Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Allemaal, anderhalf uur geleden een telefoontje van Tesla gekregen ( na vraag van mij). Vanmiddag komt mijn auto in tilburg aan en ik kan deze a.s. zaterdag om 14:00 ophalen. Vin is in de 219.000. Ruim een uur geleden een afleverbevestigingsmail ontvangen. Zaterdag maar kijken hoe groot de transport- en afleverschade is. Ook naar wasstraat schade ga ik kijken. Weten jullie hoe met het laatste om te gaan indien deze aanwezig is? Ik houd mijn enthousiasme nog even in totdat ik weet dat alles goed is.

Trouwens de persoonlijke pagina's zijn volgens mij op het ogenblik uit de lucht. Ik kon er niet in en ik hoorde dat bij een van jullie ook al problemen waren.
 
Blijkbaar worden de aero's vanuit Amerika geleverd zonder de kappen. Van mij mogen ze die er ook af laten bij aflevering.

Nou wat ik erger vind is dat ze zonder enige vorm van bescherming/verpakking worden vervoerd. Niet alleen op vrachtwagen maar zag op YouTube ook al filmpje dat ze zo van de boot afgerost worden en bumper tegen bumper op kade geketst worden. Ik snap wel waar al die lakschade issues bij aflevering vandaan komen.....
 
Nou wat ik erger vind is dat ze zonder enige vorm van bescherming/verpakking worden vervoerd. Niet alleen op vrachtwagen maar zag op YouTube ook al filmpje dat ze zo van de boot afgerost worden en bumper tegen bumper op kade geketst worden. Ik snap wel waar al die lakschade issues bij aflevering vandaan komen.....
Was dat het filmpje uit Noorwegen?

Vervelend..... ik kreeg het kenteken door, dus wilde ik de verzekering en parkeervergunning regelen.....Blijkt het niet op mijn naam te staan, dus ik sta nu weer in de wachtrij bij Tesla om te vragen of de juiste kenteken is toegekend.
 
Ik heb hem vandaag opgehaald. Lak is in erbarmelijke toestand en op de bumper zitten een paar krassen door de lak heen. Laadkabels zijn weer op dus die komt later. Foto's volgen nog.

Maar de Tesla-grin functie werkt en ook autopilot is al gecalibreerd. Rijden ermee is heerlijk!
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Allemaal, anderhalf uur geleden een telefoontje van Tesla gekregen ( na vraag van mij). Vanmiddag komt mijn auto in tilburg aan en ik kan deze a.s. zaterdag om 14:00 ophalen. Vin is in de 219.000. Ruim een uur geleden een afleverbevestigingsmail ontvangen. Zaterdag maar kijken hoe groot de transport- en afleverschade is. Ook naar wasstraat schade ga ik kijken. Weten jullie hoe met het laatste om te gaan indien deze aanwezig is? Ik houd mijn enthousiasme nog even in totdat ik weet dat alles goed is.

Trouwens de persoonlijke pagina's zijn volgens mij op het ogenblik uit de lucht. Ik kon er niet in en ik hoorde dat bij een van jullie ook al problemen waren.

Maak jezelf niet al te grote rampscenario's in je hoofd ;) Ik vreesde ook het ergste en kreeg gewoon een ongerepte rode Model 3 mee. En geloof me, ik ben best wel nauwkeurig als het op dit soort dingen aankomt.

In Tilburg ook nog even met wat mensen van het Delivery-team gesproken en zij gaven aan dat krasjes of oneffenheden bij aflevering eigenlijk maar een zeldzaamheid zijn, maar natuurlijk zijn dit wel de incidenten waar je het meest over leest, want die andere mensen zijn gewoon lekker tevreden met hun auto aan het rijden.

Dus tuurlijk, het kan altijd dat er wat is, maar grote kans dat er niets aan de hand is. Veel plezier zaterdag!! :D
 
Maak jezelf niet al te grote rampscenario's in je hoofd ;) Ik vreesde ook het ergste en kreeg gewoon een ongerepte rode Model 3 mee. En geloof me, ik ben best wel nauwkeurig als het op dit soort dingen aankomt.

In Tilburg ook nog even met wat mensen van het Delivery-team gesproken en zij gaven aan dat krasjes of oneffenheden bij aflevering eigenlijk maar een zeldzaamheid zijn, maar natuurlijk zijn dit wel de incidenten waar je het meest over leest, want die andere mensen zijn gewoon lekker tevreden met hun auto aan het rijden.

Dus tuurlijk, het kan altijd dat er wat is, maar grote kans dat er niets aan de hand is. Veel plezier zaterdag!! :D
Nou ik heb heel wat youtube filmpjes over heel Europa gezien waarin er gesproken werd over de lakschade. Uiteraard zegt Tesla dat het zeldzame incidenten zijn. Diit om de reputatie hoog te houden. Maar het zijn dan wel best veel incidenten............... Ik ben geen leaser, maar heb de auto privé gekocht. Dan is het toch een ander verhaal. Bovendien ben je, als leaser of preivé persoon altijd verplicht om dit soort schade meteen bij de verzekeringsmaatschappij te melden. Doe je dat niet en je hebt later een hele kleine nieuwe lakschade die je wilt laten repareren op je verzekering of de verzekering van de tegenpartij dan kan je een probleem krijgen. Er wordt tegenwoordig heel streng gecontroleerd / ONDERZOCHT of je al eerdere lakschade hebt gehad. Mocht dat het geval zijn dan krijg je niet uitgekeerd. Geloof mij dat de verzekeringsmaatschappijen ook de verhalen rondom de aflevering en de afleverlakschades bij Tesla kent. Zoiets houden zij nauwlettend in de gaten. Zelf van de zomer een akkefietje gehad. Was bij het inparkeren heel zachtjes tegen de voorbumper van de tegenpatij aan gereden. Geen schade geconstateerd, dus vrolijk weg gereden. Helaas was er een getuige. Een paar maanden daarna de Politie aan de deur en ik werd als verdachte aangemerkt. Proces-verbaal met strafvervolging. ( dus mogelijk strafblad) Uitgelegd aan de Politie wat gebeurd was. Zij naar mijn auto kijken en constateerden ook niets. Eind van het liedje. De tegenpartij had de Politie met opzet verkeerd geinformeerd en bij de verzekering tegenstrijdige verklaringen afgelegd. Hij had de verzekering proberen op te lichten. Aan de hand van oude gegevens kon de verzekeringsmaatschappij bewijzen dat wat hij beweerde helemaal niet klopte. Hij had veel en veel meer schade opgegeven en ook meteen laten repareren. Hij moest alle voorschotten terug betalen, is geroyeerd, staat op een zwarte lijst en heeft een aantekeningen in een politiedossier gekregen. En dat allemaal omdat mijnheer een paar honderd euro extra wilde. Hij is nu duizenden euro's (per jaar?) meer uit aan een wettelijk verplichte verzekering speciaal voor oplichters. Maar wel prettig voor mij. Ik ben niet terug gevallen in schadevrije jaren en hoefde ook niets terug te betalen aan de verzekering mocht ik dit incident had willen afkopen.
 
  • Informative
Reactions: Thermometer
Vandaag maar weer gebeld en ''eindelijk'' goed nieuws! Morgen 15.30 uur staat ie klaar in Tilburg. 26-02-2019 besteld en 22-03-2019 staat de levering gepland. Mij hoor je dus niet klagen.

Iedereen heel veel plezier! Nu maar hopen dat de auto in een goede staat afgeleverd gaat worden...
 
  • Like
Reactions: Thermometer
Vandaag maar weer gebeld en ''eindelijk'' goed nieuws! Morgen 15.30 uur staat ie klaar in Tilburg. 26-02-2019 besteld en 22-03-2019 staat de levering gepland. Mij hoor je dus niet klagen.

Iedereen heel veel plezier! Nu maar hopen dat de auto in een goede staat afgeleverd gaat worden...
Nogmaals: ga met een schadeformulier om de auto heen, kijk ook naar de binnenkant van de auto en binnenkant van de kleppen. Tesla vergeet nog weleens stukjes te spuiten. Er zijn speciale formulieren voor op de sites van Tesla. Weliswaar in het Engels, maar toch. Geef alles door aan de medewerker. Die moet alles opschrijven en ervoor tekenen. Dan kan je een paar dagen later naar je eigen service-center om daar de boel gratis te laten repareren. ( na afspraak).
 
Net een paar fotos van de onze ontvangen toen ie net in Gent was aangekomen.
IMG-20190321-WA0016.jpg

De papieren zitten al sinds gisteren bij de verzekeraar, die deze vandaag naar de DIV ging zenden. Waarschijnlijk komt dan morgen "ELONMUSK" naar Gent.:p
Morgen gaat mijn schoonzoon ter plaatse de inspectie doen. En na zijn verslag kan ik akkoord voor levering verklaren. Ondertussen ben ik de betaling aan het regelen. Maar dit gaat 3 dagen in beslag nemen omdat ik maar 25k per dag kan overschrijven via de APP.:rolleyes:
Daarna kunnen ze hem naar mijn detailer brengen zodat ze klaar staat als we terug keren van vakantie:)
 
Blijkbaar is het goedkoper om al die lakellende te fixen achteraf, incl al het gedoe, dan iedere auto in fabriek netjes in te pakken, schuimrubber dingen op bumpers en deuren, zoals je bij bijna alle merken ziet....

Zoek voor de grap eens op "car hauler <uw merk hier>". Je zult zien dat bij elk merk er ook meer dan genoeg trailers voorbij komen zonder enige vorm van bescherming. Het is niet zo dat alleen Tesla's auto's zonder bescherming vervoerd.
 
Net een paar fotos van de onze ontvangen toen ie net in Gent was aangekomen.
View attachment 388750
De papieren zitten al sinds gisteren bij de verzekeraar, die deze vandaag naar de DIV ging zenden. Waarschijnlijk komt dan morgen "ELONMUSK" naar Gent.:p
Morgen gaat mijn schoonzoon ter plaatse de inspectie doen. En na zijn verslag kan ik akkoord voor levering verklaren. Ondertussen ben ik de betaling aan het regelen. Maar dit gaat 3 dagen in beslag nemen omdat ik maar 25k per dag kan overschrijven via de APP.:rolleyes:
Daarna kunnen ze hem naar mijn detailer brengen zodat ze klaar staat als we terug keren van vakantie:)
Nog even een ander kleur "pimpen"en je hebt de auto van het Koningshuis in Dubai gestolen, ha, ha.
 
Ik hoop dat velen ook de sheet blijven up-to-date houden, wel leuk voor de wachtenden:
Tesla Model 3 leveringen

Net een paar fotos van de onze ontvangen toen ie net in Gent was aangekomen.
View attachment 388750
De papieren zitten al sinds gisteren bij de verzekeraar, die deze vandaag naar de DIV ging zenden. Waarschijnlijk komt dan morgen "ELONMUSK" naar Gent.:p
Morgen gaat mijn schoonzoon ter plaatse de inspectie doen. En na zijn verslag kan ik akkoord voor levering verklaren. Ondertussen ben ik de betaling aan het regelen. Maar dit gaat 3 dagen in beslag nemen omdat ik maar 25k per dag kan overschrijven via de APP.:rolleyes:
Daarna kunnen ze hem naar mijn detailer brengen zodat ze klaar staat als we terug keren van vakantie:)

Hoe 'hard' gaat het er in Gent aan toe? Hoor hier veel verhalen over Tilburg (begrijpelijk) maar weinig over Gent (of Hasselt). Zijn daar ook afleveringen aan de lopende band, of zijn wij Belgen de tweederangs burgers en krijgen we de overschotjes die nog vrij zijn van de boot?

Kwestie van mijn verwachtingen weer een beetje realistisch te krijgen.
 
  • Like
Reactions: Jaimevisser