Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Jeetje, dat gaan veel afleveringen worden. Veel plezier allemaal en mooi dat er snel weer veel schone wagen op de wegen bijkomen.

Ik ben wel teleurgesteld dat de ‘SMS’ aan mijn deur voorbij gaat.
Hopelijk vinden het stapeltje van mijn bestelling snel weer terug.
Haha, ik lig nog veel dieper onder op de stapel A4tjes die van bovenaf langzaam kleiner aan het worden is . Hou vol!
 
Gisterenavond 2 sms'jes en een mail gehad dat ik 30/03 om 14u mag aanschuiven in Hasselt om de mijne op te halen. :)

Wel nog even een "bang head here" momentje gehad deze week. Ben al een paar keer in Hasselt geweest om een TWC los te peuteren maar iedere keer het antwoord "Nee, die kan je pas krijgen als je een VIN hebt." Dit weekend de VIN gekregen en weer naar Hasselt gebeld om er eentje aan de kant te leggen, en dan krijg je doodleuk de mededeling dat je die ook met je reserveringsnummer had kunnen bestellen.

:confused::confused::confused:*Banging head somewhere* :confused::confused::confused:

Maar gelijk het opgestuurde formulier ingevuld en teruggestuurd. Vrouwlief was in Hasselt op koffieklets dus had de (ijdele) hoop dat ze die dan wel even zou kunnen meebrengen, maar helaas, nog niks gehoord.
Eens benieuwd of ik dat ding nog ga kunnen afhalen voordat ik de auto heb....:D
Apart: ik heb de TWC 2 maanden geleden gewoon besteld via de website met mijn Reserveringsnummer. Was in 3 dagen thuis afgeleverd geloof ik.
 
De afleversoap gaat voor mij verder. Waar ik maandag dacht dat er schot in de zaak kwam omdat ik een kenteken heb gekregen en de auto volgens de delivery “ specialist “ op “ onderweg naar Tilburg “ Stond. Begrijp ik nu dat de auto op de boot staat die as zaterdag pas aankomt. Man man man, je voelt je zo als klant absoluut niet Sirius genomen.
 
Heeft er iemand die zo'n SMSje gehad heeft al eens effectief gebeld of dat niet weer zo'n algemene voorspelling van levertijd SMS is?

Ik heb reeds twee ingeboekte afspraken gehad die ze niet gehaald hebben. Ze bellen dan steeds 1-2 dagen voor "leverdatum" om te zeggen dat de wagen nog steeds niet van Zeebrugge tot in het SEC geraakt is. De laatste keer zegden ze gewoon (het eerlijkste) we bellen u wel op als hij in Gent is want niemand weet precies wanneer welk transport verloopt. Iets later op de dag kreeg ik geen telefoon maar wel ook zo'n SMS met levering voorzien op 23/3. Maar ik vrees dat dit gewoon weer geautomatiseerde SMSen zijn met een "guessed delivery" en geen 100% zekerheid. Zoethoudertjes om te zeggen: hij komt binnenkort, heel binnenkort, echt waar, deze keer menen we het....misschien, hopen we toch althans
Djeezz, zo kun je toch niet plannen. Zoals de meesten, moet ik dit met mijn werk plannen, vervoer regelen etc. Dat kan ik niet 3 keer gaan verzetten. Hoop dat dit een uitzondering is of alleen iets wat ze in Gent zo slecht regelen :eek:.
Hoe zijn de recente ervaringen van mensen met de leverafspraken met Tilburg?
Is het overigens mogelijk om een ander moment te kiezen dan (het geautomatiseerde systeem van) Tesla aangeeft, of is het dan een gevalletje "computer says no"?
 
Gisterenavond 2 sms'jes en een mail gehad dat ik 30/03 om 14u mag aanschuiven in Hasselt om de mijne op te halen. :)

Wel nog even een "bang head here" momentje gehad deze week. Ben al een paar keer in Hasselt geweest om een TWC los te peuteren maar iedere keer het antwoord "Nee, die kan je pas krijgen als je een VIN hebt." Dit weekend de VIN gekregen en weer naar Hasselt gebeld om er eentje aan de kant te leggen, en dan krijg je doodleuk de mededeling dat je die ook met je reserveringsnummer had kunnen bestellen.

:confused::confused::confused:*Banging head somewhere* :confused::confused::confused:

Maar gelijk het opgestuurde formulier ingevuld en teruggestuurd. Vrouwlief was in Hasselt op koffieklets dus had de (ijdele) hoop dat ze die dan wel even zou kunnen meebrengen, maar helaas, nog niks gehoord.
Eens benieuwd of ik dat ding nog ga kunnen afhalen voordat ik de auto heb....:D
Ik heb van de zomer via de Nederlands marktplaats twee TWC gekocht voor een betere prijs dan bij Tesla. Tesamen was de prijs € 800. Deze kwamen van referralprijzen af. Maar nog geen sms ontvangen.
 
De afleversoap gaat voor mij verder. Waar ik maandag dacht dat er schot in de zaak kwam omdat ik een kenteken heb gekregen en de auto volgens de delivery “ specialist “ op “ onderweg naar Tilburg “ Stond. Begrijp ik nu dat de auto op de boot staat die as zaterdag pas aankomt. Man man man, je voelt je zo als klant absoluut niet Sirius genomen.
Begrijp ik dat je al een kenteken en meldcode hebt, terwijl de auto nog op de boot staat? Ohh, dat is een rare tussenstap. Dan zullen wel meedere mensen een domper krijgen. Maar wel rottig voor je. Helemaal enthousiast natuurlijk, klein feestje bouwen en dan wordt dat door Tesla teniet gedaan. Ik zal daar rekening mee houden totdat ik de auto 100% in orde voor de deur heb staan. Als is het een week of twee na de levering. Elon houdt overigens alleen rekening met klanten die naar Mars willen. Sirius is een bestemming waar de concurrentie naar toe gaat.
 
  • Funny
Reactions: Johan4444
Begrijp ik dat je al een kenteken en meldcode hebt, terwijl de auto nog op de boot staat? Ohh, dat is een rare tussenstap. Dan zullen wel meedere mensen een domper krijgen. Maar wel rottig voor je. Helemaal enthousiast natuurlijk, klein feestje bouwen en dan wordt dat door Tesla teniet gedaan. Ik zal daar rekening mee houden totdat ik de auto 100% in orde voor de deur heb staan. Als is het een week of twee na de levering. Elon houdt overigens alleen rekening met klanten die naar Mars willen. Sirius is een bestemming waar de concurrentie naar toe gaat.
Uit frustratie een tikfoutje, moet natuurlijk "sirieus" zijn. Maar goed, inderdaad erg frustrerend. Dat richt je dan af op zo een delivery specialist terwijl zij ook geen macht hebben over heel het proces. Vraag mij af wie de logistieke keten van toewijzing heeft opgezet daar.. Wat bedoel je precies met meldcode? Ik heb inderdaad al weken een VIN nummer en al een week een kenteken. Ik ontvang overigens nog geen enkel SMS'je. Als ik informatie wil dan moet ik dat lostrekken door tesla te bellen. Ik ben inderdaad pas gerustgesteld als ik uit tilburg weg rijd met de auto. De model 3 heeft voor mij veel goed te maken om mijn vertrouwen in het merk te herstellen. We zullen zien.
 
Djeezz, zo kun je toch niet plannen. Zoals de meesten, moet ik dit met mijn werk plannen, vervoer regelen etc. Dat kan ik niet 3 keer gaan verzetten. Hoop dat dit een uitzondering is of alleen iets wat ze in Gent zo slecht regelen :eek:.
Hoe zijn de recente ervaringen van mensen met de leverafspraken met Tilburg?
Is het overigens mogelijk om een ander moment te kiezen dan (het geautomatiseerde systeem van) Tesla aangeeft, of is het dan een gevalletje "computer says no"?
Van wat ik van uit de koopovereenkomst begrijp is dat er een week de tijd is om de auto op te halen, maar dat is een algemene bepaling/voorwaarde. Of dit in de huidige situatie met de te produceren kwartaalcijfers geldt is de vraag.
 
Uit frustratie een tikfoutje, moet natuurlijk "sirieus" zijn. Maar goed, inderdaad erg frustrerend. Dat richt je dan af op zo een delivery specialist terwijl zij ook geen macht hebben over heel het proces. Vraag mij af wie de logistieke keten van toewijzing heeft opgezet daar.. Wat bedoel je precies met meldcode? Ik heb inderdaad al weken een VIN nummer en al een week een kenteken. Ik ontvang overigens nog geen enkel SMS'je. Als ik informatie wil dan moet ik dat lostrekken door tesla te bellen. Ik ben inderdaad pas gerustgesteld als ik uit tilburg weg rijd met de auto. De model 3 heeft voor mij veel goed te maken om mijn vertrouwen in het merk te herstellen. We zullen zien.
Ohh, je moest eens weten hoeveel typefouten ik al heb gemaakt in relatie tot de frustraties door Tesla. Ik sta heel vaak versteld van mijn eigen taalgebruik. In Nederland krijg je naast het kenteken een meldcode van het Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Tesamen met het chassisnummer (VIN) staat je auto dan volledig geregistreerd. Die gegevens kan je weer gebruiken bij het aanvragen van bv een (offerte bij) verzekering.
 
Ohh, je moest eens weten hoeveel typefouten ik al heb gemaakt in relatie tot de frustraties door Tesla. Ik sta heel vaak versteld van mijn eigen taalgebruik. In Nederland krijg je naast het kenteken een meldcode van het Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Tesamen met het chassisnummer (VIN) staat je auto dan volledig geregistreerd. Die gegevens kan je weer gebruiken bij het aanvragen van bv een (offerte bij) verzekering.
Zou tesla mij die meldcode moeten opgeven of geven zij of het rdw dit op aan de lease-maatschappij? Het feit dat ik lease zorgt er overigens ook voor dat informatie verkrijgen alleen maar lastiger is. Ik heb zelf helemaal geen info in mijn tesla account staan...
 
Uit frustratie een tikfoutje, moet natuurlijk "sirieus" zijn.
Ha, ha, bijna goed, je bedoelt denk ik serieus :p

Het is eigenlijk ongelofelijk hoeveel klanten van Tesla voor lief nemen. Beetje net zoals bij Apple ;-)
Denk dat dit snel minder gaat worden als de klantgroep over gaat van echte fans naar gewone gebruikers en leaserijders en leasemaatschappijen die wél normale zakelijk afspraken willen maken en verwachten dat er een redelijke service wordt gegeven op een auto van 50K+.
Hoop voor Tesla dat ze tegen die tijd hun "act together" hebben want er worden niet alleen grote groepen klanten gefrustreerd, dat zal ook voor medewerkers gelden, want eigenlijk heb ik daar ook wel "medelijden" mee.

En dat nog afgezien voor de enorme foutkosten en kosten van de inefficiëntie organisatie en processen die kunnen maken dat het bedrijf als geheel in de problemen komt. Ze zouden snel wat meer wat ex-managers van Duitse "collega's" moeten aannemen om te leren hoe het moet.
 
Zojuist weer het team gesproken. Nu is ie kennelijk nog niet aangekomen in Zeebrugge (2 weken geleden kreeg ik een VIN en boot 6 te horen). Ook kunnen ze nog niet veel zeggen over levering. De berichten lijken elkaar tegen te spreken. To be continued..
 
Ha, ha, bijna goed, je bedoelt denk ik serieus :p

Het is eigenlijk ongelofelijk hoeveel klanten van Tesla voor lief nemen. Beetje net zoals bij Apple ;-)
Denk dat dit snel minder gaat worden als de klantgroep over gaat van echte fans naar gewone gebruikers en leaserijders en leasemaatschappijen die wél normale zakelijk afspraken willen maken en verwachten dat er een redelijke service wordt gegeven op een auto van 50K+.
Hoop voor Tesla dat ze tegen die tijd hun "act together" hebben want er worden niet alleen grote groepen klanten gefrustreerd, dat zal ook voor medewerkers gelden, want eigenlijk heb ik daar ook wel "medelijden" mee.

En dat nog afgezien voor de enorme foutkosten en kosten van de inefficiëntie organisatie en processen die kunnen maken dat het bedrijf als geheel in de problemen komt. Ze zouden snel wat meer wat ex-managers van Duitse "collega's" moeten aannemen om te leren hoe het moet.
Excuus, ik schaam mij voor mijn grammaticale fouten. Nederlandse taal is nooit mijn sterkste kant geweest. Helemaal mee eens, als ik de verhalen hier lees van kopers waar zij bij aflevering (aanzienlijke) schade aan de auto aantreffen... en dan vervolgens hier zo laconiek mee omgaan verbaasd mij dat ontzettend.
 
Zie nu in de bevestigingsmail dat bij registratiedetails mijn prive-gegevens staan, en niet de BV naam.

Hebben meer mensen dit/is dit slechts de natuurlijke persoon behordende bij, en komt de auto wel op naam van de BV ?
Anders moeten we dit achteraf weer aanpassen..

Edit: Hmms, op de Tesla site staat: "Alle in de registratie vermelde personen dienen aanwezig te zijn om te tekenen bij de aflevering". Zal dus wel het eerste zijn.
 
Last edited:
Zou tesla mij die meldcode moeten opgeven of geven zij of het rdw dit op aan de lease-maatschappij? Het feit dat ik lease zorgt er overigens ook voor dat informatie verkrijgen alleen maar lastiger is. Ik heb zelf helemaal geen info in mijn tesla account staan...
Ik weet niet hoe het voor de leasemarkt geregeld is, maar ik neem aan dat de lease-maatschappij de meldcode krijgt of heeft gekregen. De lease maatschappij moet ook de verzekering regelen, toch? Ik ben een particuliere aankoper.
 
Je wederhelft weet nog van niets? Nou dat wordt feest! Woon je in Nederland? Dan maar eerst de mobile charger en dan een electricien zien te vinden die de stoppenkast wilt ombouwen naar 3 x 16A en dan meteen met hem een datum afstemmen dat de netbeheerder komt om 3 x 25 te doen ( laatste kost tussen de €200 en 300). Afhankelijk van de hoeveelheid concurrentie is een aanpassing door een electricien tussen de 650 en 1400. En dan moet je nog zelf een dikke kabel trekken naar je laadplaats en zelf de Wall Connector aansluiten. Dat alles gaat wel een aantal maandjes overheen, ben ik bang voor.

Een feest of een drama (geen petrolhead). We zullen zien. Ik ga de return policy toch maar voor mezelf houden. ;-)

Ik ben Belg, en heb reeds een driefasige aansluiting. Vandaag haal ik de TWC op, en volgende week komt de electricien die aansluiten. Net op tijd.