Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Kijk op youtube naar een Nederlands kenteken van een performance model en bel dan een verzekeraar op. Die kunnen het dan zo zien. Geef aan dat je van plan bent om een offerte aan te vragen. en ze helpen je graag. Zo heb ik mijn ronde gedaan bij vele verzekeringsmaatschappijen. Maar ik ben wel benieuwd. Welke maatschappij is het en hoeveel premie rekenen ze?

Sorry, ik ben een Belg. :)
Maar ik veronderstel dat er toch één iemand is op dit forum dat een M3 Performance heeft en hier iets zinnigs over kan zeggen (aantal kW)?
 
Ik heb ook net even gebeld, kreeg een vriendelijke dame aan de lijn die me wist te zeggen dat mijn auto waarschijnlijk in de eerste of tweede week van april geleverd zou worden en dat hij nog niet is gearriveerd in Belgie. Ik neem aan dat deze dan op de Viking Adventure zal staan.
 
Sorry, ik ben een Belg. :)
Maar ik veronderstel dat er toch één iemand is op dit forum dat een M3 Performance heeft en hier iets zinnigs over kan zeggen (aantal kW)?

Dries,

'k Heb die vraag een paar weken ook gesteld om op mijn voorwerk te zijn, Tesla Hasselt gaf destijds aan 340 kW voor een Non-P en 348 kW voor een P (info komt van ver en de betreffende hersencel is intussen iets minder betrouwbaar ;)). Het verschil was alleszins verbazend klein.

Mijn makelaar is uitgegaan van 258 kW ( is ook een getal dat je bij Dr. Google te zien krijgt) maar dat zou alleen maar invloed hebben op je BA en niet eens zoveel schelen als het meer is.

Iemand had ook een screenshot gepost van zijn roze formulier en daar was het vermogen zelfs niet op ingevuld. Lijkt me ook nutteloos nu je via OTA updates zomaar vermogen kan bij krijgen.

'k Zal mijn best doen om zaterdag niet te kritisch te zijn bij afhaling maar ik beloof niks. :D
 
Gaat de goede kant op hier.

13-03 besteld via de leasemaatschappij
19-03 VIN binnen

De verwachte leverdatum staat op Alphabet op 31-05 maar misschien mag ik stiekem hopen op (veel) eerder?
Hoe kwam je daar achter? Via je account, bellen naar Tesla of via Alphabet?
Ik belde gisteren Tesla, geen VIN, geen idee. Maar wel dus al 14/12 besteld bij Alphabet. Hoe later besteld, hoe sneller geleverd lijkt het steeds meer.
 
gebeld . de mensen die je aan de telefoon krijgt zijn (nog) steeds erg vriendelijk. er is nog niet echt nieuws maar ze heeft wel een afspraak gepland voor aflevering. omdat ik geen zin heb om vrij te nemen als er niets zeker is staat de afspraak voor zaterdag 30 maart om hem thuis af te leveren. Ik ben benieuwd. denk dat ze nu maar alles plannen en dan later kijken hoe ze het voor elkaar gaan krijgen.
 
Toch niet, vergeet niet dat België een apenland is. Een bepaald deel van ons ambtenarenkorps heeft nog steeds niet door dat bv. het gelijkvormigheidsattest al eventjes afgeschaft is. En daar werd altijd naar gerefereerd voor het vermogen.
Een gebruiksvriendelijk systeem zoals dat van de RDW bestaat hier gewoon niet.
Zelfs als je wilt kijken of er een gepersonaliseerde nummerplaat beschikbaar is, moet je inloggen met je EID, kaartlezer en speciale software op je pc in een specifieke reeds lang vervallen browser op de een of andere obscure overheidswebsite.
Probeer dat maar eens op een bedrijfs pc die volledig dichtgetimmerd is.
Als we nu eens een publiek toegankelijke database hadden met Europese type goedkeuringen.... :rolleyes:

Viva Belgistan! :p
 
gebeld . de mensen die je aan de telefoon krijgt zijn (nog) steeds erg vriendelijk. er is nog niet echt nieuws maar ze heeft wel een afspraak gepland voor aflevering. omdat ik geen zin heb om vrij te nemen als er niets zeker is staat de afspraak voor zaterdag 30 maart om hem thuis af te leveren. Ik ben benieuwd. denk dat ze nu maar alles plannen en dan later kijken hoe ze het voor elkaar gaan krijgen.
Thuis afleveren? Ik hoop het je helpen, zegt deze mokummer. Dat kan je schudden is ook zo'n mooie volksuitdrukking die van toepassing lijkt. Volgens mij is dat om je zoet te houden. De enige twee afleveradressen voor Nederland zijn Groningen en Tilburg. Als je ten minste naar Tesla hebt gebeld. Via de leasemaatschappij weet ik hoe zoiets geregeld wordt.
 
Sorry, ik ben een Belg. :)
Maar ik veronderstel dat er toch één iemand is op dit forum dat een M3 Performance heeft en hier iets zinnigs over kan zeggen (aantal kW)?
Dries,

'k Heb die vraag een paar weken ook gesteld om op mijn voorwerk te zijn, Tesla Hasselt gaf destijds aan 340 kW voor een Non-P en 348 kW voor een P (info komt van ver en de betreffende hersencel is intussen iets minder betrouwbaar ;)). Het verschil was alleszins verbazend klein.

Mijn makelaar is uitgegaan van 258 kW ( is ook een getal dat je bij Dr. Google te zien krijgt) maar dat zou alleen maar invloed hebben op je BA en niet eens zoveel schelen als het meer is.

Normaal is het voor de P.
463 pk / 340 kw
Na de performance upgrade zou dit
488 pk en 358 kw moeten zijn
 
Toch niet, vergeet niet dat België een apenland is. Een bepaald deel van ons ambtenarenkorps heeft nog steeds niet door dat bv. het gelijkvormigheidsattest al eventjes afgeschaft is. En daar werd altijd naar gerefereerd voor het vermogen.
Een gebruiksvriendelijk systeem zoals dat van de RDW bestaat hier gewoon niet.
Zelfs als je wilt kijken of er een gepersonaliseerde nummerplaat beschikbaar is, moet je inloggen met je EID, kaartlezer en speciale software op je pc in een specifieke reeds lang vervallen browser op de een of andere obscure overheidswebsite.
Probeer dat maar eens op een bedrijfs pc die volledig dichtgetimmerd is.
Als we nu eens een publiek toegankelijke database hadden met Europese type goedkeuringen.... :rolleyes:

Viva Belgistan! :p
Hoe kan je dan een offerte voor een verzekering opvragen in Belgie? Apenland?? Nou dat kan je beter over Nederland zeggen. Hier lopen bijna alleen maar brulapen en Rambo-gorilla's rond, die ervoor zorgen dat Nederlanders met een niet witte huidskleur en niet Nederlandse achtergrond na jarenlang vernederd te zijn geworden, gekke dingen uit gaan halen met de zogenaamde motieven. Dat zijn diezelfde brulapen die ook van die flauwe Belgenmoppen vertellen. Ook al fakenieuws
 
Last edited: