TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Model 3 - Afleveringen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by eelcodb, Feb 6, 2019.

  1. Jooop

    Jooop Member

    Joined:
    Dec 20, 2018
    Messages:
    427
    Location:
    Veghel
    Maar...dat zou betekenen dat je wel héél hard en inefficiënt moet rijden om hem leeg te krijgen. Ik weet niet of ik dat wel wil! :D:p

    Maar serieus, ik zal het gaan proberen. En ook ccs superchargen
     
    • Like x 1
    • Love x 1
  2. ElwoodB

    ElwoodB Member

    Joined:
    Dec 20, 2018
    Messages:
    11
    Location:
    Netherlands
    Ik ben er al overheen :). En inderdaad, uitgebreid met de Tesla-mannen kunnen praten, privé tour van de fabriek (alles om maar weer een half uurtje tijd te doden)... Ik ben er niet getraumatiseerd uitgekomen hoor.
     
    • Like x 2
  3. MichelVO

    MichelVO Member

    Joined:
    Aug 17, 2013
    Messages:
    176
    Location:
    Schilde (Belgium)
    Advies aan diegenen die een afspraak hebben, voor afhaling vandaag : bel eerst met Tesla om verrassingen te vermijden.
    Ik had een afspraak om 10 u, gisterenavond verzet naar 11 u, en na contact door mij vanmorgen nogmaals verplaatst.
    Heb nu afgesproken dat ze mij gaan bellen rond de middag als er bevestiging is dat we wagen idd klaar is.
    De "delivery hell" is nog absoluut aanwezig !!!
     
    • Informative x 1
    • Like x 1
  4. Jooop

    Jooop Member

    Joined:
    Dec 20, 2018
    Messages:
    427
    Location:
    Veghel
    Ik heb gehoord dat de mijne helemaal klaar staat maar om voor de verandering niet te voorbarig te zijn laten ze nog even weten of het ECHT 100% gaat gebeuren rond de middag. Misschien kom ik je tegen!
     
    • Like x 1
  5. Rohodo

    Rohodo Member

    Joined:
    Jan 4, 2019
    Messages:
    279
    Location:
    Netherlands
    Mijn (reeds 2 x verschoven) afspraak van vanavond is net ook afgebeld door Tesla. Er was een klein kansje dat het nog ging lukken. Ik heb gevraagd of ze mij aub alleen willen bellen als de auto ook fysiek in Tilburg is en gereed is. Toen ik vroeg of mijn auto al in Tilburg was kon de medewerker daar geen informatie over vinden.
     
  6. eelcodb

    eelcodb Member

    Joined:
    Mar 22, 2015
    Messages:
    737
    Location:
    Nieuwerkerk a/d IJssel
    Het is echt 1 grote chaos... bizar gewoon. Je vraagt je af of er wel is nagedacht over het uitleverproces als er een boot aankomt.....
    Worden weer mooie verhalen in de media zodra die er lucht van krijgen.
     
  7. Rohodo

    Rohodo Member

    Joined:
    Jan 4, 2019
    Messages:
    279
    Location:
    Netherlands
    Ik denk dat andere autobouwers hier inderdaad wat beter mee omgegaan hadden.
     
  8. XxArkayxX

    XxArkayxX Member

    Joined:
    Jan 3, 2019
    Messages:
    114
    Location:
    Lierde
    #28 XxArkayxX, Feb 7, 2019
    Last edited: Feb 7, 2019
    De voor mij onverklaarbare chaos zit hem in het niet toekennen van VIN nummers. Ik zie echt het complexe werk niet in het koppelen van een bestelling aan een VIN nummer. Dat er achteraf een heel logistiek proces is om die auto effectief tot bij de klant te krijgen, alle begrip voor. Maar nu lijkt het me te veel zoals ze het in België zouden noemen "à l'improviste". We zijn nu februari, alle bestellingen uit december zouden nu toch al lang al een VIN nummer moeten hebben. Dat gaat er bij mij echt niet in. Lijkt me dan ook logisch dat de logistieke rompslomp erachter ook de soep in draait als zo iets gemakkelijk en administratief zelfs niet lukt.

    Koppel nu toch gewoon allemaal die bestellingen aan VIN nummers. Via je trackers kan je je klanten dan ook een echte bij benadering leverdatum geven en ga je een verschrikkelijk aantal minder calls binnenkrijgen van mensen die totaal geen zicht hebben op hun levering. Het zou voor veel meer rust in de tent zorgen. Mensen die nu geen VIN nummer hebben krijgen te horen, je kan elke dag opgebeld worden! Maar dat kan even goed nog 2 maand duren. Dat creëert gewoon de ongerustheid.

    Geef mij een excelsheet met alle wagens reeds in transit hun config en VIN nummer. Geef mij een excelsheet met alle geconfirmeerde bestellingen en hun config. En ik garandeer u tegen vanavond dat alle 20.000? bestellingen op zijn minst hun VIN nummer hebben. Er even snel door de bocht van uitgegaan dat aan alle huidige bestellingen kan voldaan worden met de wagens reeds geproduceerd en in transit.
     
    • Like x 1
  9. Jaimevisser

    Jaimevisser Member

    Joined:
    Feb 6, 2019
    Messages:
    171
    Location:
    Heesch
    Als ik tenminste een weeknummer van levering zou kunnen krijgen zou dat al heel fijn zijn. Ik weet niet eens of mijn 3 op de eerste, tweede of derde boot staat (best Dec, 2016 reservering).
     
  10. Baco

    Baco Member

    Joined:
    Jan 29, 2019
    Messages:
    114
    Location:
    Belgium
    Idd, een bestelling matchen met een wagen in transit kan toch zo moeilijk niet zijn???
     
  11. MichelVO

    MichelVO Member

    Joined:
    Aug 17, 2013
    Messages:
    176
    Location:
    Schilde (Belgium)
    Net nog telefoon gehad van Tesla. De Model 3 zijn nu vrachtwagen per vrachtwagen aan het vertrekken in Zeebruggen naar de verschillende adressen. Nog geen enkele aangekomen in Gent. Verwacht is dat in rond 16:00 de auto zou mogen ophalen....
    Verwacht nog een bevestigingstelefoon rond 14:30u. Fingers Crossed.
     
    • Like x 1
  12. Monky

    Monky Member

    Joined:
    Nov 29, 2015
    Messages:
    144
    Location:
    Aalst
    • Like x 3
  13. ebullio

    ebullio Well-Known Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    5,078
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    Aangezien er momenteel slechts 20(?) verschillende combinaties van alle opties mogelijk zijn bij de EU model 3, kan ik me voorstellen dat men de matching van de VIN aan de klant pas doet op het moment dat de klant zegt dat het aflever moment hem schikt. Zo niet dan bellen we de volgende .
     
    • Like x 1
  14. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    6,503
    Location:
    Europe
    Er zijn inderdaad honderden andere sub-optimalisaties te bedenken.

    Minimale onduidelijkheid lijkt mij de beste keuze. Daarom zou ik het systeem van @XxArkayxX prefereren. Als er dan iets mis gaat met 1 auto (VIN) beperkt dat het effect tot dat exemplaar. Lijkt me een basisprincipe. Of, zoals Elon het noemt "First Principles Reasoning'.
     
  15. XxArkayxX

    XxArkayxX Member

    Joined:
    Jan 3, 2019
    Messages:
    114
    Location:
    Lierde
    Hangt er maar van af waar je prioriteit aan geeft eh. In @ebullio zijn plan van aanpak minimaliseer je de tijd dat wagens in delivery centers op afhaling wachten. Je geeft een wagen (en VIN nummer) dan gewoon altijd door naar de eerste die hem onmiddellijk wil komen afhalen. Maar je creëert heel wat onzekerheid en onduidelijkheid bij je klanten. Je Delivery team wordt overspoelt door vragen ipv bezig te zijn met...effectief delivery te doen.

    Als je alles gewoon proper op voorhand matcht kan iedereen zijn wagen gewoon tracken, geen onduidelijkheid, geen calls, rust. Kan dan wel zijn dat een wagen eens een paar dagen in een delivery center staat te wachten omdat het echt niet past om hem te gaan afhalen. Maar denk nu ook weer niet dat er veel cases zullen zijn waar een eigenaar zijn wagen daar een maand gaat laten staan wachten. Zeker niet als ze bij benadering op voorhand reeds weten wanneer hij er zal zijn.
     
  16. Tozz

    Tozz Active Member

    Joined:
    Jan 10, 2018
    Messages:
    2,500
    Location:
    Tynaarlo
    Ik denk dat dat niet realistisch is. Jij zegt "een wagen een paar dagen in delivery center staat". Stel het gaat om 1500 NL auto's per week. Dat zijn er 214 per dag. Verdeeld over 6 Service centers in Nederland zijn 35 auto's per locatie die elke dag de deur uit moeten. Als je daar nou 4 per dag (~10%) niet kwijt kunt doordat de eigenaar geen tijd heeft, dan stapelt dat wel heel snel op.

    Daarnaast, volgens mij is er in Nederland geen Service Center van Tesla die parkeerruimte heeft voor 35 auto's.

    Ik gok zomaar dat je ze bij ICO ook geen dagen kunt laten staan op hun parkeerplaats. Tilburg heeft ook maar beperkt ruimte als je het over deze aantallen hebt. Die auto's moeten echt ASAP weg
     
  17. schonelucht

    schonelucht Well-Known Member

    Joined:
    Mar 10, 2014
    Messages:
    5,080
    Location:
    Nederland
    Die hebben meer dan voldoende plaats. Er zal wel voor afgerekend moeten worden, maar de chaos die je nu creeert heeft ook zijn kost.
     
    • Informative x 1
  18. MarcVG

    MarcVG Member

    Joined:
    Feb 21, 2014
    Messages:
    114
    Location:
    Belgium
    Als het nu nog niet duidelijk is: Elon komt morgen gewoon de eerste bestellingen zelf overhandigen.
    Zijn bezoek van vandaag is verzet naar morgen, vandaar dat jullie datums blijven verschuiven!

    ;)
     
    • Funny x 1
  19. Merijn

    Merijn Active Member

    Joined:
    Jul 10, 2013
    Messages:
    1,782
    Location:
    Den Haag
    Zojuist is de vierde aflever afspraak (19:00u) door Tesla afgezegd, terwijl ik voor de tweede dag op rij eerder op weg naar huis van werk ben.
    Ben er nu echt klaar mee en ben van plan toch naar Tilburg te gaan om de auto op te halen. Hij is betaald, sinds gisteren verzekerd door mij en vanmiddag op mijn naam gezet.
    Ben ik in de Truman show beland...?
     
    • Like x 1
    • Funny x 1
  20. Jooop

    Jooop Member

    Joined:
    Dec 20, 2018
    Messages:
    427
    Location:
    Veghel
    Precies hetzelfde hier. Ben er over 20 minuten.
     

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC