You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Van de zomer rondom gedaan, remklauwen eraf gehaald omdat ik ze er niet tussenuit kreeg zo vastgerot zaten ze. Dit moet vrij kunnen bewegen (250dkm gelopen, remmen waren al eens vervangen bij de vorige eigenaar) Ik ga dit om het jaar herhalen denk ik en dan de interval bijstellen. (Feit is wel als het gangbaar is is het ook veel minder werk)
Welke "Metaalvrij Pasta" gebruik jij om de remklauwen in te smeren?
Dank je! Van het weekend de producten bestellen en zodra de zomerbanden erop gaan, gelijk de remmen meenemenVolgens de officiële Tesla bijbel moet er kopervet tussen de resonantie plaatjes en tussen de metalen contact oppervlakte speciaal remmenvet. Dit hou ik zelf ook aan ipv de youtube filmpjes.
View attachment 515947
View attachment 515949
Heb de tube even opgezocht voor je maar is niet meer leesbaar helaas, geloof dat het deze was:
https://www.winparts.nl/filters-vlo...piep-pasta-remmen-100-gr/p4386064_900_900.jpg
Dank je! Van het weekend de producten bestellen en zodra de zomerbanden erop gaan, gelijk de remmen meenemen
Volgens de officiële Tesla bijbel moet er kopervet tussen de resonantie plaatjes en tussen de metalen contact oppervlakte speciaal remmenvet. Dit hou ik zelf ook aan ipv de youtube filmpjes.
View attachment 515947
View attachment 515949
Heb de tube even opgezocht voor je maar is niet meer leesbaar helaas, geloof dat het deze was:
https://www.winparts.nl/filters-vlo...piep-pasta-remmen-100-gr/p4386064_900_900.jpg
Meer dan de helft van dit draadje is inmiddels off topic, terwijl ik de kern van dit onderwerp juist erg interessant vind. Voor zover ik weet is @dvroegop een tesla rijder van het eerste uur en het geeft te denken dat zo iemand na al die jaren serieus overweegt om naar een ander merk te stappen terwijl hiervoor puur op basis van de eigenschappen van de concurrenten weinig aanleiding toe is. Ik rijd Tesla sinds 2013 en misschien zijn we die eerste maanden wel teveel verwend, waardoor het nu zo tegenvalt. Maar ook mijn Tesla liefde is wat bekoeld en ik kijk met toenemende belangstelling naar de ontwikkelingen bij andere merken, iets wat ik drie jaar geleden niet voor mogelijk hield. Ik stel mijn service beurten zelfs uit zolang ik zoveel negatieve berichten lees over SeC Amsterdam. We kunnen ons vastklampen aan het idee dat het service niveau wel weer bij zal trekken zoals kennelijk in Noorwegen is gebeurd, maar Tesla zou signalen van zijn oorspronkelijke klanten maar beter serieus nemen.
Daar zeg je zo wat!...Het verkoop- en servicemodel past gewoon niet bij de meeste mensen....
Inderdaad.Meer dan de helft van dit draadje is inmiddels off topic, terwijl ik de kern van dit onderwerp juist erg interessant vind. Voor zover ik weet is @dvroegop een tesla rijder van het eerste uur en het geeft te denken dat zo iemand na al die jaren serieus overweegt om naar een ander merk te stappen terwijl hiervoor puur op basis van de eigenschappen van de concurrenten weinig aanleiding toe is. Ik rijd Tesla sinds 2013 en misschien zijn we die eerste maanden wel teveel verwend, waardoor het nu zo tegenvalt. Maar ook mijn Tesla liefde is wat bekoeld en ik kijk met toenemende belangstelling naar de ontwikkelingen bij andere merken, iets wat ik drie jaar geleden niet voor mogelijk hield. Ik stel mijn service beurten zelfs uit zolang ik zoveel negatieve berichten lees over SeC Amsterdam. We kunnen ons vastklampen aan het idee dat het service niveau wel weer bij zal trekken zoals kennelijk in Noorwegen is gebeurd, maar Tesla zou signalen van zijn oorspronkelijke klanten maar beter serieus nemen.
De reactie van velen hier is heel herkenbaar.
Ik heb 240kkm erop zitten in een MS en nu sinds een half jaartje een M3. Het zijn beide fantastische auto's en de volgende wordt beslist weer elektrisch.
Maar het bedrijf Tesla gedraagt zich als een draak. DC converter stuk vanwege een kapotte zekering? Graag Eur 3.500 afrekenen voor een nieuwe converter want alleen de zekering vervangen doen we niet. Waarom niet? .. Stilte. Dit is maar enkel voorbeeld uit een lange lijst. Auto verkocht, dan zijn de zaken gedaan. Een Tesla-rijder is geen klant.
Voorlopig rijd ik binnen garantie en hou ik de M3. Tenzij Tesla service 100% bijdraait (naar zoals het was in de beginjaren) hoop ik maar dat andere merken op tijd voor de volgende iets goeds aanbieden.
Tesla is een fantastische auto èn een verschrikkelijk bedrijf.
Wat Tesla doet is niet uniek. Alle grote merken, ongeacht welk product, doen dit zo. Natuurlijk deugt dit niet, maar gelukkig komen er steeds meer bedrijven die wel op component niveau kunnen repareren. Wat de Laadkabelwinkel doet met de eMMc is zo'n voorbeeld. Ook de zekering vervangen van de DC converter kan al door derden gedaan worden. Deurhandels repareren wordt ook al gedaan door derden als de tesla deur reparatie3500 euro omdat een zekering kapot is?? Ik snap dat sommige onderdelen niet gerepareerd worden maar een zekering is toch bedoeld om te vervangen... afkloppen maar denk ik want dat zou voor mij zeker einde Tesla zijn. En een rechtszaak starten want dit kan echt niet ..
Tesla is niet uniek, nee. Maar toch ook weer wel.Wat Tesla doet is niet uniek. Alle grote merken, ongeacht welk product, doen dit zo.
Dit raakt inderdaad aan de kern. Ik heb de converter buiten Tesla kunnen laten repareren. Zolang het dat lukt is er een markt en zal de prijs voor een reparatie in de perken blijven. Voor Tesla-rijders die weten wat ze kunnen doen, tenminste.Natuurlijk deugt dit niet, maar gelukkig komen er steeds meer bedrijven die wel op component niveau kunnen repareren.
Het is een nieuwe manier en als je daar niet wil op aanpassen, dan is Tesla inderdaad misschien niets voor jou. Ik vind het schitterend, en ook met de Belgische SeC's niks te klagen. Noch Hasselt, noch Zaventem noch Aartselaar heb ik al dergelijke problemen gehad, en een afspraak boeken via de app geeft me zelfs bij niet-dringende zaken toch binnen de 2 weken een afspraak waarvoor ik niet hemel en aarde voor moet bewegen.Het verkoop- en servicemodel past gewoon niet bij de meeste mensen.