Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Maar hoe worden dan de kosten doorberekend?

Ook voor niet-Leasers (dus prive aankopen) werkt Superchargen zonder creditcard. Je moet dan periodiek afrekenen bij een servicecenter. Voor leaserijders is het volgens mij zo dat Tesla een factuur naar de Leasemaatschappij stuurt.

Tesla en de leasemaatschappijen hebben daar iets voor geregeld. De auto's worden ook allemaal gekocht op een account van de leasemaatschappij en pas later 'gekoppelt' aan een persoonsgebonden account.

Ik weet niet exact hoe het zit, maar ik vermoed dat Tesla gewoon 1 factuur voor het verbruik van alle auto's naar de leasemaatschappij stuurt.

Hoe het ook wordt gedaan, jij hoeft geen creditcard te koppelen.
 
  • Informative
Reactions: pimn
Ook voor niet-Leasers (dus prive aankopen) werkt Superchargen zonder creditcard. Je moet dan periodiek afrekenen bij een servicecenter. Voor leaserijders is het volgens mij zo dat Tesla een factuur naar de Leasemaatschappij stuurt.

Tesla en de leasemaatschappijen hebben daar iets voor geregeld. De auto's worden ook allemaal gekocht op een account van de leasemaatschappij en pas later 'gekoppelt' aan een persoonsgebonden account.

Ik weet niet exact hoe het zit, maar ik vermoed dat Tesla gewoon 1 factuur voor het verbruik van alle auto's naar de leasemaatschappij stuurt.

Hoe het ook wordt gedaan, jij hoeft geen creditcard te koppelen.

Top bedankt.
 
Mijn geduld wordt ook nog op de proef gesteld. Al twee weken een eindfactuur (afleverdatum 30 maart) met VIN # in mijn account, maar nog geen aflever afspraak. Begin vorige week gaf de delivery medewerker aan dat de auto (LR, zwart/zwart, 18") waarschijnlijk vanaf vandaag in Tilburg gereed zou staan.

Relatief gaat het allemaal super snel bij Tesla, mijn collega's moeten in totaal 12 en 6 maanden wachten op hun bestelde V60 T8 en Tiguan. En ik hoop dat de M3 afleveringen nu iets gestructureerder verlopen en dat de laadkabels weer snel op voorraad komen.
 
Mijn geduld wordt ook nog op de proef gesteld. Al twee weken een eindfactuur (afleverdatum 30 maart) met VIN # in mijn account, maar nog geen aflever afspraak. Begin vorige week gaf de delivery medewerker aan dat de auto (LR, zwart/zwart, 18") waarschijnlijk vanaf vandaag in Tilburg gereed zou staan.

Relatief gaat het allemaal super snel bij Tesla, mijn collega's moeten in totaal 12 en 6 maanden wachten op hun bestelde V60 T8 en Tiguan. En ik hoop dat de M3 afleveringen nu iets gestructureerder verlopen en dat de laadkabels weer snel op voorraad komen.
Het zal niet lang meer duren dan. Alvast proficiat, en je zal merken: het is het wachten MEER dan waard!
 
Ook voor niet-Leasers (dus prive aankopen) werkt Superchargen zonder creditcard. Je moet dan periodiek afrekenen bij een servicecenter. Voor leaserijders is het volgens mij zo dat Tesla een factuur naar de Leasemaatschappij stuurt.

Tesla en de leasemaatschappijen hebben daar iets voor geregeld. De auto's worden ook allemaal gekocht op een account van de leasemaatschappij en pas later 'gekoppelt' aan een persoonsgebonden account.

Ik weet niet exact hoe het zit, maar ik vermoed dat Tesla gewoon 1 factuur voor het verbruik van alle auto's naar de leasemaatschappij stuurt.

Hoe het ook wordt gedaan, jij hoeft geen creditcard te koppelen.

Dit is niet helemaal waar. Mijn zakelijke lease auto via Van Mossel is meteen op mijn eigen account gezet. Vanaf het begin is de koppeling met mij persoonlijk geweest. Zelfs de eindfactuur staat op dit account, deze is wel gericht aan Van Mossel, maar de leverdata erop is dan weer aan mij zelf gekoppeld.

De vraag over hoe SuperCharging zou moeten gaan staat nog bij ze open.. Wellicht wordt dat een kwestie van elke maand declareren...

Over de levering is weer een ander verhaal.. Hij staat volgens de Delivery afdeling al in Tilburg, maar "normaal gesproken doen ze de inspectie in Zeebrugge, maar in uw geval gaan ze dat doen in Tilburg. We willen natuurlijk wel dat hij in picobello staat wordt afgeleverd. Zodra de inspectie afgerond is wordt u gecontact voor een aflever afspraak".

Ik ben erg benieuwd hoe lang dit dan gaat duren (hij staat al een week in Tilburg, en staat al sinds 29-03-2019 op kenteken!) en of hij dan ook echt in goede staat is :/
 
Bij de oplaadklep vermelde hij zelf dat het normaal is dat die een beetje uitsteekt; reden hiervoor is zodat je er nog op kan drukken zodat die opengaat.
Onzin, deze moet gewoon mooi aansluiten op de rest. Die van mij stak ook een paar minimeter uit en is door het SEC hersteld. Mijn laadklep sluit nu netjes aan op de overige body panelen en opent nog prima.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Rla and PaulusdB
Die twee weken hebben ze wel verdiend. De drie laatste weken in maart waren hectisch voor hen.
Ik gun ze de rust, maar ik had een afspraak voor levering op 30 maart. Dat is zaterdag een week geleden en ik heb netjes betaald twee dagen daarvoor en gezorgd dat ik een verzekering had. Die verzekering loopt nu. Het maakt me niet veel uit als het nog een paar weken duurt, maar dan wil ik dat wel weten want dan zet ik die verzekering stil. Ga dus morgen toch maar eens contact opnemen of ze al een idee hebben. Rode non Performance zwart interieur met standaard wielen. Heb al drie weken een vin en een kenteken.
 
Volgens de salesman die ik sprak tijdens mijn proefrit, ging het tot 50 euro goed. En daarna sluiten ze je SuperCharger af tot je een betaalmethode koppelt. Maar goed, ik rij nog geen Tesla dus kan het helemaal verkeerd hebben ;)

Dit weekend met tesla gebeld omdat ik tijdens het superchargen (ik heb ook geen creditcard gekoppeld) een mail kreeg dat ik dat moest doen omdat ik mogelijk anders niet meer kon superchargen. De vriendelijke dame zag dat mijn M3 per abuis op mijn naam stond en niet op naam van LeasePlan. Daarom ging de SuC rekening niet naar LeasePlan en kreeg ik die mailtjes dus en ze adviseerde me om het door LeasePlan te laten corrigeren. Overigens verzekerde ze me dat ik meanwhile altijd kon superchargen en dat nooit zou blokkeren.