Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een eindfactuur in mijn account, met daarin ook een VIN nummer.
Is de volgende stap nu geduldig wachten op de verlossende Tesla mail/SMS voor een leveringsafspraak?

Aannemende dat mijn leasemaatschappij netjes de betaling heeft verzorgd..
 
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een eindfactuur in mijn account, met daarin ook een VIN nummer.
Is de volgende stap nu geduldig wachten op de verlossende Tesla mail/SMS voor een leveringsafspraak?

Aannemende dat mijn leasemaatschappij netjes de betaling heeft verzorgd..
Correct wachten op een afleverafspraak, dan betalen en wachten op een telefoontje om de afspraak te bevestigen (of af te zeggen). Soms hoor je dan ook het kentekennummer, dat je nodig hebt voor een verzekering. Maar dat kan ook via de lease maatschappij gaan.
 
Ik ben zojuist weer gebeld door de slecht-nieuws afdeling van Tesla... :mad:

Ik had vorige week een afspraak gemaakt om hem op 27-03 om 10:00 af te halen.
25-03 ben ik gebeld om te bevestigen dat de auto in Tilburg is en de afspraak door gaat
26-03 werd ik gebeld dat de afspraak niet door kon gaan omdat hij toch nog in Zeebrugge stond. Meneer dan leveren we hem 28-03 af want hij komt morgen echt naar Tilburg.
27-03 meneer we weten het niet meer, hij staat nog steeds in Zeebrugge en we kunnen een nieuwe afspraak voor vrijdag maken. Ik vroeg wanneer komt hij volgens jullie systeem aan in Tilburg? Uhh zaterdag meneer...

Ze weten het echt niet meer...

Morgen moet ik mijn oude auto doorgeven aan een nieuwe collega en zit ik tijdelijk zonder auto. Een compensatie zit er niet in volgens Tesla.
 
Mijn doemscenario in mijn hoofd is dat je moet wachten op de volgende boot die pas in juli komt ofzo).
Over volgende boot gesproken. Is er iemand die weet wanneer die komt?
Heb begrepen dat tesla nu weer de M3 aan het produceren is voor de eigen markt. Wel 6000 per week inmiddels. Dat dan weer wel.
Staan er nog auto's in Zeebrugge waar nog een koppeling met de eigenaar gemaakt moet worden? Dwz loop ik nog een kans gebeld te worden om deze week mijn M3P op te halen?
Het lijkt er echter niet op en vrees dat het wel eens een lang verhaal kan gaan worden. Ik weet niet of ik daar wel zo'n zin in heb. Delivery hell is niet leuk, maar niets geleverd krijgen en ook geen idee hebben wanneer dan wel is helemaal niet grappig.....(heb gelukkig de RR nog niet weg gedaan)
 
Over volgende boot gesproken. Is er iemand die weet wanneer die komt?
Heb begrepen dat tesla nu weer de M3 aan het produceren is voor de eigen markt. Wel 6000 per week inmiddels. Dat dan weer wel.
Staan er nog auto's in Zeebrugge waar nog een koppeling met de eigenaar gemaakt moet worden? Dwz loop ik nog een kans gebeld te worden om deze week mijn M3P op te halen?
Het lijkt er echter niet op en vrees dat het wel eens een lang verhaal kan gaan worden. Ik weet niet of ik daar wel zo'n zin in heb. Delivery hell is niet leuk, maar niets geleverd krijgen en ook geen idee hebben wanneer dan wel is helemaal niet grappig.....(heb gelukkig de RR nog niet weg gedaan)
Volgens de Tesla Sales persoon die ik vandaag sprak (Had nog een proefrit staan) de eerste drie weken van April niet. Hoe waar het is weet ik niet.. Maar we gaan het mee maken.

Hij kon wel meteen goed zien dat ik al een VIN en Kenteken had maar de auto wel nog in Zeebrugge stond :p
 
Nou om 14:30 was het dan zo ver vandaag.

Met grote angst na binnen zou het echt gaan gebeuren.

Netjes ontvangen en aangemeld.
Totaal niet druk ? Zat verder niemand te wachten. 2 dames regelde koffie maar na 1 slok stond er een meneer. Deze liep met ons mee na de auto die midden in de fabriek stond dit gebeurde niet veel.

Alles zaterdag bij spoiler kabel alles en hij zag er netjes uit. Was niet gewassen maar ok.

Handtekening zetten 5 min uitleg en gaan !!!

Toen in Oosterhout geladen en na huis.

Tot nu toe top !!!
 

Attachments

  • 7D1BE6C9-81FB-4D60-9CFF-3ACDE17A2228.jpeg
    7D1BE6C9-81FB-4D60-9CFF-3ACDE17A2228.jpeg
    526.4 KB · Views: 75
  • EE2C0C57-DBD6-4353-BBCA-FB9C87F2C093.jpeg
    EE2C0C57-DBD6-4353-BBCA-FB9C87F2C093.jpeg
    370.8 KB · Views: 43
Vandaag ook gebeld door tesla of alles bij mij duidelijk was voor de aflevering voor aankomende vrijdag. Ik heb gevraagd of hij in plaats van bezorgd wordt ik hem toch kan ophalen in Tilburg. Dit was geen probleem en kan heb vrijdag ophalen. Kenteken was ook bekend. Fiscale waarde bij rdw is ook de waarde waarvoor hij is besteld €60.400,-

Tesla gaf aan dat er geen laadkabel bij zou zitten, maar dat ik bij een derde een kabel kon aanschaffen en met de bon langs een SeC kon rijden om het bedrag terug te krijgen, iemand hier ervaring mee?

Dus fingers crossed dat ik heb vrijdag op kan halen. 12:30 is de tijd!
 
Over volgende boot gesproken. Is er iemand die weet wanneer die komt?
Heb begrepen dat tesla nu weer de M3 aan het produceren is voor de eigen markt. Wel 6000 per week inmiddels. Dat dan weer wel.
Staan er nog auto's in Zeebrugge waar nog een koppeling met de eigenaar gemaakt moet worden? Dwz loop ik nog een kans gebeld te worden om deze week mijn M3P op te halen?
Het lijkt er echter niet op en vrees dat het wel eens een lang verhaal kan gaan worden. Ik weet niet of ik daar wel zo'n zin in heb. Delivery hell is niet leuk, maar niets geleverd krijgen en ook geen idee hebben wanneer dan wel is helemaal niet grappig.....(heb gelukkig de RR nog niet weg gedaan)
Het laatste bericht dat de LM mij wist te vertellen na contact met Tesla was dat het wel eens tot 20 weken kon duren voordat weer geleverd kon worden vanaf de nieuwe boot. Tja als dat zo is dan heeft Tesla mijn auto aan iemand anders gegeven, wat niet had gehoeven als ze overlegd want hij blijkt gewoon geleverd te mogen worden van de LM. En mag ik nu weer 20 weken wachten.
Ik hoop maar dat ze ergens nog een LR blauw 19” weten te vinden.