Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Was weer een bijzondere dag. Vanmorgen mijn manager gevraagd om te sms'en na Tesla. Na een uurtje werd er terug gebeld en dat alles zou worden geregeld.

In de middag belt medewerker van afgelopen vrijdag terug met een ander verhaal. Zij refereerde blijkbaar naar mijn oude originele bestelling. Deze zou al lang zijn geannuleerd, zei de LM. De verwarring had dus te maken met twee accounts en één bestelling.

Einde van de dag een beter telefoontje, weer andere medewerker :) Delivery uit A'dam belde. De auto, long range RWD met vin is aan mijn originele account gekoppeld. Levering aankomende woensdag, mits de administratie in orde is. Ging waarschijnlijk wel lukken zei de medewerker.

Werd gelukkig door drie medewerkers zelf keurig terug gebeld, dat scheelt al heel veel ergenis. Ergens deze week eindelijk de Tesla, denk ik...... :)
 
Ik vind dat nog steeds allemaal geen goed excuus..

Ik heb de handleiding doorgenomen en de filmpjes gekeken, er zijn altijd zaken die je mist; ik wist niet hoe ik mijn stoel precies moest afstellen, en ook bijv hoe ik mijn handschoenenkastje moest openen. Zo zijn er tal van andere kleine dingetjes die je vast wel tussen de regels door kunt lezen maar die je mist en graag even uitgelegd krijgt..

Zeg uh, heb nog geen proefrit gemaakt, Ben er een keer in gaan zitten. Daar heb je echt geen uitleg voor nodig. Of je moet heel erg 55+ zijn.

Gebrek aan service dat is duidelijk, maar om met die Tesla te rijden heb je die niet nodig.

Wel om te weten wanneer je de auto krijgt
 
Zeg uh, heb nog geen proefrit gemaakt, Ben er een keer in gaan zitten. Daar heb je echt geen uitleg voor nodig. Of je moet heel erg 55+ zijn.

Jammer dat je meteen zo denigrerend reageert, anyway,

Zaken waar ik niet meteen uit kwam:

-laadkabeltjes voor telefoons ontbraken (schijnen niet meer inclusief te zijn sinds kort)
-stoel naar voren/achter verstellen kon ik niet snel vinden
-dashboardkastje openen was ff zoeken
 
Zeg uh, heb nog geen proefrit gemaakt, Ben er een keer in gaan zitten. Daar heb je echt geen uitleg voor nodig. Of je moet heel erg 55+ zijn.

Gebrek aan service dat is duidelijk, maar om met die Tesla te rijden heb je die niet nodig.

Wel om te weten wanneer je de auto krijgt

Je hebt helemaal gelijk echter duidt het op weinig respect tov je klant. Misschien kunnen ze ineens de keycard opsturen met de post en dat je hem dan kan gaan halen in Zeebrugge aan de haven. Scheelt ook ineens enkele SECs en je gebruikt gewoon de app voor de zaken die rechtgetrokken moeten worden.:D

Eigenlijk, als je er zo over nadenk, duidelijk voor de klant en goedkoper voor Tesla....win win...Hmm..mss Moët Ik eens naar Elon tweeten... :cool:
 
Jammer dat je meteen zo denigrerend reageert, anyway,

Zaken waar ik niet meteen uit kwam:

-laadkabeltjes voor telefoons ontbraken (schijnen niet meer inclusief te zijn sinds kort)
-stoel naar voren/achter verstellen kon ik niet snel vinden
-dashboardkastje openen was ff zoeken

Welkom in de nieuwe wereld, effe kijken op YouTube en je vind het antwoord.

Niks denigrerend bedoeld, Tesla is een gamechanger. En als je dat niet bevalt blijf er weg.

Ze gaan het echt niet veranderen.

Zou me niet verbazen als ze de model 1 via Coolbleu gaan leveren.
 
  • Disagree
Reactions: Lt. J. Dangle
Zeg uh, heb nog geen proefrit gemaakt, Ben er een keer in gaan zitten. Daar heb je echt geen uitleg voor nodig. Of je moet heel erg 55+ zijn.

Belachelijke uitleg. Niet iedere Tesla eigenaar is een (technologische) nerd. Ik ben blij dat ik een degelijke uitleg gekregen heb en dat ik ook de mogelijkheid had om vragen te stellen. Ik zou je graag eens in een carwash zien zonder dat je enige uitleg of de handleiding gekregen hebt...
 
  • Like
Reactions: Adm and Mday
Belachelijke uitleg. Niet iedere Tesla eigenaar is een (technologische) nerd. Ik ben blij dat ik een degelijke uitleg gekregen heb en dat ik ook de mogelijkheid had om vragen te stellen. Ik zou je graag eens in een carwash zien zonder dat je enige uitleg of de handleiding gekregen hebt...
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat je moet weten voor een carwash...
 
Welkom in de nieuwe wereld, effe kijken op YouTube en je vind het antwoord.

Ivm de wagen geef ik je 100% gelijk, maar daar stop het “game changen” dan toch voorlopig in mijn nederige opinie :rolleyes: .... van geen hout meer pijlen kunnen maken, mag jij dan wel als game changing beschouwen, ik deel die mening niet en zal het ook niet goedpraten hier niet tegenstaande dat ik het Tesla wel vergeef aangezien ze zo’n fijn kar in elkaar hebben geknutseld!

En als je dat niet bevalt blijf er weg.

Maar toch nog beetje denigrerend precies ... rechtstreeks uit de visie van Tesla overgenomen :D
 
  • Like
Reactions: MaSansky
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat je moet weten voor een carwash...

- Hoeveel personen gaan een M3 in N krijgen zonder uitleg en/of handleiding ?
- Uitschakelen van de ruitenwissers.
- zorgen dat de wagen op slot is zodat de laadklep niet openspringt
- in de bestuurderszetel zetel blijven zitten en jouw gewicht dus niet verplaatsen om iets te grijpen/reinigen/verplaatsen

Indien je nog andere tips hebt, dan mag je gerust aanvullen. Ik heb de handleiding nog niet doorgenomen...
 
Pittige discussie weer...mag misschien wel iets vriendelijker?

Ik begrijp prima dat Tesla (noodgedwongen) veel zaken anders aan (moet) pakken dan de bedrijven die al tijden auto's verkopen. Natuurlijk probeert Tesla het krappe budget voor verkoop/aflever/service medewerkers te verkopen als innovatief, gamechanging, modern, etc...maar het blijft een tekortkoming mooi verkopen. Daar is niets mis mee vind ik, maar een beetje bewust hiervan zijn, is ook niet erg.

Ik zie ook reacties waardoor bij mij een gevoel ontstaat dat het een eer zou zijn een Tesla te mogen kopen. Zo zie ik het niet. Iemand wil veel geld van mij hebben en daar mag men hun best voor doen. Een te arrogante houding zal in een meer volwassen markt, tegen je kunnen gaan werken. Je wilt als merk toch graag dat men over 3-5 jaar weer een auto bij je koopt?

In principe zou je al alle mensen je producten moeten willen verkopen en daarbij het juiste gevoel willen opwekken. Tesla wekt natuurlijk de beste gevoelens op met hun producten zelf. Het zijn machtige machines en nog mooi ook. De koopbeleving is ook leuk en prima via de website. Maar dan willen veel mensen "domme" vragen kunnen stellen aan een medemens. De een omdat hij twijfelt door nieuws in de Telegraaf, de ander uit onzekerheid omdat van alles wel erg technisch lijkt. Daar moet gewoon ruimte voor zijn. Zeker wanneer iemand zo ontzettend veel geld gaat uitgeven. Na het bestellen gebeurt er van alles in je mailbox, je SMS box en je Tesla-account...en lang niet alles lijkt in de juiste volgorde te gaan, of is even duidelijk. Daar willen mensen dan ook over bellen...omdat ze graag alles netjes geregeld willen hebben.

Het ophalen zelf zou een feestje moeten zijn. Voor velen is dat ook het geval gelukkig, maar een beetje persoonlijke aandacht van Tesla kan geen kwaad. In een hal je auto opzoeken en het zelf maar uitzoeken...want het is druk, lijkt me niet het gevoel dat je mee wilt geven. Sommigen vinden het wel prettig om zelf naar de auto te lopen en te bekijken, anderen willen liever begeleiding. Die keuze moet toch mogelijk zijn?

De afleververhalen zijn wisselend succesvol, waarbij vooral blijkt dat je kritisch/assertief moet zijn op het moment zelf. Je hebt eigenlijk geen mogelijkheden aanvullende punten toe te voegen na aflevering (flexibiliteit lijkt te verschillen per geval/locatie) en Service wil alleen duurdere opleverpunten oppakken met een opdracht van Delivery. Daar moeten mensen scherp op zijn. Je verhoogt je kansen op een prettige afronding bij afleverpunten als je ervoor zorgt dat Delivery daadwerkelijk de opdracht inschiet en jij een cc hiervan krijgt.

Als ik het forum zo lees, dan lijken er vooral cosmetische issues te zijn (laadklepjes, rubbers, lijmresten, swirls, lakissues, chrome strips)...dat is helemaal niet slecht. De laatste maand in het kwartaal is net begonnen...delivery madness begins... :)
 
Model 3 performance op 23/7 besteld via Alphabet. Zwarte kleur binnen en buiten, geen full autopilot. Leveringsrestrictie was tot 1/9, dus hoop snel wat te horen. Nog geen VIN in de source code. Paar weken geleden Tesla gemaild omdat ze 2 weken voor de restrictie datum zouden gaan kijken of die op voorraad is, op de boot, etc. Nooit reactie gehad..

Fijn dat uit dit topic blijkt dat het goed is de auto grondig te inspecteren bij aflevering. Ik was dat helemaal niet gewend dus ga zeker de tijd nemen hiervoor.
 
Model 3 performance op 23/7 besteld via Alphabet. Zwarte kleur binnen en buiten, geen full autopilot. Leveringsrestrictie was tot 1/9, dus hoop snel wat te horen. Nog geen VIN in de source code. Paar weken geleden Tesla gemaild omdat ze 2 weken voor de restrictie datum zouden gaan kijken of die op voorraad is, op de boot, etc. Nooit reactie gehad..

Fijn dat uit dit topic blijkt dat het goed is de auto grondig te inspecteren bij aflevering. Ik was dat helemaal niet gewend dus ga zeker de tijd nemen hiervoor.
Heb dit nu al paar keer gelezen, maar wellicht toch even een domme vraag...
Wat is een leveringsrestrictie?
 
Vandaag een aflever afspraak gekregen voor aanstaande maandag om 18 uur, alleen is de locatie gewijzigd van Groningen naar Tilburg.
De reden hiervoor is dat op dit moment een aantal type M3's verkeerde (Amerikaanse) mistlampen hebben die vervangen moeten worden. waardoor transport naar Groningen lastig werd. Uiterlijk 1 dag van te voren hoor ik of de planning nog wijzigt. Wijzigingen op de dag zelf wordt met een auto die al in Tilburg is, als erg onwaarschijnlijk geacht, vertelde de klantgerichte medewerker van Tesla mij.
 
Iets wat in de nieuwe wereld misgaat.

Auto mag pas geleverd worden vanaf.

Bij Tesla betekent dat dat pas vanaf die datum een auto voor je gezocht wordt.

Wordt gedaan om te voorkomen dat je de auto krijgt voordat de oude lease voorbij is.

Dit is niet juist, zoals Tesla ook aan geeft in de welkomsmail gaat men twee weken voor het verlopen van de restrictiedatum opzoek naar een auto.
 
Ivm de wagen geef ik je 100% gelijk, maar daar stop het “game changen” dan toch voorlopig in mijn nederige opinie :rolleyes: .... van geen hout meer pijlen kunnen maken, mag jij dan wel als game changing beschouwen, ik deel die mening niet en zal het ook niet goedpraten hier niet tegenstaande dat ik het Tesla wel vergeef aangezien ze zo’n fijn kar in elkaar hebben geknutseld!



Maar toch nog beetje denigrerend precies ... rechtstreeks uit de visie van Tesla overgenomen :D
Niet denigrerend bedoeld, Dit is wel waar het naartoe gaat. En daar zul je in mee moeten.
@Leverings restrictie verhaal: Beiden zijn waar....Er zijn 2 mails in omloop, een vanaf 2 weken voor en een vanaf de datum zelf.

Dit om het makkelijk te maken.... ;)

Idd, als je maar niet de illusie hebt dat de auto voor je klaar staat op die datum.
 
Ook even via dit draadje.

Welke Sec (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Duiven, Tilburg) is het meest klantvriendelijk en nauwkeurig bij afhandeling afleverpunten (stellen achterklep)? Gezien woonplaats voorkeur voor Amsterdam, maar wil best 1x wat extra km. rijden.

Aflevermedewerker heeft dit punt netjes aan onze auto gekoppeld in hun systeem en meteen per mail een bevestiging naar ons gestuurd. Nu dus nog even afspraak maken;)