Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij is het geen wedstrijdje toch? Tuurlijk zullen mensen nog langer zitten te wachten of nog meer tegenslagen hebben.

Maar met bepaalde functies binnen een bedrijf kan ik zeggen dat het knap lastig is zonder auto als je van alles mee moet slepen naar een klant. En met zoontje van 1,5 is het ook niet handig als je zonder auto zit. Dan maar eentje huren...
Op kosten van het bedrijf toch.
 
Tesla is wel lekker bezig zo zeg. Prima dat ze snel auto’s willen afleveren, maar vind dit niet echt heel netjes lopen allemaal. Officieel heb ik hier niks te zoeken, maar ik mag zaterdag mijn Model S op een voor mij vervelende tijd opkomen halen. Door deze drukte al een week niemand bij Tesla te pakken kunnen krijgen. Iedere Tesla medewerker die je belt neemt niet op, iedere voicemail waar je naar wordt doorgeschakeld zit vol... Praktische vragen kan je nergens kwijt en bijv. een definitieve factuur is ook niet te krijgen, terwijl ik nog een parkeervergunning moet aanvragen. Ik ga zaterdag wel gewoon op een tijd heen die mij het beste uitkomt en dan zien we wel hoe het loopt. Ach en uiteindelijke allemaal first world problematiek zullen we maar zeggen... En aan de andere kant, de auto was in een telefoongesprek van een kwartier besteld, het leveren gebeurt waarschijnlijk ook in een kwartier, welk ander automerk krijgt dat nou voor elkaar?
 
Om 16 uur gebeld, en jawel om 18 uur netjes voor de deur geleverd. Leaseplan heeft er (tijdelijk?) een kortere groene laadkabel in gedaan. Enig minpuntje is dat mijn kentekenhouder achter niet goed vast gezet is aan de achterkant. Alleen in het midden. Jeetje wat een auto!

Medewerker moest vanavond met OV terug naar Van der Valk Gilze, dus heb hem even naar de metro gebracht, kon hij mij nog wat tips and tricks geven over de auto. Sterkte met de Delivery rollercoaster!
IMG_20190327_192824.jpg
 
Tesla is wel lekker bezig zo zeg. Prima dat ze snel auto’s willen afleveren, maar vind dit niet echt heel netjes lopen allemaal. Officieel heb ik hier niks te zoeken, maar ik mag zaterdag mijn Model S op een voor mij vervelende tijd opkomen halen. Door deze drukte al een week niemand bij Tesla te pakken kunnen krijgen. Iedere Tesla medewerker die je belt neemt niet op, iedere voicemail waar je naar wordt doorgeschakeld zit vol... Praktische vragen kan je nergens kwijt en bijv. een definitieve factuur is ook niet te krijgen, terwijl ik nog een parkeervergunning moet aanvragen. Ik ga zaterdag wel gewoon op een tijd heen die mij het beste uitkomt en dan zien we wel hoe het loopt. Ach en uiteindelijke allemaal first world problematiek zullen we maar zeggen... En aan de andere kant, de auto was in een telefoongesprek van een kwartier besteld, het leveren gebeurt waarschijnlijk ook in een kwartier, welk ander automerk krijgt dat nou voor elkaar?
Probeer eens te mailen. Volgens mij staat er iets van een mail-adres op de persoonlijke pagina
 
Om 16 uur gebeld, en jawel om 18 uur netjes voor de deur geleverd. Leaseplan heeft er (tijdelijk?) een kortere groene laadkabel in gedaan. Enig minpuntje is dat mijn kentekenhouder achter niet goed vast gezet is aan de achterkant. Alleen in het midden. Jeetje wat een auto!

Medewerker moest vanavond met OV terug naar Van der Valk Gilze, dus heb hem even naar de metro gebracht, kon hij mij nog wat tips and tricks geven over de auto. Sterkte met de Delivery rollercoaster!View attachment 390919
Gefeliciteerd, maar wat donker. Ik wist niet dat Nederland op de hoogte van Noorwegen lag.
 
Waarschijnlijk is de mail meneer/mevrouw nu ook auto’s aan het afleveren ;-)
Nu gaat er bij mij een lichtje branden. Goh , goed dat ik lampje ben. Dat is het!

Maar Tesla wordt wel bedankt. Omdat de afspraak vandaag voor de tweede keer niet doorging ( of was het de derde keer?) heb ik een uurtje in de tuin gewerkt; bomen toppen. Zit nu met een zware hooikoorts aanval. Ik dacht dat ik deze al dit jaar achter de rug had, maar blijkbaar niet ( ook voor de tweede keer dus)

Ga nu op youtube verder dromen. Beim Deutchen Freunden den schon Eine haben.
 
Last edited:
Het laatste bericht dat de LM mij wist te vertellen na contact met Tesla was dat het wel eens tot 20 weken kon duren voordat weer geleverd kon worden vanaf de nieuwe boot.En mag ik nu weer 20 weken wachten.

Nou daar geloof ik niks van hoor. Op de NL-website als je nu besteld staat Levering Mei ... Dus ik gok dat in laatste week april/begin mei er wel weer wat bootjes deze kant op zullen komen....
Hopelijk zit die van mij daar ook bij en is het met de verse produktie meteen Autopilot Hardware 3.0 ;-p
Daar hoop ik eigenlijk op, en niet dat er een 'achterblijvertje' uitgedeeld wordt als ik hem in mei eindelijk mag gaan halen (wacht op afloop huidige lease-kar)
 
Nou daar geloof ik niks van hoor. Op de NL-website als je nu besteld staat Levering Mei ... Dus ik gok dat in laatste week april/begin mei er wel weer wat bootjes deze kant op zullen komen....
Hopelijk zit die van mij daar ook bij en is het met de verse produktie meteen Autopilot Hardware 3.0 ;-p
Daar hoop ik eigenlijk op, en niet dat er een 'achterblijvertje' uitgedeeld wordt als ik hem in mei eindelijk mag gaan halen (wacht op afloop huidige lease-kar)
20 weken ? natuurlijk niet.
Het kwartaal is bijna om, dat wil zeggen dat men ook snel weer auto's voor Europa (en China) gaat maken, die moeten dan in April tot uiterlijk de voorlaatste week van mei de boot op; om voor het einde van Q2 allemaal uitgeleverd te zijn.
 
De schuko laadt lekker snel op, ten minste als je een dure Oyaide schukoplug hebt gemonteerd, anders................opgeladen over een maand.

Ik heb gewoon tijdelijk aan mijn buitenstopcontact een campignstekker gehangen, nu laadt hij met de volle 16A (23km/hr) ipv op ~8A gelimiteerd. Scheelt nogal wat. Vandaag zou de TWC worden aangesloten, maar de elektricien was helaas ziek :(

3DC8C536-4B97-4A80-B33B-D8EE98DAE984.jpeg
 
Via de Duitse youtube kanalen net begrepen waar nu echt het probleem ligt. Dat is de hoeveelheid auto's die in Zeebrugge zijn gelost. Het zijn er zoveel dat daar "Stau"ofwel file, chaos en organisatorische problemen ontstaan bij het laden en wegrijden van de trailers. Vandaar dat de auto's daar niet weg kunnen. Dat geldt voor alle auto's die over heel Europa moeten worden verdeeld.

Ze hadden beter voor Rotterdam als loshaven kunnen kiezen. Ruimte genoeg daar. Had ik zelfs mijn auto kunnen ophalen
 
Last edited: