Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Even een tijdje het forum niet gevolgd. Wel het nieuws van/over Tesla. De beprijzing is al ruim een maand te idioot voor woorden. Dat er af en toe en aanpassing komt, is te verwachten en velen zullen daar niet warm of koud van worden. Maar om tijdens een puur chaotische periode, nog meer chaos te veroorzaken met alle logische klantvragen en stress....oef. En de fantoomafleveringen die blijkbaar behoorlijk vaak (niet) plaatsvinden, onwetende medewerkers en gebrek aan kennis over afleveringen.....brrrrr. Je zal maar met je familie voor jan doedel alles geregeld hebben voor een leuke ervaring.

Natuurlijk zal het voor veel mensen wel goed gegaan zijn...gezien de 1000den Model 3s die over de EU al zijn overhandigd...maar te veel afleveringen lijken toch wat te moeizaam tot stand te komen. En ik lees eigenlijk over te veel issues die na afleveringen moeten worden opgelost. Waaronder toch best veel oplaadbugs, vooral aan publieke palen, en zelfs aan Tesla Destination laders die zijn afgesteld op "Tesla Only".

Alles zal ongetwijfeld worden opgelost, maar kom op zeg...zo wil je toch geen auto op de markt zetten? Het model is nu al bijna 2 jaar op de markt. Er mogen best wat kinderziektes uit zijn inmiddels. Ik wil nog steeds graag een Model 3. De prijs en config zijn nog vaag, want als ik koop, zal dat tweede helft van het jaar zijn...dus zal er nog hoop veranderen (waaronder blijkbaar veel duurdere FSD optie vanaf mei).

Ik hoop vooral dat tegen augustus (vermoedelijk eerste boten met SR+ autos) of november (laatste boten dit jaar) het hele afleveren wat beter gaat. Want ik ben fan, maar ik ga geen 50k+ van mijn spaarrekening halen als ik geen vertrouwen heb ik een fijne afleverervaring. En nee, die kans is nooit 100%, maar het zal wel beter moeten dan het nu gaat.
 
  • Like
Reactions: fivari
Wat wijst er dan allemaal op dat Morning Cornelia de volgende EU shipment gaat doen?

Dat Tesla Delivery EEN boot in eerste instantie op 3 Mei in Zeebrugge verwacht en er 1 boot op de planning staat in die Tesla Carrier sheet, mag ik toch hopen dat het hier over dezelfde boot gaat. Alleen 3 mei in Zeebrugge aankomen dat gaan ze niet meer halen.
Morning Cornelia heeft tijd liggen wachten voor kust Portland, en nu in de Bay. Misschien omdat Tesla de EU productiebatch nog niet gedraaid had of nog niet in de haven had staan. Ik vergeef het ze, ga toch nog op vakantie begin mei. Plus, redelijke kans dat er HW3.0 FSD computer inzit nu, aangezien ze al paar weken die in productie hebben en ik niet denk dat ze de batch voor Europa wekenlang ergens geparkeerd hebben staan. Ik vermoed dat die deze week geproduceerd zijn.
 
Plus, redelijke kans dat er HW3.0 FSD computer inzit nu, aangezien ze al paar weken die in productie hebben en ik niet denk dat ze de batch voor Europa wekenlang ergens geparkeerd hebben staan. Ik vermoed dat die deze week geproduceerd zijn.
Is er trouwens ook iets over bekend dat als 3.0 hardware erin komt dat dit ook gebeurt voor degene die nu nog niet FSD als optie afnemen? Wil FSD eigenlijk pas kopen na aflevering, maar het zou wel fijn zijn als nu toch al gelijk de nieuwe hardware erin zit.. dan is het later alleen maar activering via de software.
 
Is er trouwens ook iets over bekend dat als 3.0 hardware erin komt dat dit ook gebeurt voor degene die nu nog niet FSD als optie afnemen? Wil FSD eigenlijk pas kopen na aflevering, maar het zou wel fijn zijn als nu toch al gelijk de nieuwe hardware erin zit.. dan is het later alleen maar activering via de software.

Hardware is allemaal hetzelfde, of je nu FSD aangekocht/aangezet hebt of niet.
Dus af fabriek zit alles wat je nodig KAN hebben er al in.
Model3 was HW2.5. Alles wat tot nu toe uitgeleverd is in EU (Batch#1 de bootjes van februari/maart).
Tesla is rond 22 maart begonnen met HW3.0 in te bouwen (nieuwe naam FSD computer) , in ieder geval confirmed in de X (zie DaErik youtube). Of het in de NU geproduceerde Model3's zit is af te wachten. Ik vermoed van wel, anders moeten ze veel te veel computers gaan wisselen in de toekomst. Van de andere kant weet je niet of ze de FSD computers al op volle snelheid kunnen produceren en ze er al genoeg hebben de produktieaantallen van de M3 aan te kunnen....
Misschien beginnen ze wel met de ModelS en ModelX eerst en pas later de Model3... Wie zal t zeggen...
 
Hardware is allemaal hetzelfde, of je nu FSD aangekocht/aangezet hebt of niet.
Dus af fabriek zit alles wat je nodig KAN hebben er al in.
Model3 was HW2.5. Alles wat tot nu toe uitgeleverd is in EU (Batch#1 de bootjes van februari/maart).
Tesla is rond 22 maart begonnen met HW3.0 in te bouwen (nieuwe naam FSD computer) , in ieder geval confirmed in de X (zie DaErik youtube). Of het in de NU geproduceerde Model3's zit is af te wachten. Ik vermoed van wel, anders moeten ze veel te veel computers gaan wisselen in de toekomst. Van de andere kant weet je niet of ze de FSD computers al op volle snelheid kunnen produceren en ze er al genoeg hebben de produktieaantallen van de M3 aan te kunnen....
Misschien beginnen ze wel met de ModelS en ModelX eerst en pas later de Model3... Wie zal t zeggen...

Thanks voor je uitgebreide uitleg!
 
Goedemiddag,

zijn er mischien vriendelijke mensen hier die een laadkabel (Type 2) voor mijn Tesla Model 3 tijdelijk kunnen lenen?

Paar weeken terug hebben wij ons droom auto M3 opgehaald, maar helaas zonder laadkabel, en wij wachten voor die nog steeds. Communicatie loopt ook moeilijk met Tesla...

Het maakt een beetje ingewikkeld elke twee dagen naar supercharger te gaan, want mijn vrouw gebruikt Model 3 dagelijks naar Den Helder en terug te gaan voor haar werk. Terwijl een paar openbare oplaadstations in de buurt van ons huis zijn.

Mvg.
Andrius
 
Mogelijk interessant voor anderen die de afgelopen weken een M3 hebben besteld en nu zien dat de standaard AP sinds dit weekend in de basisuitrusting zit:

Zojuist heb ik telefonisch contact gehad met de Sales afdeling van Tesla. Ik heb mijn bestelling van 4 april aan kunnen passen. Mijn M3 wordt nu geleverd met de standaard AP tegen per saldo € 500 bijbetalen (prijs basisauto is € 1.100 gestegen, prijs rode lakkleur is € 600 verlaagd, AP zit nu in standaarduitrusting). Bevestiging binnen 5 minuten in de mail.
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR
Mogelijk interessant voor anderen die de afgelopen weken een M3 hebben besteld en nu zien dat de standaard AP sinds dit weekend in de basisuitrusting zit:

Zojuist heb ik telefonisch contact gehad met de Sales afdeling van Tesla. Ik heb mijn bestelling van 4 april aan kunnen passen. Mijn M3 wordt nu geleverd met de standaard AP tegen per saldo € 500 bijbetalen (prijs basisauto is € 1.100 gestegen, prijs rode lakkleur is € 600 verlaagd, AP zit nu in standaarduitrusting). Bevestiging binnen 5 minuten in de mail.

Mooi, en ook wel netjes, ik ga eens kijken of ze dat bij mij ook nog willen doen (ik heb namelijk ook al aanbetaald).
 
Tav de AP ben ik benieuwd
Mijn M3P is besteld(na eerder annuleren van een AWD) op 27/2. Heb op 4/3 sms gehad waarin staat dat ik de gratis upgrade voor AP krijg.
Ik heb nog immer geen M3P. Maar volgens tesla staat de gratis AP upgrade in mijn account voor mijn nog af te leveren M3P.
Wordt vervolgd
 
Dat Tesla Delivery EEN boot in eerste instantie op 3 Mei in Zeebrugge verwacht en er 1 boot op de planning staat in die Tesla Carrier sheet, mag ik toch hopen dat het hier over dezelfde boot gaat. Alleen 3 mei in Zeebrugge aankomen dat gaan ze niet meer halen.
Morning Cornelia heeft tijd liggen wachten voor kust Portland, en nu in de Bay. Misschien omdat Tesla de EU productiebatch nog niet gedraaid had of nog niet in de haven had staan. Ik vergeef het ze, ga toch nog op vakantie begin mei. Plus, redelijke kans dat er HW3.0 FSD computer inzit nu, aangezien ze al paar weken die in productie hebben en ik niet denk dat ze de batch voor Europa wekenlang ergens geparkeerd hebben staan. Ik vermoed dat die deze week geproduceerd zijn.

Nou hij ligt inmiddels aan de bekende kade:
upload_2019-4-15_15-6-8.png
 
Ik hoop vooral dat tegen augustus (vermoedelijk eerste boten met SR+ autos) of november (laatste boten dit jaar) het hele afleveren wat beter gaat. Want ik ben fan, maar ik ga geen 50k+ van mijn spaarrekening halen als ik geen vertrouwen heb ik een fijne afleverervaring. En nee, die kans is nooit 100%, maar het zal wel beter moeten dan het nu gaat.

Je spreekt al een jaar lang allerlei vermoedens uit. Nu weer over de eerste boten met SR+. Is dat ook ergens op gebaseerd of .... ?
 
  • Disagree
Reactions: Defiant