Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat hij er nu al om kan lachen. Beetje socializen met de Tesla mannen, in de keuken meekijken, 1e rang tijdens zo'n mijlpaaltje, Model S meekrijgen... Ik denk dat er genoeg in zijn plaats hadden gewild:)
Ik ben er al overheen :). En inderdaad, uitgebreid met de Tesla-mannen kunnen praten, privé tour van de fabriek (alles om maar weer een half uurtje tijd te doden)... Ik ben er niet getraumatiseerd uitgekomen hoor.
 
  • Like
Reactions: Michel3 and STLL
Advies aan diegenen die een afspraak hebben, voor afhaling vandaag : bel eerst met Tesla om verrassingen te vermijden.
Ik had een afspraak om 10 u, gisterenavond verzet naar 11 u, en na contact door mij vanmorgen nogmaals verplaatst.
Heb nu afgesproken dat ze mij gaan bellen rond de middag als er bevestiging is dat we wagen idd klaar is.
De "delivery hell" is nog absoluut aanwezig !!!
 
Advies aan diegenen die een afspraak hebben, voor afhaling vandaag : bel eerst met Tesla om verrassingen te vermijden.
Ik had een afspraak om 10 u, gisterenavond verzet naar 11 u, en na contact door mij vanmorgen nogmaals verplaatst.
Heb nu afgesproken dat ze mij gaan bellen rond de middag als er bevestiging is dat we wagen idd klaar is.
De "delivery hell" is nog absoluut aanwezig !!!
Ik heb gehoord dat de mijne helemaal klaar staat maar om voor de verandering niet te voorbarig te zijn laten ze nog even weten of het ECHT 100% gaat gebeuren rond de middag. Misschien kom ik je tegen!
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Mijn (reeds 2 x verschoven) afspraak van vanavond is net ook afgebeld door Tesla. Er was een klein kansje dat het nog ging lukken. Ik heb gevraagd of ze mij aub alleen willen bellen als de auto ook fysiek in Tilburg is en gereed is. Toen ik vroeg of mijn auto al in Tilburg was kon de medewerker daar geen informatie over vinden.
 
Mijn (reeds 2 x verschoven) afspraak van vanavond is net ook afgebeld door Tesla. Er was een klein kansje dat het nog ging lukken. Ik heb gevraagd of ze mij aub alleen willen bellen als de auto ook fysiek in Tilburg is en gereed is. Toen ik vroeg of mijn auto al in Tilburg was kon de medewerker daar geen informatie over vinden.
Het is echt 1 grote chaos... bizar gewoon. Je vraagt je af of er wel is nagedacht over het uitleverproces als er een boot aankomt.....
Worden weer mooie verhalen in de media zodra die er lucht van krijgen.
 
De voor mij onverklaarbare chaos zit hem in het niet toekennen van VIN nummers. Ik zie echt het complexe werk niet in het koppelen van een bestelling aan een VIN nummer. Dat er achteraf een heel logistiek proces is om die auto effectief tot bij de klant te krijgen, alle begrip voor. Maar nu lijkt het me te veel zoals ze het in België zouden noemen "à l'improviste". We zijn nu februari, alle bestellingen uit december zouden nu toch al lang al een VIN nummer moeten hebben. Dat gaat er bij mij echt niet in. Lijkt me dan ook logisch dat de logistieke rompslomp erachter ook de soep in draait als zo iets gemakkelijk en administratief zelfs niet lukt.

Koppel nu toch gewoon allemaal die bestellingen aan VIN nummers. Via je trackers kan je je klanten dan ook een echte bij benadering leverdatum geven en ga je een verschrikkelijk aantal minder calls binnenkrijgen van mensen die totaal geen zicht hebben op hun levering. Het zou voor veel meer rust in de tent zorgen. Mensen die nu geen VIN nummer hebben krijgen te horen, je kan elke dag opgebeld worden! Maar dat kan even goed nog 2 maand duren. Dat creëert gewoon de ongerustheid.

Geef mij een excelsheet met alle wagens reeds in transit hun config en VIN nummer. Geef mij een excelsheet met alle geconfirmeerde bestellingen en hun config. En ik garandeer u tegen vanavond dat alle 20.000? bestellingen op zijn minst hun VIN nummer hebben. Er even snel door de bocht van uitgegaan dat aan alle huidige bestellingen kan voldaan worden met de wagens reeds geproduceerd en in transit.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Mad P***y
Net nog telefoon gehad van Tesla. De Model 3 zijn nu vrachtwagen per vrachtwagen aan het vertrekken in Zeebruggen naar de verschillende adressen. Nog geen enkele aangekomen in Gent. Verwacht is dat in rond 16:00 de auto zou mogen ophalen....
Verwacht nog een bevestigingstelefoon rond 14:30u. Fingers Crossed.
 
  • Like
Reactions: Karim DB
De voor mij onverklaarbare chaos zit hem in het niet toekennen van VIN nummers. Ik zie echt het complexe werk niet in het koppelen van een bestelling aan een VIN nummer. Dat er achteraf een heel logistiek proces is om die auto effectief tot bij de klant te krijgen, alle begrip voor. Maar nu lijkt het me te veel zoals ze het in België zouden noemen "à l'improviste". We zijn nu februari, alle bestellingen uit december zouden nu toch al lang al een VIN nummer moeten hebben. Dat gaat er bij mij echt niet in. Lijkt me dan ook logisch dat de logistieke rompslomp erachter ook de soep in draait als zo iets gemakkelijk en administratief zelfs niet lukt.

Koppel nu toch gewoon allemaal die bestellingen aan VIN nummers. Via je trackers kan je je klanten dan ook een echte bij benadering leverdatum geven en ga je een verschrikkelijk aantal minder calls binnenkrijgen van mensen die totaal geen zicht hebben op hun levering. Het zou voor veel meer rust in de tent zorgen. Mensen die nu geen VIN nummer hebben krijgen te horen, je kan elke dag opgebeld worden! Maar dat kan even goed nog 2 maand duren. Dat creëert gewoon de ongerustheid.

Geef mij een excelsheet met alle wagens reeds in transit hun config en VIN nummer. Geef mij een excelsheet met alle geconfirmeerde bestellingen en hun config. En ik garandeer u tegen vanavond dat alle 20.000? bestellingen op zijn minst hun VIN nummer hebben. Er even snel door de bocht van uitgegaan dat aan alle huidige bestellingen kan voldaan worden met de wagens reeds geproduceerd en in transit.
Aangezien er momenteel slechts 20(?) verschillende combinaties van alle opties mogelijk zijn bij de EU model 3, kan ik me voorstellen dat men de matching van de VIN aan de klant pas doet op het moment dat de klant zegt dat het aflever moment hem schikt. Zo niet dan bellen we de volgende .
 
  • Like
Reactions: Michel3
Aangezien er momenteel slechts 20(?) verschillende combinaties van alle opties mogelijk zijn bij de EU model 3, kan ik me voorstellen dat men de matching van de VIN aan de klant pas doet op het moment dat de klant zegt dat het aflever moment hem schikt. Zo niet dan bellen we de volgende .
Er zijn inderdaad honderden andere sub-optimalisaties te bedenken.

Minimale onduidelijkheid lijkt mij de beste keuze. Daarom zou ik het systeem van @XxArkayxX prefereren. Als er dan iets mis gaat met 1 auto (VIN) beperkt dat het effect tot dat exemplaar. Lijkt me een basisprincipe. Of, zoals Elon het noemt "First Principles Reasoning'.
 
Hangt er maar van af waar je prioriteit aan geeft eh. In @ebullio zijn plan van aanpak minimaliseer je de tijd dat wagens in delivery centers op afhaling wachten. Je geeft een wagen (en VIN nummer) dan gewoon altijd door naar de eerste die hem onmiddellijk wil komen afhalen. Maar je creëert heel wat onzekerheid en onduidelijkheid bij je klanten. Je Delivery team wordt overspoelt door vragen ipv bezig te zijn met...effectief delivery te doen.

Als je alles gewoon proper op voorhand matcht kan iedereen zijn wagen gewoon tracken, geen onduidelijkheid, geen calls, rust. Kan dan wel zijn dat een wagen eens een paar dagen in een delivery center staat te wachten omdat het echt niet past om hem te gaan afhalen. Maar denk nu ook weer niet dat er veel cases zullen zijn waar een eigenaar zijn wagen daar een maand gaat laten staan wachten. Zeker niet als ze bij benadering op voorhand reeds weten wanneer hij er zal zijn.
 
Als je alles gewoon proper op voorhand matcht kan iedereen zijn wagen gewoon tracken, geen onduidelijkheid, geen calls, rust. Kan dan wel zijn dat een wagen eens een paar dagen in een delivery center staat te wachten omdat het echt niet past om hem te gaan afhalen. Maar denk nu ook weer niet dat er veel cases zullen zijn waar een eigenaar zijn wagen daar een maand gaat laten staan wachten. Zeker niet als ze bij benadering op voorhand reeds weten wanneer hij er zal zijn.

Ik denk dat dat niet realistisch is. Jij zegt "een wagen een paar dagen in delivery center staat". Stel het gaat om 1500 NL auto's per week. Dat zijn er 214 per dag. Verdeeld over 6 Service centers in Nederland zijn 35 auto's per locatie die elke dag de deur uit moeten. Als je daar nou 4 per dag (~10%) niet kwijt kunt doordat de eigenaar geen tijd heeft, dan stapelt dat wel heel snel op.

Daarnaast, volgens mij is er in Nederland geen Service Center van Tesla die parkeerruimte heeft voor 35 auto's.

Ik gok zomaar dat je ze bij ICO ook geen dagen kunt laten staan op hun parkeerplaats. Tilburg heeft ook maar beperkt ruimte als je het over deze aantallen hebt. Die auto's moeten echt ASAP weg
 
Zojuist is de vierde aflever afspraak (19:00u) door Tesla afgezegd, terwijl ik voor de tweede dag op rij eerder op weg naar huis van werk ben.
Ben er nu echt klaar mee en ben van plan toch naar Tilburg te gaan om de auto op te halen. Hij is betaald, sinds gisteren verzekerd door mij en vanmiddag op mijn naam gezet.
Ben ik in de Truman show beland...?
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Tozz and Zuid5.nl
Zojuist is de vierde aflever afspraak (19:00u) door Tesla afgezegd, terwijl ik voor de tweede dag op rij eerder op weg naar huis van werk ben.
Ben er nu echt klaar mee en ben van plan toch naar Tilburg te gaan om de auto op te halen. Hij is betaald, sinds gisteren verzekerd door mij en vanmiddag op mijn naam gezet.
Ben ik in de Truman show beland...?
Precies hetzelfde hier. Ben er over 20 minuten.