Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Nog 24 uur en ik heb totaal geen teken van tesla gehoord. Dus nog steeds geen kenteken.
Ik krijg ze ook al 3 dagen niet te pakken
Lekker bezig. Iriritatie alom.

Zelfde hier. Heb je besteld via een leasemaatschappij? Ik heb net als @Rickyuu net even in m'n LeasePlan account gekeken en zie daar een kenteken staan, dus er is wel iets gebeurd in ieder geval!

Gisteravond met LeasePlan gebeld, die wisten toen nog van niks. Zij zijn ook op z'n zachtst gezegd niet blij met de gang van zaken bij Tesla en de communicatie met hen.
 
Zo - ook hier - LeasePlan auto - gaat het gebeuren. Mijn vrouw is gisteren ochtend door Tesla gebeld voor aflevering op vrijdag - op elke gewenste locatie. Maar Tesla gaf meteen ook aan dat de auto nog in Zeebrugge staat en men dan donderdagavond belt als het feest niet doorgaat.
Maar ja, haar huidige auto loopt pas 8 april af - en Tesla gaf aan dat de nu toegewezen auto dan naar iemand anders gaat - zonder garanties of er over twee weken een gelijke auto beschikbaar komt.
Snel LeasePlan gebeld - akkoord met eerdere levering - wel met verzoek (als het mogelijk is) om auto op LeasePlan vestiging te laten afleveren - zodat ze ook staat van auto kunnen bekijken. Of zouden ze gewoon nieuwsgierig zijn?
Enfin, vrijdag lukt agenda technisch niet - dus aflevering gepland voor zaterdag - moet nog bevestiging krijgen of LeasePlan dan open is - dan levering bij hen (makkelijk - kan ze meteen haar oude auto achterlaten), anders lekker thuis.
P.S. LeasePlan zit in Veghel - bijna om de hoek.
Hier zelfde verhaal. Krijg eerst een afspraak voor zaterdag en vanochtend gebeld dat het niet doorgaat omdat ze pas half april zouden mogen leveren van Alphabet. Echter Alphabet wist niks van een levering laat staan dat ze gevraagd is of het eerder mocht. Op zich niet erg als het half april wordt maar de auto dan aan iemand anders geven en niet meer kunnen zeggen wanneer je uberhaupt de auto nog krijgt. (Mijn doemscenario in mijn hoofd is dat je moet wachten op de volgende boot die pas in juli komt ofzo). Dit is bij een ander merk toch ondenkbaar dat als je je bestelde auto niet binnen 2 weken kunt afhalen dat ze hem dan aan iemand anders verkopen.
Gelukkig gaat Alphabet proberen te bemiddelen, maar hoop dan dat ze een direct telnr hebben gezien de drukte :)
 
Zelfde hier. Heb je besteld via een leasemaatschappij? Ik heb net als @Rickyuu net even in m'n LeasePlan account gekeken en zie daar een kenteken staan, dus er is wel iets gebeurd in ieder geval!

Gisteravond met LeasePlan gebeld, die wisten toen nog van niks. Zij zijn ook op z'n zachtst gezegd niet blij met de gang van zaken bij Tesla en de communicatie met hen.

Ik vind dat LeasePlan ook niet vrijuit gaat. Ik weet niet hoe het bij jou verloopt, maar in mijn geval blinkt LeasePlan niet uit in communicatie en initiatief. Verder ben ik er achter gekomen dat onze bestelling heel veel later pas bij Tesla terecht is gekomen. Daarnaast verwacht ik van LeasePlan iets meer doet dat achterover hangen en mopperen over Tesla: zij zijn de deskundigen, hebben eerder met dit bijltje gehakt en hebben er hun business model van gemaakt.

LP-rijders, zorg dat je wel rap je NewMotion pas krijgt, anders wordt het lastig laden aan de NM paal thuis.
 
Iemand een idee hoe je zelf contact op kan nemen met Tesla Delivery aangezien ze nu al een paar dagen onbereikbaar zijn? Mail reageren ze ook niet op.

Ze zouden eigenlijk gewoon in je Tesla account meer gegevens moeten delen (o.a. kenteken). Waar ook zou schelen als je de GPS locatie / track en trace zou kunnen zien in je Tesla Account. Zou Tesla een boel telefoontjes kunnen schelen.
 
Iemand een idee hoe je zelf contact op kan nemen met Tesla Delivery aangezien ze nu al een paar dagen onbereikbaar zijn? Mail reageren ze ook niet op.

Ze zouden eigenlijk gewoon in je Tesla account meer gegevens moeten delen (o.a. kenteken). Waar ook zou schelen als je de GPS locatie / track en trace zou kunnen zien in je Tesla Account. Zou Tesla een boel telefoontjes kunnen schelen.

Ja ik heb wel een idee. Ik heb maandag delivery aangegeven. Maar in mijn account staat Tilburg 11u. Ze zijn niet te bereiken helaas en ik werk in Adam , dus zojuist langs gegaan bij tesla Adam.

In mijn account staat gewoon delivery en chauffeur is gepland dus ik ga van bezorging uit.

Hij liet de planning zien en voor morgen circa 300 en za alleen al 378 leveringen.ze zijn nu ook zondag aan t overwegen voor levering.
 
de push voor einde kwartaal is wel ingezet. nieuwe registraties gaat lekker.

upload_2019-3-27_13-13-20.png
 
  • Informative
Reactions: basdej
Dit is bij een ander merk toch ondenkbaar dat als je je bestelde auto niet binnen 2 weken kunt afhalen dat ze hem dan aan iemand anders verkopen.

Bij andere merken zijn er vaak 5000 combinaties aan opties mogelijk. Bij Tesla heb je het met 20 combinaties wel gehad. De Model 3 is ook niet "build to order" zoals auto's dat meestal wel zijn. Tesla produceert gewoon een stapel van die auto's en zoekt er een koper voor terwijl ze op de boot staan.

In dat opzicht is het niet zo vreemd dat ze de auto aan een ander geven, en dat jij dan later weer een andere krijgt.
 
LP-rijders, zorg dat je wel rap je NewMotion pas krijgt, anders wordt het lastig laden aan de NM paal thuis.

Als LeasePlan rijder krijg je geen NewMotion, je krijgt een TravelCard benzinepas en een TravelCard/LeasePlan RFID sleutelhanger voor elektrisch laden, die werkt overal in Nederland, waaronder bij FastNed (zelf gecheckt gisteren nog hehe). Op zich vind ik die sleutelhanger zelf wel jammer, want hiervoor had ik een gecombineerde TravelCard benzine/rfid pas die lekker in mijn Secrid past, nu heb ik weer een losse sleutelhanger die rammelt (en knal oranje is!!).
 
Als LeasePlan rijder krijg je geen NewMotion, je krijgt een TravelCard benzinepas en een TravelCard/LeasePlan RFID sleutelhanger voor elektrisch laden, die werkt overal in Nederland, waaronder bij FastNed (zelf gecheckt gisteren nog hehe). Op zich vind ik die sleutelhanger zelf wel jammer, want hiervoor had ik een gecombineerde TravelCard benzine/rfid pas die lekker in mijn Secrid past, nu heb ik weer een losse sleutelhanger die rammelt (en knal oranje is!!).

Ha, dan zie je maar weer hoe goed LP communiceert ;). Zaterdag krijgen we de auto, moet zelf achter een pas aan, en leer hier dat het geen NewMotion pas wordt (heb daar wel de paal van via LP).
 
  • Like
Reactions: Odie
Bij andere merken zijn er vaak 5000 combinaties aan opties mogelijk. Bij Tesla heb je het met 20 combinaties wel gehad. De Model 3 is ook niet "build to order" zoals auto's dat meestal wel zijn. Tesla produceert gewoon een stapel van die auto's en zoekt er een koper voor terwijl ze op de boot staan.

In dat opzicht is het niet zo vreemd dat ze de auto aan een ander geven, en dat jij dan later weer een andere krijgt.
Vanuit perspectief van leverancier kun je het zo verklaren, maar vanuit de klantreis is er ruimte voor verbetering zal ik maar zeggen. Maar goed dat is de consequentie van meer vraag dan aanbod hebben en/of focus op de kwartaalcijfers. Het is wat het is.
 
Ik vind dat LeasePlan ook niet vrijuit gaat. Ik weet niet hoe het bij jou verloopt, maar in mijn geval blinkt LeasePlan niet uit in communicatie en initiatief. Verder ben ik er achter gekomen dat onze bestelling heel veel later pas bij Tesla terecht is gekomen. Daarnaast verwacht ik van LeasePlan iets meer doet dat achterover hangen en mopperen over Tesla: zij zijn de deskundigen, hebben eerder met dit bijltje gehakt en hebben er hun business model van gemaakt.

LP-rijders, zorg dat je wel rap je NewMotion pas krijgt, anders wordt het lastig laden aan de NM paal thuis.

Hier ben ik het mee eens. Als LM kan je verwachten dat een nieuwe autobouwer met zoveel vraag uitdagingen gaat krijgen. Dus waarom zou je jouw kennis dan niet inzetten? De mensen die ik van de LM heb gesproken blonken niet uit in proactief handelen. Gaat waarschijnlijk te goed met hen. Bij mijn bedrijf is dit overigens echt ondenkbaar.
Ik wist overigens altijd meer van de auto die ik koos dan de autodealer of leasemaatschappij zelf. Kan ook aan mij liggen....
 
Model 3 draadje

en nog enkele dagen te gaan, benieuwd naar de posts...

Je glazen bol heeft weer goed gewerkt :D

Ze gaan nieuwe afleverrecords. Ben benieuwd hoe ICE establishment gaat reageren op maart verkoopaantallen van Tesla:
a. In een maand hebben ze alle orders van de afgelopen jaren uitgeleverd;
b. Die wagen worden alleen gekozen vanwege subsidies (betaald door de gewone Nederlander)
c. Lelijk design, geen beleving, afschuwelijk interieur, etc..... Ik zou dat nooooooit kiezen.
d. vul vooral aan ;)
 
Vanuit perspectief van leverancier kun je het zo verklaren, maar vanuit de klantreis is er ruimte voor verbetering zal ik maar zeggen. Maar goed dat is de consequentie van meer vraag dan aanbod hebben en/of focus op de kwartaalcijfers. Het is wat het is.

Nouja, Tesla is ook geen gratis parkeergarage. Jij koopt een auto, dan moet je die ook ophalen als hij gereed is. Zoals ik gister al zei in een zelfde situatie, Tesla is de moeilijkste opzich niet.. Als je niet kunt prima, dan geven ze de auto aan een ander en krijg jij een nieuwe.

Ik zie het probleem niet eigenlijk. Je krijgt gewoon je auto, maar dan met een ander VIN nummertje. Misschien heb je wel geluk en krijg je AP 3. Die schijnen inmiddels in productie te zijn begreep ik.
 
Zelfde hier. Heb je besteld via een leasemaatschappij? Ik heb net als @Rickyuu net even in m'n LeasePlan account gekeken en zie daar een kenteken staan, dus er is wel iets gebeurd in ieder geval!

Gisteravond met LeasePlan gebeld, die wisten toen nog van niks. Zij zijn ook op z'n zachtst gezegd niet blij met de gang van zaken bij Tesla en de communicatie met hen.

LeasePlan weet inderdaad vrij weinig heb ik het gevoel. Ook zie ik in mijn leaseplan account niets behalve dat de auto besteld is.

Kan nog steeds geen gebruik maken van de app, zijn er al leaseplan rijders die het al wel kunnen?

Ik heb gisteren alvast een mail gestuurd naar mijn contactpersoon met de vraag of ze de app / mytesla account kunnen regelen voor de levering van vrijdag. Niets van gehoord, maar ik krijg zojuist een e-mail binnen van Tesla dat er een MyTesla account is aangemaakt en dat ik gebruik kan maken van de app. Gelijk even getest en ik zie inderdaad de Model 3 staat met het juiste VIN, dus dat is alvast geregeld :D

Screenshot 2019-03-27 at 13.41.00.jpg
 
  • Informative
Reactions: Thermometer
Nouja, Tesla is ook geen gratis parkeergarage. Jij koopt een auto, dan moet je die ook ophalen als hij gereed is. Zoals ik gister al zei in een zelfde situatie, Tesla is de moeilijkste opzich niet.. Als je niet kunt prima, dan geven ze de auto aan een ander en krijg jij een nieuwe.

Ik zie het probleem niet eigenlijk. Je krijgt gewoon je auto, maar dan met een ander VIN nummertje. Misschien heb je wel geluk en krijg je AP 3. Die schijnen inmiddels in productie te zijn begreep ik.
Ik snap dat jij het probleem niet ziet, ik zeg alleen dat mijn ervaring als klant niet fijn is. Zeggen dat je zaterdag gaat leveren, zonder overleg besluiten de auto niet te leveren vanwege een gewenste datum die (in december al) meegegeven is bij de order, de auto aan een ander geven en vervolgens zeggen dat je niet meer weet wanneer je wel kunt leveren.
Dan sta je als klant niet te juichen, wat je uitleg achteraf ook is.
 
Bij Athlon is blijkbaar nu ook de kogel door de kerk: zojuist gebeld dat ik zaterdag om 12:00 uur in Tilburg de auto kan ophalen!
Zie jij iets in jouw account? ik heb het ook via Athlon. De auto die ik oorspronkelijk as zaterdag in ontvangst mag nemen, gaat niet door want deze staat nog in San Francisco. Ze hebben een gelijkwaardige auto gevonden en deze wordt as zaterdag afgeleverd als Athlon de aanpassing door kan voeren in hun systeem. Alleen kon Tesla niet aangeven of bij auto wel of niet enhanced autopilot zat terwijl deze wel bij voorgaande auto zat.