Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de prijsverlaging was een volledig kale model 3 €58800. Met metallic lak en 19” velgen kan de m3 toch nooit een cat. waarde van €58800 hebben. Ook niet met de huidige prijzen.
Organisaties gaan meestal alleen uit van de kale cataloguswaarde, behalve als ze meer verzekeringscenten kunnen ontvangen, dan zijn ze bereid de cataloguswaarde in hun eigen systeem aan te passen.
 
Vandaag om 9;30 opgehaald. Veel buitenlandse dames. Zowel aan balie als aflevering in het engels. Aflevering deed dame volgens mij voor het eerst. Dit is je auto, ga maar zitten, dit is je sleutel. Kan ook via telefoon maar dat kan je thuis doen. Zelf maar rondje om auto gedaan. Handtekening zetten en that's it. Nagenoeg geen uitleg. Na 150 km nog steeds geen auto pilot. Bleek deze uit te staan ;-) Na aanzetten rest van de route auto laten sturen. Jammer dat er geen tijd is oor iets meer uitleg. Had ook het idee dat dame niet veel van auto wist. behalve dat hij (de auto) mooi was.

Maar wat een auto. Slaap vanavond nog met grijs op mijn gezicht denk ik. Jammer van de misser met aflevering maar verder een top auto. Niets ergs kunnen vinden tot nu toe. Behalve misschien sof op dashboard en wat troep op achterbank. Auto had schoner gemaakt kunnen worden.

Er staan werkelijk HEEL VEEL auto's binnen en buiten. De komende dagen wordt het druk., Verkeersregelaars buiten op de straat. Kom je met auto moet je zelf in omgeving een parkeerplaats zoeken.
Kan je zelf de app op de telefoon voltooien? Ik heb constant begrepen dat dat alleen door de medewerkers ter plekke kan worden gedaan.
 
Kan iemand mij helpen met de facturen?
Ik heb op 17 maart een model 3 besteld en deze wordt zaterdag geleverd (is nu de planning).
Het wordt dus tijd om maar eens alle sokken om te keren en de centjes over te maken.
Maar ik heb geen flauw idee wat ik nou moet betalen en op basis van welke factuur.
Dit staat in mijn account:

View attachment 390766

De aanbetaling (zonder toevoeging) en aanbetaling 2 zijn volgens mij tegengeboekt met de credit facturen, zodat overblijven: aanbetaling 3 en de eindfactuur (dat is het totaalbedrag minus de reservering minus de aanbetaling).
Het is duidelijk dat ik de eindfactuur moet betalen met referentie naar die factuur.
Maar moet je die aanbetaling ook weer voldoen? die bestaat uit de € 1.000,-- reservering die al jaren geleden is betaald en de € 2.000,-- die bij de bestelling op mijn creditkaart is geboekt.
Zal wel een beetje blond zijn, maar erg duidelijk is het niet.
Je dient de eindfactuur te betalen, ten minste als je alle aanbetalingen al hebt voltoooid.
 
Zie jij iets in jouw account? ik heb het ook via Athlon. De auto die ik oorspronkelijk as zaterdag in ontvangst mag nemen, gaat niet door want deze staat nog in San Francisco. Ze hebben een gelijkwaardige auto gevonden en deze wordt as zaterdag afgeleverd als Athlon de aanpassing door kan voeren in hun systeem. Alleen kon Tesla niet aangeven of bij auto wel of niet enhanced autopilot zat terwijl deze wel bij voorgaande auto zat.

Nee, niks te zien in mijn account. Ben wel benieuwd of het allemaal goed zal gaan. Ik ga morgen nog even bellen met Athlon of zij het ook scherp hebben dat ie geleverd gaat worden.
 
Mijn afspraak voor morgen gaat nu opeens ook niet door.... 2 x gebeld, dat het donderdag 19:30 uur zou worden en nu staat hij ineens 'als een van de laatste nog in Zeebrugge'... verzekeringspapieren en alles al binnen van Alphabet. Nieuwe afspraak voor zaterdag 12:00 uur gemaakt, maar heb er een hard hoofd in.
 
Vanuit perspectief van leverancier kun je het zo verklaren, maar vanuit de klantreis is er ruimte voor verbetering zal ik maar zeggen. Maar goed dat is de consequentie van meer vraag dan aanbod hebben en/of focus op de kwartaalcijfers. Het is wat het is.
Als je ziet wat er de laatste week gedaan wordt door Tesla en elke tesla medewerker individeel dan mag je de logistieke afhandeling alleen maar prijzen. Een hele operatie!
 
  • Like
Reactions: basdej
Ik ben zojuist weer gebeld door de slecht-nieuws afdeling van Tesla... :mad:

Ik had vorige week een afspraak gemaakt om hem op 27-03 om 10:00 af te halen.
25-03 ben ik gebeld om te bevestigen dat de auto in Tilburg is en de afspraak door gaat
26-03 werd ik gebeld dat de afspraak niet door kon gaan omdat hij toch nog in Zeebrugge stond. Meneer dan leveren we hem 28-03 af want hij komt morgen echt naar Tilburg.
27-03 meneer we weten het niet meer, hij staat nog steeds in Zeebrugge en we kunnen een nieuwe afspraak voor vrijdag maken. Ik vroeg wanneer komt hij volgens jullie systeem aan in Tilburg? Uhh zaterdag meneer...

Ze weten het echt niet meer...

Morgen moet ik mijn oude auto doorgeven aan een nieuwe collega en zit ik tijdelijk zonder auto. Een compensatie zit er niet in volgens Tesla.
Och dan heb jij het wel heel slecht getroffen. Ik zit namelijk al de hele maand zonder auto. Prima, ik doe zoveel mogelijk met mijn vouwfiets (in het OV). Paar kilot'jes lichter. Bijna op mijn ideaal gewicht toen ik 20 was. 69 kg. Moet nog twee. Dat na 43 jaar.
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: Hbrink and ScoopT
Och dan heb jij het wel heel slecht getroffen. Ik zit namelijk al de hele maand zonder auto.
Volgens mij is het geen wedstrijdje toch? Tuurlijk zullen mensen nog langer zitten te wachten of nog meer tegenslagen hebben.

Maar met bepaalde functies binnen een bedrijf kan ik zeggen dat het knap lastig is zonder auto als je van alles mee moet slepen naar een klant. En met zoontje van 1,5 is het ook niet handig als je zonder auto zit. Dan maar eentje huren...