Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie hetzelfde, er zal wel een storing zijn.

Staat nu weer goed. Schrok wel even ;-) Al een maand een VIN, twee weken kenteken, en al twee weken hoor ik binnen paar dagen kan je de auto ophalen (verwachting). Maar blijkbaar wil de auto niet uit Zeebrugge weg want volgens laatste bericht staat hij daar nog steeds (met Courage aangekomen)... Wel mooi de belofte, voor eind december besteld (heb 10 dec besteld) zeker in Feb geleverd. Denk dat Maart ook niet gehaald wordt. Sorry klaag mode weer uit. Zodra de auto er is is alles snel vergeten denk ik...
 
Oeh. Zal je dan eerder zijn? Heb je al een afleverafspraak gepland?

Geen idee allicht :p denk dat het niet om nummerbord gaat maar eerder uitvoering (zwart-zwart, 19", AP gratis+FSD betaald). Als je dan niet kan in die week kunnen ze de volgende op het lijstje bellen haha. Gister hadden ze nog geen leverdatum+tijd voor me. Vandaag gaan we gewoon weer even bellen hihi.

HIer zijn de tesla model 3's te vinden welke al geregistreerd zijn, even met de pijltjes spelen voor de meest recente;
https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Alle-Tesla-Model-3-in-NL/y4vt-i24s

Nice, dat is wel leuk dit overzicht. Worden de kentekens dan pas nadat je hem hebt opgehaald aangemeld bij RDW? Of hoe werkt dat?
 
Geen idee allicht :p denk dat het niet om nummerbord gaat maar eerder uitvoering (zwart-zwart, 19", AP gratis+FSD betaald). Als je dan niet kan in die week kunnen ze de volgende op het lijstje bellen haha. Gister hadden ze nog geen leverdatum+tijd voor me. Vandaag gaan we gewoon weer even bellen hihi.



Nice, dat is wel leuk dit overzicht. Worden de kentekens dan pas nadat je hem hebt opgehaald aangemeld bij RDW? Of hoe werkt dat?
Volgens mij wordt de kenteken aan de auto pas officieel geregistreerd als de auto APK gekeurd is. Ik denk dat die goedkeuring in het systeem formeel plaatstvindt op het moment dat de auto door de keuring is gekomen bij het afleverpunt zoals bijv. Tilburg. Dus mij lijkt; staat die daar aangemeld, dan kan je hem ophalen.
 
... Denk dat Maart ook niet gehaald wordt. ...
Er is niet veel belangrijker dan het tijdig uitleveren van auto's in de maanden Maart, Juni, September en December. Dit bepaalt namelijk het financiële resultaat van het kwartaal en dat ligt bij iedereen onder een vergrootglas.
Naar mijn verwachting moeten de verantwoordelijke managers gedetailleerd verslag in 17-voud uitbrengen over elke auto die op 1 April nog ergens op een kade, een parkeerplaats of in een Service Center staat. Behalve wanneer het er voldoende zijn om het personeelspasje in te leveren, dan is er namelijk geen toegang meer tot de systemen.
 
Volgens mij wordt de kenteken aan de auto pas officieel geregistreerd als de auto APK gekeurd is. Ik denk dat die goedkeuring in het systeem formeel plaatstvindt op het moment dat de auto door de keuring is gekomen bij het afleverpunt zoals bijv. Tilburg. Dus mij lijkt; staat die daar aangemeld, dan kan je hem ophalen.

Nieuwe autos worden niet APK gekeurd.
 
In alles wat je daar zegt kan ik "ik ook" zeggen. :)

Ik hoop maar niet dat ze ons last minute afzeggen omdat de betaling dan toch al binnen is. Wanneer ga jij betalen of heb je dat al gedaan? Ik twijfel namelijk tussen z.s.m. of pas ter plekke via mobiel bankieren en dan een bewijs laten zien.
Ik zou zsm betalen, want dat helpt. Kijk maar naar mijn volgend bericht die ik straks plaats.
 
Nieuwe autos worden niet APK gekeurd.
Nee dat bedoel ik ook niet. In de rdw registratie wordt een moment van APK keuring opgegeven, dit zou zeggen het moment van "keuring" op de afleverlocatie. Dus met deze info (datum apk keuring is infeite datum goedkeuring voor aflevering) weet je dat de auto klaar staat in de fabriek.
Moment "apk keuring" voor deze nieuwe auto's is te vinden door hier het kenteken in te vullen;
Ovi
 
@Mergoscia zoals gister aangegeven zou ik van Tilburg opeens weer op de boot van zaterdag zitten. Opnieuw bellen brengt mijn opeens ook onderweg naar Tilburg. Je gaat geloven wat je graag wilt horen..
Idd. Vanochtend gebeld: ‘wat gek dat u geen sms gehad heeft, er staat wel al een afleverafspraak op de 30e. Nieuwe sms’jes worden zodadelijk weer verstuurd.’
Nog steeds niks gehad. Maar goed wel een leuk gesprek met de delivery persoon, zijn systeem was zo traag dat we lang aan de telefoon hingen.
Ps je afspraak verzetten is redelijk onmogelijk tenzij je een maand later wil, zo vol is het blijkbaar al geboekt.