Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Om 16 uur gebeld, en jawel om 18 uur netjes voor de deur geleverd. Leaseplan heeft er (tijdelijk?) een kortere groene laadkabel in gedaan. Enig minpuntje is dat mijn kentekenhouder achter niet goed vast gezet is aan de achterkant. Alleen in het midden. Jeetje wat een auto!

Medewerker moest vanavond met OV terug naar Van der Valk Gilze, dus heb hem even naar de metro gebracht, kon hij mij nog wat tips and tricks geven over de auto. Sterkte met de Delivery rollercoaster!View attachment 390919

Mooie combi. De dubbelganger staat hier op de oprit
 
  • Funny
Reactions: Stefan3
Ergens snap ik de stress van jullie. Maar aan de andere kant: ontspan, het komt wel goed.

Ik heb werkelijk nog nooit zo soepel en snel een auto besteld en ontvangen. Ik heb zelf drie keer mijn leveringsafspraak verplaatst, op het laatste moment gewacht met betalen en netjes contact gehad met het delivery team, danwel per mail, danwel dat zij mij belden - aangezien hen bellen kansloos was.

Levering was snel en heel vriendelijk, de uitleg van het chargen had wat beter gekund - ik stond me toch een partij te prutsen bij een SuC.

Overal op de auto zijn de ''swirls" (?) te zien - ja, de lak is zacht. Verder echt niks op aan te merken. Sterker nog, na alle verhalen op dit forum begon ik met heel pietje precies te kijken en voelde ik me eigenlijk een mierenneuker. Maar goed, ik heb dan ook geen extreem vreemde dingen die mis zijn. Mijn enige puntjes:

  1. Kofferbak is niet gelijk afgesteld aan weerszijden, bij het scharnier, if that makes sense.
  2. Chargeport heeft toch wel veel ruimte bij de uiterste achterhoek, maar kan ook designfout zijn
  3. Een deurhendel valt toch wel relatief diep
  4. En uiteraard: geen laadkabel.. dus ik mag van almere naar breukelen/schiphol rijden om te laden (of kan iemand mij naar een punt dichter in de buurt verwijzen??)

Verder: super blij met die auto, wat een fijn ding.
 
Ergens snap ik de stress van jullie. Maar aan de andere kant: ontspan, het komt wel goed.

Ik heb werkelijk nog nooit zo soepel en snel een auto besteld en ontvangen. Ik heb zelf drie keer mijn leveringsafspraak verplaatst, op het laatste moment gewacht met betalen en netjes contact gehad met het delivery team, danwel per mail, danwel dat zij mij belden - aangezien hen bellen kansloos was.

Levering was snel en heel vriendelijk, de uitleg van het chargen had wat beter gekund - ik stond me toch een partij te prutsen bij een SuC.

Overal op de auto zijn de ''swirls" (?) te zien - ja, de lak is zacht. Verder echt niks op aan te merken. Sterker nog, na alle verhalen op dit forum begon ik met heel pietje precies te kijken en voelde ik me eigenlijk een mierenneuker. Maar goed, ik heb dan ook geen extreem vreemde dingen die mis zijn. Mijn enige puntjes:

  1. Kofferbak is niet gelijk afgesteld aan weerszijden, bij het scharnier, if that makes sense.
  2. Chargeport heeft toch wel veel ruimte bij de uiterste achterhoek, maar kan ook designfout zijn
  3. Een deurhendel valt toch wel relatief diep
  4. En uiteraard: geen laadkabel.. dus ik mag van almere naar breukelen/schiphol rijden om te laden (of kan iemand mij naar een punt dichter in de buurt verwijzen??)

Verder: super blij met die auto, wat een fijn ding.
Klonkt goed, ik - misschien:D- morgen. Wat kreeg jij te horen over laadkabel? Naleveren en hoe lang gaat dat duren? Iemand anders zei gisteren dat hij zelf kabel mocht kopen en met rekening naar SeC
 
Over volgende boot gesproken. Is er iemand die weet wanneer die komt?

Er is geen enkele boot onderweg. In totaal kost het 2 dagen laden, 22 dagen varen en 2 dagen uitladen om een boot hier te krijgen. In het beste geval dus begin mei de eerstvolgende levering als je deze reeks mist.

Vorig kwartaal vertrok de eerste boot uit SF op 11 januari. Hopelijk kan dit kwartaal wat sneller (hogere productievolume, inschakelen naar EU is nu bekende materie en geen break van de eindejaarsdagen)
 
Klonkt goed, ik - misschien:D- morgen. Wat kreeg jij te horen over laadkabel? Naleveren en hoe lang gaat dat duren? Iemand anders zei gisteren dat hij zelf kabel mocht kopen en met rekening naar SeC

Haha daar moest ik zelf naar vragen. Ik zou op een lijst worden geplaatst, voor zover dat gebeurt.

Ik ga een dezer dagen langs/bellen en dan hoor ik het wel. Zo een kabel wil ik toch wel Tesla branded. Zelf kopen en declareren ook prima, maar dat wil ik eerst per mail bevestigd zien.

Uiteindelijk komt het wel goed, is alleen ff behelpen deze eerste dagen/weken.

Fastned heeft een 175kw lader aan beide zijden van de autoweg A6 halverwege naar Lelystad. Is dat beter voor je?

Ja, maar duurder en.. ik moet dan helemaal door naar lelystad. Luxeproblemen.
 
Ergens snap ik de stress van jullie. Maar aan de andere kant: ontspan, het komt wel goed.

Ik heb werkelijk nog nooit zo soepel en snel een auto besteld en ontvangen. Ik heb zelf drie keer mijn leveringsafspraak verplaatst, op het laatste moment gewacht met betalen en netjes contact gehad met het delivery team, danwel per mail, danwel dat zij mij belden - aangezien hen bellen kansloos was.

Levering was snel en heel vriendelijk, de uitleg van het chargen had wat beter gekund - ik stond me toch een partij te prutsen bij een SuC.

Overal op de auto zijn de ''swirls" (?) te zien - ja, de lak is zacht. Verder echt niks op aan te merken. Sterker nog, na alle verhalen op dit forum begon ik met heel pietje precies te kijken en voelde ik me eigenlijk een mierenneuker. Maar goed, ik heb dan ook geen extreem vreemde dingen die mis zijn. Mijn enige puntjes:

  1. Kofferbak is niet gelijk afgesteld aan weerszijden, bij het scharnier, if that makes sense.
  2. Chargeport heeft toch wel veel ruimte bij de uiterste achterhoek, maar kan ook designfout zijn
  3. Een deurhendel valt toch wel relatief diep
  4. En uiteraard: geen laadkabel.. dus ik mag van almere naar breukelen/schiphol rijden om te laden (of kan iemand mij naar een punt dichter in de buurt verwijzen??)

Verder: super blij met die auto, wat een fijn ding.

Die chargeport cover viel mij ook op, alsof het klepje achterin niet diep genoeg valt.

Wat ik verder merk: als ik een route plan van Almere West richting Lelystad over de A6 dan gaat de navigatie nuts. Hij wil me bij Almere Haven eraf, door Haven, terug de A6 op bij de nieuwe oprit maar toont dan dat ik óver de snelweg moet. Lijkt wel alsof ze oude map data hebben van nog heel lang geleden, maar die routing door Haven slaat nergens op. Het is ook reproduceerbaar, ik vraag me af of iedereen dat op de A6 heeft in een tesla?

De kaart data is toch gewoon Google? Google en Waze navigeren daar prima.
 
Heb ze net aan de lijn gehad, er waren nog een aantal auto's die gisteren nog niet afgeleverd konden worden nog steeds stuck in Zeebrugge, maar de mijne niet dus komt als het goed is echt vandaag naar Eindhoven gebracht.

Hij zei dat ie gehoord had dat er wel een heel kleine levering was geweest van Type 2 kabels maar veel te weinig om ze structureel uit te kunnen leveren.
 
Ik heb voor de zekerheid maar een mail gestuurd naar de delivery specialist die mijn afspraak ingepland heeft morgenmiddag en die wist mij het volgende te vertellen:

Uw auto staat klaar in Tilburg en u staat voor vrijdag in de agenda dus dat moet helemaal goed komen! :)

Ook heb ik LeasePlan gebeld, aangezien ik daar nog niets van gehoord heb.
De beste man gaf aan dat Tesla besloten heeft om een 'ontelbare hoeveelheid auto's' te leveren deze week en dat ze zelf ook weinig communicatie hadden met Tesla. Wel is het uiteraard gewoon mogelijk om de auto op te halen, aangezien alles goed geregeld is tussen de 2 partijen.
 
Daarnet naar kantoor gereden (woon 1km van kantoor dus normaal met de fiets maar nu toch even ommetje maken haha) stond er een update voor me klaar. Hopelijk is dat de AP & FSD :D

Software updates zijn gewoon dat, software updates. Nieuwe functies vereisten volgens mij geen update maar slechts een activatie instructie.

Weet iemand trouwens waar ik die grafiek van de energy consumption kan vinden? In een filmpje zag ik dat op een van de quickcards (daar waar ook je browser zit en je achteruitrij camera) een grafiek symbooltje zit, maar die heb ik niet. Ik zit nu op (edit) 2019.8.3
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PaulusdB
Software updates zijn gewoon dat, software updates. Nieuwe functies vereisten volgens mij geen update maar slechts een activatie instructie.

Weet iemand trouwens waar ik die grafiek van de energy consumption kan vinden? In een filmpje zag ik dat op een van de quickcards (daar waar ook je browser zit en je achteruitrij camera) een grafiek symbooltje zit, maar die heb ik niet. Ik zit nu op 2019.9.5

2019.9.5 bestaat volgens mij nog niet, en is ook alleen early access program. I'm denk dat je 2019.5.25 bedoelt?

Heb je een foto? Je moet daar waar jij zegt gewoon de energy knop moeten hebben.
 
  • Like
Reactions: Odie
Software updates zijn gewoon dat, software updates. Nieuwe functies vereisten volgens mij geen update maar slechts een activatie instructie.

Weet iemand trouwens waar ik die grafiek van de energy consumption kan vinden? In een filmpje zag ik dat op een van de quickcards (daar waar ook je browser zit en je achteruitrij camera) een grafiek symbooltje zit, maar die heb ik niet. Ik zit nu op 2019.9.5
Staat die niet gewoon onder de "apps/screens" op het hoofdscherm, als je linksonder klikt op het derde icoontje. Dan staat er als het goed is een icoontje met "Energy".

tesla-model-3-firmware-version-9.0-launcher.png
 
  • Like
Reactions: Odie
2019.9.5 bestaat volgens mij nog niet, en is ook alleen early access program. I'm denk dat je 2019.5.25 bedoelt?

Heb je een foto? Je moet daar waar jij zegt gewoon de energy knop moeten hebben.

Ik keek scheel, je moet niet alleen naar links en rechts swipen, je moet onderin eerst op dat pijltje omhoog klikken. Daar zit ie, samen met de webbrowser ;-)

En ik heb 2019.8.3 (foutje) gisteren gekregen. Maar ik meende dat 2019.9 ook al aan het uitrollen was?