Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er nog mensen hier die via Leaseplan besteld hebben? Ik heb een M3 LR AWD black 18" begin april besteld en krijg nu een bevestiging dat deze in week 25 (3e week juni) geleverd zou gaan worden. Dit lijkt me toch een 'extreem' lange levertijd? Ga ze uiteraard nog bellen maar krijg dan natuurlijk het verhaal dat dit is wat ze van Tesla door hebben gekregen.

Als de sheet klopt en je daar jou besteldatum (eerste week april) invult dan komt er 2de of 3de week juni uit. Bij mijzelf geeft de sheet 2de week mei aan. En dat is ook wat Athlon nu aan heeft gegeven als prognose. Tesla zelf zegt eind april (wat onmogelijk lijkt te zijn aangezien schip hier nooit voor mei is) of begin mei.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat de levering sheet beter klopt dan de prognoses van Tesla zelf.

Ik bedoel 'extreem' in de zin van wat Tesla zelf aangeeft. Tesla Sales gaf eind maart bij onze proefrit en contact begin april aan dat alle auto's momenteel binnen 4-6 weken worden uitgeleverd, vandaar...

Werd in Feb 2019 ook tegen mij gezegd over levering gegarandeerd in Maart. Helaas rij ik nog steeds niet. Sales verteld maar wat, Delivery weet in 99 van de 100 gevallen ook niks al helemaal niet meer naar Q1.
 
Last edited:
Als de sheet klopt en je daar jou besteldatum (eerste week april) invult dan komt er 2de of 3de week juni uit. Bij mijzelf geeft de sheet 2de week mei aan. En dat is ook wat Athlon nu aan heeft gegeven als prognose. Tesla zelf zegt eind april (wat onmogelijk lijkt te zijn aangezien schip hier nooit voor mei is) of begin mei.

Zou je het linkje naar de sheet eens willen delen? Ik heb die zelf nog nergens voorbij zien komen namelijk. Ben wel benieuwd wat er voor mij uit komt. Thanks!
 
Zijn er nog mensen hier die via Leaseplan besteld hebben? Ik heb een M3 LR AWD black 18" begin april besteld en krijg nu een bevestiging dat deze in week 25 (3e week juni) geleverd zou gaan worden. Dit lijkt me toch een 'extreem' lange levertijd? Ga ze uiteraard nog bellen maar krijg dan natuurlijk het verhaal dat dit is wat ze van Tesla door hebben gekregen.

Hier begin maart via leasemaatschappij, gaat ook eind mei worden. Het *kan* snel gaan, maar leasemaatschappijen hebben over algemeen geen haast en maken er OOK graag een pestbende van ;).
Wel is dat waarschijnlijk een indicatidatum die nergens op gebaseerd is hoor. Het zal wss eerder eind mei worden aangezien half mei weer boot vanuit US aankomt en Tesla dat zo snel mogelijk uit wil leveren....
 
Ik bedoel 'extreem' in de zin van wat Tesla zelf aangeeft. Tesla Sales gaf eind maart bij onze proefrit en contact begin april aan dat alle auto's momenteel binnen 4-6 weken worden uitgeleverd, vandaar...

Van wat ze hebben staan ja. Als er nog restautos staan van de Q1 bootjes kan je HEEL snel een auto geleverd krijgen nu.
Als je iets kiest wat niet op voorraad is, is het gewoon wachten op devolgende boot.
Ligt nu nog steeds aan kade pier80, voor bijna 3 dagen nu. Dus, OF hij gaat nu heel snel vertrekken, of Tesla heeft/had de autootjes nog niet klaarstaan.... Dan nog 23 dagen varen, plus transport Zeebrugge -> Tilburg met *tig* vrachtwagentjes op en neer rijden.
Dus als wat je kiest geen voorraad model is, dan gaat het zeker niet vroeger dan half/eind mei worden
 
Vandaag mijn M3P opgehaald. Wat een auto :) Zoals ik verwacht had wat mankementen. Dikke kras op achterbumper en wat kleine ondiepe krasjes op de achterklep. Spoiler zit ook niet helemaal goed vast (zijkanten) dus daar moeten ze ook even naar kijken. Verder zoals bij veel mensen de charge poort die niet helemaal 100% sluit, valt hier nog wat aan te doen?

Ze hebben deze zaken genoteerd, maar denk dat ik ook even een lijstje ga mailen vandaag nog. Naar delivery en service center of wat is hier het handigste?

Erg blij met het wit/zwarte interieur. Fotos volgen!
 
Via het kenteken: XZ168R
Maximummassa trekken ongeremd: Data niet geregistreerd
Maximummassa trekken geremd: Data niet geregistreerd

Lijkt er dus niet op.
Lukte mij nu wel om in Open Data RDW te kijken. Vindt het wel vreemd dat bij het zelfde EU Type goedkeuringssleutel: e4*07/46*1293*02 bij de EEG uitvoeringscodes PP2T, BB1T en PP1T wel 910 kg en 750 kg in de tabel wordt vermeld en bij de EEG uitvoeringscodes PP2N en BB1N geen vermelding..... Zijn die auto's verschillend?
 
Thanks voor die bevestiging. Een vriend van me heeft ook een M3P aangeschaft. Als ik zijn kenteken invoer, krijg ik exact dezelfde codes te zien. Is dan zeker een gunstig foutje voor de bijtelling.

Dan vraag je je wel af natuurlijk wiens verantwoordelijkheid het is (lees de rekening zal betalen) moest het ooit naar boven komen dat dit niet de catalogusprijs is van je wagen.
 
Recente foto's van de kade tonen dat die afgeladen vol staat met Tesla's. Ze zijn hem gewoon tot de nok aan het vullen denk ik. Iets wat ze met de boten verleden kwartaal niet (altijd) deden.

Ben even gaan kijken en kwam op deze site terecht: Compare daily satellite images of Tesla production locations.
Als je in de gallery (onderin pagina) kijkt zie je op foto 1 de kade op 15/4 en op foto 2 de kade op 16/4. Ze zijn hem dus zeker aan het laden. Nou maar hopen dat de bestemming ook Zeebrugge wordt.
 
Inderdaad ;)
 

Attachments

  • D4S3axEUYAI6AJa.jpeg.jpg
    D4S3axEUYAI6AJa.jpeg.jpg
    571 KB · Views: 96
  • D4NPB4hUwAAw1bM.jpeg.jpg
    D4NPB4hUwAAw1bM.jpeg.jpg
    517.6 KB · Views: 63
  • Unknown.jpeg
    Unknown.jpeg
    116.1 KB · Views: 58
  • D4NO-A8UcAAoW6s.jpeg.jpg
    D4NO-A8UcAAoW6s.jpeg.jpg
    431.7 KB · Views: 65
Verder zoals bij veel mensen de charge poort die niet helemaal 100% sluit, valt hier nog wat aan te doen?

Mijn auto staat nu bij tesla voor wat aflevering perikelen. Helaas wordt de chargepoort door tesla service afgescheept met “ja meneer, blijft een Amerikaans product”. Zelfde antwoord op de andere afwerkingsmissers. Ze zouden eventueel een nieuwe charge port kunnen bestellen (levering x maanden) maar geven aan dat het niet beter wordt.
 
Mijn auto staat nu bij tesla voor wat aflevering perikelen. Helaas wordt de chargepoort door tesla service afgescheept met “ja meneer, blijft een Amerikaans product”. Zelfde antwoord op de andere afwerkingsmissers. Ze zouden eventueel een nieuwe charge port kunnen bestellen (levering x maanden) maar geven aan dat het niet beter wordt.

Kreeg hetzelfde verhaal te horen. Charge ports zijn allemaal zo en valt niks aan te doen. Ik heb wel paar dingen die ze wel aan zouden pakken volgens mijn delivery man. Hij heeft fotos genomen en zou het doorgeven, maar heb voor de zekerheid ook maar even alle punten op de mail gezet naar delivery. Service center is niet bereikbaar per tel/mail zover ik kan zien? Denk dat ik maar gewoon in Amsterdam langs ga want vermoed dat er anders niet veel gaat gebeuren. Iemand ervaring wat er met de genoteerde punten bij delivery wordt gedaan? Ze geven je geen enkel bewijs mee of iets dergelijks en nu 24 uur later nog geen notificatie of wat dan ook.
 
Heb hem mogen ophalen! Aflevering was rustig, duidelijke uitleg gekregen. Zat wel een flinke kras op de zijkant, maar die hebben ze meteen wegepoetst. Stuurt staat een klein tikkie scheef, even SeC voor bellen. Maar al bij al, me happy!

Oh, en Autopilot stond meteen geactiveerd.
 
Heb hem mogen ophalen! Aflevering was rustig, duidelijke uitleg gekregen. Zat wel een flinke kras op de zijkant, maar die hebben ze meteen wegepoetst. Stuurt staat een klein tikkie scheef, even SeC voor bellen. Maar al bij al, me happy!

Oh, en Autopilot stond meteen geactiveerd.
een "flinke kras" kan je niet zomaar wegpoetsen;)
veel succes met de auto!
 
Verder zoals bij veel mensen de charge poort die niet helemaal 100% sluit, valt hier nog wat aan te doen?

Heb hetzelfde gezien bij een Model 3, toen ik hem handmatig sloot door hem naar beneden te drukken ging hij nooit goed dicht. Tot mijn verbazing ging hij wel goed dicht als je hem sluit via je touchscreen, dus probeer dat eens. Moet eerlijk zeggen dat het mechanisme er breekbaar uitziet..