Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Werd vlak voor de lunch gebeld door een delivery persoon in Tilburg.
Hij legde uit dat er veel herplanningen zijn gedaan, wellicht het gebeuren met aflevering vanuit Amsterdam en Lease maatschappijen?
Dat de voorlaatste aflevering 2 uur voor de mijn plaatsvind, en of ik toch wel erg graag 2 uur eerder kan komen.
Afspraak staat nu om 18.00 uur. Zal over een half uur hier afsluiten en racen naar Tilburg (vanaf Schiphol, en langs huis in Rotterdam om mee-rijders op te halen).
Spanning is begonnen!! :)

Even checklist lijst opzoeken en opslaan in m'n Drive folder :D

Leuk! Hopelijk heb je net zo'n prettige ervaring als ik met het ophalen. En daarna: volle bak genieten!
P.S. Het klinkt gemeen, maar ik hoop dat je op de terugweg een kleine file tegen komt. Auto-pilot is dan echt een feest!
 
Hallo!

nou, mijn Tesla 3 Perf white/white besteld op 13/9/2019 voor levering op 27 december 2019 (dan loopt mijn Golf GTE lease af). Vandaag 19/9 bericht dat ik hem 25/9 mag ophalen in tilburg.:) veel te vroeg dus. gelukkig doet mijn baas en de leasemaatschappij niet moeilijk, en rijd ik dus 3 maanden eerder in mijn Tesla!
RC:
13-9 besteld
19-9 ophaaltijd gezet op
25-9 ophalen.
Ben benieuwd!
 
  • Like
Reactions: mark_036
Deze is te grappig om niet te delen, de (geloof ik) 5de sms over levering:

Beste xxx, gister namiddag hebben wij te horen gekregen dat uw Tesla niet in Tilburg maar in Amsterdam zal aankomen. Dit is besloten omdat er vertraging is met het schip naar Tilburg en het beter is deze naar Amsterdam te laten varen. Het is helaas dus echt pas mogelijk op zijn vroegst een levering in te plannen op Dinsdag 24 september tussen 12:00 en 18:30 uur.. Kunt u de 24e niet, dan graag een tijd aangeven voor de 25e tussen 12.00-18.30 uur. Excuses hiervoor. Wij horen graag wanneer het u schikt een levering in te plannen. U ontvangt nog meer informatie via de email. Met vriendelijke groet, het Inside Delivery Team bij Tesla.
 
  • Funny
Reactions: Suriman
Deze is te grappig om niet te delen, de (geloof ik) 5de sms over levering:

Beste xxx, gister namiddag hebben wij te horen gekregen dat uw Tesla niet in Tilburg maar in Amsterdam zal aankomen. Dit is besloten omdat er vertraging is met het schip naar Tilburg en het beter is deze naar Amsterdam te laten varen. Het is helaas dus echt pas mogelijk op zijn vroegst een levering in te plannen op Dinsdag 24 september tussen 12:00 en 18:30 uur.. Kunt u de 24e niet, dan graag een tijd aangeven voor de 25e tussen 12.00-18.30 uur. Excuses hiervoor. Wij horen graag wanneer het u schikt een levering in te plannen. U ontvangt nog meer informatie via de email. Met vriendelijke groet, het Inside Delivery Team bij Tesla.

Tilburg-aan-Zee..... :D
 
  • Like
Reactions: MDHopper
Dag heren, heb maandag reeds een sms gehad om de tesla aankomende woensdag op te halen in Amsterdam. Direct met nee gereageerd (ben dan weg t/m zondag). Geen respons. Gebeld en gechat, beide zeggen dan wijziging van afspraak niet mogelijk is via mail/chat. Krijg maar geen respons van Tesla. Vandaag al wel de factuur gekregen en VIN. Iemand hier op het forum ervaring mee wat te doen? Toch betalen en gokken op een gewijzigde afspraak?

Alvast hartelijk dank.
 
Dag heren, heb maandag reeds een sms gehad om de tesla aankomende woensdag op te halen in Amsterdam. Direct met nee gereageerd (ben dan weg t/m zondag). Geen respons. Gebeld en gechat, beide zeggen dan wijziging van afspraak niet mogelijk is via mail/chat. Krijg maar geen respons van Tesla. Vandaag al wel de factuur gekregen en VIN. Iemand hier op het forum ervaring mee wat te doen? Toch betalen en gokken op een gewijzigde afspraak?

Alvast hartelijk dank.

met "nee" gereageerd??
nu ben je de pineut!

Zonder gekheid, ik verwacht dat ze binnen een paar dagen bellen, en betalen kan nog tot de dag voor levering. Is bij mij tenminste beiden Zo gegaan.
 
Vandaag in Tilburg mijn M3 opgehaald. Het is een bijzondere customer journey die ik heb afgelegd. Al met al is het reuze snel gegaan, 06/08 restrictie eraf, 19/09 opgehaald. Vandaag was een "rustige" dag, kleine 300 auto's werden opgehaald. Bij mij zat er een klein krasje wat werd weggepoetst, geen andere issues met de lak. Een aantal componenten waren net niet strak genoeg uitgelijnd. Werd ter plekke gedaan en de M3 was klaar om mee te nemen. De medewerkers zijn erg vriendelijk en nemen ook de tijd om eea uit te leggen als je dat wilt, er is geen druk om de auto zo snel mogelijk mee te nemen. Als je daar de hele dag je auto wil inspecteren mag je die tijd rustig nemen. Dat je bloemen, taart, fles wijn, doek over auto niet krijgt in deze experience heb ik niet als een gemis ervaren. Kortom een erg goede ervaring voor mij.
 
MDHopper said:
Deze is te grappig om niet te delen, de (geloof ik) 5de sms over levering:

Beste xxx, gister namiddag hebben wij te horen gekregen dat uw Tesla niet in Tilburg maar in Amsterdam zal aankomen. Dit is besloten omdat er vertraging is met het schip naar Tilburg en het beter is deze naar Amsterdam te laten varen. Het is helaas dus echt pas mogelijk op zijn vroegst een levering in te plannen op Dinsdag 24 september tussen 12:00 en 18:30 uur.. Kunt u de 24e niet, dan graag een tijd aangeven voor de 25e tussen 12.00-18.30 uur. Excuses hiervoor. Wij horen graag wanneer het u schikt een levering in te plannen. U ontvangt nog meer informatie via de email. Met vriendelijke groet, het Inside Delivery Team bij Tesla.


Tilburg-aan-Zee..... :D

In dit geval is die info inderdaad niet correct, de model3's worden in Zeebrugge (B) gelost en sinds deze week vanaf daar ook doorgevaren naar Amsterdam.
Maar dat Tilburg-aan-Zee grapje, valt op zich wel mee hoor:
Screenshot 2019-09-19 at 22.54.40.png


De X en S worden in onderdelen verscheept en in Tilburg geassembleerd.
Tesla Factory zit echt 2 panden naast de Barge-Terminal, iets met Wilhelmina-kanaal enzo.

Uiteraard komen hier geen roll-on-roll-off schepen met 5000-6000 autos, maar autos in onderdelen die rollen ook niet zo goed on-en-offf, dus dat is allemaal zeecontainer-gebeuren. En daar is die haven in de achtertuin van Teslafactory wel handig voor ;)
 
Last edited:
Deze is te grappig om niet te delen, de (geloof ik) 5de sms over levering:

Beste xxx, gister namiddag hebben wij te horen gekregen dat uw Tesla niet in Tilburg maar in Amsterdam zal aankomen. Dit is besloten omdat er vertraging is met het schip naar Tilburg en het beter is deze naar Amsterdam te laten varen. Het is helaas dus echt pas mogelijk op zijn vroegst een levering in te plannen op Dinsdag 24 september tussen 12:00 en 18:30 uur.. Kunt u de 24e niet, dan graag een tijd aangeven voor de 25e tussen 12.00-18.30 uur. Excuses hiervoor. Wij horen graag wanneer het u schikt een levering in te plannen. U ontvangt nog meer informatie via de email. Met vriendelijke groet, het Inside Delivery Team bij Tesla.

Leuk heh, amerikanen..Tilburg, Zeebrugge..same thing
 
  • Like
Reactions: MDHopper
Okay, hier een post over mijn ervaring. Gister heb ik m'n M3 in ontvangst genomen.
Besteld op 19 juni, begin augustus delivery mail gehad, geplande levering voor 12 september (terwijl aangegeven dan vakantie te hebben) maar verzet naar 19 september. Precies 3 maanden dus.

Daar aangekomen, ik koos ervoor met eigen auto heen te gaan met 3 mensen, zodat zij mijn auto terug konden rijden en ik gelijk met m'n speelgoed aan de slag kon.
Aardige vrouw hielp mij, had ook humor, ik was de laatste van die dag. De oorspronkelijke afspraak was eerst half 8, welke ze wilden verzetten naar 6 uur, maar door de files was ik pas om kwart voor 7. Ze vertelde dat ze zoveel studies en ervaring heeft dat ze de hele dag blij moet worden van de handtekeningen vragen aan iedereen... Het sarcasme kon ik goed waarderen.

Buiten gaan wachten op de shutle bus, sprak een Engelse man ons aan, of we naar het terrein moeten, T2.4 of 5 was het geloof ik, aan de andere kant van het grote gebouw. "Hop in here, I'll bring you". Niet gebracht met shuttle bus, maar in een oude M3 :D Wellicht trokken m'n twee vriendinnen de aandacht van hem...

Rijdend naar het terrein was mijn auto gelijk de 1e naast de witte tent. Overweldigend van alles, was ik een complete nutjob voor alles checken. Chaos chaos chaos, hey dat is gaaf, huh zit hier een krasje, nee is lijn, oh de charge port zit toch een beetje scheef.
Dat laatste was het enige dat ik op kon merken, naast geen sleepkabel en laadkabel voor m'n telefoon, die ze niet meer erbij leveren.
Ik ga in de tussentijd m'n eigen kabeltje gebruiken en een wireless charging module bestellen. #daretoask iemand tips?

Terugrijdend naar m'n eigen auto, die rechte weg waar je op gaat... :D M'n passagiers kennen me kennelijk niet goed genoeg :D :D ze zaten headbangend in de auto en alledrie begonnen we ongecontroleerd te giechelen haha, nice nice!
Ik heb gelijk 2x van 0 tot 80 ongeveer opgetrokken, wat een beest deze M3! En dan nog de chille 'Long Range'...

Afgesproken naar een andere vriendin te gaan, om ze alle drie even ook te mogen laten rijden bij een bedrijven terrein. De autopilot kwam beschikbaar, maar was even uitzoeken hoe je die aan krijgt. Want je moet in P deze optie eerst aanzetten, anders blijf je bij de normale autocruise stand zeg maar. Grappig hoe hier dan 3 stadia in zijn, cruise zonder pilot, cruise met pilot en keep your lane en dan complete autopilot. (maar moet zeggen, ja in filerijden is het ideal! daarentegen reageert de computer traag en treden er ook wel eens aborts op, als andere weggebruikers ongeduldig zijn...)

Verder, ik werd door 2 mensen bij de checks geholpen, een iemand heeft me alle functies uitgelegd, hoe je de rearseat warmers aanzet bv... tja dames achterin... die zitten graag warm daarzo :D
Telefoon gekoppeld alles ging prima.

Auto was opgeladen tot 230 km. In Tilburg in een parking even kort bijgeladen terwijl we een hapje deden ergens, om dan te rijden naar Rotterdam Overschie, Cappelle aan de IJsel, Den Haag en weer terug naar Overschie, m'n gezelschap naar huis brengen in style. En nog 20km radius over... Ja ik zweette wel even of ik het zou halen... Verwarming en seat heaters uitgezet op gegeven moment.

Ik heb mogelijk wel een probleem met de chargeport, welke ik de komende paar dagen even aankijk.
Gisteravond lig ik net in bed, zie ik in de app dat de M3 niet aan het opladen was. Bij de auto gekomen gaf hij foutmeldingen. Kreeg de kabel er ook niet meer uit. Weird weird, wilde net gaan bellen, bleef op wat dingen drukken en laadpas swipen, alles toch wel paar keer geprobeerd en voordat ik contact krijg voor support hoorde ik een ontgrendel klik.
Alles 1x opnieuw gedaan en toen laadde hij wel op.
Met 300 km naar werk gereden (ritje van 65 km ongeveer) en hier nu aan een andere paal gehangen. In de app geeft hij nu nog wel aan dat de auto aan het laden is, dus wellicht is het even 'wakker worden' van alles.

Verder, het geluid, ik heb het op diepe setting gezet, wat een kwaliteit! M'n Mercedes C uit 2003 had al goed geluid, maar dit is echt anders. De auto is ook zo stil!!
Het klimaat in de auto is ook ontzettend aangenaam, geen koude arm langs het raam ofzo, heel geleidelijke temperatuur overal.
 
Last edited:
Hallo!

nou, mijn Tesla 3 Perf white/white besteld op 13/9/2019 voor levering op 27 december 2019 (dan loopt mijn Golf GTE lease af). Vandaag 19/9 bericht dat ik hem 25/9 mag ophalen in tilburg.:) veel te vroeg dus. gelukkig doet mijn baas en de leasemaatschappij niet moeilijk, en rijd ik dus 3 maanden eerder in mijn Tesla!
RC:
13-9 besteld
19-9 ophaaltijd gezet op
25-9 ophalen.
Ben benieuwd!
Weet je wel wat voor een grote bofkont je bent? Tesla gaat normaal gesproken pas een week of twee voor de leverdatum (die 27-12 in jouw geval) iets doen, wat de kans echt heel groot maakt dat je hem in 2020 had gekregen met de hogere bijtelling. Pak je nu mooi de voordelen nog mee :)
 
Weet je wel wat voor een grote bofkont je bent? Tesla gaat normaal gesproken pas een week of twee voor de leverdatum (die 27-12 in jouw geval) iets doen, wat de kans echt heel groot maakt dat je hem in 2020 had gekregen met de hogere bijtelling. Pak je nu mooi de voordelen nog mee :)
Dat weet ik zeker! Ik heb altijd ongeveer 6 maanden moeten wachten op mijn auto's (golfs, passat, altea), dus mijn persoonlijke ervaring met Tesla is nu: Supersnelle levering! o_O
 
Ook ik wil even kort mijn leveringservaring delen. Gister was het zo ver! Afspraak was om 16.30, ik was een kwartier te vroeg maar werd direct geholpen (door een vrolijke, vriendelijke dame) want er was eigenlijk niemand, dat terwijl ze die dag ook 'gewoon' 300+ auto's zeiden uit te leveren. Paar minuten later zat ik in de shuttlebus naar de parkeerplaats en mijn auto stond direct duidelijk in zicht (als 1 van de 2 rode op het hele terrein sowieso niet lastig).

Lang verhaal kort: ik was de enige op dat parkeerterrein en kreeg van 3 mensen hulp aangeboden terwijl ik rustig stond te genieten. De auto had geen enkel gebrek. Hier en daar zaten wat opgedroogde druppels en vuiltjes op de lak, 1 plakrandje op een chrome strip en wat stikkertjes op de banden, mij hoor je niet klagen. Ook alle accessoires keurig aanwezig. Auto had 220km range.

Laat je niet gek maken mensen!
 

Attachments

  • image002.jpg
    image002.jpg
    414.9 KB · Views: 54
Super man, veel plezier ermee!

Ik lees alleen dit in je post:

Sinds wanneer wordt er geen laadkabel meer meegeleverd? Dit lees ik hier voor het eerst, op de Tesla site staat dit:
View attachment 456958
Excuus, even m'n post bijgewerkt, laadkabel voor de telefoon.
Ik heb in een zwart tasje een thuis lader gekregen met 2 stekker extensions.
En een blauwe type 2 laadkabel van 4 meter.