Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist weer het team gesproken. Nu is ie kennelijk nog niet aangekomen in Zeebrugge (2 weken geleden kreeg ik een VIN en boot 6 te horen). Ook kunnen ze nog niet veel zeggen over levering. De berichten lijken elkaar tegen te spreken. To be continued..
Zoals ik het ( zelf ook ondervind) volg, weten het Sales team en de DeliveryNL niet waar de auto's zich bevinden. Of het is een standaard uitspraak die ze moeten doen, want in mijn contacten met Tesla hoor ik letterlijk dezelfde uitspraken. Keer op keer. Het zou mij niet eens verbazen als je vandaag nog een sms krijgt met de mededeling dat je de auto nog vandaag moet ophalen. Maar het kan net zo goed ergens april worden. Vandaag ophalen is wel een grapje mijnerzijds, maar dat Tesla schrijft dat je de auto deze week kan ophalen zit er misschien nog wel in.
Iedere Tesla-medewerker heeft wel de opdracht gekregen om de (financiele) kwartaalcijfers zo hoog mogelijk op te schroeven. Dus het kan zijn dat ze alle betalingen voor eind maart binnen willen hebben en vervolgens maar zien of leveringen ook deze maand nog mogelijk zijn.
 
Zojuist weer even gebeld want ik had geen SMS gehad en was natuurlijk te benieuwd haha. Via LP krijg je ook geen smsjes want die worden naar hun vast nr gestuurd. De medewerker van Tesla kon me vertellen dat de auto van de boot die gister rond 6 uur is aangelegd en nu volle bak wordt uitgeladen. Komt overeen met de Glovis Star.

Zie trouwens bij de RDW een ander fiscaal bedrag staan dan dat ik heb. Ik kom op 65.8k uit (zwart-zwart 19" & AP+FSD) en de ovi.rdw.nl geeft 57.2k aan. Heb die AP+FSD er later aan toegevoegd maar wel voor de levering. Wordt de fiscale waarde dan nog geüpdatet? Hoop het niet haha.
 
Zie nu in de bevestigingsmail dat bij registratiedetails mijn prive-gegevens staan, en niet de BV naam.

Hebben meer mensen dit/is dit slechts de natuurlijke persoon behordende bij, en komt de auto wel op naam van de BV ?
Anders moeten we dit achteraf weer aanpassen..

Edit: Hmms, op de Tesla site staat: "Alle in de registratie vermelde personen dienen aanwezig te zijn om te tekenen bij de aflevering". Zal dus wel het eerste zijn.
Ik denk dat je Tesla moet bellen om het recht te laten trekken. Dat wat er op de site staat zijn algemene teksten.
 
Als het goed is is je meldcode gelijk aan de laatste 4 cijfers van je VIN!
Is dat zo? Neemt het RDW dat zo over? Verbaasd mij. Want een meldcode lijkt mij een interne code van de RDW. Maar ik heb mij niet verdiept in dit punt. Zo intelligent ben ik niet met mijn IQ van 140. Maar zou het puur uit interesse wel willen weten. Tegelijkertijd geen zin om mij hierin te verdiepen. Zo'n onbenullig bureaucratisch detail.
 
  • Disagree
Reactions: Jopie
Een feest of een drama (geen petrolhead). We zullen zien. Ik ga de return policy toch maar voor mezelf houden. ;-)

Ik ben Belg, en heb reeds een driefasige aansluiting. Vandaag haal ik de TWC op, en volgende week komt de electricien die aansluiten. Net op tijd.
Aansluiten op een goede kabel is redelijk makkelijk. Dat heb ik gedaan, maar aansluiten op de krachtstroomschakelaar had ik zelf ook kunnen doen, zag ik ten tijde dat de electricien het deed. Maar nogmaals proficiat met de snelle levering en ik hoop dat je wederhelft helemaal enthousiast wordt.
 
Is dat zo? Neemt het RDW dat zo over? Verbaasd mij. Want een meldcode lijkt mij een interne code van de RDW. Maar ik heb mij niet verdiept in dit punt. Zo intelligent ben ik niet met mijn IQ van 140. Maar zou het puur uit interesse wel willen weten. Tegelijkertijd geen zin om mij hierin te verdiepen. Zo'n onbenullig bureaucratisch detail.

Bureaucratisch detail? Zo zou ik het niet willen stellen. Stel dat je geen unieke identificatiecode hebt bij een voertuig, wat doe je dan wanneer je een kenteken eraf haalt? Het is juist erg nuttig omdat het ondermeer helpt bij diefstal, overtreden etc.

In verband met het bombardement van goed nieuws, ben ik Tesla gaan bellen of ze voor mij ook nieuws hadden (leaseplan bel ik al niet meer, die zijn druk aan het leveren aan de eigen collega's :(): hij staat op de boot die zaterdag aankomt en er is een VIN bekend. De verwachting is dat binnen 2 weken levering ingepland wordt.

Ik heb ook maar eens gevraagd wanneer de bestelling van Leaseplan bij hen binnengekomen was. Ik weet meteen waar het probleem ligt.
 
Bureaucratisch detail? Zo zou ik het niet willen stellen. Stel dat je geen unieke identificatiecode hebt bij een voertuig, wat doe je dan wanneer je een kenteken eraf haalt? Het is juist erg nuttig omdat het ondermeer helpt bij diefstal, overtreden etc.

In verband met het bombardement van goed nieuws, ben ik Tesla gaan bellen of ze voor mij ook nieuws hadden (leaseplan bel ik al niet meer, die zijn druk aan het leveren aan de eigen collega's :(): hij staat op de boot die zaterdag aankomt en er is een VIN bekend. De verwachting is dat binnen 2 weken levering ingepland wordt.

Ik heb ook maar eens gevraagd wanneer de bestelling van Leaseplan bij hen binnengekomen was. Ik weet meteen waar het probleem ligt.
Vanuit dat oogpunt heb je gelijk. Ik keek alleen naar de organisatorische situatie.
 
Leaseplan maar weer eens gebeld.
1) Levering dit weekend gaat niet lukken
2) Mijn auto is nog onderweg op 'een' boot, levering schuift naar half april
3) Mogelijk komt er een nieuw 'event' voor de LP M3's, dit weekend lukt dat i.i.g. niet.

Tesla maar weer eens gebeld.
1) M3 staat al lang in Zeebrugge
2) wacht op transport naar Tilburg
3) wordt één dezer dagen als 'gereed voor levering' gemeld aan LP

Oh...en vandaag via de mail een verlengingsvoorstel van LP gekregen voor mijn huidige V60 contract.

Goed verhaal. Misschien moet ik maar gewoon ophouden met mijn wekelijkse belrondje. o_O


Herkenbaar...heb al een week mijn kenteken. nog geen verdere info dat 'dat de auto in Zeebrugge staat en wacht op transport naar Tilburg'' Echt zo zonder dat Tesla de positieve Tesla beleving zo laat afdalen door slechte communicatie. Ik ga maar gewoon dagelijks bellen. Heb nu een ''onder voorbehoud'' afspraak voor 29-3. Zal wel zijn om me zoet te houden...
 
Herkenbaar...heb al een week mijn kenteken. nog geen verdere info dat 'dat de auto in Zeebrugge staat en wacht op transport naar Tilburg'' Echt zo zonder dat Tesla de positieve Tesla beleving zo laat afdalen door slechte communicatie. Ik ga maar gewoon dagelijks bellen. Heb nu een ''onder voorbehoud'' afspraak voor 29-3. Zal wel zijn om me zoet te houden...
we zijn allemaal kleine kinderen.
 
  • Like
Reactions: Jopie
Mijn verzekeraar vindt het vermogen van de wagen (kW) niet terug in hun systeem.

Klopt het dat een Tesla Model 3 Performance 340kW heeft? Kan iemand dit bevestigen, idealiter met een bron? Online vind ik tegenstrijdige cijfers.
 
Mijn verzekeraar vindt het vermogen van de wagen (kW) niet terug in hun systeem.

Klopt het dat een Tesla Model 3 Performance 340kW heeft? Kan iemand dit bevestigen, idealiter met een bron? Online vind ik tegenstrijdige cijfers.
Kijk op youtube naar een Nederlands kenteken van een performance model en bel dan een verzekeraar op. Die kunnen het dan zo zien. Geef aan dat je van plan bent om een offerte aan te vragen. en ze helpen je graag. Zo heb ik mijn ronde gedaan bij vele verzekeringsmaatschappijen. Maar ik ben wel benieuwd. Welke maatschappij is het en hoeveel premie rekenen ze?
 
het is om moedeloos van te worden. natuurlijk allemaal "first world problems". als ik bij bol.com een paar sokken koop weet ik nog beter hoe het staat met de levering. En zo druk is het nu ook weer niet met de leveringen, gemiddeld 20 per dag ofzo. Als er nou een grote berg aan M3's uit Tilburg worden geleverd dan kan ik er nog vrede mee hebben dat ze het druk hebben.

En als je auto inderdaad niet in deze boten staat dan gaat het nog wel even duren. er is op het moment geen beweging meer bij pier80 in de US. Compare daily satellite images of Tesla production locations

volgende boot zal wel in Q2 deze kant op komen en dan eind april/begin mei in Zeebrugge zijn. Voor mij zou dat wel een reden zijn om te annuleren en dan maar wachten op de standard+ versie.
 
  • Like
Reactions: Berenworst
Na al die positieve geluiden hier op het forum toch maar weer eens gebeld en er is zowaar een kenteken en VIN aan mijn bestelling gekoppeld :cool: Tevens een afleverafspraak ingepland voor donderdag 28 maart. Alles onder een zeer groot voorbehoud, omdat de medewerker verwachtte dat het zéér druk ging worden, dat het chaotischer zou worden dan normaal en dat ze niet konden beloven of de auto dan ook daadwerkelijk Tilburg bereikt voor die tijd. Indien dat niet zo is word ik een dag van tevoren afgebeld. Onzeker, maar zeker vooruitgang :)
 
Na al die positieve geluiden hier op het forum toch maar weer eens gebeld en er is zowaar een kenteken en VIN aan mijn bestelling gekoppeld :cool: Tevens een afleverafspraak ingepland voor donderdag 28 maart. Alles onder een zeer groot voorbehoud, omdat de medewerker verwachtte dat het zéér druk ging worden, dat het chaotischer zou worden dan normaal en dat ze niet konden beloven of de auto dan ook daadwerkelijk Tilburg bereikt voor die tijd. Indien dat niet zo is word ik een dag van tevoren afgebeld. Onzeker, maar zeker vooruitgang :)
Iedereen wacht op het eerste gedeelte van je mededeling, maar vreest voor het tweede gedeelte. Succes en hoop dat het goed loopt voor je.
 
  • Like
Reactions: bartster
het is om moedeloos van te worden. natuurlijk allemaal "first world problems". als ik bij bol.com een paar sokken koop weet ik nog beter hoe het staat met de levering. En zo druk is het nu ook weer niet met de leveringen, gemiddeld 20 per dag ofzo. Als er nou een grote berg aan M3's uit Tilburg worden geleverd dan kan ik er nog vrede mee hebben dat ze het druk hebben.

En als je auto inderdaad niet in deze boten staat dan gaat het nog wel even duren. er is op het moment geen beweging meer bij pier80 in de US. Compare daily satellite images of Tesla production locations

volgende boot zal wel in Q2 deze kant op komen en dan eind april/begin mei in Zeebrugge zijn. Voor mij zou dat wel een reden zijn om te annuleren en dan maar wachten op de standard+ versie.
Waarom worden de auto's niet met de Falcon Heavy naar de bestemmingslanden gebracht?
 
je meldcode is toch gewoon de laatste 4 cijfers van je VIN?
Ik heb toch maar een seconde of 10 geinvesteerd in het fenomeen meldcode. Dit is de mededeling van het RDW. "De verzekeringsmaatschappij zal u vragen om de zogenoemde meldcode. Deze code bestaat uit de laatste vier cijfers van het chassisnummer. De meldcode staat op het tenaamstellingsverslag dat u heeft gekregen toen u het voertuig heeft gekocht. De meldcode staat ook op de kentekencard".
 
  • Like
Reactions: Rohodo