Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag mijn M3 AWD, blauw, 18" opgehaald. Op twee panelen die niet mooi zijn uitgelijnd na, uiterlijk vlekkeloos. De wielen lijken niet helemaal goed uitgelijnd; het stuur trekt een beetje naar één kant.
Terplekke uitstekend geholpen: snel, duidelijk, de paar vragen die ik had werden direct beantwoord. De eerste 150 km zitten er op; tot nu toe heel tevreden!
 
  • Like
Reactions: Jooop
Helaas is mijn Model 3 in een zogenaamde "service lock" volgens delivery. Er is echt iets goed mis mee waarvoor ze moeten wachten op onderdelen. Wat er mis is kunnen ze nog steeds niet zeggen (volgens delivery geeft de service afdeling dat gewoon weg niet aan) en ze "verwachten" dat het voor het einde van de maand is opgelost.. Het onderdeel zou van een van de service centers moeten komen en niet met de boot vanuit de USA..

Het kan ook eerder, maar later zou echt niet moeten gebeuren!
 
Helaas is mijn Model 3 in een zogenaamde "service lock" volgens delivery. Er is echt iets goed mis mee waarvoor ze moeten wachten op onderdelen. Wat er mis is kunnen ze nog steeds niet zeggen (volgens delivery geeft de service afdeling dat gewoon weg niet aan) en ze "verwachten" dat het voor het einde van de maand is opgelost.. Het onderdeel zou van een van de service centers moeten komen en niet met de boot vanuit de USA..

Het kan ook eerder, maar later zou echt niet moeten gebeuren!
Is annuleren en opnieuw bestellen niet sneller...
 
Is annuleren en opnieuw bestellen niet sneller...
Ja.. Lease auto helaas :(

Laat HR morgen wel even contact opnemen met de Leasemaatschappij, maar die waren eigenlijk ook al afgesloten door Tesla. Het is wel apart dat je gloednieuwe auto eerst een volledige service beurt + vervanging van onderdelen moet krijgen. Zou eigenlijk gewoon moeten vragen welke wagens ze kant en klaar in Tilburg hebben staan, neem ik die wel :p
 
  • Like
Reactions: 1MP3R4T0R
Ik zie zojuist in mijn Tesla account dat er nu een VIN nummer onder het RN nummer staat, in de 241XXX range.

Echter staat er in mijn eindfactuur al weken een ander VIN nummer in de 260XXX range...

Maakt dit iets uit? En betekent dit dat er eerst een andere auto aan mijn bestelling was toegewezen?
 
  • Like
Reactions: basdej
Je spreekt al een jaar lang allerlei vermoedens uit. Nu weer over de eerste boten met SR+. Is dat ook ergens op gebaseerd of .... ?
Ja, op basis van het feit dat Tesla in Q1 vooral aan het begin van het kwartaal voor de EU heeft geproduceerd omdat we het verst weg zijn van de fabriek. Leveringen vonden vooral in de tweede maand van het kwartaal plaats.

Voor de SR+ is momenteel geen indicatie afgegeven, de overige modellen komen weer in mei. Mei zou de tweede maand van het kwartaal zijn en lijkt het schema van het eerste kwartaal ook voor Q2 te gaan gelden.

Het lijkt dus niet voor de hand te liggen dat er in mei SR+ auto's in de EU gaan rijden. De tweede maand van Q3 zou kunnen als eerstvolgend moment. Dan is het augustus.

Hoop vermoedens inderdaad. Enerzijds door onzekere factoren, anderzijds door gebrek aan info van Tesla zelf. Maar niet zomaar verzonnen.
 
  • Like
Reactions: eelcodb
Ik ook morgen ophalen, de prijs is bij mij aangepast (AP is nu "inbegrepen"). Het scheelt me 2600 euro, dus ik zou zeker even bellen als ik jou was!
Fijn! Welk model ga je ophalen?

Gisteren ook Tesla even gebeld en kreeg vrij kort daarna een bevestigingsmail dat ze AP hebben toegevoegd aan m'n bestelling. Heb niets hoeven bij te betalen, maar prijs is verder ook hetzelfde nu. M3P zonder andere toevoegingen.
 
Ik zie zojuist in mijn Tesla account dat er nu een VIN nummer onder het RN nummer staat, in de 241XXX range.

Echter staat er in mijn eindfactuur al weken een ander VIN nummer in de 260XXX range...

Maakt dit iets uit? En betekent dit dat er eerst een andere auto aan mijn bestelling was toegewezen?
Het betekent inderdaad dat er een andere fysieke auto aan je bestelling is gekoppeld en dat je dus een andere auto krijgt dan eerst. Op zich maakt dat niet echt uit, tenzij er ook al een kenteken aan die eerste auto was gekoppeld en er dus een fiscale waarde bij de RDW aan dat kenteken was gekoppeld. Dan kan bij die nieuwe auto de fiscale waarde anders zijn en dat is weer van belang voor de bijtelling. Natuurlijk niet belangrijk als je de auto prive koopt en hem niet in de bijtelling krijgt.
Ook zou het theoretisch kunnen zijn dat die nieuw toegewezen auto later is geproduceerd en al HW 3.0 (voor Autopilot/FSD) heeft. Maar dat is erg onwaarschijnlijk, omdat het niet eens zeker is dat de auto's die nu van de band rollen die nieuwe computer hebben.
 
17 maart besteld, mocht 30 maart ophalen maar ging toen precies op vakantie. Vrijdag 29 maart was deze nog niet in Tilburg, dus vraag me af of die afspraak uberhaupt door was gegaan. Had iig vorige week al kunnen ophalen, maar was toen nog niet terug.
 
  • Helpful
Reactions: djmischaa