Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kreeg zojuist een SMS: kan mijn Midnight Silver Metallic SR+ volgende week vrijdag op gaan halen. Begin augustus besteld maar door een fout van de LM is mijn order pas een maand erna definitief gemaakt. Eind goed al goed. Mijn midlife crisis zal even bezworen zijn..
 
upload_2019-10-31_7-1-28.png



Kijk hij komt in de buurt dus er is hoop :)
 
  • Funny
Reactions: Lexikon
Vandaag mijn zwarte 3 opgehaald in Amsterdam. Niet heel erg druk, bij het parkeren hem al zien staan en eerste inspectie leerde dat er zeer veel fijn 'zand' op alle auto's zit (schat dat er zo'n 75 stonden, terrein was behoorlijk leeg). Na registratie in de tent verder gaan inspecteren, op een paar plekken nog lijmresten en her en der wat vieze plekken/lijm op de lak. Wel in de zon één groot 'swirl-fest'....En één heel bijzonder iets: een enorme vogel-flats IN de frunk....

Na een medewerker te hebben gewenkt en alle plekken te hebben aangewezen (en bij bijna iedere plek even boenen met z'n vinger, onder het mom van 'das een vuiltje') weer wat nieuws geleerd: Auto's worden blijkbaar niet meer gepoetst, alleen ontdaan van transport bescherming en schoon gemaakt.... Met gezonde tegenzin zouden de door mij aangewezen plekken worden schoongemaakt, maar aan de 'swirls' was niks te doen. Na een karig bekertje water in de tent en 15 minuutjes later stond hij weer klaar. Aangewezen plekken waren weer netjes, rest van de auto nog bedekt met het gele 'zand'.

Daarna ingestapt en met een big smile de eerste kilometers gemaakt. Omdat hij bij aflevering maar 200 km aan range had, 's avonds bij Breukelen geladen, waarbij het bijna langer duurde om op de VPN van mijn werk te komen dan om te laden.... ;)

Morgen mailtje naar LP of ze een ongepoetste auto de vuil werd opgeleverd willen hebben rondrijden of dat ze ook vinden dat dat toch wel handig is om gedaan te laten hebben (ben al een tijd bezig om ze te wijzen op de crappy lak, want dat vind ik hun (restwaarde) probleem).

Overigens géén frunk-mat, wel een Mennekes van 4,5m en het thuislaad-tasje met inhoud.
 
  • Informative
Reactions: Lexikon
Wat denk je dat de LM hier aan gaat doen? Een mannetje sturen die je auto gaat wassen?
Ik ben ook in afwachting van mijn lease M3 maar omdat ik een hekel heb aan swirls en krassen ga ik gewoon zelf een glascoating erop laten zetten. 4-5 jaar lang minder last van krassen. Veel makkelijker te wassen wat je een smile geeft.
 
Vandaag mijn zwarte 3 opgehaald in Amsterdam. Niet heel erg druk, bij het parkeren hem al zien staan en eerste inspectie leerde dat er zeer veel fijn 'zand' op alle auto's zit (schat dat er zo'n 75 stonden, terrein was behoorlijk leeg). Na registratie in de tent verder gaan inspecteren, op een paar plekken nog lijmresten en her en der wat vieze plekken/lijm op de lak. Wel in de zon één groot 'swirl-fest'....En één heel bijzonder iets: een enorme vogel-flats IN de frunk....

Na een medewerker te hebben gewenkt en alle plekken te hebben aangewezen (en bij bijna iedere plek even boenen met z'n vinger, onder het mom van 'das een vuiltje') weer wat nieuws geleerd: Auto's worden blijkbaar niet meer gepoetst, alleen ontdaan van transport bescherming en schoon gemaakt.... Met gezonde tegenzin zouden de door mij aangewezen plekken worden schoongemaakt, maar aan de 'swirls' was niks te doen. Na een karig bekertje water in de tent en 15 minuutjes later stond hij weer klaar. Aangewezen plekken waren weer netjes, rest van de auto nog bedekt met het gele 'zand'.

Daarna ingestapt en met een big smile de eerste kilometers gemaakt. Omdat hij bij aflevering maar 200 km aan range had, 's avonds bij Breukelen geladen, waarbij het bijna langer duurde om op de VPN van mijn werk te komen dan om te laden.... ;)

Morgen mailtje naar LP of ze een ongepoetste auto de vuil werd opgeleverd willen hebben rondrijden of dat ze ook vinden dat dat toch wel handig is om gedaan te laten hebben (ben al een tijd bezig om ze te wijzen op de crappy lak, want dat vind ik hun (restwaarde) probleem).

Overigens géén frunk-mat, wel een Mennekes van 4,5m en het thuislaad-tasje met inhoud.
Ben je met het openbaar vervoer naar Amsterdam gegaan? Als dat het geval was, waren er dan shuttle busjes beschikbaar voor het vervoer van station naar de car terminal?
 
Wat denk je dat de LM hier aan gaat doen? Een mannetje sturen die je auto gaat wassen?
Ik ben ook in afwachting van mijn lease M3 maar omdat ik een hekel heb aan swirls en krassen ga ik gewoon zelf een glascoating erop laten zetten. 4-5 jaar lang minder last van krassen. Veel makkelijker te wassen wat je een smile geeft.
Nee, aangezien het issue rond de (vooral zwarte) lak al bij bestellen door mij in Juni is gemeld als mogelijk niet zo fijn voor de restwaarde na 5 jaar, heb ik afgesproken dat ik de staat van de lak van mijn auto aan hun zou melden, zodat ik sowieso geen gezeur aan het eind van de lease krijg als hij grijs is ipv zwart (overdreven).

Aangezien ik hem slechts gebruik en niet bezit, wil ik helder hebben wat het standpunt is van LP. Doen ze er niks aan, leg ik dit vast dat het hun verantwoordelijkheid is hoe de lak er na 5 jaar, waarbij ik natuurlijk netjes me hou aan de door hun opgegeven manier van wassen.

Overigens zijn ze nav oa mijn melding al in gesprek met Tesla, maar die reageren op de één of andere manier niet zo vlot...

Ik ga zien wat er vanuit LP terug komt en zal ik uiteraard delen.

@pati07 Nee, gebracht door collega. Ik doe het zelfde bij hem over 2weken.
 
Vandaag mijn zwarte 3 opgehaald in Amsterdam. Niet heel erg druk, bij het parkeren hem al zien staan en eerste inspectie leerde dat er zeer veel fijn 'zand' op alle auto's zit (schat dat er zo'n 75 stonden, terrein was behoorlijk leeg). Na registratie in de tent verder gaan inspecteren, op een paar plekken nog lijmresten en her en der wat vieze plekken/lijm op de lak. Wel in de zon één groot 'swirl-fest'....En één heel bijzonder iets: een enorme vogel-flats IN de frunk....

Na een medewerker te hebben gewenkt en alle plekken te hebben aangewezen (en bij bijna iedere plek even boenen met z'n vinger, onder het mom van 'das een vuiltje') weer wat nieuws geleerd: Auto's worden blijkbaar niet meer gepoetst, alleen ontdaan van transport bescherming en schoon gemaakt.... Met gezonde tegenzin zouden de door mij aangewezen plekken worden schoongemaakt, maar aan de 'swirls' was niks te doen. Na een karig bekertje water in de tent en 15 minuutjes later stond hij weer klaar. Aangewezen plekken waren weer netjes, rest van de auto nog bedekt met het gele 'zand'.

Daarna ingestapt en met een big smile de eerste kilometers gemaakt. Omdat hij bij aflevering maar 200 km aan range had, 's avonds bij Breukelen geladen, waarbij het bijna langer duurde om op de VPN van mijn werk te komen dan om te laden.... ;)

Morgen mailtje naar LP of ze een ongepoetste auto de vuil werd opgeleverd willen hebben rondrijden of dat ze ook vinden dat dat toch wel handig is om gedaan te laten hebben (ben al een tijd bezig om ze te wijzen op de crappy lak, want dat vind ik hun (restwaarde) probleem).

Overigens géén frunk-mat, wel een Mennekes van 4,5m en het thuislaad-tasje met inhoud.

Ik zag dat ze de auto's wel massaal aan het wassen waren achteraan het terrein. Die van mij ook gister opgehaald en was echt keurig schoon. Aan de manier hoe de regendruppels op de lak lagen is te zien dat er nog wel een wax of iets opzit.

Had wel een zwarte veeg op de (witte) bekleding. Maar die poetste je zo weg. Eigenlijk niks aan te merken op de levering en de staat van de auto.
 
Weet iemand of je de sleutel van je "oude" lease auto bij Tesla achter kan laten bij het ophalen in A'dam? weet dat iedereen me de trein/bus gaat maar laat liever gewoon mijn andere auto daar...
Ik heb via de LM (Alfabet) de info gekregen dat een lease auto niet ingeleverd /achtergelaten kan worden bij aflevering in Amsterdam en dat dat alleen kan op een officieel innamepunt. Hangt misschien van je LM af maar ik verwacht dat Tesla ivm drukte dat niet wil hebben bij hun ophaallocatie