Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende auto: geen Tesla meer....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Van de zomer rondom gedaan, remklauwen eraf gehaald omdat ik ze er niet tussenuit kreeg zo vastgerot zaten ze. Dit moet vrij kunnen bewegen (250dkm gelopen, remmen waren al eens vervangen bij de vorige eigenaar) Ik ga dit om het jaar herhalen denk ik en dan de interval bijstellen. (Feit is wel als het gangbaar is is het ook veel minder werk)

Welke "Metaalvrij Pasta" gebruik jij om de remklauwen in te smeren?
 
Welke "Metaalvrij Pasta" gebruik jij om de remklauwen in te smeren?

Volgens de officiële Tesla bijbel moet er kopervet tussen de resonantie plaatjes en tussen de metalen contact oppervlakte speciaal remmenvet. Dit hou ik zelf ook aan ipv de youtube filmpjes.

br1.png

Untitled.png


Heb de tube even opgezocht voor je maar is niet meer leesbaar helaas, geloof dat het deze was:

https://www.winparts.nl/filters-vlo...piep-pasta-remmen-100-gr/p4386064_900_900.jpg
 

Attachments

  • 15828771667494551283586020403123.jpg
    15828771667494551283586020403123.jpg
    482 KB · Views: 53
Last edited:
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Volgens de officiële Tesla bijbel moet er kopervet tussen de resonantie plaatjes en tussen de metalen contact oppervlakte speciaal remmenvet. Dit hou ik zelf ook aan ipv de youtube filmpjes.

View attachment 515947
View attachment 515949

Heb de tube even opgezocht voor je maar is niet meer leesbaar helaas, geloof dat het deze was:

https://www.winparts.nl/filters-vlo...piep-pasta-remmen-100-gr/p4386064_900_900.jpg
Dank je! Van het weekend de producten bestellen en zodra de zomerbanden erop gaan, gelijk de remmen meenemen
 
  • Like
Reactions: Gtech
Meer dan de helft van dit draadje is inmiddels off topic, terwijl ik de kern van dit onderwerp juist erg interessant vind. Voor zover ik weet is @dvroegop een tesla rijder van het eerste uur en het geeft te denken dat zo iemand na al die jaren serieus overweegt om naar een ander merk te stappen terwijl hiervoor puur op basis van de eigenschappen van de concurrenten weinig aanleiding toe is. Ik rijd Tesla sinds 2013 en misschien zijn we die eerste maanden wel teveel verwend, waardoor het nu zo tegenvalt. Maar ook mijn Tesla liefde is wat bekoeld en ik kijk met toenemende belangstelling naar de ontwikkelingen bij andere merken, iets wat ik drie jaar geleden niet voor mogelijk hield. Ik stel mijn service beurten zelfs uit zolang ik zoveel negatieve berichten lees over SeC Amsterdam. We kunnen ons vastklampen aan het idee dat het service niveau wel weer bij zal trekken zoals kennelijk in Noorwegen is gebeurd, maar Tesla zou signalen van zijn oorspronkelijke klanten maar beter serieus nemen.
 
Volgens de officiële Tesla bijbel moet er kopervet tussen de resonantie plaatjes en tussen de metalen contact oppervlakte speciaal remmenvet. Dit hou ik zelf ook aan ipv de youtube filmpjes.

View attachment 515947
View attachment 515949

Heb de tube even opgezocht voor je maar is niet meer leesbaar helaas, geloof dat het deze was:

https://www.winparts.nl/filters-vlo...piep-pasta-remmen-100-gr/p4386064_900_900.jpg

ik heb dit afgelopen december ook gedaan bij een wielen wissel. Het is altijd goed even te checken hoe de klauwen eruit zien en of de blokken nog gangbaar zijn. Mijn ervaring is dat de elektronische handrem het vuilste wordt, die kunnen ook makkelijk gaan aanlopen.
 
Meer dan de helft van dit draadje is inmiddels off topic, terwijl ik de kern van dit onderwerp juist erg interessant vind. Voor zover ik weet is @dvroegop een tesla rijder van het eerste uur en het geeft te denken dat zo iemand na al die jaren serieus overweegt om naar een ander merk te stappen terwijl hiervoor puur op basis van de eigenschappen van de concurrenten weinig aanleiding toe is. Ik rijd Tesla sinds 2013 en misschien zijn we die eerste maanden wel teveel verwend, waardoor het nu zo tegenvalt. Maar ook mijn Tesla liefde is wat bekoeld en ik kijk met toenemende belangstelling naar de ontwikkelingen bij andere merken, iets wat ik drie jaar geleden niet voor mogelijk hield. Ik stel mijn service beurten zelfs uit zolang ik zoveel negatieve berichten lees over SeC Amsterdam. We kunnen ons vastklampen aan het idee dat het service niveau wel weer bij zal trekken zoals kennelijk in Noorwegen is gebeurd, maar Tesla zou signalen van zijn oorspronkelijke klanten maar beter serieus nemen.

Zelfs als het service niveau bijtrekt denk ik dat Tesla voor een hoop klanten niet aantrekkelijk is. Een heleboel vrienden van mij overwegen elektrisch te gaan rijden maar kopen zeker geen Tesla. Het verkoop- en servicemodel past gewoon niet bij de meeste mensen. Alleen lease rijders zullen ze blijven kopen zolang het een voordeel geeft. Er is straks markt genoeg voor meer EV’s en ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan.
 
...Het verkoop- en servicemodel past gewoon niet bij de meeste mensen....
Daar zeg je zo wat!
Onze ervaring is echter anders. Bij onze vorige EV, Nissan Leaf-30kWh, leuke auto met kleine accu en minimaal connected... voegde de zeer vriendelijke Nissan-dealer hier in Zeeland nauwelijks waarde toe. Kon hij ook niet, een EV is in hoge mate een blackbox die het ja/nee doet. De verplichte jaarlijkse onderhoudsbeurt, we reden private lease, stelde weinig voor en kwam er ahw meer op neer om te kijken of de kleur nog steeds parelmoer-wit was.
Maar vw. de gebrekkige achteruitrijcamera, ontbrekende parkeersensoren icm. onze rijkunsten heeft zijn plaatschadeafdeling een prima klant aan ons gehad. :(
Bij onze Model 3 nu: voor banden en eenvoudige (plaat)schades kunnen we prima hier ter plekke overal terecht, voor specieke Tesla-zaken komt óf de Tesla Ranger bij ons op lokatie óf we gaan naar SeC R'dam of SeC Antwerpen. Grote plaatschades wordt idd. zo'n aparte ( en dure.. ) door Tesla geautoriseerde club. Maar we zijn allrisk verzekerd. Het is idd anders dan een ICE maar bevalt ons prima.
De meeste mensen hebben meestal toch wel een goede neus voor iets wat ( op termijn veel ) goedkoper is. ;)
 
Meer dan de helft van dit draadje is inmiddels off topic, terwijl ik de kern van dit onderwerp juist erg interessant vind. Voor zover ik weet is @dvroegop een tesla rijder van het eerste uur en het geeft te denken dat zo iemand na al die jaren serieus overweegt om naar een ander merk te stappen terwijl hiervoor puur op basis van de eigenschappen van de concurrenten weinig aanleiding toe is. Ik rijd Tesla sinds 2013 en misschien zijn we die eerste maanden wel teveel verwend, waardoor het nu zo tegenvalt. Maar ook mijn Tesla liefde is wat bekoeld en ik kijk met toenemende belangstelling naar de ontwikkelingen bij andere merken, iets wat ik drie jaar geleden niet voor mogelijk hield. Ik stel mijn service beurten zelfs uit zolang ik zoveel negatieve berichten lees over SeC Amsterdam. We kunnen ons vastklampen aan het idee dat het service niveau wel weer bij zal trekken zoals kennelijk in Noorwegen is gebeurd, maar Tesla zou signalen van zijn oorspronkelijke klanten maar beter serieus nemen.
Inderdaad.

Kunnen we dit topic ook ontopic houden?

Ik twijfel ook erg sterk of mijn volgende EV nog een Tesla gaat zijn. Eerlijk? Ik heb mijn S100D nog in 2018 gekocht voor de 4% bijtelling zodat ik dan na 5 jaar weer eens kan kijken hoe het er voor staat.

De S85 uit 2013 doet het nog steeds en die blijven we ook nog wel even rijden.

Maar hoe Tesla de laatste tijd functioneert staat mij gewoon niet echt meer aan.

Daarom blijf ik de huidige auto's nog zo lang mogelijk rijden en zal ik een aankoop uitstellen tot minimaal 2023. Dan zijn de auto's 5 en 10 jaar oud. Tegen die tijd eens kijken hoe het er voor staat en of ik dan nog wel een Tesla wil kopen.
 
Ik sta in mei voor de keuze na verloop van de vijfjaarstermijn voor de bijtelling.
Zoals het er nu voorstaat zal ik de S naar privé halen en dan een jaar afwachten of ik deze zal vervangen danwel aanvullen met een Y of X.
De S, een 85D, is niet gecapped. Van langzame suc’s heb ik geen last omdat ik daar zelden meer kom in de laatste jaren. het blijft voor mij dus een goed bruikbare auto.

ondanks de slechte communicatie en de puinhoop die ze van de service en de charge/batterygate maken, wil ik volgend jaar toch een Y overwegen, ter vervanging van de nog rijdende Ice met haak, omdat ik het merk innovatiever en sympathieker blijf vinden dan de andere.
 
  • Like
Reactions: jm71
Of het nog een EV zal zijn, zal vooral aan de real-world range liggen van de toekomstige batterijen. De gehaalde range bij autostrade aan vmax+10/15 is voor mij ontoereikend. Dit kan eventueel nog iets verbeteren wanneer het terug wat warmer wordt maar toch, ik moet opmerkelijk meer inboeten aan "comfort" op dat vlak en verlies te veel tijd met laden gedurende de week. Dit zou uiteraard anders zijn als ik over een laadpaal kon beschikken op mijn bestemmingen maar dit is niet zo dus neem ik dit mee in overweging.
Over de service van Tesla en de betrouwbaardheid heb ik voorlopig uiterst weinig aan te merken en ben ik zelfs erg tevreden.

Oja, en tweedehands, voorlopig geen denken aan aangezien ik betwijfel of de range er zal op verbeteren met ouder te worden van de batterijen. (ja, indien je enkel rond de kerktoren moet)
 
We hebben hier een Tesla en een Kia. Als ik de KIA zou kunnen inruilen met een Tesla M3, dan zou ik dat direct doen. Zo zie je maar weer, dat een ander perspectief andere zichten geeft....

Ik heb overigens 0 issues ervaren met de Tesla. Overigens ook niet met de KIA, al moest die na 15.000 km naar de garage voor een onderhoudsbeurt (heb nog steeds geen antwoord op de vraag wat ze dan onderhouden :D). Ik hoef op een gemiddelde werkdag bijna nooit bij te laden. Is dat wel het geval, dan gebruik ik die tijd voor het beantwoorden van mail of het uitwerken van verslagen. Ik verlies zo effectief geen tijd op een dag, dus ervaar ik niet als een probleem. Een directe collega daarentegen vindt het laden tussendoor een gigantische opgave/belemmering en rijdt haar KIA het liefst de sloot in. Het is uiteindelijk maar hoe je het benaderd en er mee omgaat.
 
De reactie van velen hier is heel herkenbaar.

Ik heb 240kkm erop zitten in een MS en nu sinds een half jaartje een M3. Het zijn beide fantastische auto's en de volgende wordt beslist weer elektrisch.

Maar het bedrijf Tesla gedraagt zich als een draak. DC converter stuk vanwege een kapotte zekering? Graag Eur 3.500 afrekenen voor een nieuwe converter want alleen de zekering vervangen doen we niet. Waarom niet? .. Stilte. Dit is maar enkel voorbeeld uit een lange lijst. Auto verkocht, dan zijn de zaken gedaan. Een Tesla-rijder is geen klant.

Voorlopig rijd ik binnen garantie en hou ik de M3. Tenzij Tesla service 100% bijdraait (naar zoals het was in de beginjaren) hoop ik maar dat andere merken op tijd voor de volgende iets goeds aanbieden.

Tesla is een fantastische auto èn een verschrikkelijk bedrijf.
 
  • Like
Reactions: jm71
De reactie van velen hier is heel herkenbaar.

Ik heb 240kkm erop zitten in een MS en nu sinds een half jaartje een M3. Het zijn beide fantastische auto's en de volgende wordt beslist weer elektrisch.

Maar het bedrijf Tesla gedraagt zich als een draak. DC converter stuk vanwege een kapotte zekering? Graag Eur 3.500 afrekenen voor een nieuwe converter want alleen de zekering vervangen doen we niet. Waarom niet? .. Stilte. Dit is maar enkel voorbeeld uit een lange lijst. Auto verkocht, dan zijn de zaken gedaan. Een Tesla-rijder is geen klant.

Voorlopig rijd ik binnen garantie en hou ik de M3. Tenzij Tesla service 100% bijdraait (naar zoals het was in de beginjaren) hoop ik maar dat andere merken op tijd voor de volgende iets goeds aanbieden.

Tesla is een fantastische auto èn een verschrikkelijk bedrijf.

3500 euro omdat een zekering kapot is?? Ik snap dat sommige onderdelen niet gerepareerd worden maar een zekering is toch bedoeld om te vervangen... afkloppen maar denk ik want dat zou voor mij zeker einde Tesla zijn. En een rechtszaak starten want dit kan echt niet ..
 
3500 euro omdat een zekering kapot is?? Ik snap dat sommige onderdelen niet gerepareerd worden maar een zekering is toch bedoeld om te vervangen... afkloppen maar denk ik want dat zou voor mij zeker einde Tesla zijn. En een rechtszaak starten want dit kan echt niet ..
Wat Tesla doet is niet uniek. Alle grote merken, ongeacht welk product, doen dit zo. Natuurlijk deugt dit niet, maar gelukkig komen er steeds meer bedrijven die wel op component niveau kunnen repareren. Wat de Laadkabelwinkel doet met de eMMc is zo'n voorbeeld. Ook de zekering vervangen van de DC converter kan al door derden gedaan worden. Deurhandels repareren wordt ook al gedaan door derden als de tesla deur reparatie
Veel andere reparaties aan bijv. de ophanging kun je prima in Hoofddorp laten uitvoeren.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Ik loop tegen de 60 en heb in mijn leven veel auto's gehad. Van Peugeot, tot BMW, van Opel tot Renault.
En nu twee elektrische auto's. Een Nissan Leaf 40 kWh en een Tesla M3 SR+ (50 kWh)

Over de Tesla SeC Duiven geen klagen. 1e keer een kleine reparatie aan een rubbertje van het raam. De tweede reparatie was iets groter. De ranger kwam op mijn bedrijf, maar kon de klachten niet herstellen. Direct afspraak bij SeC (binnen een week) geregeld. Kon nog wel rijden, zo erg was het ook niet, maar ook tweede reparatie prima gedaan. En beiden garantie.

Ik heb het wel anders meegemaakt. Bij BMW (met een prive auto van ruim €60.000) flink geschoffeerd. (Peper)dure beurten waarvan je je afvraagt waarom dat zo duur moet. Reparatie aan de ruit (was weliswaar verzekerd, moest bij de dealer gebeuren) maar de rekening was belachelijk hoog. Bij Renault een keer een nieuwe transmissie moeten kopen van ruim €2500.
De Opel Vectra moest een keer een nieuw stuurhuis hebben. Kosten fl 7000,-- (Gulden is dat idd.) Blij dat de leasemaatschappij dat moest betalen. Dan wordt je niet vrolijk.

De Leaf zit in een onderhoudsprogramma van Nissan (belangrijk ivm garantie) maar ik zie de meerwaarde niet. Gelukkig niet te duur voor vrijwel geen werkzaamheden. (€95 voor 30.000 km beurtje)

Maar tot nu toe bevalt de Tesla als beste van alle auto's die ik gehad heb. (Ook veel beter dan de Leaf)
Maar ben nog lang niet aan een nieuwe toe. Heb nu in 8 maanden 30.000 km gereden, probleemloos.

Volgende auto, als ik nu zou moeten kopen, Tesla.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear and jm71
Wat Tesla doet is niet uniek. Alle grote merken, ongeacht welk product, doen dit zo.
Tesla is niet uniek, nee. Maar toch ook weer wel.
- Systeem geheel zwart, auto weggesleept. "De rekenunit van de TPMS sensoren is nat geworden (?) en stuurde onafgebroken signalen waardoor het hele netwerk is overbelast. U zit buiten de garantie, dus graag afrekenen."
- De magneet van de laadpoort is verroest. "Tja, dat wordt een hele nieuwe unit. En wilt-u dat graag de volgende keer van tevoren melden."
Dit waren evidente constructiefouten, maar daar wil het bedrijf geen verantwoordelijkheid voor nemen. Telkens Eur 1.000+ rekeningen.
 
  • Like
Reactions: dvroegop
Natuurlijk deugt dit niet, maar gelukkig komen er steeds meer bedrijven die wel op component niveau kunnen repareren.
Dit raakt inderdaad aan de kern. Ik heb de converter buiten Tesla kunnen laten repareren. Zolang het dat lukt is er een markt en zal de prijs voor een reparatie in de perken blijven. Voor Tesla-rijders die weten wat ze kunnen doen, tenminste.
Maar bijvoorbeeld de verlaging van de laadsnelheid van oudere modellen? Je bent totaal aan het bedrijf overgeleverd en de geschiedenis toont dat het zich niet schaamt voor misbruik.
Het bedrijf moet veranderen en laten zien dat het redelijk met dit en andere onderwerpen omgaat.
 
  • Like
Reactions: RoaldH
Het verkoop- en servicemodel past gewoon niet bij de meeste mensen.
Het is een nieuwe manier en als je daar niet wil op aanpassen, dan is Tesla inderdaad misschien niets voor jou. Ik vind het schitterend, en ook met de Belgische SeC's niks te klagen. Noch Hasselt, noch Zaventem noch Aartselaar heb ik al dergelijke problemen gehad, en een afspraak boeken via de app geeft me zelfs bij niet-dringende zaken toch binnen de 2 weken een afspraak waarvoor ik niet hemel en aarde voor moet bewegen.

Zolang dat waar blijft, en de concurrentie niet kan bijbenen qua bereik, connectiviteit en autopilot, blijf ik bij Tesla. Het grote probleem voor Tesla is dat mijn X op 125000km nauwelijks slijtage vertoont, terwijl mijn Audi en BMW tegen die kilometerstand aan inwisselen toe waren...
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Status
Not open for further replies.