De voor mij onverklaarbare chaos zit hem in het niet toekennen van VIN nummers. Ik zie echt het complexe werk niet in het koppelen van een bestelling aan een VIN nummer. Dat er achteraf een heel logistiek proces is om die auto effectief tot bij de klant te krijgen, alle begrip voor. Maar nu lijkt het me te veel zoals ze het in België zouden noemen "à l'improviste". We zijn nu februari, alle bestellingen uit december zouden nu toch al lang al een VIN nummer moeten hebben. Dat gaat er bij mij echt niet in. Lijkt me dan ook logisch dat de logistieke rompslomp erachter ook de soep in draait als zo iets gemakkelijk en administratief zelfs niet lukt.
Koppel nu toch gewoon allemaal die bestellingen aan VIN nummers. Via je trackers kan je je klanten dan ook een echte bij benadering leverdatum geven en ga je een verschrikkelijk aantal minder calls binnenkrijgen van mensen die totaal geen zicht hebben op hun levering. Het zou voor veel meer rust in de tent zorgen. Mensen die nu geen VIN nummer hebben krijgen te horen, je kan elke dag opgebeld worden! Maar dat kan even goed nog 2 maand duren. Dat creëert gewoon de ongerustheid.
Geef mij een excelsheet met alle wagens reeds in transit hun config en VIN nummer. Geef mij een excelsheet met alle geconfirmeerde bestellingen en hun config. En ik garandeer u tegen vanavond dat alle 20.000? bestellingen op zijn minst hun VIN nummer hebben. Er even snel door de bocht van uitgegaan dat aan alle huidige bestellingen kan voldaan worden met de wagens reeds geproduceerd en in transit.