Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn afspraak was gister verzet van 9.00 naar 12.00 in tilburg. Maar vanmiddag is deze afgezegd, nu komen ze `m vrijdag middag brengen. Ik had er eigenlijk wel rekening mee gehouden. Ben benieuwd of vrijdag wel haalbaar zal blijken te zijn.
 
Mijn afspraak is komende vrijdag om 15:30. Was eerst woensdag maar niet alle gegevens omtrent financiering waren binnen. Kenteken afgelopen zaterdag telefonisch gekregen (werd gebeld).

Kenteken begint met XS... moet ik me zorgen maken dat het om een 'oude' / teruggekomen auto gaat? Het gaat om een Rode AWD LR aerovelgen. Ik zie namelijk al diverse met kentekens in de XV serie.. Nou ja we gaan het zien vrijdag en hoop dat alles gewoon top is.
 
Nu weer even verder met een aflever checklist. Mochten jullie ook geinteresseerd zijn. Google "Tesla model 3 delivery checklist". Of met dezelfde woorden op youtube.

Voor het gemak heb ik (waarschijnlijk) die checklist vertaald in het Nederlands, hier en daar wellicht wat vage vertaling door deels gebruik van Google translate. Suggesties / verbeteringen zijn welkom. Bron van de checklist staat in de PDF.
 

Attachments

  • Tesla Model 3 Delivery Checklist.pdf
    58.4 KB · Views: 176
  • Like
Reactions: Mergoscia
Pff, wat zit veel mensen elkaar hier een complex aan te praten.

Natuurlijk zijn ze telefonisch niet bereikbaar als we met z'n honderden tegelijk gaan bellen. Ze trekken bij Tesla in Amsterdam niet zomaar een blik met tientallen medewerkers open. En doen ze dat wel, dan klagen we dat ze niet voldoende op de hoogte zijn. Duh, die komen net uit een blik.

En natuurlijk kan het mislopen met afspraken als je probeert in de laatste paar dagen van het kwartaal nog een hoop auto's af te leveren. Een paar zieke trailerbestuurders en je hebt gelijk een probleem met auto's die niet op tijd komen. Dus worden die afleveringen een paar dagen of misschien zelfs één of twee weken verschoven. Is dat nou zo onoverkomelijk? We lijken met z'n allen een lage tolerantie te hebben opgebouwd voor dingen die wat langer duren dan verwacht.

En stellen ze een andere datum voor, dan hebben we ineens een volle agenda. Want een beetje schuiven kunnen we ook al niet meer.

Tesla doet het niet met opzet. Ze worden min of meer gedwongen tot zo’n einde kwartaal-rush door zo'n beetje de grootste hetze van dit moment, de anti-EV en anti-Tesla hetze in de politiek, de financiële wereld, de reguliere media en social media. Dat bedrijf moet en zal failliet gaan, Elon Musk eruit en de beurskoers naar nul.

Ze zouden het graag anders doen bij Tesla, maar het gaat niet.

Hopelijk gaat de privatisering toch nog een keer door, dat zou een hoop schelen.
 
Relax mensen:)

voor diegene die nog geen kenteken hebben: gewoon naar Tilburg gaan( mits ze niet je afspraak afbellen)

je verzekeraar vanuit Tilburg een mail sturen, gelieve offerte XXX in voorlopige dekking te nemen. kenteken XX-123-X. Even je verzekeraar bellen en emailadres opvragen.

Gisteren gedaan bij mijn collega en ook met mijn eigen auto 1,5 maand geleden.
Mijn financial lease partij denkt daar anders over
 
Pff, wat zit veel mensen elkaar hier een complex aan te praten.

Natuurlijk zijn ze telefonisch niet bereikbaar als we met z'n honderden tegelijk gaan bellen. Ze trekken bij Tesla in Amsterdam niet zomaar een blik met tientallen medewerkers open. En doen ze dat wel, dan klagen we dat ze niet voldoende op de hoogte zijn. Duh, die komen net uit een blik.

En natuurlijk kan het mislopen met afspraken als je probeert in de laatste paar dagen van het kwartaal nog een hoop auto's af te leveren. Een paar zieke trailerbestuurders en je hebt gelijk een probleem met auto's die niet op tijd komen. Dus worden die afleveringen een paar dagen of misschien zelfs één of twee weken verschoven. Is dat nou zo onoverkomelijk? We lijken met z'n allen een lage tolerantie te hebben opgebouwd voor dingen die wat langer duren dan verwacht.

En stellen ze een andere datum voor, dan hebben we ineens een volle agenda. Want een beetje schuiven kunnen we ook al niet meer.

Tesla doet het niet met opzet. Ze worden min of meer gedwongen tot zo’n einde kwartaal-rush door zo'n beetje de grootste hetze van dit moment, de anti-EV en anti-Tesla hetze in de politiek, de financiële wereld, de reguliere media en social media. Dat bedrijf moet en zal failliet gaan, Elon Musk eruit en de beurskoers naar nul.

Ze zouden het graag anders doen bij Tesla, maar het gaat niet.

Hopelijk gaat de privatisering toch nog een keer door, dat zou een hoop schelen.
Het probleem zit 'm onder andere ook in de verzekeringsafspraken die je met de maatschappij hebt gemaakt. En omdat het een Tesla auto betreft kan uitstel tot onoverkomelijke problemen leiden. Wat jij schrijft klopt en we houden ook allemaal rekening daar mee, maar er zijn van die zaken die echte problemen opleveren.
 
Mijn afspraak is komende vrijdag om 15:30. Was eerst woensdag maar niet alle gegevens omtrent financiering waren binnen. Kenteken afgelopen zaterdag telefonisch gekregen (werd gebeld).

Kenteken begint met XS... moet ik me zorgen maken dat het om een 'oude' / teruggekomen auto gaat? Het gaat om een Rode AWD LR aerovelgen. Ik zie namelijk al diverse met kentekens in de XV serie.. Nou ja we gaan het zien vrijdag en hoop dat alles gewoon top is.

Ik zou mij niet te druk om maken. Kentekens met xn werden ook tot 2 weken terug nog geleverd (daarna niet goed gevolgd). Auto’s staan in Zeebrugge of Tilburg te wachten en uitleveren gaat niet op volgorde.
 
Mijn afspraak is komende vrijdag om 15:30. Was eerst woensdag maar niet alle gegevens omtrent financiering waren binnen. Kenteken afgelopen zaterdag telefonisch gekregen (werd gebeld).

Kenteken begint met XS... moet ik me zorgen maken dat het om een 'oude' / teruggekomen auto gaat? Het gaat om een Rode AWD LR aerovelgen. Ik zie namelijk al diverse met kentekens in de XV serie.. Nou ja we gaan het zien vrijdag en hoop dat alles gewoon top is.
Is geen probleem hoor. Ik weet al 3 weken mijn kenteken en begint ook met XS. Hebben gewoon lang in Zeebrugge gestaan.
 
Iemand ervaring met het thuis laten af leveren? Ik twijfel nog heel sterk. Ik ben net gebeld door Telsa. Ze gaven aan dat iemand persoonlijk de auto vanuit Tilburg komt bezorgen as zaterdag, indien ik hiermee akkoord ga uiteraard. Ik zei nog tegen medewerkster of het niet mogelijk was gewoon bij Tesla Den Haag Store af te laten leveren, zodat ik hem daar op een ander tijdstip kan ophalen. Maar dat kon niet. Ze noemen het Direct Delivery service.
ja
ik heb ook zo telefoontje gekregen, maar op bevisitiging email staat levering adres in Tilbur bij Tesla
Bij mij staat in de mail de locatie vermeld:

Datum & Tijd
Tesla Tilburg-Asteriastraat
27 maart 2019
10:00

Wat staat er in je Tesla Account?

Ja zeker staat ook in mijn account, maar het telefoontje die ik gisteren heb gekregen is erg vreemd
probeer ik de hele dag iemand te bereiken, lukt het niet
 
Pff, wat zit veel mensen elkaar hier een complex aan te praten.

Natuurlijk zijn ze telefonisch niet bereikbaar als we met z'n honderden tegelijk gaan bellen. Ze trekken bij Tesla in Amsterdam niet zomaar een blik met tientallen medewerkers open. En doen ze dat wel, dan klagen we dat ze niet voldoende op de hoogte zijn. Duh, die komen net uit een blik.

En natuurlijk kan het mislopen met afspraken als je probeert in de laatste paar dagen van het kwartaal nog een hoop auto's af te leveren. Een paar zieke trailerbestuurders en je hebt gelijk een probleem met auto's die niet op tijd komen.
Sorry, hoor. Tesla heeft bij mij ongevraagd en zonder enige vorm van overleg de afspraak die ik heel bewust met ze had gemaakt 3 dagen naar voren gehaald. Ik ben daar vervolgens heel flexibel mee om gegaan. Maar de informatie die ik nodig had (kenteken enzo) kwam maar niet. Natuurlijk ga ik dan bellen. En vervolgens zijn ze twee dagen lang niet bereikbaar.

Het feit dat ze niet bereikbaar zijn is m.i. vooral een gevolg van de beroerde en tegenstrijdige communicatie en een vrijwel totaal gebrek aan verwachtingsmanagement. Waarom krijg ik eind januari te horen dat ik mijn auto uiterlijk half februari heb? Ik heb daar nooit om gevraagd, maar uiteraard genereert dat een hoop extra telefoontjes als het achteraf eind maart blijkt te worden (fingers crossed). Je moet je eens afvragen hoeveel telefoontjes ze hadden kunnen voorkomen door helder te communiceren over de gevolgen van de verschillende prijswijzigingen die ze doorgevoerd hebben? Wat kosten FSD, AP, EAP en voor wie? Je kunt door de bomen het bos niet meer zien.

Typisch gevalletje 'teveel hooi op de vork genomen'. Als ze nou eens begonnen waren om het netjes in orde te maken voor mensen met reserveringen en dan, als er nog tijd over was, de rest proberen auto's te leveren, dan was het denk ik al een heel ander verhaal geweest, denk ik.

Alleen bij Tesla worden dit soort toestanden door de klanten (inclusief mij, als ik eerlijk ben) goedgepraat.
 
Nog even een paar kiekjes van vandaag.

Wat ik alleen niet voor elkaar krijg met de (i)phone key is dat de auto op slot gaat als ik wegloop. Als ik hem via de app op slot doe en dan aan kom lopen en de deurhendel pak dan gaat ie wel keurig open.

Wat doe ik fout, is sluiten bij weglopen een losse setting ergens?

View media item 119531
View media item 119532
View media item 119533