Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Overigens lijkt het erop dat ze auto's pas op de dag van levering registreren, want mijn kenteken (XT) die morgen geleverd gaat worden staat wel bij OVI maar heeft nog geen datum eerste tenaamstelling en staat ook niet bij Opendata.
Laatste dag tenaam stellen kan ik me voorstellen. Maar laatste dag registreren niet. Want dan had je toch ook nog geen kenteken?

Opendata is voor zover ik weet niet real time.
 
Maar tsjeez, wat een bende daar. Maar liefst 48 minuten in de wacht. Elke 30 seconden de keuze tussen terug laten bellen of blijven hangen. En maar vol houden. En dan een stem die zegt dat ik het later nog maar eens moet proberen omdat het nóg drukker is dan ze dachten en einde verbinding. Lekker is dat.
 
Ik heb al een paar weken een kenteken en daar ook verzekering mee aangevraagd, maar bij mij ontbreekt de tenaanstelling blijkbaar ook nog.
Ik krijg net een email van mijn verzekering dat die gecancelled is ivm ontbrekende tenaamstelling. Bellen met Tesla heeft vandaag geen zin zo lijkt het, verbinding wordt verbroken na het kiezen van twee opties in het menu ivm grote drukte.
 
Laatste dag tenaam stellen kan ik me voorstellen. Maar laatste dag registreren niet. Want dan had je toch ook nog geen kenteken?

Opendata is voor zover ik weet niet real time.

Opendata niet, OVI volgens mij wel. En ik heb wel een kenteken en die is ook zichtbaar in OVI, alleen staat er nog geen tenaamstellingsdatum. Daar liep ik ook op stuk toen ik vorige week alvast een Umweltplakette wilde aanschaffen... Blijkbaar loopt dat proces stuk als de tenaamstelling niet rond is.
 
Kreeg vorige week een SMS met bevestiging leverdatum wo 27 maart ergens in de middag. Prachtig, maar op dat moment kon ik jammer genoeg niet. Dus volgende dag gebeld en afspraak laten verzetten naar zaterdag morgen. Bevestiging per SMS en email gehad en account pagina was bijgewerkt. Allemaal prima.

Zaterdag morgen ineens email met met bevestiging van leveringsafspraak op wo 27 maart in de avond. Huh? Heel bijzonder. Maar goed, woensdag avond kon ik ook wel, dus prima. Vanmorgen herinnering van die afspraak per email (ook best) en kort daarna een SMS waarin ze zeggen dat ze hun best gaan doen om de afspraak (die ze zelf ongevraagd en zonder overleg naar voren hebben gehaald) na te komen en dat ik bericht zal krijgen als het niet lukt.

Krijg een beetje het idee dat ze gewoon iedereen 'op scherp zetten voor woensdag avond' en dan de mensen van wie de auto er nog niet is maar afbellen.

Ondertussen heb ik nog geen kenteken en in mijn account pagina staat een andere VIN dan in mijn definitieve factuur. Dat geeft ook niet veel vertrouwen.

Tsja Tesla, als je zo bezig bent dan krijg je het druk aan de telefoon :eek:
 
nou ik ben zaterdag op de zaak gebeld waar ik niet was (gesloten)
en heb dus een mail gehad dat er voor mogen avond om 18.30 een levering gepland staat.

ik kan helaas niet en wel op woensdag

na 45 min werd de verbinding verbroken en men is niet meer te bereiken.

ik zie een puinhoop aan komen !!!
 
Hoewel ik eerder had aangegeven te wachten op HW3 toch maar de knoop doorgehakt vlak voor de prijs weer omhoog ging. Door de verlaging hebben we nu FSD kunnen bestellen, met later dus de benodigde upgrade naar HW3, voor hetzelfde geld als eerder alleen EAP.

Bestelling 17-3 gedaan en ik kan hem op 29-03 al ophalen maar aangezien ik dan niet beschikbaar ben is het verschoven naar 2 april. Ik hoop dat de "eind kwartaal push" dan wel voorbij is en de autos de behandeling krijgen die ze nodig hebben want er staan toch wel veel dramatische verhalen in dit draadje...
 
Hoewel ik eerder had aangegeven te wachten op HW3 toch maar de knoop doorgehakt vlak voor de prijs weer omhoog ging. Door de verlaging hebben we nu FSD kunnen bestellen, met later dus de benodigde upgrade naar HW3, voor hetzelfde geld als eerder alleen EAP.

Bestelling 17-3 gedaan en ik kan hem op 29-03 al ophalen maar aangezien ik dan niet beschikbaar ben is het verschoven naar 2 april. Ik hoop dat de "eind kwartaal push" dan wel voorbij is en de autos de behandeling krijgen die ze nodig hebben want er staan toch wel veel dramatische verhalen in dit draadje...

Begrijpelijk en same here, ik neig ook de levering te vertragen. Zit niet te wachten op een slechte levering om vervolgens achteraan aan te sluiten.
 
Kreeg vorige week SMS voor aflevering vandaag. Paste niet voor mij dus uitgesteld naar morgen. Vanmorgen belde ik even naar mijn verzekeraar om te checken of die het inschrijvingsformulier goed toegekregen had (het zou rechtstreeks naar mijn verzekeraar gestuurd worden), maar die wisten blijkbaar nog van niets. Na wat rondbellen bleek dat de auto nog maar pas de douane gepasseerd was en onmogelijk morgen al uitgeleverd kan worden. Nu nieuwe leveringsafspraak voor donderdag.

Wat. een. kutzooi.
 
De nummerplaat is vandaag aangekomen in Gent:)
IMG-20190325-WA0007.jpg
 
wel interessant, ze rijden hem dus zelf en brengen hem niet op en trailer zoals in de USA filmpjes?
Ik heb vandaag soortgelijke email ontvangen. As zaterdag willen ze nog leveren. 'Mijn' auto stond op de Viking. Afgelopen zondag aangekomen. Volgens mij worden ze straks letterlijk rechtstreeks vanuit Zeebrugge naar ons gereden, zonder enige afleverbeurt etc. Ze komen tussen 11 - 17uur. Als het weer niet mee zit, moet ik buiten maar gaan kijken of er geen gebreken zijn etc. Na het lezen van zo veel 'slechte' berichten, twijfel ik heel sterk om het in alle 'haast' te ontvangen.
 
Afgehaald.
1 krasje op Chrome lijst aan het raam
1 steenslagchip naast de koplamp
1 lange fijne oppervlakkige kras op de motorkap
Hebben ze met een vod een kras weggewerkt en een vlek met fijne krassen van gemaakt.
Mijn spoiler ontbreekt
Als ik aan het stuur draai hoor ik een licht wrijvingsgeluid
En 1 deurgreep zit niet “gelijk” met het koetswerk.
Alles genoteerd en naar huis. Nu aan het superchargen.

De auto rijdt wel super!
9FACF802-74F0-453C-A64F-8952C75CE446.jpeg