Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik rij sedert eind juni met een M3 SR+ en heb hierbij een vraagje. Als ik mijn ruitenwissers laat sproeien dan komt er precies enkel rechts vooraan sproeivloeistof uit. Klopt het dat dit enkel via rechts komt? Ik zou verwachten dat er ook van links wordt gesproeid? Of is dit normaal?
 
Ik rij sedert eind juni met een M3 SR+ en heb hierbij een vraagje. Als ik mijn ruitenwissers laat sproeien dan komt er precies enkel rechts vooraan sproeivloeistof uit. Klopt het dat dit enkel via rechts komt? Ik zou verwachten dat er ook van links wordt gesproeid? Of is dit normaal?
Lijkt bij mij hetzelfde, maar ik ondervind er geen last van. (ook sinds juni, M3AWD)
 
- Hoeveel personen gaan een M3 in N krijgen zonder uitleg en/of handleiding ?
- Uitschakelen van de ruitenwissers.
- zorgen dat de wagen op slot is zodat de laadklep niet openspringt
- in de bestuurderszetel zetel blijven zitten en jouw gewicht dus niet verplaatsen om iets te grijpen/reinigen/verplaatsen

Klinkt alsof een “carwash” mode best handig zou zijn naast een “valet” mode.
 
  • Like
Reactions: Mday
Ik heb gisteren sms gekregen voor levering M3.

Echter wordt deze in Tilburg uitgeleverd in plaats van Groningen (Groningen had ik opgegeven en staat ook op de factuur als afleveradres).

Vandaag contact gehad met Delivery. Kreeg ik een vreemd verhaal over een serie auto's waarvan de koplampen in Tilburg omgezet worden en daardoor in Tilburg uitgeleverd worden. Ze kunnen hem niet naar Groningen brengen...... En ik.moet dus naar Tilburg om hem op te halen. Er wordt mij geen andere optie geboden.

Ik vraag me af of anderen ook deze ervaring hebben. Ik vind het maar vreemd, zie regelmatig m3's op een trailer onderweg naar Groningen.
 
Ik heb gisteren sms gekregen voor levering M3.

Echter wordt deze in Tilburg uitgeleverd in plaats van Groningen (Groningen had ik opgegeven en staat ook op de factuur als afleveradres).

Vandaag contact gehad met Delivery. Kreeg ik een vreemd verhaal over een serie auto's waarvan de koplampen in Tilburg omgezet worden en daardoor in Tilburg uitgeleverd worden. Ze kunnen hem niet naar Groningen brengen...... En ik.moet dus naar Tilburg om hem op te halen. Er wordt mij geen andere optie geboden.

Ik vraag me af of anderen ook deze ervaring hebben. Ik vind het maar vreemd, zie regelmatig m3's op een trailer onderweg naar Groningen.
Zie mijn eerdere post, ik heb exact hetzelfde verhaal gekregen. Dus ik ga aanstaande maandag naar Tilburg om de M3 op te halen.
 
Hoi, mijn eerste post hier.

Zelfde verhaal als Gerhard en Gilnolce. Eind juli besteld (M3 LR AWD rood, 18", zwart interieur, trekhaak, prive koop) en gistermiddag SMS gekregen dat we op 'm op 11 september kunnen ophalen, in Tilburg. Ondanks eerdere afspraak (ook op factuur) dat 'ie in Groningen afgeleverd zou worden. Extra irritant: we wonen op wandelafstand van 't SeC in Groningen. Vanmiddag langsgefietst, tamelijk onsamenhangend verhaal gekregen over "lampen vervangen", te weinig trailers, trailers zat, transport te duur, transport niet duur, alles via Tilburg, toch direct uit Zeebrugge, in de weg in Tilburg, niet in de weg in Tilburg, beslissing van Elon Musk zelf, mailen met collega's in Tilburg, etc. Maarrrr dat ze hun best gaan doen. Dat wekte dus niet erg veel vertrouwen...

Vooralsnog ook geen enkel succes in 't zélf bereiken van Delivery. Voicemail ingesproken, gemaild, ge-sms'd – geen reactie. Geen idee wanneer we nu wel/niet horen wanneer we 'm hier/daar kunnen ophalen. Verkoper meldde overigens dat er sinds afgelopen weekend tientallen klanten dezelfde locatiewissel meegedeeld hebben gekregen.

Tesla zal 't best druk hebben, maar om nu daarom de auto's maar niet eens meer in de buurt van de klant brengen lijkt me niet correct. Wat mij betreft een slechte start van Tesla als serieuze leverancier – tot zover de voorpret.

(leugens, ik heb nog steeds een hoop voorpret)
 
  • Informative
Reactions: Suriman
Ook mijn eerste en waarschijnlijk laatste post hier.
Want ik heb vanochtend een m3 lr rwd in ontvangst genomen in Groningen. Inventory auto, 31/7 besteld.
Oudere VIN (rwd) en zal misschien daarom wel niet geraakt zijn door dat probleem van die koplampen.

Door alle berichten op dit forum en elders had ik me wat zorgen gemaakt over de aflevering maar de service was klasse, ze namen uitgebreid de tijd om alles door te nemen met me en het was al met al een leuke ervaring.
In de periode tussen de bestelling en aflevering had ik een paar keer vragen en die zijn ook telkens keurig behandeld.

Ik heb geen ervaring met Tilburg maar als ik de berichten zo lees lijkt het daar intussen wel een andere wereld!

Misschien is het mogelijk om je bestelling te koppelen aan een andere VIN die wel in Groningen kan worden uitgeleverd - maar ik kan me voorstellen dat je niet nog langer wilt wachten..
 
Op mijn eindfactuur staat 6 september als geplande afleverdatum, dus die dag staat al een hele tijd rood omcirkeld in mijn agenda. Nu is het nog maar 3 nachtjes slapen en ik heb nog steeds niets van Tesla vernomen. Is dat normaal? Wat is jullie ervaring?
Wanneer had je besteld?

Je hoort een SMS te ontvangen eigenlijk minimaal 5 werkdagen van tevoren.
Daarvoor krijg je een mail waarin ze uitleggen hoe het te werk gaat, dat je per SMS een voorstel krijgt wat je moet beantwoorden.
Na die mail, heb ik gelezen, dat mensen voor de SMS in hun account en in een mogelijke tweede mail al een datum zien wanneer de auto gaat worden afgeleverd.
Ook ontvang je meer documenten in het geval van financial lease voor je tennaamstelling en verzekering e.d.

Ik heb besteld via een Leasemaatschappij, voor mij werkt het iets anders. Dus als iemand anders bovenstaande kan corrigeren, graag.
 
Hoi, mijn eerste post hier.

Zelfde verhaal als Gerhard en Gilnolce. Eind juli besteld (M3 LR AWD rood, 18", zwart interieur, trekhaak, prive koop) en gistermiddag SMS gekregen dat we op 'm op 11 september kunnen ophalen, in Tilburg. Ondanks eerdere afspraak (ook op factuur) dat 'ie in Groningen afgeleverd zou worden. Extra irritant: we wonen op wandelafstand van 't SeC in Groningen. Vanmiddag langsgefietst, tamelijk onsamenhangend verhaal gekregen over "lampen vervangen", te weinig trailers, trailers zat, transport te duur, transport niet duur, alles via Tilburg, toch direct uit Zeebrugge, in de weg in Tilburg, niet in de weg in Tilburg, beslissing van Elon Musk zelf, mailen met collega's in Tilburg, etc. Maarrrr dat ze hun best gaan doen. Dat wekte dus niet erg veel vertrouwen...

Verhaal dat ik vorige week gehoord heb: er is een boot gekomen met 4000 M3's met US koplampen. Er moest een vliegtuig komen met dus 4000 paren koplampen die in Zeebrugge vervangen moesten worden. Die auto's konden dus niet tijdig worden gedistribueerd, maar deze moeten wel in september uitgeleverd worden. Vrachtwagen naar Groningen doet er meer dan 2x zo lang over vanuit Zeebrugge dan naar Tilburg, dus als je ze in Tilburg zet kan je er 2x zoveel uitleveren als dat je ze naar Groningen zou brengen.

Ik had bij de bestelling gekozen voor Tilburg, dat stond ook op de eerste factuur. Daarna een nieuwe factuur gekregen met uitlevering in Amsterdam er op. Nu bij de datum toch weer Tilburg. Ik vind het prima, gelijk een lekker ritje terug om alles uit te proberen. Wellicht ook even een stopje bij een een SuC maken.
 
Snel vraagje aan zij die reeds besteld hebben: ik begrijp uit eerdere posts dat je tijdens het bestelproces kan kiezen om pas vanaf een bepaalde datum uit te leveren (ie. na afloop huidige lease). Klopt dat, want ik zie die optie niet direct ergens staan in het formulier, maar mogelijks ben ik niet ver genoeg gegaan in het proces?
 
Wanneer had je besteld?

Je hoort een SMS te ontvangen eigenlijk minimaal 5 werkdagen van tevoren.
Daarvoor krijg je een mail waarin ze uitleggen hoe het te werk gaat, dat je per SMS een voorstel krijgt wat je moet beantwoorden.
Na die mail, heb ik gelezen, dat mensen voor de SMS in hun account en in een mogelijke tweede mail al een datum zien wanneer de auto gaat worden afgeleverd.
Ook ontvang je meer documenten in het geval van financial lease voor je tennaamstelling en verzekering e.d.

Ik heb besteld via een Leasemaatschappij, voor mij werkt het iets anders. Dus als iemand anders bovenstaande kan corrigeren, graag.

Ik had hem 30 juni bestel (zakelijk, niet via LM) en toen stond er "verwachte levering augustus" in beeld. Vervolgens in de eindfactuur in mijn account dus 6 september. Is het dan heel gek dat ik eerst verwacht dat ie in augustus geleverd wordt en vervolgens 6 september?

Ik heb overigens nog geen SMS ontvangen, dus voor de zekerheid heb ik maar even mijn mobiel nummer aangepast met +31 ervoor. Daar zal het toch niet aan liggen.

geduld, geduld, geduld...
 
Die levertijd op de website zegt werkelijk niets. Tot vlak voor de laatste week van augustus stond daar levering augustus, terwijl mij op 20 juli bij bestellen al werd verteld dat augustus helemaal niet haalbaar zou zijn. Die 6 september lijkt me dan dus niet per sé heel raar.

Je kan het snelste even bij ze langs rijden als je in de buurt woont als je zeker wilt weten of alles goed zit, of anders via de chat, als je gaat bellen heb je mogelijk meer geduld nodig.
 
Die levertijd op de website zegt werkelijk niets. Tot vlak voor de laatste week van augustus stond daar levering augustus, terwijl mij op 20 juli bij bestellen al werd verteld dat augustus helemaal niet haalbaar zou zijn. Die 6 september lijkt me dan dus niet per sé heel raar.

Je kan het snelste even bij ze langs rijden als je in de buurt woont als je zeker wilt weten of alles goed zit, of anders via de chat, als je gaat bellen heb je mogelijk meer geduld nodig.

Ja, ik had al met ze gechat, maar die verwezen mij door naar [email protected]. Vorige week gemaild, maar geen reactie. Alleen een auto-reply dat het heel druk is en dat je per SMS op de hoogte wordt gebracht. Om even langs te rijden woon ik te ver uit de buurt.
 
Het verschilt inderdaad nogal wat voor chat-medewerker je treft. De ene verwijst je meteen door naar DeliveryNL (waar je inderdaad praktisch niks aan hebt), een ander geeft wel nuttige informatie. Gewoon later nog eens proberen. Bellen lukt ook nog wel eens, maar dan kan je het beste gewoon vroeg op de dag bellen.
 
En door al die chats, telefoontjes en mails is de totale organisatie nog verder over de zeik dan dat ze al zijn met die enorme aantallen bestellingen. Op je bestelpagina staat helder dat Tesla contact met je op neemt voor een aflever datum. Zolang je die pagina hebt met een RN nummer is het gewoon wachten!

Snap niet dat iedereen zo gestresst is. Als je een ICE besteld hoor je ook maanden niks van je dealer en als je een andere EV besteld is het vaak een jaar wachttijd....

Geduld is een schone zaak!!!

(snap natuurlijk dat als je al maanden wacht op een RN nummer of je levering wordt telkens verplaatst dat je in de actie modus schiet)
 
  • Disagree
Reactions: Marker78
Hoe kom je aan die datum? Heeft Tesla dat ge-smst?

De mijne wordt ook 'deze week' geleverd. Gezien alle berichten een mail naar mijn leasemij gestuurd en aangegeven dat ik nog niks gehoord heb en dus vrolijk in mijn huidige auto blijf rijden totdat ik bericht van Tesla krijg. En als ze daar een probleem mee hebben, ze zelf maar contact met Tesla moeten opnemen.

Simpel: GEEN SMS? GEEN LEVERING!
 
  • Disagree
Reactions: Marker78