Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist duidelijke uitleg gekregen wat het nu betekent dat ik een creditnota en document van grijze markt in mijn account geplaatst heb gekregen. Daarbij staat ook "aangevinkt" dat ik betalingsgegevens moet controleren en die moet verzenden.
Het betekent "slechts"dat de Tesla op de persoon is gelinkt en zeker onderweg is. Zij kennen echter bewust geen VIN toe om flexibiliteit te houden in het uitleveringsproces. Er werd bewust niet gezegd op welke boot de Tesla dan staat (terwijl eerder vessel 10 was aangegeven). Prima. Ik wacht af. Kan dus ook vessel 8 zijn:cool:
 
Ik vind dat je echt een mooie uitvoering hebt gekozen.
Heb nu een pearl white awd met 19" besteld. Heb de levering van as zaterdag naar 5 maart verzet. As vrijdag hoop ik een awd met 19 inch van een vriend te mogen "proeven" omdat ik sterk twijfel over een P.
Grote kans dat ik as vrijdag mijn bestelling probeer te annuleren en een P bestel in de uitvoering zoals jij hem hebt gekozen!
kan dat zo maar? je kan toch niet meer wijzigen na een bepaalde datum?
 
kan dat zo maar? je kan toch niet meer wijzigen na een bepaalde datum?
Als het goed is heb ik dat vanmiddag gedaan:
Heb mijn awd geannuleerd: kenteken al bekend en zou hem 5 maart halen.
Zeer vriendelijke medewerker die ik een mail had gestuurd, belde mij vanmiddag enthousiast op en verzekerde mij dat ik de 2000 euro teruggestort krijg. Ik had inmiddels een M3P geconfigureerd en een aanbetaling via CC gedaan. Er was wel een reservering gemaakt voor Tesla, maar in mijn account kwam dat niet door. Ook dit lijkt hij in orde te hebben gemaakt en staat nu in mijn account.
Er staan nu nog wel 2 M3's in mijn account;)

Ben benieuwd waar mijn bestelde pearl white met 19" naar toe gaat.....
IMG_1650.jpg
 
  • Like
Reactions: Onno
Zijn er nog meer mensen die bij Mistergreen in de zgn club van 1000 al 2 jaar een reservering hebben staan en bevestigd maar nog geen idee hebben wanneer de T3 nu zal worden geleverd?? vraag me af hoe transparant dit proces is?
 
@Etien De club van 1000 word volgens mij niet echt speciaal behandeld door Tesla. Het lijkt er op dat MrGreen iets sneller uitgeleverd krijgt omdat ze de administratie sneller op orde hadden (misschien ervaring met Tesla?), maar verder valt er geen pijl op te trekken.
 
@Etien De club van 1000 word volgens mij niet echt speciaal behandeld door Tesla. Het lijkt er op dat MrGreen iets sneller uitgeleverd krijgt omdat ze de administratie sneller op orde hadden (misschien ervaring met Tesla?), maar verder valt er geen pijl op te trekken.
Van een speciale behandeling merk ik niks. Er zijn al een kleine 15 auto’s uitgeleverd aan MGreen naar verluidt. Ik ben volgens Tesla pas in maart aan de beurt (boot 5), mijn bestelling is pas 9-1 doorgekomen (foutje gemaakt begin december waardoor de order niet was doorgezet). Ik merk niks van enige voorrang, hooguit dat ze bij MGreen richting Tesla de boel goed op orde hebben administratief gezien.
 
Ok, goed om wat ervaringen te horen. Maar hoe kan ik de status van mijn T3 dan checken? via MrGreen hoor ik niets en ik heb zover ik weet geen reserveringsnummer oid waarmee ik bij Tesla kan aankloppen? Of kan ik dat ergens vinden of staat het op mijn naam???
 
Ok, goed om wat ervaringen te horen. Maar hoe kan ik de status van mijn T3 dan checken? via MrGreen hoor ik niets en ik heb zover ik weet geen reserveringsnummer oid waarmee ik bij Tesla kan aankloppen? Of kan ik dat ergens vinden of staat het op mijn naam???
Mister Green kent wel jouw reserveringsnummer. Maar ik kan je uit eigen ervaring melden dat je in het gunstigste geval niet veel verder zult komen dan “hij staat of gaat op bootje x”. Wat ik geruststellend vind is dat i.t.t. bij andere leasemaatschappijen MG al vrij vroeg administratief alles op orde lijkt te hebben met Tesla. Ik zou net als ik onder een steen kruipen en zachtjes snikkend wachten op het verlossende mailtje of SMSje.
 
Volgens onze sheet zouden er minimaal 10 mensen hun Model 3 ophalen gisteren, 23 februari. Er is er slechts 1 op kenteken gezet op die dag. Dus, of ze zetten ze (een dag) eerder op kenteken, of er zijn een heleboel leveringen niet doorgegaan, of de RDW database loopt echter (wel vandaag upgedate staat er).

Mijn M3 is ook op vrijdag op kenteken gezet en zaterdag geleverd. De vrijdagen laten ook allemaal een piek zien bij de RDW volgens mij.
 
Zojuist duidelijke uitleg gekregen wat het nu betekent dat ik een creditnota en document van grijze markt in mijn account geplaatst heb gekregen. Daarbij staat ook "aangevinkt" dat ik betalingsgegevens moet controleren en die moet verz:cool:enden.
Het betekent "slechts"dat de Tesla op de persoon is gelinkt en zeker onderweg is. Zij kennen echter bewust geen VIN toe om flexibiliteit te houden in het uitleveringsproces.

Vandaag ook het extra vinkje gekregen, zou er dan toch een "match" zijn???????:)
verder nog geen factuur of ander nieuws...
Its a Match.jpg
 
Zojuist Stella en haar man even op gang geholpen met haar eerste SuperCharger bezoekje.
Mooie donkergrijze Model 3 met 19” velgen, zaterdag opgehaald. (Ze lezen hier wel mee, maar geen useraccount.)

Altijd even puzzelen om de juiste stall te vinden; met CCS plug en ongedeeld.

Fantastische laadsnelheid, bij SoC van bijna 20% een mooie 121 kW!
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Yep. De heenreis al met ABRP gepland en daar werd ik erg blij van!
Ik hetzelfde, maar dan de andere kant op. Eind mei naar de Lot in Frankrijk. 3 laadstops volgens ABRP... dat viel me enorm mee.
Hopelijk zijn er bij de CCS palen bij de SuC's niet teveel andere gebruikers. Bij het huisje aan de 220V en aan publieke palen in de dorpjes telkens wat bijladen. We zullen zien.