit een roadster te rollen.

Ach, het is tenminste geen Hommel Berlinette met rolkooi. Daar kon ik echt niet op een normale manier in- en uitstappen en dat voelde claustrofobisch.