Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Wie kan ik het best contacteren om de status van mijn levering te checken? Ik heb op 26/03 een bestelling geplaatst, op 30/03 werd die bevestigd. Sindsdien heb ik een aantal dagen mij kunnen inloggen in de app waarbij ik effectief een zwarte M3P te zien kreeg, maar sinds midden vorige week zijn er geen tesla producten meer gekoppeld aan mijn account volgens de app. Ik heb volgens de account op de site nog steeds een RN nummer, en dus nog geen VIN toegewezen gekregen...
Ook ik had na mijn reservering en bestelling een paar weken toegang tot de app, maar een maandje voor de levering had ik geen toegang meer tot de app. Op de leveringsdag zelf gaf ik dat aan. De Tesla-medewerker zei toen dat Tesla dat automatisch doet. Maar waarom is mij toen niet helder geworden. Dus maak je niet ongerust. Het komt goed.
 
Gister de trigger overgehaald en een M3 AWD LR besteld met FSD! Nu kan het grote wachten beginnen, de verwachte levertijd is mei... zou leuk zijn gezien ik in mei jarig ben.

Dus een kleine update:
- Afgelopen maandag 8 april besteld en financiering aangevraagd via Tesla bij financieringsmaatschappij (koop de auto zakelijk via financial lease), binnen 2 uur goedkeuring voor de financiering en het contract dezelfde dag ondertekend retour gestuurd.
- Vandaag (11 april) nog geen update gehad en mijn Tesla account was nog niet bijgewerkt. Ik dus de fin-maatschappij gebeld om te vragen of alles al doorgezet was naar Tesla. Dit was het geval en de persoon wist mij ook te vertellen dat er in het systeem van Tesla al een kenteken bekend was. Ik (natuurlijk) gelijk gebeld met Tesla. Kon gelijk een afspraak maken, heb nu ook de details voor de aanbetaling binnen, een VIN, het kenteken en een meldcode.
- Woensdag 17 april afspraak om de auto op te halen.

Gehele doorlooptijd dus 9 dagen (als er niet iets mis gaat), super veel geluk dat er nog eentje in Tilburg stond. Het is een AWD LR in Pearl White met FSD en 19" velgen. Ik = zeer blij
 
Nou, hier weten ze echt niks meer. Mijn model 3 heeft een "defect" die is gevonden tijdens de inspectie (die dus pas in Tilburg is gedaan ipv Zeebrugge). Die moet eerst gefixed worden voor ik hem mag ophalen, maar wat er dan mis is kunnen ze niet voor mij uitvinden: "de inspectie jongens zeggen alleen dat ze klaar zijn en iets moeten reparerene maar niet waar ze op wachten".

Toen maar even aangekaart dat bijvoorbeeld verkeerde achterlichten wel een paar weken kan duren (ivm levering van onderdelen) dus ik wel wil weten wat er dan mis is. Gaan ze "proberen" uit te vogelen bij de inspectie afdeling.
 
Er is geen enkele boot onderweg naar Europa, en de volgende boot die mogelijk autos oppikt in SF dobbert momenteel al 24 uur in een holding pattern voor de kust van Portland. 3 mei of vroeger is dan ook volstrekt uitgesloten. Tesla medewerkers krijgen helaas niet voldoende informatie om klanten correct te informeren.

Heel misschien de Morning Cornelia dan...
Die komt vandaag aan in San Francisco, en staat op de Tesla Carrier list

Tesla Carriers

Snel volgooien die schuit, voorzichtig met mijn auto, en VOL gas naar Zeebrugge met dat ding
 
  • Funny
Reactions: pimn
Dan moet die boot toch onderweg zijn?
Waarom? Als ik in de data van RDW kijk dan worden er nog dagelijks auto's uitgeleverd.
https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Leveringen/6pex-2ed4

Weliswaar minder dan voor het einde van Q1 maar nog steeds genoeg M3 LR's (BB1N) daartussen staan ook bijna elke dag wel een of meerdere M3P's (PP2N)
https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/TESLA-MODEL-3-Expanded-II/ru3q-tg3b

Er lijkt dus nog wel ergens wat voorraad aanwezig om leveringen dagelijks te laten plaatsvinden tot de nieuwe boot gelost is. Wat op zich ook wel moet anders is het elke keer "rennen-en-stilstaan" voor delivery.

Opvallend is wel dat er afgelopen week een nieuwe uitvoering bij is gekomen (BB1T / EU Type goedkeuringssleutel: e4*07/46*1293*02)
 
  • Like
Reactions: Maarten-2cM
Waarom? Als ik in de data van RDW kijk dan worden er nog dagelijks auto's uitgeleverd.
https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Leveringen/6pex-2ed4

Weliswaar minder dan voor het einde van Q1 maar nog steeds genoeg M3 LR's (BB1N) daartussen staan ook bijna elke dag wel een of meerdere M3P's (PP2N)
https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/TESLA-MODEL-3-Expanded-II/ru3q-tg3b

Er lijkt dus nog wel ergens wat voorraad aanwezig om leveringen dagelijks te laten plaatsvinden tot de nieuwe boot gelost is. Wat op zich ook wel moet anders is het elke keer "rennen-en-stilstaan" voor delivery.

Opvallend is wel dat er afgelopen week een nieuwe uitvoering bij is gekomen (BB1T / EU Type goedkeuringssleutel: e4*07/46*1293*02)

Ja er wordt nog wel mondjesmaat uitgeleverd van autos die uit batch 1 zijn overgebleven, maar mijn specifieke configuratie is niet meer in op voorraad in Tilburg/Zeebrugge dus ik moet wachten op de boot. Staat ook zo in de planning bij Tesla.
Wilt niet zeggen dat er niks meer uitgeleverd wordt, maar de volgende rush met rennen-en-stilstaan komt idd weer na aankomst volgende boot ;)
 
Ja er wordt nog wel mondjesmaat uitgeleverd van autos die uit batch 1 zijn overgebleven, maar mijn specifieke configuratie is niet meer in op voorraad in Tilburg/Zeebrugge dus ik moet wachten op de boot. Staat ook zo in de planning bij Tesla.
Wilt niet zeggen dat er niks meer uitgeleverd wordt, maar de volgende rush met rennen-en-stilstaan komt idd weer na aankomst volgende boot ;)

Ik hoop dat mijn configuratie daar nog bij zit (blauw, 18", zwart interieur), maar eigenlijk is dat tegen beter weten in. Ik heb voor komende maandag een afspraak voor aflevering, maar de leasemaatschappij heeft na (naar eigen zeggen) herhaaldelijk vragen nog geen definitieve informatie. Aan de telefoon kon Tesla mij ook niet vertellen of er een auto klaar stond; ik had een VIN, maar die is blijkbaar weer van mijn account af gehaald. Het afleverteam ging in Tilburg navragen, maar voorlopig nog radiostilte.
 
VINs worden niet meer gekoppeld ver van tevoren, dat is veranderd. Mijn auto is ook gereserveerd zeg maar, en dan kunnen ze ook wel zien waar hij is plus levertijd maar ze koppelen niet al in US/op de boot er al een VIN aan. Wellicht om ze iets meer mogelijkheid te geven nog te kunnen schuiven.

Als je een afspraak had voor maandag en er is nu wat onduidelijkheid, denk ik toch wel dat de auto al in Tilburg/Zeebrugge is. Bij mij konden ze heel duidelijk zien dat hij er niet was en dat hij met de boot in Mei meekwam.
Tenzij er iets met je auto is natuurlijk en ze hem niet kunnen uitleveren. Maar mijn ervaring is dat je de leasemaatschappij volledig moet negeren, gewoon alles met Tesla zelf regelen qua lever-info en afspraken. Mijn leasemaatschappij vroeg mij zelfs om dat zo te doen omdat zij 'toch niks horen van Tesla' en Tesla toch met de berijder zelf afspraken moet maken over aflevering, in mijn geval wilde de leasemaatschappij daar niet tussenzitten, alleen een paar dagen van te voren een seintje (als je een leverafspraak had gemaakt met Tesla) om het papierwerk in orde te maken....
 
VINs worden niet meer gekoppeld ver van tevoren, dat is veranderd. Mijn auto is ook gereserveerd zeg maar, en dan kunnen ze ook wel zien waar hij is plus levertijd maar ze koppelen niet al in US/op de boot er al een VIN aan. Wellicht om ze iets meer mogelijkheid te geven nog te kunnen schuiven.

Als je een afspraak had voor maandag en er is nu wat onduidelijkheid, denk ik toch wel dat de auto al in Tilburg/Zeebrugge is. Bij mij konden ze heel duidelijk zien dat hij er niet was en dat hij met de boot in Mei meekwam.
Tenzij er iets met je auto is natuurlijk en ze hem niet kunnen uitleveren. Maar mijn ervaring is dat je de leasemaatschappij volledig moet negeren, gewoon alles met Tesla zelf regelen qua lever-info en afspraken. Mijn leasemaatschappij vroeg mij zelfs om dat zo te doen omdat zij 'toch niks horen van Tesla' en Tesla toch met de berijder zelf afspraken moet maken over aflevering, in mijn geval wilde de leasemaatschappij daar niet tussenzitten, alleen een paar dagen van te voren een seintje (als je een leverafspraak had gemaakt met Tesla) om het papierwerk in orde te maken....

Helaas, je had het verkeerd. De auto - het werd niet helemaal duidelijk welke dat is, of mijn eerder bekende VIN is doorgeschoven naar iemand anders of dat er nog niet geleverd was - komt eind van deze maand aan in NL. Met welke boot, is ook niet helemaal duidelijk. Lang verhaal kort: 2 keer ingepland zonder dat er een auto beschikbaar is, dus ik ga maar uit van levering in september.
 
Helaas, je had het verkeerd. De auto - het werd niet helemaal duidelijk welke dat is, of mijn eerder bekende VIN is doorgeschoven naar iemand anders of dat er nog niet geleverd was - komt eind van deze maand aan in NL. Met welke boot, is ook niet helemaal duidelijk. Lang verhaal kort: 2 keer ingepland zonder dat er een auto beschikbaar is, dus ik ga maar uit van levering in september.

Nou eind van deze maand komt er geen boot aan hoor, 3 mei denkt Tesla zelf nog maar dat gaat ook niet gebeuren want boot die ze moet komen brengen ligt al paar dagen stil voor kust van Portland. Laden duurt 1-2 dagen en dan 21 dagen varen. Dat wordt half mei op zijn vroegst. Maar als je vanaf nu uitgaat van September, kan het inderdaad meevallen ;-)
 
  • Like
Reactions: schonelucht
Nou eind van deze maand komt er geen boot aan hoor, 3 mei denkt Tesla zelf nog maar dat gaat ook niet gebeuren want boot die ze moet komen brengen ligt al paar dagen stil voor kust van Portland. Laden duurt 1-2 dagen en dan 21 dagen varen. Dat wordt half mei op zijn vroegst. Maar als je vanaf nu uitgaat van September, kan het inderdaad meevallen ;-)

Ik zei letterlijk dat er eind van deze maand geen boot aankomt. Hij begon te lachen en vroeg hoe ik dat wist. Daarna mompelde hij nog dat ik niet alles moet vertrouwen dat ik op de fora lees. Ik vroeg welke boot er eind van deze maand aan kwam, waarna we het maar snel over iets anders gingen hebben.