Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat moet ik toch nog wat gewend worden want hij verminderd echt veel vaart van zodra je de rechter voet ervan neemt/
Je moet ook niet ineens je voet van het pedaal afhalen. Alleen de stand van het rempedaal aanpassen aan de mate waarin je wilt remmen
Dus rustig een centimeter minder intrappen resulteert in zacht remmen wat regeneratie oplevert.

Ook ik trap het rempedaal alleen maar vol in als ik stil wil komen te staan (met “creep” aan en dus op het moment van uitrollen).
 
  • Informative
Reactions: GLangelet
Eerste wat ik zal doen is regenerative breaking uitzetten. Lijkt me irritant, en veel winst doe je er niet op vermoed ik volgens vele reviews...
Ik weet niet welke reviews je leest maar ik zou het maar niet uitzetten. Tenzij je de (serieuze) extra range niet nodig hebt en/of vast wil houden aan je vorige rijstijl. Het is echt een kwestie van (heel even) wennen. En dan wil je nooit meer anders. Heb je het al eens in een Tesla ervaren? Ik deed met mijn vrouw een proefrit in de Kona, en ze begon gelijk over de regen te mopperen. “Dat heeft onze Tesla niet”. Schat, onze Tes heeft het ook, die heeft het alleen iets beter voor elkaar:)
 
  • Like
Reactions: Tozz and Jopie
Je moet ook niet ineens je voet van het pedaal afhalen. Alleen de stand van het rempedaal aanpassen aan de mate waarin je wilt remmen
Dus rustig een centimeter minder intrappen resulteert in zacht remmen wat regeneratie oplevert.

Ook ik trap het rempedaal alleen maar vol in als ik stil wil komen te staan (met “creep” aan en dus op het moment van uitrollen).
Ik pas hem even aan:
je moet ook niet ineens je voet van het pedaal afhalen. Alleen de stand van het stroompedaal aanpassen aan de mate waarin je wilt remmen.
Dus rustig een centimeter minder diep intrappen resulteert in zacht remmen wat regeneratie oplevert.

Ook ik trap het rempedaal alleen maar in als ik stil wil komen te staan (met “creep” uit (schijnt ook weer range te kosten) en dus op het moment van uitrollen).
(ATA MS75: 198 Wh/km)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Rla and Daandeluxe
Eerste wat ik zal doen is regenerative breaking uitzetten. Lijkt me irritant, en veel winst doe je er niet op vermoed ik volgens vele reviews...
Ik rij al 3 jaar met een S en kan je vertellen dat hier de grootste winst in zit van het elektrisch rijden ! Gewoon wennen, en eens je het gewoon bent wil je niet meer terug, je moet veel minder remmen, en verbruik is tot 30% minder !
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Levering vandaag gebeurd, eerste EV rijervaring ... onder de indruk , rijdt echt zeer lekker.
Remt ook heel veel als je het gaspedaal loslaat maar de remmen zelf (als je dan toch zelf moet remmen) vind ik wel niet heel reactief. (moet hard duwen) geen idee of dit normaal is.
Alle laadkabels waren aanwezig : tesla, mennekes, camping.

Direct thuis eens aan de TWC gehangen ... werkt ook perfect.
Morgen eerste verplaatsing naar de zee en terug (200K) ben benieuwd.View attachment 386090 View attachment 386091 View attachment 386092

Heel mooi... Gefeliciteerd.
Hoop dezelfde configuratie deze of volgende week in ontvangst te mogen nemen.
 
  • Like
Reactions: GLangelet
Gisterenmiddag opgehaald in Tilburg de Performance uitvoering. We hadden een engels sprekende man die was zeer aardigen deed echt zijn best om het een leuke aflevering te geven en is daarin goed geslaagd. Helaas hier ook geen mennekes kabel bij dus maar afwachten wanneer wij bericht krijgen als deze weer leverbaar is. Voor de rest een heerlijk auto altijd instant power echt super...ook voor mijn zoontje van 9 ;) . Levertijd was bij mij 5 werkdagen...supersnel dus...
 

Attachments

  • Model3.jpg
    Model3.jpg
    455.2 KB · Views: 56
Gisterenmiddag opgehaald in Tilburg de Performance uitvoering. We hadden een engels sprekende man die was zeer aardigen deed echt zijn best om het een leuke aflevering te geven en is daarin goed geslaagd. Helaas hier ook geen mennekes kabel bij dus maar afwachten wanneer wij bericht krijgen als deze weer leverbaar is. Voor de rest een heerlijk auto altijd instant power echt super...ook voor mijn zoontje van 9 ;) . Levertijd was bij mij 5 werkdagen...supersnel dus...

Gefeliciteerd wij waren er gisteren ook! Daarna gelijk even langs het service center in Rotterdam geweest en die hebben direct een Mennekes kabel meegegeven.
Ik denk dat we dezelfde persoon hadden. Top uitleg gehad en alles was echt perfect aan de auto.

WhatsApp Image 2019-03-13 at 10.35.47 (1).jpeg
WhatsApp Image 2019-03-13 at 10.35.47.jpeg