Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen woensdag mijn model 3 LR AWD FSD opgehaald in Tilburg.

Ik was door alle berichten hier mentaal voorbereid op de chaos en de procedure met in de rij staan en met een shuttle naar een groot parkeer terrein.

Ik heb zelf de pearl white besteld en daar stonden er nogal wat van op de parkeer plek dus het was wel even zoeken.

Zelf de app ingesteld etc.

Helaas waren er bij mij een aantal tekortkomingen, zeer grote panel gap bij de linker achterzijde kleine raam, verf bubbels aan de rechtervoorkant, schade (deukjes en krassen) aan de rechter voorzijde portier bij het model 3 logo, de sun visor aan de rechter kant passagier zat maar aan 1 kant bevestigd aan de hemel en tot slot schade (of productiefout) aan de air vents bestuurderskant.

Ik heb wel de auto geaccepteerd en meegenomen met de belofte van Tesla dat al deze items verholpen zullen worden.

Verder is het een prachtige auto en rijd als een droom maar voor een auto waar ik bijna €67K voor betaald heb zou er toch enige form van quality control moeten zijn.

Just my 2cents.

Groet
 
  • Informative
Reactions: MaSansky
Normaal krijg je een kentekencard pas na een paar dagen als je je auto hebt. Kentekencard wordt door de RDW verstuurd naar de eigenaar en niet aan de dealer of fabrikant (LM stuurt zo'n kaart door naar de berijder). Leuk als ze dat gedaan hebben voor je betaald hebt :p zal wel niet ;)
 
Las in het SR+ draadje dat alle leveringen voor Q3 inmiddels gepland zijn, en dat als je nu dus nog geen VIN hebt minimaal moet wachten tot eind oktober? Lijkt me wel heel sterk toch? Ik zie in het RDW dashboard ook 10/20 leveringen per dag in het begin van de kwartalen...
 
Vrijdag 20-09 mijn auto afgehaald in Tilburg. Prettige ontvangst en ontspannen sfeer bij de eerste balie voor identificatie. Voorlopig kentekenbewijs meegekregen en uitleg hoe het verdere afleverproces zou verlopen. Alvorens in de shuttlebus naar T3 te stappen, eerst een kop koffie gepakt en een blik geworpen in de Factory.

Terwijl we op de shuttle bus stonden te wachten, werden we aangesproken door een medewerker dat we met hem konden meerijden naar T3. In de rit naar de parkeerplaats gaf hij ons uitleg over het vervolg van de procedure. Auto's stonden op kleur gesorteerd :)
Nadat we onze auto hadden gevonden, alle tijd gekregen om de auto te bewonderen en te inspecteren. Auto was in perfecte staat met alle kabels en matten die bij de LR AWD aanwezig horen te zijn.

De belangrijkste zaken gecontroleerd (deuren, kleppen, ramen, een blik in het interieur en lak). Terwijl ik daarmee bezig was, bedacht ik mij, waarom ben ik nu deze auto zo uitgebreid aan het controleren, terwijl ik dat voorheen echt nooit heb gedaan. Heb ik mij dan toch laten opjagen door alle verhalen? Na dat besef, was het klaar voor mij. Ook een Tesla Model 3 is gewoon een auto net als alle andere auto's.

Afmelden en wegwezen :)
De grijns van oor-tot-oor staat sinds vrijdag nog steeds op mijn oor. Afgelopen weekend flink wezen rijden en gebruik gemaakt van de SuperChargers. Gelukkig daar een helpende hand wanneer nodig van collega rijders.

Ik hoop en kijk en uit naar veel veilige en prettige kilometers met mijn Model 3 LR AWD
 
Wow
Ik ben nu bij Tesla/Koopman in Amsterdam.
As we speak worden van twee schepen TM3’s gelost. En intussen worden tientallen auto’s tegelijk afgeleverd. Strak proces, vriendelijk en kundig team, kan niet anders zeggen.

Bij mij een paar kleine dingetjes die ze nu te plekke fixen.
Zo instappen en genieten!

Wat voor kleine dingetjes heb je ondervonden dan die ze ter plekke kunnen herstellen? Ik dacht dat ze daar niet echt veel konden naast de aflevering.
 
Hoeveel dagen/weken voor aflevering krijg je VIN code. Vrijdag bij Tesla geweest om te vragen welke week ze gaan leveren.
Van LM mag hij pas vanaf 5 november geleverd worden, wie heeft ervaring met afleveren voor Athlon?

Dat wil zeggen dat ze pas vanaf 5 november een wagen gaan matchen met jouw bestelling dus voor 5 november zal het redelijk kalm zijn op jouw account, vermoed ik. Ik zit in hetzelfde schuitje 'restrictie datum 28/10)
 
Zodra je een RN nummer hebt weet je dat je order goed bij Tesla staat. Dan begint de waiting game.....Daar valt niks over te zeggen hoelang het duurt. Hangt geheel van je config en wat er op de boot staat af.

Enige wat de boel kan versnellen is restrictie eraf laten halen. Is bij ons voor alle openstaande orders gedaan.
 
Last edited: