Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
De mijne komt ook met boot 3 mei in Zeebrugge aan. Dus ik zou idd niet teveel waarde hechten aan wat er verteld is "wat er nog staat". Mij werd ook gezegd dat alles op die boot HW3.0 is maar dat geloof ik ook pas als ik het zie ;)

Weet je toevallig welke boot @joverdijk ? In de Google sheet van Tesla Carriers staat hij nog niet?
Als het goed is moet mijn M3 daar ook op staan omdat levering 4-5 nu staat :)
 
Weet je toevallig welke boot @joverdijk ? In de Google sheet van Tesla Carriers staat hij nog niet?
Als het goed is moet mijn M3 daar ook op staan omdat levering 4-5 nu staat :)

Nee de bootnaam hebben ze niet gezegd. Alleen dat hij op 3 mei in Zeebrugge verwacht is.. Zodra hij geladen is in SF zullen we t wel zien, is eerste boot die naar Zeebrugge komt vanaf nu ;)

Levering 4 mei lijkt me krap. Als ze 3000 auto's eraf gooien en per vrachtwagen 7 stuks per vrachtwagen zijn ze wel ff bezig denk ik.
Misschien leveren ze maar een kleiner aantal en gaat boot daarna door naar Noorwegen, is volgens mij in eerste batch ook gebeurd
 
Wit is mooi, maar naar men zegt wordt het erg snel vies. Maar ik heb er persoonlijk geen extra geld voor over en ik vind het ook een beetje raar om 1000 euro extra te betalen voor hetzelfde in een andere kleur. En mijn leasebudget was op, dus ik heb het maar op zwart gehouden :)

Lees ik in je signature dat je een MSM = midnight silver metallic hebt (besteld). Dan spreek je jezelf wel tegen “ik vind het ook een beetje raar om extra te betalen voor hetzelfde in een andere kleur” :p

Geniet ervan!
 
  • Funny
Reactions: Odie
Lees ik in je signature dat je een MSM = midnight silver metallic hebt (besteld). Dan spreek je jezelf wel tegen “ik vind het ook een beetje raar om extra te betalen voor hetzelfde in een andere kleur” :p

Geniet ervan!

Touché. Mijn excuus is dat zwart niet metallic is en in mijn wereldbeeld “zwakker” dan de metallic lakken.
 
Het verhaal ontwikkelt zich, maar niet de goede kant op. Op 17 maart een rode non P met 18" wielen besteld en na een week een afleveringsafspraak op 30 maart. Alle papierwerk in orde gemaakt, facturen met VIN. Op 28 maart betaald en telefonisch een kentekennummer doorgekregen. Helemaal prima.
Op 29 maart afspraak afgezegd, want de auto was nog niet in Nederland. Een nieuwe afspraak zou begin april gemaakt worden.
Gisteren gemaild, maar geen antwoord, dus vanmorgen maar eens gebeld. Eerste medewerker: "die auto komt met de volgende boot op 3 mei" toen ik zei dat dat echt niet kon, omdat er al een vin en kenteken was, werd het stil. Uiteindelijk mijn "eigen" delivery specialist gesproken, maar ook die komt niet verder dan: "volgens de GPS staat de auto nog in San Francisco" ook alle andere systemen (blijkbaar hebben ze minimaal 3 systemen waarin die boel wordt bijgehouden) geven aan dat de auto nog niet in Europa is.
Ik kom niet verder dan wachten en hopen dat deze auto op de boot van 3 mei staat. Maar intussen heb ik een koper voor mijn model S die eigenlijk dit weekend geleverd wil krijgen en ik ga op 15 mei op vakantie en dat ga ik echt niet met een huurauto of zo doen.
Tot nu toe dachten we allemaal dat een order op z'n vroegst aan een vin gekoppeld werd als de auto fysiek bestaat en op een boot staat, maar dat lijkt met dit verhaal niet langer waar. Tenzij ze enorme voorraden hebben daar in San Francisco en mijn auto dus al begin maart is geproduceerd en ergens op een parkeerterrein stond.
NB. Ik kan wel een voorraadauto krijgen, maar dan wordt het een blauwe met wit interieur. Daar hebben ze er nog drie van. Ik heb alleen geen flauw idee wat ik dan moet betalen of wat de RDW waarde dan gaat doen. Mijn auto had bij de RDW keurig de lage waarde tussen de verlaging van 6% en de verhoging van 3% in.

Ik denk dat ik de koper van mijn S moet gaan teleurstellen.
 
Het verhaal ontwikkelt zich, maar niet de goede kant op. Op 17 maart een rode non P met 18" wielen besteld en na een week een afleveringsafspraak op 30 maart. Alle papierwerk in orde gemaakt, facturen met VIN. Op 28 maart betaald en telefonisch een kentekennummer doorgekregen. Helemaal prima.
Op 29 maart afspraak afgezegd, want de auto was nog niet in Nederland. Een nieuwe afspraak zou begin april gemaakt worden.
Gisteren gemaild, maar geen antwoord, dus vanmorgen maar eens gebeld. Eerste medewerker: "die auto komt met de volgende boot op 3 mei" toen ik zei dat dat echt niet kon, omdat er al een vin en kenteken was, werd het stil. Uiteindelijk mijn "eigen" delivery specialist gesproken, maar ook die komt niet verder dan: "volgens de GPS staat de auto nog in San Francisco" ook alle andere systemen (blijkbaar hebben ze minimaal 3 systemen waarin die boel wordt bijgehouden) geven aan dat de auto nog niet in Europa is.
Ik kom niet verder dan wachten en hopen dat deze auto op de boot van 3 mei staat. Maar intussen heb ik een koper voor mijn model S die eigenlijk dit weekend geleverd wil krijgen en ik ga op 15 mei op vakantie en dat ga ik echt niet met een huurauto of zo doen.
Tot nu toe dachten we allemaal dat een order op z'n vroegst aan een vin gekoppeld werd als de auto fysiek bestaat en op een boot staat, maar dat lijkt met dit verhaal niet langer waar. Tenzij ze enorme voorraden hebben daar in San Francisco en mijn auto dus al begin maart is geproduceerd en ergens op een parkeerterrein stond.
NB. Ik kan wel een voorraadauto krijgen, maar dan wordt het een blauwe met wit interieur. Daar hebben ze er nog drie van. Ik heb alleen geen flauw idee wat ik dan moet betalen of wat de RDW waarde dan gaat doen. Mijn auto had bij de RDW keurig de lage waarde tussen de verlaging van 6% en de verhoging van 3% in.

Ik denk dat ik de koper van mijn S moet gaan teleurstellen.

Is een "loaner" (Tesla leenauto) een oplossing?
Of werkt Tesla daar niet aan mee?
 
De laatste keren is mij telkens verteld dat dit tot eind maart het geval was maar dat alle leveringen vanaf April voortaan in Zeebrugge pas een gekoppeld VIN krijgen.
Ja dat kan wel kloppen. Ze konden mij ook vertellen dat er een auto 'voorlopig gereserveerd' was en 3 mei aankomst Zeebrugge, en 4 mei in Tilburg was, maar nog geen VIN. Misschien om wat slack in te bouwen dat ze nog wat kunnen wisselen als er autos heel verrot uit transport komen of verkeerde (amerikaanse) lampunits hebben etc etc.
 
Even een update. Ria had gemeld dat zij een afdekkapje dacht te missen van de voorklepscharnier. Waarop ik daar naar ging kijken bij mijn auto. Omdat de auto vandaag in de volle zon staat zag ik tot mijn schrik dat er overal krassen te zien zijn van de wasstraat die door Tesla is gebruikt.
Meteen naar mijn ServiceCenter gereden en laten zien. Ik kon gelijk doorrijden naar autoschadebedrijf Verweij om haar de oplossing daarvoor te zoeken. De auto wordt nu helemaal opnieuw geschuurd. Dan moet het opgelost zijn. Tesla doet absoluut niet moeilijk en haar uiterste best om de klant het naar de zin te maken. Dat vind ik uitermate goed van Tesla. Ik heb dat wel anders mee gemaakt. Top Tesla!!!
Word net, terwijl ik dit schrijf, gebeld door Tesla. De auto wordt op dinsdag 14 mei heel fijn geschuurd/ gepolijst en dan kijken ze of de krassen weg zijn. Alsdan nog iets te vinden is gaan ze de auto spuiten.:)

Ik heb dat ook (swirls/krasjes) ik dacht dat het door de wasstraat kwam (mijn schuld) maar die van jou is de schuld van tesla? Of gewoon de lak die niet goed is? Ben benieuwd!
 
Het verhaal ontwikkelt zich, maar niet de goede kant op. Op 17 maart een rode non P met 18" wielen besteld en na een week een afleveringsafspraak op 30 maart. Alle papierwerk in orde gemaakt, facturen met VIN. Op 28 maart betaald en telefonisch een kentekennummer doorgekregen. Helemaal prima.
Op 29 maart afspraak afgezegd, want de auto was nog niet in Nederland. Een nieuwe afspraak zou begin april gemaakt worden.
Gisteren gemaild, maar geen antwoord, dus vanmorgen maar eens gebeld. Eerste medewerker: "die auto komt met de volgende boot op 3 mei" toen ik zei dat dat echt niet kon, omdat er al een vin en kenteken was, werd het stil. Uiteindelijk mijn "eigen" delivery specialist gesproken, maar ook die komt niet verder dan: "volgens de GPS staat de auto nog in San Francisco" ook alle andere systemen (blijkbaar hebben ze minimaal 3 systemen waarin die boel wordt bijgehouden) geven aan dat de auto nog niet in Europa is.
Ik kom niet verder dan wachten en hopen dat deze auto op de boot van 3 mei staat. Maar intussen heb ik een koper voor mijn model S die eigenlijk dit weekend geleverd wil krijgen en ik ga op 15 mei op vakantie en dat ga ik echt niet met een huurauto of zo doen.
Tot nu toe dachten we allemaal dat een order op z'n vroegst aan een vin gekoppeld werd als de auto fysiek bestaat en op een boot staat, maar dat lijkt met dit verhaal niet langer waar. Tenzij ze enorme voorraden hebben daar in San Francisco en mijn auto dus al begin maart is geproduceerd en ergens op een parkeerterrein stond.
NB. Ik kan wel een voorraadauto krijgen, maar dan wordt het een blauwe met wit interieur. Daar hebben ze er nog drie van. Ik heb alleen geen flauw idee wat ik dan moet betalen of wat de RDW waarde dan gaat doen. Mijn auto had bij de RDW keurig de lage waarde tussen de verlaging van 6% en de verhoging van 3% in.

Ik denk dat ik de koper van mijn S moet gaan teleurstellen.

Dat is echt niet leuk om te horen voor je.. Ik hoop dat ze het alsnog snel opgelost krijgen!

Zojuist ook nog maar even gebeld om te checken hoe het er vandaag bij staat. Ik werd zonder wachttijd te woord gestaan, en er lijkt gelukkig wel iets van schot in de zaak. Vorige week stond de auto (LR, zwart/zwart, 18") nog in Zeebrugge, nu staat hij (als het goed is) in Tilburg. De auto moet enkel nog op kenteken/naam gezet worden, en dan zou hij klaar zijn voor aflevering. Ik ben benieuwd!
 
Ja dat kan wel kloppen. Ze konden mij ook vertellen dat er een auto 'voorlopig gereserveerd' was en 3 mei aankomst Zeebrugge, en 4 mei in Tilburg was, maar nog geen VIN. Misschien om wat slack in te bouwen dat ze nog wat kunnen wisselen als er autos heel verrot uit transport komen of verkeerde (amerikaanse) lampunits hebben etc etc.
Het klinkt logisch om pas een auto toie te wijzen aan een bestelling als je zeker weet dat hij in Zeebrugge (liefst Tilburg) is en in goede staat is.
Maar de essentie van mijn situatie is, dat er al een fysieke auto (=VIN) aan mijn bestelling is toegewezen en dat er een Nederlands kenteken aan dat VIN is gekoppeld, voordat de auto op een boot stond. Tenminste dat is wat ze nu beweren.
Ik geloof daar niets van en denk dat deze auto vanuit Zeebrugge naar een ander land is verscheept en daar nu rondrijdt met een lokaal kenteken, terwijl datzelfde VIN ook een Nederlands kenteken heeft bij de RDW.
Weet iemand of er een manier is om te controleren of een VIN bestaat in een van de Europese landen? Kleine kans, want dat zou betekenen dat er een soort Europese registratie bestaat. Maar het zou mij enorm helpen.

Als dit VIN al ergens in Europa rondrijdt, kan hij dus niet op de boot van 3 mei staan en omdat Tesla Nederland geen zicht lijkt te hebben wat er op een boot staat, komen we daar pas eind mei achter. Zucht. Ik denk dat ik maar ga escaleren.
 
Ik heb dat ook (swirls/krasjes) ik dacht dat het door de wasstraat kwam (mijn schuld) maar die van jou is de schuld van tesla? Of gewoon de lak die niet goed is? Ben benieuwd!
Ik had de auto zelf nog niet gewassen. Dus bij mij kon het niet anders zijn dan door Tesla. Door wat voor reden dan ook. Ik heb een afspraak bij een autoschadebedrijf. In opdracht van Tesla.
 
Als dit VIN al ergens in Europa rondrijdt, kan hij dus niet op de boot van 3 mei staan en omdat Tesla Nederland geen zicht lijkt te hebben wat er op een boot staat, komen we daar pas eind mei achter. Zucht. Ik denk dat ik maar ga escaleren.

Kan zeker het geval zijn. Het is sowieso zeker dat in Noorwegen klanten een leverdatum kregen en VIN om dan later vast te stellen dat hun VIN aan iemand anders was gegeven. Uitleg Tesla : ze kregen de auto niet op tijd (lees voor einde kwartaal) van het zuiden naar het noorden, dus dan maar zo snel als mogelijk aan een andere klant gekoppeld. Extra zuur want een paar van die Noren hadden al wel het volledige bedrag overgemaakt en mogen nu minimaal nog 6 weken extra wachten.

Wat betreft een nieuwe boot in Zeebrugge op 3 mei? De reis duurt minimaal 3 weken (21 dagen) en het laden duur minimaal een dag. Dat wil dus zeggen dat de boot morgen aan de kaai moet liggen. Mogelijk maar zeer krap. Ik zou het lezen als 'ten vroegste 3 mei'.
 
  • Helpful
Reactions: 0383
Wat betreft een nieuwe boot in Zeebrugge op 3 mei? De reis duurt minimaal 3 weken (21 dagen) en het laden duur minimaal een dag. Dat wil dus zeggen dat de boot morgen aan de kaai moet liggen. Mogelijk maar zeer krap. Ik zou het lezen als 'ten vroegste 3 mei'.

3 mei Zeebrugge en 4 mei in Tilburg werd gezegd. Maar ik geloof er ook niks van hoor. Ze zeggen gewoon maar wat....
 
Kan zeker het geval zijn. Het is sowieso zeker dat in Noorwegen klanten een leverdatum kregen en VIN om dan later vast te stellen dat hun VIN aan iemand anders was gegeven. Uitleg Tesla : ze kregen de auto niet op tijd (lees voor einde kwartaal) van het zuiden naar het noorden, dus dan maar zo snel als mogelijk aan een andere klant gekoppeld. Extra zuur want een paar van die Noren hadden al wel het volledige bedrag overgemaakt en mogen nu minimaal nog 6 weken extra wachten.

Wat betreft een nieuwe boot in Zeebrugge op 3 mei? De reis duurt minimaal 3 weken (21 dagen) en het laden duur minimaal een dag. Dat wil dus zeggen dat de boot morgen aan de kaai moet liggen. Mogelijk maar zeer krap. Ik zou het lezen als 'ten vroegste 3 mei'.
Vraag even aan Bjorn hoe dat zit. Hij is meestal goed geinformeerd.
 
Ben jij gebelt voor het levermoment of zelf aan de bel getrokken? Mijn M3 zou al 1 1/2 week in Tilburg staan maar ik krijg maar verder niks te horen :(

Heb al sinds de 29e een kenteken + VIN.

Ik heb zelf gebeld, waarna de medewerker een melding in het systeem heeft gemaakt met “customer has inquired regarding delivery status”. Hij gaf ook aan dat hij meteen contact zou opnemen met een collega en dat hij binnenkort (“vandaag of morgen”) terug zou bellen voor een afspraak.

Al met al denk ik zeker dat je er even achteraan moet bellen, dat lijkt op dit moment de snelste oplossing om iets voor elkaar te krijgen.
 
Wie kan ik het best contacteren om de status van mijn levering te checken? Ik heb op 26/03 een bestelling geplaatst, op 30/03 werd die bevestigd. Sindsdien heb ik een aantal dagen mij kunnen inloggen in de app waarbij ik effectief een zwarte M3P te zien kreeg, maar sinds midden vorige week zijn er geen tesla producten meer gekoppeld aan mijn account volgens de app. Ik heb volgens de account op de site nog steeds een RN nummer, en dus nog geen VIN toegewezen gekregen...
 
Zelfde hier. M3P in bestelling kleur Midnight Silver zonder AP. Maar ook radiostilte en elk telefoontje naar Tesla geeft andere informatie. De beloofde levering in Maart hebben ze in een ieder geval niet gehaald.

Gisteren van zowel LM als van Tesla het bericht ontvangen dat Tesla aan de LM heeft medegedeeld per email dat de auto eind april/begin mei geleverd gaat worden.